Vad ska ja välja?

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Karl_97
Elmoped
Inlägg: 23
Blev medlem: 31 maj 2011, 21:04

Vad ska ja välja?

Inlägg av Karl_97 »

Hej jag är ny här så bli inte sura ifall jag postat fel:)

Jag har länge velat haft moppe och nu tycker mina föräldrar att de är okej och så men jag undrar om man skulle kunna få den här fin och hur är den som moppe? http://blocket.se/malmo/Derbi_Senda_DRD ... ?ca=11&w=3 kan man få den fräsch? :)

Har även kollat på denna ni får säga va ni tycker:) http://mobil.blocket.se/sodermanland/De ... ?ca=11&w=3
Tacksam för svar:)
Användarens profilbild
yamaha2pwn
Eleganten ifrån vidderna
Inlägg: 2152
Blev medlem: 18 augusti 2009, 00:44
Ort: lyckeby

Inlägg av yamaha2pwn »

drd kan du absolut få fräsh ;) dock dillar han om nått med vatten pumpen så man vet ju inte va de är för fel...

den andra dillar om nått ljud från motorn :P

visst går de o få fina men de verkar som bägge två skulle ha något döljt problem, äre inte bättre att lägga till 5000kr till och få en i bättre skick? ;)
if speed kills,then i must live forever :D

Feministens ideologi bottnar i att män är svin och
att kvinnor ska vara lika bra.

Problem med moppen? tveka inte att pma innan du startar ny tråd ;)
wille95
Kort stubin
Inlägg: 1724
Blev medlem: 17 augusti 2010, 20:43
Ort: berga

Inlägg av wille95 »

du kommer nog få skruva rätt mycke på båda. så du kommer lära dig grymt mycke, och om du inte kan så finns alltid tsr :D . skaru köra offroad elr onroad för dom har ju olika däck
Aha, vafan är det för tråd egentligen... Skaffa dig polare att prata ut dig på ist.

Låser.
karlsson^ the one and only :D
Karl_97
Elmoped
Inlägg: 23
Blev medlem: 31 maj 2011, 21:04

Inlägg av Karl_97 »

De är de att de är ungefär ett år tills jag får köra så vill gärna ha något att pyssla lite med :) va skulle ni satsat på? Har även kollat på gilera smt men vet inte riktigt vad ja ska välja:)
Användarens profilbild
Pontusandersson95
Kan man byta?
Inlägg: 1216
Blev medlem: 9 maj 2010, 17:01
Ort: Onsala

Inlägg av Pontusandersson95 »

du får lägga ner 10k för att få en crossmoped i fint skic utan problem om man inte vill ha en mt eller dt.
en drac finns också lite billigare med
Kommentera mina bilder:)
Karl_97
Elmoped
Inlägg: 23
Blev medlem: 31 maj 2011, 21:04

Inlägg av Karl_97 »

Tror det blir en Derbi Senda ska köpa den i sommar då jag fyller 14:)
Hoppas på att kunna göra nåt litet projekt:D
Användarens profilbild
Pontusandersson95
Kan man byta?
Inlägg: 1216
Blev medlem: 9 maj 2010, 17:01
Ort: Onsala

Inlägg av Pontusandersson95 »

jag kör själv en Derbi Senda och är mycket nöjd med den, snygga som fan
Kommentera mina bilder:)
Karl_97
Elmoped
Inlägg: 23
Blev medlem: 31 maj 2011, 21:04

Inlägg av Karl_97 »

Vilken Derbi har du?:)
Användarens profilbild
Pontusandersson95
Kan man byta?
Inlägg: 1216
Blev medlem: 9 maj 2010, 17:01
Ort: Onsala

Inlägg av Pontusandersson95 »

xtreme 2006
Kommentera mina bilder:)
Karl_97
Elmoped
Inlägg: 23
Blev medlem: 31 maj 2011, 21:04

Inlägg av Karl_97 »

Nice, 03:an jag la upp skulle man kunna få den som denna typ? http://www.twostrokerider.se/forum/viewtopic.php?t=6520 de. Har ju blivit riktigt fin tycker jag :D
Karl_97
Elmoped
Inlägg: 23
Blev medlem: 31 maj 2011, 21:04

Inlägg av Karl_97 »

Wille95 Ska köra onroad och försöka lära mig stunta, kommer också lära mig mycke som du sa om ja köper nån av dom har även pappa som är duktig och äger en stor bilverkstad där ja får hålla till:) har även kollat på denna om vi pratar stunt http://www.blocket.se/goteborg/Derbi_Se ... ?ca=11&w=3 :D
Användarens profilbild
ktm_danielsson
F.D Moderator
Inlägg: 3887
Blev medlem: 2 juni 2010, 20:30
Ort: Örebro
Kontakt:

