Sockans kristna tråd som äger fett

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
Wheelyz95
Avstängd
Inlägg: 57
Blev medlem: 16 november 2010, 19:48

Sockans kristna tråd som äger fett

Inlägg av Wheelyz95 »

vad ska jag göra med min baotian för att kunna dra dom i min klass dom har en aerox, Derbi och lite sånt och jag vill kunna dra dom med min baotian
Senast redigerad av Wheelyz95 den 16 november 2010, 22:29, redigerad totalt 2 gång.
Användarens profilbild
Sockan
Kinaraket
Inlägg: 1011
Blev medlem: 4 augusti 2010, 14:53

Inlägg av Sockan »

Lustig fråga, har dom trimmat?

Annars kan du kolla "scooter strypningar" post här på forumet, står detaljerat vilka strypningar där!
EFESIERBREVET, KAPITEL 5, VERS 24:
”Och liksom kyrkan underordnar sig Kristus, så skall också kvinnorna i allt underordna sig sina män”




http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=22494 Kolla in mitt projekt!


Är du som mig och gillar sol och värme? Kör då mera bil och främja den globala uppvärmningen.
Användarens profilbild
Jetforce_Dahlin
Jetforce #1
Inlägg: 1596
Blev medlem: 6 maj 2010, 20:21
Ort: Bangkok
Kontakt:

Inlägg av Jetforce_Dahlin »

Vad har de för setups ungefär. Om de har skapliga så kan det bli lite knivigt :P
Polis: Hur fort går den här mopeden då?
Jetforce: Hur länge tänker du gasa?
Wheelyz95
Avstängd
Inlägg: 57
Blev medlem: 16 november 2010, 19:48

Inlägg av Wheelyz95 »

asså jag vill inte göra den olaglig bara trimma upp den lite så jag drar dom allas moppar är orginal några tips?
Användarens profilbild
Sockan
Kinaraket
Inlägg: 1011
Blev medlem: 4 augusti 2010, 14:53

Inlägg av Sockan »

Trimma och vara original..?

Minsta lilla justering så du får effekt och det klassas som trim, tyvärr.
EFESIERBREVET, KAPITEL 5, VERS 24:
”Och liksom kyrkan underordnar sig Kristus, så skall också kvinnorna i allt underordna sig sina män”




http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=22494 Kolla in mitt projekt!


Är du som mig och gillar sol och värme? Kör då mera bil och främja den globala uppvärmningen.
Wheelyz95
Avstängd
Inlägg: 57
Blev medlem: 16 november 2010, 19:48

Inlägg av Wheelyz95 »

asså va snackar du om jag ska trima den så den går snabbare inte göra den olaglig den ska inte va orginal så ju
Användarens profilbild
Sockan
Kinaraket
Inlägg: 1011
Blev medlem: 4 augusti 2010, 14:53

Inlägg av Sockan »

Frågan är: vad snackar du om?

Trimmar du den så är den olaglig, något som du inte vill ha den.

Även om du får upp en 30 moppe till 39 km/h (max är 40) så är den fortfarande olaglig eftersom du tagit brot en restriktion, man får inte ändra något motormässigt.
EFESIERBREVET, KAPITEL 5, VERS 24:
”Och liksom kyrkan underordnar sig Kristus, så skall också kvinnorna i allt underordna sig sina män”




http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=22494 Kolla in mitt projekt!


Är du som mig och gillar sol och värme? Kör då mera bil och främja den globala uppvärmningen.
Wheelyz95
Avstängd
Inlägg: 57
Blev medlem: 16 november 2010, 19:48

Inlägg av Wheelyz95 »

kanske bara för du bara kan 2taktare så sluta skriv här behöver hjälp med en 4 takt baotian så kan nån hjälpa mig och trimma min utan den blir olaglig hälst så den går i ca 60-70
Användarens profilbild
Jetforce_Dahlin
Jetforce #1
Inlägg: 1596
Blev medlem: 6 maj 2010, 20:21
Ort: Bangkok
Kontakt:

Inlägg av Jetforce_Dahlin »

Haha, detta var riktigt härlig läsning efter en lång dag i skolan :P
Trimmar du bara "lite" så är det olagligt, bara du pluggar ur lr vad du än vill xD
Polis: Hur fort går den här mopeden då?
Jetforce: Hur länge tänker du gasa?
Användarens profilbild
Sockan
Kinaraket
Inlägg: 1011
Blev medlem: 4 augusti 2010, 14:53

Inlägg av Sockan »

Ursäkta, men du är helt ute och vandrar utanför hästhagen din söta enhörning.

