vilken går bäst avstrypt?

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
chriille22
Elmoped
Inlägg: 70
Blev medlem: 13 juni 2009, 22:31

vilken går bäst avstrypt?

Inlägg av chriille22 »

tjena, vilken moped går bäst avstrypt?

gilera stalker? yamaha aerox? yamaha slider? snake furious?

jag ska stunta lite lätt med den... så vilken får bäst acc och topp ? :D
Senast redigerad av chriille22 den 20 augusti 2010, 10:41, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
karlssonlysekil
Kinaraket
Inlägg: 879
Blev medlem: 6 juni 2010, 20:54

Inlägg av karlssonlysekil »

Aerox eller Snake tror jag :D
Världens bästa Karlsson!
rozander skrev:Drd pro om du är man :)
Användarens profilbild
Aerox_Isse
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 784
Blev medlem: 20 november 2009, 23:59

Inlägg av Aerox_Isse »

aerox eller slider. men slider går mer på axx och aerox mer på toppfart, men man kommer lätt upp på bakhjulet med en ostrypt aerox
Det är inte olagligt med trimm, bara om polisen vet
Användarens profilbild
nasse_89
Svårstartad skrothög
Inlägg: 309
Blev medlem: 11 april 2009, 18:29

Inlägg av nasse_89 »

gör man rätt på slider med EGR ventilen på avgasröret så gör den cirka 75 med en förare på cirka 55kg
Användarens profilbild
klurrs_derbi_drd_racing
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 486
Blev medlem: 17 september 2009, 16:00
Ort: The one and only Vadstena

Inlägg av klurrs_derbi_drd_racing »

byt topic!
Derbi Drd Racing<3
_________________

kolla galleri (:
RacingTobbe
Gasres
Inlägg: 1405
Blev medlem: 16 juli 2009, 22:39
Ort: Eskilstuna
Kontakt:

Inlägg av RacingTobbe »

Som ovanför.

BYT TOPIK (RUBRIKEN) till en som passar.
Användarens profilbild
bluerider94
King of the street
Inlägg: 2135
Blev medlem: 10 juli 2009, 21:09
Ort: Lysekil

Inlägg av bluerider94 »

nasse_89 skrev:gör man rätt på slider med EGR ventilen på avgasröret så gör den cirka 75 med en förare på cirka 55kg
hahahahha
snygg bakskärm, gustaviansk stil elle?

Oskar Hagstöm "Det är skit konstigt med mig, antingen får jag INGET eller så får jag något"
Användarens profilbild
nasse_89
Svårstartad skrothög
Inlägg: 309
Blev medlem: 11 april 2009, 18:29

Inlägg av nasse_89 »

bluerider94 skrev:
nasse_89 skrev:gör man rätt på slider med EGR ventilen på avgasröret så gör den cirka 75 med en förare på cirka 55kg
hahahahha
vad va det roliga?
RacingTobbe
Gasres
Inlägg: 1405
Blev medlem: 16 juli 2009, 22:39
Ort: Eskilstuna
Kontakt:

Inlägg av RacingTobbe »

nasse_89:

Hur många är det igentligen som väger 55kg igentligen ? Måste ju vara en bäbis som sitter på den isf :P hahah :)
Användarens profilbild
nasse_89
Svårstartad skrothög
Inlägg: 309
Blev medlem: 11 april 2009, 18:29

Inlägg av nasse_89 »

RacingTobbe skrev:nasse_89:

Hur många är det igentligen som väger 55kg igentligen ? Måste ju vara en bäbis som sitter på den isf :P hahah :)
ää tyst jag är bara lite underviktig haha 174cm lång 21år gammal haha :)
Användarens profilbild
KarlssoN^
F.D Moderator
Inlägg: 3462
Blev medlem: 4 oktober 2009, 16:41
Ort: Hällvadsholm

Inlägg av KarlssoN^ »

nasse_89 skrev:
bluerider94 skrev:
nasse_89 skrev:gör man rätt på slider med EGR ventilen på avgasröret så gör den cirka 75 med en förare på cirka 55kg
hahahahha
vad va det roliga?
finns troligen variator ringar, och andra strypningar som gör så inte moppen kan gå i 75 :roll:
Användarens profilbild
nasse_89
Svårstartad skrothög
Inlägg: 309
Blev medlem: 11 april 2009, 18:29

Inlägg av nasse_89 »

