Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo
Bor i SjömarkenwillemedDERBIN skrev:vart i borås bor du ?
du kan ha för kassa drev låter det som /för dåligt spänd kejda ...
klickandet inte säker :/
kkan vara en iställningsak tror jag
sissta fattadfe jag inte o.O
vad haru för setup btw ?
är du säker på att ditt bakdäck är rakt?Yniq skrev:Okej, annars byter jag det Framdrevet har inte gått så långt, det är bytt så det ska inte vara problemet...Den hoppar ju ändå från bakdrevet?
Har kollat det ett antal gånger och mätt på skruvarna och det du vet, så det bör vara raktvicke xX SMT skrev:är du säker på att ditt bakdäck är rakt?Yniq skrev:Okej, annars byter jag det Framdrevet har inte gått så långt, det är bytt så det ska inte vara problemet...Den hoppar ju ändå från bakdrevet?vicke xX SMT skrev: tycker att bakdrevet ser okej ut, hur ser framdrevet ut?
Kedjeledare är en grej som kedjan går igenom under svingen framför bakdrevet som ser till att kedjan kommer på drevet rakt
Kolla så att dreven sitter raka men varandra, dvs så att kedjan går rakt istället för att kolla på skruvarna...Yniq skrev:Har kollat det ett antal gånger och mätt på skruvarna och det du vet, så det bör vara raktvicke xX SMT skrev:är du säker på att ditt bakdäck är rakt?Yniq skrev: Okej, annars byter jag det Framdrevet har inte gått så långt, det är bytt så det ska inte vara problemet...Den hoppar ju ändå från bakdrevet?
Kedjeledare är en grej som kedjan går igenom under svingen framför bakdrevet som ser till att kedjan kommer på drevet rakt
Jaha, men det har jag! Minns att jag hade lite problem med vart kedjan skulle sitta efter framdrevet när jag satte på den igen första gången...
Har inte ens tänkt på det Får kolla det.CaToXXo skrev: Kolla så att dreven sitter raka men varandra, dvs så att kedjan går rakt istället för att kolla på skruvarna...
Så jag ska tanka 95 istället då?a6lex skrev:Han som sa du skulle hälla i 98 kan ju gå o gräva ner sig...
Ju lägre oktan-talet är desto lättare tänder det, därför man kör tex speedway hojar på metanol med oktan-tal 130 för de skyhöga kompressionen.
Både klickandet och att den är slö kan bero på ramlagren.
Bästa sättet att kolla de som ja kan komma på är att plocka bort cylinder och sen sakta dra runt veven o känna om de knastrar eller är något motstånd.
Bakdrevet se okej ut, skulle inte skada att du bytte, när kedjan är spänd och du sitter på moppen sk den kunna röras upp och ner ca 2-3 cm.
Att du inte kan starta den beror som sagt säkert på inställningsfel, gör rent förgasaren, kolla vad det är för munstycke och sätt tbx original och sätt tillbaks luftpluggen så ska de nog inte vara några problem.
Det skulle kunna vara det, får kolla det med! Tack för ditt svaryamaha2pwn skrev:om allt är rakt kanske framdrevsaxlen fått sig en knäck och skevar? inte så troligt men hände på min gammla 80cc.
äre inte drivpaketet som klickar då? för på min har kedja rostat så två länkar fixerats i en vinkel, så de passar på bakdrevet men fram så klickar de ist. (måste bytas jag vet. men har inte 1000kr till de just nu....)