Problem med billjud!

Snack om allt mellan himmel och jord. Passar inte ditt ämne in någon annan stans får det tas här.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
Moto_X
Svårstartad skrothög
Inlägg: 200
Blev medlem: 5 april 2008, 09:04
Ort: Alfta

Problem med billjud!

Inlägg av Moto_X »

Hej! Som rubriken lyder så har jag fått ett fel på mitt ljud i bilen (audi 90 -89) som jag behöver få lite hjälp med!
Historian bakom är att jag köpte 2st nya basar (fr10w) som jag kopplade in i mitt slutsteg som är ett eyebrid 1y2000D. Laddade upp mitt bilbatteri och lät det spela lugnt i sammanlagt 5 timmar under den dagen. (spelade 1-2 timmar åt gången innan jag lät grejerna vila ett tag). Dagen efter gjorde jag samma sak, men cd spelaren startade inte och det har varit så sen dess.
Har mätt strömmen med voltmätare i kabelhärvan bakom stereon och jag har ström dit ända tills jag monterar på adaptern som går in i stereon. Då dör all el. Värt att tillägga är att jag jordar via antennkabeln, men körde så hela förra sommaren med mina gamla basar så felet ligger inte där enligt mig.
Skulle det underlätta med bilder så kan jag lägga upp det!
Alla ni som på något sätt kan hjälpa till är välkomna att kommentera! :)
MVH!
R.I.P DooD
Användarens profilbild
YamahaFille
Svårstartad skrothög
Inlägg: 300
Blev medlem: 20 augusti 2010, 17:44
Ort: Nybro

Inlägg av YamahaFille »

Adapter? Eller menar du ISO- kontakten?
Verkar konstigt att det inte kmr ut ngn ström där.

Det enda jag kan komma på är att själva stereon är paj, men den kan ju såklart inte fungera utan ström!

Eller så kan du ju testa att jorda på ett annat sätt än de du skrev!
Bild
Bild
Användarens profilbild
Moto_X
Svårstartad skrothög
Inlägg: 200
Blev medlem: 5 april 2008, 09:04
Ort: Alfta

Inlägg av Moto_X »

Mm precis! Jag menar ISO kontakten.
Det skumma är att jag testade den i en annan bil med samma iso kontakt och där fungerade den klckrent.. Borde det vara Jordningen som är fel eller kan det finnas andra anledningar bakom?
R.I.P DooD
Användarens profilbild
YamahaFille
Svårstartad skrothög
Inlägg: 300
Blev medlem: 20 augusti 2010, 17:44
Ort: Nybro

Inlägg av YamahaFille »

Moto_X skrev:Mm precis! Jag menar ISO kontakten.
Det skumma är att jag testade den i en annan bil med samma iso kontakt och där fungerade den klckrent.. Borde det vara Jordningen som är fel eller kan det finnas andra anledningar bakom?
Antingen väldigt dåligt batteri i din bil eller så är det nog jordningen, det jag tror iaf :)
Bild
Bild
Användarens profilbild
Moto_X
Svårstartad skrothög
Inlägg: 200
Blev medlem: 5 april 2008, 09:04
Ort: Alfta

Inlägg av Moto_X »

Har uteslutit bägge saker eftersom jag prövade att dra ny jordning och batteriet är bara 1 år gammalt och nyladdat...
Väldigt knepigt enligt mig!
R.I.P DooD
Skriv svar