Tjena jag plockade isär min förgasare idag för att lära mig lite mer om den men jag hade en del problem med att sätta tillbaks den och nu när jag lyckats sätta tillbaka den så börjar moppen hacka på dom höga varven på 3:ans växel och uppåt det är nästan som att man får slut på bensin när man är ute och åker och sen när jag stannar så går den bra igen, moppen låter som den ska hela tiden men ändå går den dåligt.
Den går allstå bra när jag ligger på låga varv men dåligt på höga varv vet någon vad detta kan bero på?
Fem Myror är fler än fyra elefanter
Swe2FX skrev:Om jag har förståt det rätt så börja den gå dåligt när moppen välte? :O
AndersoNN skrev:Vält den åt andra hållet o se om de blir bättre?!
Kanske men jag ställde tillbaka den till ett läge på 1,5 varv kan det vara någon av skruvarna i flotörkoppen? som te.x munstycket som jag har skruvat in för hårt eller för löst?
Fem Myror är fler än fyra elefanter
Swe2FX skrev:Om jag har förståt det rätt så börja den gå dåligt när moppen välte? :O
AndersoNN skrev:Vält den åt andra hållet o se om de blir bättre?!
Din moppe får helt enkelt för lite bensin. ju högre varv du kör på destå mer bensin drar maskinen, det är därför den hackar och käns som om den inte får tillräckligt med bensin:D. du behöver bara skruva lite på förgasaren eller sätta i ett lite större munstycke om du kör trimmat så kommer den att gå prima ska du se^^
Munstycket bör ju funka eftersom att jag har kört med det i ca 3 veckor och det har funkat fint men vilken skruv på förgasare kan det vara som jag ska skruva på för att den ska få mer bensin? jag är inte så jätte kunnig på motorer o.O
Fem Myror är fler än fyra elefanter
Swe2FX skrev:Om jag har förståt det rätt så börja den gå dåligt när moppen välte? :O
AndersoNN skrev:Vält den åt andra hållet o se om de blir bättre?!
willemedDERBIN skrev:finns ingen skruv dådå då äre munstycken...
dra ut luftskruven några varv och kolla om den går bättre
om inte kolla choken
några varv? är du tokig pöjjk?
sätt ner tomgången lågt. sen trycker du fullgas och ser hur den reagerar. sen skruvar du lite (ca 1/4varv) på luftskruven hit och dit och hör vart den reagerar bäst. så ställer man in den! (obs, börja med att skruva in luftskruven max sen 1,5varv ut och börja där)
willemedDERBIN skrev:finns ingen skruv dådå då äre munstycken...
dra ut luftskruven några varv och kolla om den går bättre
om inte kolla choken
några varv? är du tokig pöjjk?
sätt ner tomgången lågt. sen trycker du fullgas och ser hur den reagerar. sen skruvar du lite (ca 1/4varv) på luftskruven hit och dit och hör vart den reagerar bäst. så ställer man in den! (obs, börja med att skruva in luftskruven max sen 1,5varv ut och börja där)
det var det jag menade xD
sry för dålig förklaring
Derbi Senda: Derbi racing development -03!!!
det är roligt att läsa när ni kommer med era ider ....samt roligare att se den rätta lösningen framför sig ^^
willemedDERBIN skrev:finns ingen skruv dådå då äre munstycken...
dra ut luftskruven några varv och kolla om den går bättre
om inte kolla choken
några varv? är du tokig pöjjk?
sätt ner tomgången lågt. sen trycker du fullgas och ser hur den reagerar. sen skruvar du lite (ca 1/4varv) på luftskruven hit och dit och hör vart den reagerar bäst. så ställer man in den! (obs, börja med att skruva in luftskruven max sen 1,5varv ut och börja där)
Jag gick ut och gjorde som du sa och det verkar som att det funkar nu =) jag ska ta ut den på en lite längre åktur nu och se hur den går
Fem Myror är fler än fyra elefanter
Swe2FX skrev:Om jag har förståt det rätt så börja den gå dåligt när moppen välte? :O
AndersoNN skrev:Vält den åt andra hållet o se om de blir bättre?!