Inlägg av ktm_danielsson »

Sluta dubbelposta, ifall du kommer på något mer du vill skriva redigerar du inlägget det finns för en anledning. Och jag tycker inte du ska köpa någon av dom utan spara tills du har råd med en fin moped istället.
Bild

Jag är odödlig
Karl_97
Elmoped
Inlägg: 23
Blev medlem: 31 maj 2011, 21:04

Inlägg av Karl_97 »

ktm_danielsson skrev:Sluta dubbelposta, ifall du kommer på något mer du vill skriva redigerar du inlägget det finns för en anledning. Och jag tycker inte du ska köpa någon av dom utan spara tills du har råd med en fin moped istället.
sry :(
Användarens profilbild
ktm_danielsson
F.D Moderator
Inlägg: 3887
Blev medlem: 2 juni 2010, 20:30
Ort: Örebro
Kontakt:

Inlägg av ktm_danielsson »

Karl_97 skrev:
ktm_danielsson skrev:Sluta dubbelposta, ifall du kommer på något mer du vill skriva redigerar du inlägget det finns för en anledning. Och jag tycker inte du ska köpa någon av dom utan spara tills du har råd med en fin moped istället.
sry :(
Vad har du tänkt göra med mopeden då? Lära dig grunderna? Styla? Trimma?
Aerox eller Senda är väldigt lätta att utgå ifrån då dom har tonvis med delar :)
Bild

Jag är odödlig
Karl_97
Elmoped
Inlägg: 23
Blev medlem: 31 maj 2011, 21:04

Inlägg av Karl_97 »

ktm_danielsson skrev:
Karl_97 skrev:
ktm_danielsson skrev:Sluta dubbelposta, ifall du kommer på något mer du vill skriva redigerar du inlägget det finns för en anledning. Och jag tycker inte du ska köpa någon av dom utan spara tills du har råd med en fin moped istället.
sry :(
Vad har du tänkt göra med mopeden då? Lära dig grunderna? Styla? Trimma?
Aerox eller Senda är väldigt lätta att utgå ifrån då dom har tonvis med delar :)
hade tänkt styla lite och försöka börja stunta lite, hade tänkt mig crossmoppe :)
Användarens profilbild
ktm_danielsson
F.D Moderator
Inlägg: 3887
Blev medlem: 2 juni 2010, 20:30
Ort: Örebro
Kontakt:

Inlägg av ktm_danielsson »

Karl_97 skrev:
ktm_danielsson skrev:
Karl_97 skrev: sry :(
Vad har du tänkt göra med mopeden då? Lära dig grunderna? Styla? Trimma?
Aerox eller Senda är väldigt lätta att utgå ifrån då dom har tonvis med delar :)
hade tänkt styla lite och försöka börja stunta lite, hade tänkt mig crossmoppe :)
Ifall du aldrig stuntat förut kan det underlätta med bakbroms på styret och inga växlar. Och att "styla" är rätt onödigt när du stuntar, blir en heldel saker som går sönder då :)
Bild

Jag är odödlig
Användarens profilbild
Nutbreaker
Kinaraket
Inlägg: 1093
Blev medlem: 17 oktober 2010, 12:26

Inlägg av Nutbreaker »

just på stunting biten är det många som kör Beta rr, CH osv och jag tror inte att Derbi är den ultimata stuntmopeden dock är den snygg men du kan ju kolla på texx Beta RR också :) Båda är snygga i mina ögon :)
Stuntriding is not a crime!
Karl_97
Elmoped
Inlägg: 23
Blev medlem: 31 maj 2011, 21:04

Inlägg av Karl_97 »

ktm_danielsson skrev:
Karl_97 skrev:
ktm_danielsson skrev: Vad har du tänkt göra med mopeden då? Lära dig grunderna? Styla? Trimma?
Aerox eller Senda är väldigt lätta att utgå ifrån då dom har tonvis med delar :)
hade tänkt styla lite och försöka börja stunta lite, hade tänkt mig crossmoppe :)
Ifall du aldrig stuntat förut kan det underlätta med bakbroms på styret och inga växlar. Och att "styla" är rätt onödigt när du stuntar, blir en heldel saker som går sönder då :)
Vi får se hur de går med stunten kan va bra att köpa moppen först :)
Karl_97
Elmoped
Inlägg: 23
Blev medlem: 31 maj 2011, 21:04

Inlägg av Karl_97 »

Nutbreaker skrev:just på stunting biten är det många som kör Beta rr, CH osv och jag tror inte att Derbi är den ultimata stuntmopeden dock är den snygg men du kan ju kolla på texx Beta RR också :) Båda är snygga i mina ögon :)
Har kollat på ch men dom kostar ju lite mer beta är riktigt fina faktist, Gilera smt hur är dom är dom bra att stunta med?:)
Användarens profilbild
Nutbreaker
Kinaraket
Inlägg: 1093
Blev medlem: 17 oktober 2010, 12:26

