finns troligen variator ringar, och andra strypningar som gör så inte moppen kan gå i 75
förlåt glömde skriva v-ringen med det är ju typ standar nu förtiden på alla scootrar att den är borta just skorsstenen i luftburken den är borta den med
okej gör den? det är inte så att den tar upp cirka 50% av avgasena från röret och drar in dom i luftburken för att förbränna dom igen? iallafall det många gör fel dom kniper bara igen eller pluggar röret men man måste kapa det pricis i början av avgasröret sen går det ner en liten sköld ner i avgasröret som man kan vika bort så avgaserna flödar fritt då blir det bra drag
okej gör den? det är inte så att den tar upp cirka 50% av avgasena från röret och drar in dom i luftburken för att förbränna dom igen? iallafall det många gör fel dom kniper bara igen eller pluggar röret men man måste kapa det pricis i början av avgasröret sen går det ner en liten sköld ner i avgasröret som man kan vika bort så avgaserna flödar fritt då blir det bra drag
på min gick det bestämt bara en sladd från egr-ventilen i LUFTBURKEN till förgasarn
vafan en Rieju gör 110 bara man drar en plugg i röret:P så det ä inte så jävla otrolig hastigeht.
okej gör den? det är inte så att den tar upp cirka 50% av avgasena från röret och drar in dom i luftburken för att förbränna dom igen? iallafall det många gör fel dom kniper bara igen eller pluggar röret men man måste kapa det pricis i början av avgasröret sen går det ner en liten sköld ner i avgasröret som man kan vika bort så avgaserna flödar fritt då blir det bra drag
på min gick det bestämt bara en sladd från egr-ventilen i LUFTBURKEN till förgasarn
bild
vafan en Rieju gör 110 bara man drar en plugg i röret:P så det ä inte så jävla otrolig hastigeht.
okej gör den? det är inte så att den tar upp cirka 50% av avgasena från röret och drar in dom i luftburken för att förbränna dom igen? iallafall det många gör fel dom kniper bara igen eller pluggar röret men man måste kapa det pricis i början av avgasröret sen går det ner en liten sköld ner i avgasröret som man kan vika bort så avgaserna flödar fritt då blir det bra drag
på min gick det bestämt bara en sladd från egr-ventilen i LUFTBURKEN till förgasarn
okej säker på att det va en "sladd" och inte en slag? aja ska inte märka ord nu men det ska gå en till det smala röret som sitter på avgasröret upp till EGR:en
nasse_89 skrev:
okej gör den? det är inte så att den tar upp cirka 50% av avgasena från röret och drar in dom i luftburken för att förbränna dom igen? iallafall det många gör fel dom kniper bara igen eller pluggar röret men man måste kapa det pricis i början av avgasröret sen går det ner en liten sköld ner i avgasröret som man kan vika bort så avgaserna flödar fritt då blir det bra drag
på min gick det bestämt bara en sladd från egr-ventilen i LUFTBURKEN till förgasarn
okej säker på att det va en "sladd" och inte en slag? aja ska inte märka ord nu men det ska gå en till det smala röret som sitter på avgasröret upp till EGR:en
menade slang. vet att det går en fet slang från röret till burken. och att det sitter någon "dosa" på röret. men vad jag har fått veta av detta förum så är det egr ventilen som är i burken
vafan en Rieju gör 110 bara man drar en plugg i röret:P så det ä inte så jävla otrolig hastigeht.
erik_94 skrev:
på min gick det bestämt bara en sladd från egr-ventilen i LUFTBURKEN till förgasarn
okej säker på att det va en "sladd" och inte en slag? aja ska inte märka ord nu men det ska gå en till det smala röret som sitter på avgasröret upp till EGR:en
menade slang. vet att det går en fet slang från röret till burken. och att det sitter någon "dosa" på röret. men vad jag har fått veta av detta förum så är det egr ventilen som är i burken
sorry ska göra en liten rättelsä gå in och läs hära några andra har redan diskuterat det hära haha http://www.garagego.se/forum/moped/tips ... e-mopeder/ där stod det rätt bra vet ej om det stämmer för jag har aldrig hört om ACV/ACF ventil
Min polare har en aerox en 03a tror jag d är, och han säger att an tycker min Stalker går bättre avstrypt än vad hans areox gjorde när den bara var avstrypt.
Fast jag tror inte att någon här kan säga dig vilken moppe som kommer/går bäst avstrypt då det är olika från moped till moped
the_speed skrev:Min polare har en aerox en 03a tror jag d är, och han säger att an tycker min Stalker går bättre avstrypt än vad hans areox gjorde när den bara var avstrypt.
Fast jag tror inte att någon här kan säga dig vilken moppe som kommer/går bäst avstrypt då det är olika från moped till moped
det har du mycke rätt i det du säger för om man kör in den orgentigt så går dom bättre
nasse_89 skrev:
okej säker på att det va en "sladd" och inte en slag? aja ska inte märka ord nu men det ska gå en till det smala röret som sitter på avgasröret upp till EGR:en
menade slang. vet att det går en fet slang från röret till burken. och att det sitter någon "dosa" på röret. men vad jag har fått veta av detta förum så är det egr ventilen som är i burken
sorry ska göra en liten rättelsä gå in och läs hära några andra har redan diskuterat det hära haha http://www.garagego.se/forum/moped/tips ... e-mopeder/ där stod det rätt bra vet ej om det stämmer för jag har aldrig hört om ACV/ACF ventil
okej, är väll ingen mästare. någon sa det i min tråd. vad är det för ventil i luftburken då??? det är ju den som drar gaserna till förgasaren. har iaf hört att det e egr
vafan en Rieju gör 110 bara man drar en plugg i röret:P så det ä inte så jävla otrolig hastigeht.