OAVSETT HUR du ändrar den MOTORMÄSSIGT räknas det som TRIM, så du menar att på en 4takt så kan du trimma upp den till 70 och den går lagligt? hihihi, jag tror itne att det går. :)
Senast redigerad av Sockan den 16 november 2010, 21:22, redigerad totalt 1 gånger.
EFESIERBREVET, KAPITEL 5, VERS 24:
”Och liksom kyrkan underordnar sig Kristus, så skall också kvinnorna i allt underordna sig sina män”




http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=22494 Kolla in mitt projekt!


Är du som mig och gillar sol och värme? Kör då mera bil och främja den globala uppvärmningen.
Wheelyz95
Avstängd
Inlägg: 57
Blev medlem: 16 november 2010, 19:48

Inlägg av Wheelyz95 »

Jetforce_Dahlin skrev:Haha, detta var riktigt härlig läsning efter en lång dag i skolan :P
Trimmar du bara "lite" så är det olagligt, bara du pluggar ur lr vad du än vill xD
en i min klass sa att man kunde göra de lagligt om man var proffs på 4 taktare så sluta prata 2 takt snack :S
Användarens profilbild
Sockan
Kinaraket
Inlägg: 1011
Blev medlem: 4 augusti 2010, 14:53

Inlägg av Sockan »

Och flera här på forumet säger att du har fel, men du kan ju förståss ha rätt, då vi alla har yttrandesfrihet.
Senast redigerad av Sockan den 16 november 2010, 21:22, redigerad totalt 1 gånger.
EFESIERBREVET, KAPITEL 5, VERS 24:
”Och liksom kyrkan underordnar sig Kristus, så skall också kvinnorna i allt underordna sig sina män”




http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=22494 Kolla in mitt projekt!


Är du som mig och gillar sol och värme? Kör då mera bil och främja den globala uppvärmningen.
Wheelyz95
Avstängd
Inlägg: 57
Blev medlem: 16 november 2010, 19:48

Inlägg av Wheelyz95 »

det är bara du som säger det? du värkar inte så kunnig i detta området
Användarens profilbild
Sockan
Kinaraket
Inlägg: 1011
Blev medlem: 4 augusti 2010, 14:53

Inlägg av Sockan »

Nej enhörningen, DU frågar om hjälp om hur du TRIMMAR (Sök TRIM i ORDLISTA) men så den fortfarande är LAGLIG!

Laglig är den bara från början, på 30 moppe kan du ändra hur mycket du vill utseendemässigt men inte motor, på klass 1 moped (eu) får du inte ändra någonting utan besiktning. (Även här är trim olagligt..)

Och att du köpte en baotian 4takt moppe gjorde ju (inte) saken bättre när du säger jag inte kan.

*fniss*
Senast redigerad av Sockan den 16 november 2010, 21:23, redigerad totalt 1 gånger.
EFESIERBREVET, KAPITEL 5, VERS 24:
”Och liksom kyrkan underordnar sig Kristus, så skall också kvinnorna i allt underordna sig sina män”




http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=22494 Kolla in mitt projekt!


Är du som mig och gillar sol och värme? Kör då mera bil och främja den globala uppvärmningen.
Andreass
Elmoped
Inlägg: 104
Blev medlem: 13 september 2009, 12:29

Inlägg av Andreass »

Wheelyz95 skrev:
Jetforce_Dahlin skrev:Haha, detta var riktigt härlig läsning efter en lång dag i skolan :P
Trimmar du bara "lite" så är det olagligt, bara du pluggar ur lr vad du än vill xD
en i min klass sa att man kunde göra de lagligt om man var proffs på 4 taktare så sluta prata 2 takt snack :S
HAHAHA , roligaste jag läst på länge , klart det är olagligt även om det är 4 takt !
Wheelyz95
Avstängd
Inlägg: 57
Blev medlem: 16 november 2010, 19:48