Inlägg av Nutbreaker »

ja, CH är en ganska dyr moped dock ganska värd dom pengarna tror ja.
Gilera Smt är väldigt likt Derbi eller nästan helt identiska om man bortser från kåpor dom har samma ram och samma motor tror jag men det är klart, det går att stunta med alla crossmopeder men vissa är ju bättre än andra är ingen expert på crossmoppar tyvärr
Stuntriding is not a crime!
Användarens profilbild
ktm_danielsson
F.D Moderator
Inlägg: 3887
Blev medlem: 2 juni 2010, 20:30
Ort: Örebro
Kontakt:

Inlägg av ktm_danielsson »

Beta RR med AM6 motorn är riktigt go med någon sport cylinder och urpluggat org rör :)
Bild

Jag är odödlig
Användarens profilbild
PK
#DVAJJ
Inlägg: 5337
Blev medlem: 5 september 2010, 07:45
Ort: Lidköping

Inlägg av PK »

dom såg fina ut!

drdn är lätt värd 5k.. annars får du nog ge ca 10k för den minst ;) köp för 5k och lämna in på verkstad! :)
Karl_97
Elmoped
Inlägg: 23
Blev medlem: 31 maj 2011, 21:04

Inlägg av Karl_97 »

Nutbreaker skrev:ja, CH är en ganska dyr moped dock ganska värd dom pengarna tror ja.
Gilera Smt är väldigt likt Derbi eller nästan helt identiska om man bortser från kåpor dom har samma ram och samma motor tror jag men det är klart, det går att stunta med alla crossmopeder men vissa är ju bättre än andra är ingen expert på crossmoppar tyvärr
Är de nån skillnad på att stunta med sm lr cross däck? :)
Användarens profilbild
ktm_danielsson
F.D Moderator
Inlägg: 3887
Blev medlem: 2 juni 2010, 20:30
Ort: Örebro
Kontakt:

Inlägg av ktm_danielsson »

Karl_97 skrev:
Nutbreaker skrev:ja, CH är en ganska dyr moped dock ganska värd dom pengarna tror ja.
Gilera Smt är väldigt likt Derbi eller nästan helt identiska om man bortser från kåpor dom har samma ram och samma motor tror jag men det är klart, det går att stunta med alla crossmopeder men vissa är ju bättre än andra är ingen expert på crossmoppar tyvärr
Är de nån skillnad på att stunta med sm lr cross däck? :)
Supermotard däck har bättre egenskaper på asfalt och det rullar något lättare.
Bild

Jag är odödlig
Karl_97
Elmoped
Inlägg: 23
Blev medlem: 31 maj 2011, 21:04

Inlägg av Karl_97 »

ktm_danielsson skrev:
Karl_97 skrev:
Nutbreaker skrev:ja, CH är en ganska dyr moped dock ganska värd dom pengarna tror ja.
Gilera Smt är väldigt likt Derbi eller nästan helt identiska om man bortser från kåpor dom har samma ram och samma motor tror jag men det är klart, det går att stunta med alla crossmopeder men vissa är ju bättre än andra är ingen expert på crossmoppar tyvärr
Är de nån skillnad på att stunta med sm lr cross däck? :)
Supermotard däck har bättre egenskaper på asfalt och det rullar något lättare.
okej :D
Karl_97
Elmoped
Inlägg: 23
Blev medlem: 31 maj 2011, 21:04

Inlägg av Karl_97 »

ktm_danielsson skrev:Beta RR med AM6 motorn är riktigt go med någon sport cylinder och urpluggat org rör :)
Hur vet man om det är en AM6 eller KTM? :)
Användarens profilbild
ktm_danielsson
F.D Moderator
Inlägg: 3887
Blev medlem: 2 juni 2010, 20:30
Ort: Örebro
Kontakt:

Inlägg av ktm_danielsson »

Karl_97 skrev:
ktm_danielsson skrev:Beta RR med AM6 motorn är riktigt go med någon sport cylinder och urpluggat org rör :)
Hur vet man om det är en AM6 eller KTM? :)
Det säger nog den du köper av men dom nyare är bara AM6 :)
Bild

Jag är odödlig
Karl_97
Elmoped
Inlägg: 23
Blev medlem: 31 maj 2011, 21:04

Inlägg av Karl_97 »

ktm_danielsson skrev:
Karl_97 skrev:
ktm_danielsson skrev:Beta RR med AM6 motorn är riktigt go med någon sport cylinder och urpluggat org rör :)
Hur vet man om det är en AM6 eller KTM? :)
Det säger nog den du köper av men dom nyare är bara AM6 :)
vet du någon billig crossmoppe (ej Rieju) som är till salu och som de finns nåt att göra på?:)
Användarens profilbild
ktm_danielsson
F.D Moderator
Inlägg: 3887
Blev medlem: 2 juni 2010, 20:30
Ort: Örebro
Kontakt:

