hjälp med aerox snabbt!

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
Användarens profilbild
PK
#DVAJJ
Inlägg: 5337
Blev medlem: 5 september 2010, 07:45
Ort: Lidköping

hjälp med aerox snabbt!

Inlägg av PK »

sha!

jo. nu är det så att jag har en aerox 99a som jag köpte i delar och håller på att fixa. motorn går konstigt...

den startar som vanlgt. jag testade den utan drivrem och du fick den gå lite och sen varv ade den bra.

sen har jag kopplat allt och nu går den knappt. den liksom går "halvbra". testade att ställa in org förgasaren (trim förgasaren funkar inte) och då gick den bättre. men den tål inte full gas utan då dör den direkt. testade igår och den gick som en kina och plötsligt så hoppade den till i läget den ska vara i i en halv sekund och det blev gas res :D

vad kan felet vara? för litet huvudmunstycke? kan inte ha org förgasare? för mkt/lite bensin?

har även punka på båda däcken så kan inte testa fullt.

70cc, stage6 r1400 osv. sport reeds. sport membran.

behöver hjälp snabbt!
viktors1994
Svårstartad skrothög
Inlägg: 159
Blev medlem: 17 september 2009, 10:58

Re: hjälp med aerox snabbt!

Inlägg av viktors1994 »

PoWeRKinG skrev:sha!

jo. nu är det så att jag har en aerox 99a som jag köpte i delar och håller på att fixa. motorn går konstigt...

den startar som vanlgt. jag testade den utan drivrem och du fick den gå lite och sen varv ade den bra.

sen har jag kopplat allt och nu går den knappt. den liksom går "halvbra". testade att ställa in org förgasaren (trim förgasaren funkar inte) och då gick den bättre. men den tål inte full gas utan då dör den direkt. testade igår och den gick som en kina och plötsligt så hoppade den till i läget den ska vara i i en halv sekund och det blev gas res :D

vad kan felet vara? för litet huvudmunstycke? kan inte ha org förgasare? för mkt/lite bensin?

har även punka på båda däcken så kan inte testa fullt.

70cc, stage6 r1400 osv. sport reeds. sport membran.

behöver hjälp snabbt!
För stort munstycke eftersom den blöddrar..
Användarens profilbild
PK
#DVAJJ
Inlägg: 5337
Blev medlem: 5 september 2010, 07:45
Ort: Lidköping

Inlägg av PK »

ska testa :) hur stort borde jag ha? jag har lite olika men jag tror det största är 100.

tror inte det är för stort iom att jag har org ;)
Användarens profilbild
Gl3nn
TSR-Finnen
Inlägg: 1127
Blev medlem: 9 augusti 2007, 01:03
Ort: pargas (finland)

Inlägg av Gl3nn »

Byt till större förgasare och runt 100ans stril borde vara passligt och fixa punkan före du är ute o kör
Användarens profilbild
erkan94
Avstängd
Inlägg: 790
Blev medlem: 8 maj 2009, 18:35

Inlägg av erkan94 »

ja det är för stort munstycke om den dör på fullgas, men ingen kan veta vilket munstycke du ska ha, du får testa dig fram. Du kan ju kolla om det är för stort munstycke också genom att bara ta av luftfiltret så att den får mer luft, varvar den bättre då så har du felet ;)
"jag har en paeugot ludix elegane! med autochok! har jag automunsyke också? eller måste jag byta de för att sätta på ett trimrör?"
Användarens profilbild
PK
#DVAJJ
Inlägg: 5337
Blev medlem: 5 september 2010, 07:45
Ort: Lidköping

Inlägg av PK »

ok. den blödrar INTE och den får inte för mycket bensin. punkan ska fixas.

har större förgasare men den funkar inte ska försöka fixa den..

jag har inget luftfilter på :)

men jag ska alltså försöka få igång den större förgasaren, sätta på luftfiltret och sen försöka ställa in förgasaren bra och hitta rätt munstycke ?

PS: hur lagar man en punka på bästa sätt utan att kränka av den? ska kränga av sen när jag ska måla så det är onödigt att kränga av, fixa punka. köra motorn i 2 dagar och sen kränga av igen.. behöver inte hålla så bra...
Användarens profilbild
Jetforce_Dahlin
Jetforce #1
Inlägg: 1596
Blev medlem: 6 maj 2010, 20:21
Ort: Bangkok
Kontakt:

Inlägg av Jetforce_Dahlin »

Om du inte har något luftfilter så har du säkert massa skit i förgasarn :P
Polis: Hur fort går den här mopeden då?
Jetforce: Hur länge tänker du gasa?
Låst