Inlägg av Wheelyz95 »

asså han som sa det hans bror aerox går i 140 tror han vet vad han snackar om tönt
Andreass
Elmoped
Inlägg: 104
Blev medlem: 13 september 2009, 12:29

Inlägg av Andreass »

Wheelyz95 skrev:asså han som sa det hans bror aerox går i 140 tror han vet vad han snackar om tönt
precis , min cykel går i 150 :)
Användarens profilbild
Jetforce_Dahlin
Jetforce #1
Inlägg: 1596
Blev medlem: 6 maj 2010, 20:21
Ort: Bangkok
Kontakt:

Inlägg av Jetforce_Dahlin »

Wheelyz95 skrev:det är bara du som säger det? du värkar inte så kunnig i detta området
Den som inte är kunnig i detta område är tyvär du. Du får inte ändra NÅGOT motormessigt om den ska vara laglig, inte äns byta vikter. Spelar ingen roll om det är 4- lr 2takt.
Men sockan, ta det lite lugnt innan ngn modd ser vad du skriver, det finns vissa som är riktigt petiga på att man ska använda ett vårdat språk (vilket faktist är rätt:P)
Polis: Hur fort går den här mopeden då?
Jetforce: Hur länge tänker du gasa?
Wheelyz95
Avstängd
Inlägg: 57
Blev medlem: 16 november 2010, 19:48

Inlägg av Wheelyz95 »

Andreass skrev:
Wheelyz95 skrev:asså han som sa det hans bror aerox går i 140 tror han vet vad han snackar om tönt
precis , min cykel går i 150 :)
det är sant bara för din moppe går jätte sakta min baotian drar dig säkert
Användarens profilbild
Jetforce_Dahlin
Jetforce #1
Inlägg: 1596
Blev medlem: 6 maj 2010, 20:21
Ort: Bangkok
Kontakt:

Inlägg av Jetforce_Dahlin »

Wheelyz95 skrev:
Andreass skrev:
Wheelyz95 skrev:asså han som sa det hans bror aerox går i 140 tror han vet vad han snackar om tönt
precis , min cykel går i 150 :)
det är sant bara för din moppe går jätte sakta min baotian drar dig säkert
Då hade du väll inte behövt hjälp med den :P
Tror denna tråd kan låsas då den enbart används till personliga påhopp xD
Polis: Hur fort går den här mopeden då?
Jetforce: Hur länge tänker du gasa?
Wheelyz95
Avstängd
Inlägg: 57
Blev medlem: 16 november 2010, 19:48

Inlägg av Wheelyz95 »

ja jag gör en ny baotian trimning tråd ingen hjälper mig
Andreass
Elmoped
Inlägg: 104
Blev medlem: 13 september 2009, 12:29

Inlägg av Andreass »

Wheelyz95 skrev:
Andreass skrev:
Wheelyz95 skrev:asså han som sa det hans bror aerox går i 140 tror han vet vad han snackar om tönt
precis , min cykel går i 150 :)
det är sant bara för din moppe går jätte sakta min baotian drar dig säkert
Knappast...

http://www.twostrokerider.se/guider/visa/114 där har du en guide om hur du trimmar din baotian , men den kommer ju inte att vara laglig efter att du trimmat som du försöker säga här ..
Användarens profilbild
Jetforce_Dahlin
Jetforce #1
Inlägg: 1596
Blev medlem: 6 maj 2010, 20:21
Ort: Bangkok
Kontakt:

Inlägg av Jetforce_Dahlin »

Wheelyz95 skrev:ja jag gör en ny baotian trimning tråd ingen hjälper mig
Skönt att du har läst forumreglerna och vet om att du inte får göra en ny tråd med samma innehåll :P
Polis: Hur fort går den här mopeden då?
Jetforce: Hur länge tänker du gasa?
Wheelyz95
Avstängd
Inlägg: 57
Blev medlem: 16 november 2010, 19:48

