LÅS TRÅD,HITTADE PROBLEMET!

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
Speedy1FTW
Svårstartad skrothög
Inlägg: 215
Blev medlem: 21 augusti 2010, 00:05
Ort: Strängnäs

LÅS TRÅD,HITTADE PROBLEMET!

Inlägg av Speedy1FTW »

Hejsan, har nu kommit fram till att det inte kommer tillräckligt med bensin till förgasaren när man kör... hur ska jag fixa det problemet? har rengjort förgasaren och bensinkranen så det är inte skit! och det verkar funka ifall jag suger i vaakum slangen själv men ifall den sitter på vaakum anslutningen så funkar det inte... HJÄLP SNABBT!!!

Setup:
Speedfight 1

Stage6 sport pro 70cc
Stage6 pro replica
Stage6 insugskit
Polini speed control variator
Motoforce 17.5 mm förgasare med 95 i huvudmunstycke (det är det optimala)
Malossi E5 sportluftfilter
MBK B7HS tändstift

TACKSAM FÖR SNABBA SVAR!!!
Senast redigerad av Speedy1FTW den 10 maj 2011, 17:00, redigerad totalt 1 gånger.
Hebbex sa en gång: Jag är Gäy.
Jag svarade: Det visste jag redan.
Användarens profilbild
PK
#DVAJJ
Inlägg: 5337
Blev medlem: 5 september 2010, 07:45
Ort: Lidköping

Inlägg av PK »

flytta nålens läge några snäpp :)
Användarens profilbild
Speedy1FTW
Svårstartad skrothög
Inlägg: 215
Blev medlem: 21 augusti 2010, 00:05
Ort: Strängnäs

Inlägg av Speedy1FTW »

PoWeRKinG skrev:flytta nålens läge några snäpp :)
Hjälper inte har testat med båda att sänka och höja ingen skillnad, nästa ideé tack! :roll:
Hebbex sa en gång: Jag är Gäy.
Jag svarade: Det visste jag redan.
Koffras
Elmoped
Inlägg: 25
Blev medlem: 29 april 2011, 21:56

Inlägg av Koffras »

Woow! Dra en egen slang från bensindunken med en bensinkran bara? Då flödar bensinen väldigt bra :)
Användarens profilbild
G-son
King of the street
Inlägg: 4115
Blev medlem: 6 februari 2008, 23:31
Ort: Vimmerby

Re: Kommer inte tillräckligt med bensin till förgasaren!!!

Inlägg av G-son »

Speedy1FTW skrev:Hejsan, har nu kommit fram till att det inte kommer tillräckligt med bensin till förgasaren när man kör...
Hur har du kommit fram till det?
The only reason I opened my mouth is because I know what I'm talking about.
Användarens profilbild
Kirurgen
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 354
Blev medlem: 2 april 2011, 15:24
Ort: Smedjebacken
Kontakt:

Re: Kommer inte tillräckligt med bensin till förgasaren!!!

Inlägg av Kirurgen »

Speedy1FTW skrev:Hejsan, har nu kommit fram till att det inte kommer tillräckligt med bensin till förgasaren när man kör... hur ska jag fixa det problemet? har rengjort förgasaren och bensinkranen så det är inte skit! och det verkar funka ifall jag suger i vaakum slangen själv men ifall den sitter på vaakum anslutningen så funkar det inte... HJÄLP SNABBT!!!

Setup:
Speedfight 1

Stage6 sport pro 70cc
Stage6 pro replica
Stage6 insugskit
Polini speed control variator
Motoforce 17.5 mm förgasare med 95 i huvudmunstycke (det är det optimala)
Malossi E5 sportluftfilter
MBK B7HS tändstift

TACKSAM FÖR SNABBA SVAR!!!
Hej!
När du stoppar slangen i munnen, funkar den att starta upp och så ? En lösning kan vara att du "viker" slangen på 3 och sedan sätter ett buntband över den. Funkar det inte så kan du höra av dig.

Kirurgen
Användarens profilbild
a6lex
Svårstartad skrothög
Inlägg: 249
Blev medlem: 11 maj 2010, 20:15
Ort: Norrköping

Inlägg av a6lex »

Byt bara bensinkran så är de nog löst :)
Koffras
Elmoped
Inlägg: 25
Blev medlem: 29 april 2011, 21:56

Inlägg av Koffras »

En fråga. Scootrar har inte soppakran eftersom dom har vakuum pump. Så hur kommer det sig att du både har vakuum pump och soppa kran? Det är ju bara dumt. Bort med vakuum pumpen använd bara kran med raka slangar.
Användarens profilbild
G-son
King of the street
Inlägg: 4115
Blev medlem: 6 februari 2008, 23:31
Ort: Vimmerby

Inlägg av G-son »

Koffras skrev:En fråga. Scootrar har inte soppakran eftersom dom har vakuum pump. Så hur kommer det sig att du både har vakuum pump och soppa kran?
Vakuumpump är mycket sällsynt, men du har nog förväxlat vakuumpump med vakuumkran.
The only reason I opened my mouth is because I know what I'm talking about.
Användarens profilbild
Speedy1FTW
Svårstartad skrothög
Inlägg: 215
Blev medlem: 21 augusti 2010, 00:05
Ort: Strängnäs

Inlägg av Speedy1FTW »