Inlägg av ktm_danielsson »

Karl_97 skrev:
ktm_danielsson skrev:
Karl_97 skrev: Hur vet man om det är en AM6 eller KTM? :)
Det säger nog den du köper av men dom nyare är bara AM6 :)
vet du någon billig crossmoppe (ej Rieju) som är till salu och som de finns nåt att göra på?:)
Nej, men varför inte Rieju? Om jag får säga det så tycker jag dom har dom snyggaste och skönaste mopederna av alla :o
Bild

Jag är odödlig
Karl_97
Elmoped
Inlägg: 23
Blev medlem: 31 maj 2011, 21:04

Inlägg av Karl_97 »

ktm_danielsson skrev:
Karl_97 skrev:
ktm_danielsson skrev: Det säger nog den du köper av men dom nyare är bara AM6 :)
vet du någon billig crossmoppe (ej Rieju) som är till salu och som de finns nåt att göra på?:)
Nej, men varför inte Rieju? Om jag får säga det så tycker jag dom har dom snyggaste och skönaste mopederna av alla :o
Har hört att dom inte är så bra men de kanske inte stämmer :D
Användarens profilbild
ktm_danielsson
F.D Moderator
Inlägg: 3887
Blev medlem: 2 juni 2010, 20:30
Ort: Örebro
Kontakt:

Inlägg av ktm_danielsson »

Karl_97 skrev:
ktm_danielsson skrev:
Karl_97 skrev: vet du någon billig crossmoppe (ej Rieju) som är till salu och som de finns nåt att göra på?:)
Nej, men varför inte Rieju? Om jag får säga det så tycker jag dom har dom snyggaste och skönaste mopederna av alla :o
Har hört att dom inte är så bra men de kanske inte stämmer :D
Låt mig gissa, dom som sagt det kör Senda eller Aerox... :roll: ?
Rieju RRX är enligt mig en av dom bästa mopederna, sen får ju alla tycka vad dom vill :) Men stunt kanske dom inte lämpar sig super bra till, men vad vet jag :)
Bild

Jag är odödlig
Karl_97
Elmoped
Inlägg: 23
Blev medlem: 31 maj 2011, 21:04

Inlägg av Karl_97 »

ktm_danielsson skrev:
Karl_97 skrev:
ktm_danielsson skrev: Det säger nog den du köper av men dom nyare är bara AM6 :)
vet du någon billig crossmoppe (ej Rieju) som är till salu och som de finns nåt att göra på?:)
Nej, men varför inte Rieju? Om jag får säga det så tycker jag dom har dom snyggaste och skönaste mopederna av alla :o
Har hört att dom inte är så bra men de kanske inte stämmer :D
Användarens profilbild
PK
#DVAJJ
Inlägg: 5337
Blev medlem: 5 september 2010, 07:45
Ort: Lidköping

Inlägg av PK »

ktm_danielsson skrev:
Karl_97 skrev:
ktm_danielsson skrev: Nej, men varför inte Rieju? Om jag får säga det så tycker jag dom har dom snyggaste och skönaste mopederna av alla :o
Har hört att dom inte är så bra men de kanske inte stämmer :D
Låt mig gissa, dom som sagt det kör Senda eller Aerox... :roll: ?
Rieju RRX är enligt mig en av dom bästa mopederna, sen får ju alla tycka vad dom vill :) Men stunt kanske dom inte lämpar sig super bra till, men vad vet jag :)
har haft aerox och har Senda och jag tycker att Rieju är bra FÖRUTOM Drac då dom är fula ;) går bra i motorn annars :)
Karl_97
Elmoped
Inlägg: 23
Blev medlem: 31 maj 2011, 21:04

Inlägg av Karl_97 »

Hej igen undrar bara hur mycket de skulle kosta att få den här orginal http://www.blocket.se/gavleborg/Derbi_s ... ?ca=11&w=3 ? Då ja endast tänkt köra med dragen plugg :D
Zer0x
Avstängd
Inlägg: 732
Blev medlem: 20 november 2010, 14:42

Inlägg av Zer0x »

Karl_97 skrev:Hej igen undrar bara hur mycket de skulle kosta att få den här orginal http://www.blocket.se/gavleborg/Derbi_s ... ?ca=11&w=3 ? Då ja endast tänkt köra med dragen plugg :D
om du vill ha en original kan du lika gärna köpa en för 10k, det lär kosta 5 för att få den original och när dom har varit såpass trimmade går dom ibland inte bra org.
Skriv svar