Inlägg av Wheelyz95 »

skiter i polisen vad ska dom göra
zebban111
Svårstartad skrothög
Inlägg: 203
Blev medlem: 27 augusti 2010, 17:49
Ort: Linköping

Inlägg av zebban111 »

prova att plugga ur moppen och slänga på ett effektrör och gå till besiktningsmannen och fråga om den är laglig, går säkert skiiiit bra :D
Användarens profilbild
Jetforce_Dahlin
Jetforce #1
Inlägg: 1596
Blev medlem: 6 maj 2010, 20:21
Ort: Bangkok
Kontakt:

Inlägg av Jetforce_Dahlin »

Wheelyz95 skrev:skiter i polisen vad ska dom göra
Men dåså, vf ville du från första början att den skulle vara laglig?
Someone is playing badboy i think :P
Polis: Hur fort går den här mopeden då?
Jetforce: Hur länge tänker du gasa?
Wheelyz95
Avstängd
Inlägg: 57
Blev medlem: 16 november 2010, 19:48

Inlägg av Wheelyz95 »

Jetforce_Dahlin skrev:
Wheelyz95 skrev:skiter i polisen vad ska dom göra
Men dåså, vf ville du från första början att den skulle vara laglig?
Someone is playing badboy i think :P
det är bra om den är laglig right?

går den i ca 90 om jag pluggar ur den?
Användarens profilbild
yamaha2pwn
Eleganten ifrån vidderna
Inlägg: 2152
Blev medlem: 18 augusti 2009, 00:44
Ort: lyckeby

Inlägg av yamaha2pwn »

skulle vilja se hans kompis brorsas areox.....
if speed kills,then i must live forever :D

Feministens ideologi bottnar i att män är svin och
att kvinnor ska vara lika bra.

Problem med moppen? tveka inte att pma innan du startar ny tråd ;)
Användarens profilbild
Jetforce_Dahlin
Jetforce #1
Inlägg: 1596
Blev medlem: 6 maj 2010, 20:21
Ort: Bangkok
Kontakt:

Inlägg av Jetforce_Dahlin »

hahaha, nej verkligen inte :P
Kanske ökar 5kh/h... max :P
Läste nyss i tråden som ngn länkade åt dig att du inte hade ngn plugg i röret ens :P
Polis: Hur fort går den här mopeden då?
Jetforce: Hur länge tänker du gasa?
Användarens profilbild
Sockan
Kinaraket
Inlägg: 1011
Blev medlem: 4 augusti 2010, 14:53

Inlägg av Sockan »

ALLTSÅ.. URSÄKTA, men jag kliar mig på hakan.

Du är en gudomlig enhörning, verkligen. jag har inte som avsikt att bli varnad, Jag blir bara helt galen irriterad när någon skriver sånna här uppenbara jagbehöverhjälp poster.

En baotian som gör 90 opluggad? Vad kommer sen? en aerox som går 190 med 95 oktan eller?

Du bör verkligen (inte) röra en moped om du säger du kan allt men endå frågar om hjälp på något så lätt som att plugga ur den.
Senast redigerad av Sockan den 16 november 2010, 21:20, redigerad totalt 1 gånger.
EFESIERBREVET, KAPITEL 5, VERS 24:
”Och liksom kyrkan underordnar sig Kristus, så skall också kvinnorna i allt underordna sig sina män”




http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=22494 Kolla in mitt projekt!


Är du som mig och gillar sol och värme? Kör då mera bil och främja den globala uppvärmningen.
Wheelyz95
Avstängd
Inlägg: 57
Blev medlem: 16 november 2010, 19:48

Inlägg av Wheelyz95 »

yamaha2pwn skrev:skulle vilja se hans kompis brorsas areox.....
ja den är riktigt snabb men min med snart såg en sån cylinder som man kan sätta på och ska plugga ur den som på en guide jag såg och då går den nog i 90 sen blir det ju sån värsting cylinder sen jag såg då går den nog i 110?
Användarens profilbild
Jetforce_Dahlin
Jetforce #1
Inlägg: 1596
Blev medlem: 6 maj 2010, 20:21
Ort: Bangkok
Kontakt:

Inlägg av Jetforce_Dahlin »

Sockan skrev:ALLTSÅ.. URSÄKTA, men jag konstaterar fakta här.