KarlssoN^ skrev:
nasse_89 skrev:
bluerider94 skrev: hahahahha
vad va det roliga?
finns troligen variator ringar, och andra strypningar som gör så inte moppen kan gå i 75 :roll:

förlåt glömde skriva v-ringen med det är ju typ standar nu förtiden på alla scootrar att den är borta just skorsstenen i luftburken den är borta den med :wink:
Användarens profilbild
erik_94
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 709
Blev medlem: 14 oktober 2008, 16:39
Ort: torshälla

Inlägg av erik_94 »

nasse_89 skrev:
bluerider94 skrev:
nasse_89 skrev:gör man rätt på slider med EGR ventilen på avgasröret så gör den cirka 75 med en förare på cirka 55kg
hahahahha
vad va det roliga?
att egrén sitter i luftburken
vafan en Rieju gör 110 bara man drar en plugg i röret:P så det ä inte så jävla otrolig hastigeht.
Användarens profilbild
nasse_89
Svårstartad skrothög
Inlägg: 309
Blev medlem: 11 april 2009, 18:29

Inlägg av nasse_89 »

erik_94 skrev:
nasse_89 skrev:
bluerider94 skrev: hahahahha
vad va det roliga?
att egrén sitter i luftburken
okej gör den? det är inte så att den tar upp cirka 50% av avgasena från röret och drar in dom i luftburken för att förbränna dom igen? iallafall det många gör fel dom kniper bara igen eller pluggar röret men man måste kapa det pricis i början av avgasröret sen går det ner en liten sköld ner i avgasröret som man kan vika bort så avgaserna flödar fritt då blir det bra drag 8)
Användarens profilbild
erik_94
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 709
Blev medlem: 14 oktober 2008, 16:39
Ort: torshälla

Inlägg av erik_94 »

nasse_89 skrev:
erik_94 skrev:
nasse_89 skrev: vad va det roliga?
att egrén sitter i luftburken
okej gör den? det är inte så att den tar upp cirka 50% av avgasena från röret och drar in dom i luftburken för att förbränna dom igen? iallafall det många gör fel dom kniper bara igen eller pluggar röret men man måste kapa det pricis i början av avgasröret sen går det ner en liten sköld ner i avgasröret som man kan vika bort så avgaserna flödar fritt då blir det bra drag 8)
på min gick det bestämt bara en sladd från egr-ventilen i LUFTBURKEN till förgasarn
vafan en Rieju gör 110 bara man drar en plugg i röret:P så det ä inte så jävla otrolig hastigeht.
Användarens profilbild
erik_94
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 709
Blev medlem: 14 oktober 2008, 16:39
Ort: torshälla

Inlägg av erik_94 »

erik_94 skrev:
nasse_89 skrev:
erik_94 skrev: att egrén sitter i luftburken
okej gör den? det är inte så att den tar upp cirka 50% av avgasena från röret och drar in dom i luftburken för att förbränna dom igen? iallafall det många gör fel dom kniper bara igen eller pluggar röret men man måste kapa det pricis i början av avgasröret sen går det ner en liten sköld ner i avgasröret som man kan vika bort så avgaserna flödar fritt då blir det bra drag 8)
på min gick det bestämt bara en sladd från egr-ventilen i LUFTBURKEN till förgasarn
bild :P
Bild
vafan en Rieju gör 110 bara man drar en plugg i röret:P så det ä inte så jävla otrolig hastigeht.
Användarens profilbild
nasse_89
Svårstartad skrothög
Inlägg: 309
Blev medlem: 11 april 2009, 18:29

Inlägg av nasse_89 »

erik_94 skrev:
nasse_89 skrev:
erik_94 skrev: att egrén sitter i luftburken
okej gör den? det är inte så att den tar upp cirka 50% av avgasena från röret och drar in dom i luftburken för att förbränna dom igen? iallafall det många gör fel dom kniper bara igen eller pluggar röret men man måste kapa det pricis i början av avgasröret sen går det ner en liten sköld ner i avgasröret som man kan vika bort så avgaserna flödar fritt då blir det bra drag 8)
på min gick det bestämt bara en sladd från egr-ventilen i LUFTBURKEN till förgasarn
okej säker på att det va en "sladd" och inte en slag? aja ska inte märka ord nu men det ska gå en till det smala röret som sitter på avgasröret upp till EGR:en
Användarens profilbild
erik_94
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 709
Blev medlem: 14 oktober 2008, 16:39
Ort: torshälla