Erik_ skrev:
Koffras skrev:En fråga. Scootrar har inte soppakran eftersom dom har vakuum pump. Så hur kommer det sig att du både har vakuum pump och soppa kran?
Vakuumpump är mycket sällsynt, men du har nog förväxlat vakuumpump med vakuumkran.
Jag har vaakumkran och nej det funkar inte att bara hålla för eller vika vaakumslangen då det inte kommer bensin då... MEN jag tror att det funkar att suga luft från vaakum slangen, då verkar det komma tillräckligt med bensin men ifall man har vaakumslangen vid nippeln på insuget funkar det ej! tack för alla svar KEEP EM COMING
Hebbex sa en gång: Jag är Gäy.
Jag svarade: Det visste jag redan.
Användarens profilbild
Kirurgen
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 354
Blev medlem: 2 april 2011, 15:24
Ort: Smedjebacken
Kontakt:

Inlägg av Kirurgen »

Speedy1FTW skrev:
Erik_ skrev:
Koffras skrev:En fråga. Scootrar har inte soppakran eftersom dom har vakuum pump. Så hur kommer det sig att du både har vakuum pump och soppa kran?
Vakuumpump är mycket sällsynt, men du har nog förväxlat vakuumpump med vakuumkran.
Jag har vaakumkran och nej det funkar inte att bara hålla för eller vika vaakumslangen då det inte kommer bensin då... MEN jag tror att det funkar att suga luft från vaakum slangen, då verkar det komma tillräckligt med bensin men ifall man har vaakumslangen vid nippeln på insuget funkar det ej! tack för alla svar KEEP EM COMING
Då har jag inte den blekaste, men skruva på den skruven "under" förgasaren och se om det hjälper något :)

Kirurgen
Användarens profilbild
zvynx
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 660
Blev medlem: 15 september 2008, 20:52
Ort: umeå

Inlägg av zvynx »

Speedy1FTW skrev:
Erik_ skrev:
Koffras skrev:En fråga. Scootrar har inte soppakran eftersom dom har vakuum pump. Så hur kommer det sig att du både har vakuum pump och soppa kran?
Vakuumpump är mycket sällsynt, men du har nog förväxlat vakuumpump med vakuumkran.
Jag har vaakumkran och nej det funkar inte att bara hålla för eller vika vaakumslangen då det inte kommer bensin då... MEN jag tror att det funkar att suga luft från vaakum slangen, då verkar det komma tillräckligt med bensin men ifall man har vaakumslangen vid nippeln på insuget funkar det ej! tack för alla svar KEEP EM COMING
Om det kommer ordentligt med bensin när du suger i vakuumslangen men inte när den är kopplad till förgasaren så är det ju något fel på förgasaren alt. att förgasaren är förbannat smutsig.

edit: nu kan det ju också vara så att förgasaren inte är vakuumstyrd?
Braap Braaaap
Användarens profilbild
Speedy1FTW
Svårstartad skrothög
Inlägg: 215
Blev medlem: 21 augusti 2010, 00:05
Ort: Strängnäs

Inlägg av Speedy1FTW »

Hittade problemet! :D Bytte ut min vaakumkran med min kompis och då funka den bara bra! :) Så problemet var alltså trasig vaakumkran :x beställde en ny från cykelkraft samt sidostöd och röda bensinslangar :twisted: tack för hjälpen!

NU KAN MODERATOR LÅSA DENNA!
Hebbex sa en gång: Jag är Gäy.
Jag svarade: Det visste jag redan.
Användarens profilbild
Kirurgen
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 354
Blev medlem: 2 april 2011, 15:24
Ort: Smedjebacken
Kontakt:

Inlägg av Kirurgen »

Speedy1FTW skrev:Hittade problemet! :D Bytte ut min vaakumkran med min kompis och då funka den bara bra! :) Så problemet var alltså trasig vaakumkran :x beställde en ny från cykelkraft samt sidostöd och röda bensinslangar :twisted: tack för hjälpen!

NU KAN MODERATOR LÅSA DENNA!
Skönt att du hittade problemet! Bra jobbat!

Kirurgen
Användarens profilbild
Speedy1FTW
Svårstartad skrothög
Inlägg: 215
Blev medlem: 21 augusti 2010, 00:05
Ort: Strängnäs

Inlägg av Speedy1FTW »

Kirurgen skrev:
Speedy1FTW skrev:Hittade problemet! :D Bytte ut min vaakumkran med min kompis och då funka den bara bra! :) Så problemet var alltså trasig vaakumkran :x beställde en ny från cykelkraft samt sidostöd och röda bensinslangar :twisted: tack för hjälpen!

NU KAN MODERATOR LÅSA DENNA!
Skönt att du hittade problemet! Bra jobbat!

Kirurgen
Man tackar :) joo, det vart ju några timmars arbete för att sitta och skruva isär och så om och om igen :roll: ta inte bort denna tråd då den kan hjälpa andra med samma problem! :D men som sagt lås den!
Hebbex sa en gång: Jag är Gäy.
Jag svarade: Det visste jag redan.
Användarens profilbild
Rabxorzz
F.D Moderator
Inlägg: 5615
Blev medlem: 26 mars 2008, 20:21
Ort: Skövde
Kontakt:

Inlägg av Rabxorzz »

Låser på begäran!
Bild
Låst