Du är en efterbliven trasdocka, verkligen. jag har inte som avsikt att bli varnad, Jag blir bara helt galen irriterad när någon skriver sånna här obvious troll posts.

En baotian som gör 90 opluggad? Vad kommer sen? en aerox som går 190 med 95 oktan eller?

Du bör verkligen inte röra en moped om du säger du kan allt men endå frågar om hjälp på något så lätt som att plugga ur den.

Om moderator finner någon av mina posts olämpliga skall jag med glädje omplacera orden.
Haha, känns som att ngn är lite mer än irriterad. Love you dude ;)


ja den är riktigt snabb men min med snart såg en sån cylinder som man kan sätta på och ska plugga ur den som på en guide jag såg och då går den nog i 90 sen blir det ju sån värsting cylinder sen jag såg då går den nog i 110?
Ta inte illa upp, men om DU får upp din 4takts kines till 110 så ska jag i egen person komma och sota ur ditt avgasrör med min tunga :P
Polis: Hur fort går den här mopeden då?
Jetforce: Hur länge tänker du gasa?
Wheelyz95
Avstängd
Inlägg: 57
Blev medlem: 16 november 2010, 19:48

Inlägg av Wheelyz95 »

Sockan skrev:ALLTSÅ.. URSÄKTA, men jag konstaterar fakta här.

Du är en efterbliven trasdocka, verkligen. jag har inte som avsikt att bli varnad, Jag blir bara helt galen irriterad när någon skriver sånna här obvious troll posts.

En baotian som gör 90 opluggad? Vad kommer sen? en aerox som går 190 med 95 oktan eller?

Du bör verkligen inte röra en moped om du säger du kan allt men endå frågar om hjälp på något så lätt som att plugga ur den.

Om moderator finner någon av mina posts olämpliga skall jag med glädje omplacera orden.
asså du tror baotian är dåligt ba f*ck you baotian är bra du tror man måste ha värsta märkes moppen för att få hastighet baotian är faktiskt bland dom bästa när man ska trimma men efter som jag inte hittade hur man trimma lagligt så kan jag plugga ur den till 90 iaf och skulle din moppe klara det eller?
Användarens profilbild
Maltyboy
DunderDubbelPostarN
Inlägg: 582
Blev medlem: 21 september 2009, 18:41
Ort: Södetälje

Inlägg av Maltyboy »

tanka v-power så gör den 180 km/h

Edit: Gör din Boatian 90 med dragen plugg så gör min ditech 200km/h med v-power
Senast redigerad av Maltyboy den 16 november 2010, 20:27, redigerad totalt 2 gång.
199 Lives

THE POWER OF DREAMS
Användarens profilbild
Jetforce_Dahlin
Jetforce #1
Inlägg: 1596
Blev medlem: 6 maj 2010, 20:21
Ort: Bangkok
Kontakt:

Inlägg av Jetforce_Dahlin »

Wheelyz95 skrev:
Sockan skrev:ALLTSÅ.. URSÄKTA, men jag konstaterar fakta här.

Du är en efterbliven trasdocka, verkligen. jag har inte som avsikt att bli varnad, Jag blir bara helt galen irriterad när någon skriver sånna här obvious troll posts.

En baotian som gör 90 opluggad? Vad kommer sen? en aerox som går 190 med 95 oktan eller?

Du bör verkligen inte röra en moped om du säger du kan allt men endå frågar om hjälp på något så lätt som att plugga ur den.

Om moderator finner någon av mina posts olämpliga skall jag med glädje omplacera orden.
asså du tror baotian är dåligt ba f*ck you baotian är bra du tror man måste ha värsta märkes moppen för att få hastighet baotian är faktiskt bland dom bästa när man ska trimma men efter som jag inte hittade hur man trimma lagligt så kan jag plugga ur den till 90 iaf och skulle din moppe klara det eller?
En gåta: En 15 årig kille som kallar sig själv "jetforce_Dahlin" ligger just nu på golvet och asgarvar, vem kan det vara? :P
Polis: Hur fort går den här mopeden då?
Jetforce: Hur länge tänker du gasa?
Låst