Inlägg av erik_94 »

nasse_89 skrev:
erik_94 skrev:
nasse_89 skrev: okej gör den? det är inte så att den tar upp cirka 50% av avgasena från röret och drar in dom i luftburken för att förbränna dom igen? iallafall det många gör fel dom kniper bara igen eller pluggar röret men man måste kapa det pricis i början av avgasröret sen går det ner en liten sköld ner i avgasröret som man kan vika bort så avgaserna flödar fritt då blir det bra drag 8)
på min gick det bestämt bara en sladd från egr-ventilen i LUFTBURKEN till förgasarn
okej säker på att det va en "sladd" och inte en slag? aja ska inte märka ord nu men det ska gå en till det smala röret som sitter på avgasröret upp till EGR:en
menade slang. vet att det går en fet slang från röret till burken. och att det sitter någon "dosa" på röret. men vad jag har fått veta av detta förum så är det egr ventilen som är i burken
vafan en Rieju gör 110 bara man drar en plugg i röret:P så det ä inte så jävla otrolig hastigeht.
Användarens profilbild
nasse_89
Svårstartad skrothög
Inlägg: 309
Blev medlem: 11 april 2009, 18:29

Inlägg av nasse_89 »

erik_94 skrev:
nasse_89 skrev:
erik_94 skrev: på min gick det bestämt bara en sladd från egr-ventilen i LUFTBURKEN till förgasarn
okej säker på att det va en "sladd" och inte en slag? aja ska inte märka ord nu men det ska gå en till det smala röret som sitter på avgasröret upp till EGR:en
menade slang. vet att det går en fet slang från röret till burken. och att det sitter någon "dosa" på röret. men vad jag har fått veta av detta förum så är det egr ventilen som är i burken
sorry ska göra en liten rättelsä gå in och läs hära några andra har redan diskuterat det hära haha :lol: http://www.garagego.se/forum/moped/tips ... e-mopeder/ där stod det rätt bra vet ej om det stämmer för jag har aldrig hört om ACV/ACF ventil :? :?:
the_speed
Varnad
Inlägg: 42
Blev medlem: 5 april 2009, 01:22
Ort: Bandhagen

Inlägg av the_speed »

Min polare har en aerox en 03a tror jag d är, och han säger att an tycker min Stalker går bättre avstrypt än vad hans areox gjorde när den bara var avstrypt.

Fast jag tror inte att någon här kan säga dig vilken moppe som kommer/går bäst avstrypt då det är olika från moped till moped :)
Användarens profilbild
nasse_89
Svårstartad skrothög
Inlägg: 309
Blev medlem: 11 april 2009, 18:29

Inlägg av nasse_89 »

the_speed skrev:Min polare har en aerox en 03a tror jag d är, och han säger att an tycker min Stalker går bättre avstrypt än vad hans areox gjorde när den bara var avstrypt.

Fast jag tror inte att någon här kan säga dig vilken moppe som kommer/går bäst avstrypt då det är olika från moped till moped :)
det har du mycke rätt i det du säger för om man kör in den orgentigt så går dom bättre :)
Användarens profilbild
erik_94
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 709
Blev medlem: 14 oktober 2008, 16:39
Ort: torshälla

Inlägg av erik_94 »

nasse_89 skrev:
erik_94 skrev:
nasse_89 skrev: okej säker på att det va en "sladd" och inte en slag? aja ska inte märka ord nu men det ska gå en till det smala röret som sitter på avgasröret upp till EGR:en
menade slang. vet att det går en fet slang från röret till burken. och att det sitter någon "dosa" på röret. men vad jag har fått veta av detta förum så är det egr ventilen som är i burken
sorry ska göra en liten rättelsä gå in och läs hära några andra har redan diskuterat det hära haha :lol: http://www.garagego.se/forum/moped/tips ... e-mopeder/ där stod det rätt bra vet ej om det stämmer för jag har aldrig hört om ACV/ACF ventil :? :?:
okej, är väll ingen mästare. någon sa det i min tråd. vad är det för ventil i luftburken då??? det är ju den som drar gaserna till förgasaren. har iaf hört att det e egr
vafan en Rieju gör 110 bara man drar en plugg i röret:P så det ä inte så jävla otrolig hastigeht.
Användarens profilbild
kallepalle
F.D Moderator
Inlägg: 7860
Blev medlem: 2 oktober 2008, 14:48
Ort: Piteå, Öjebyn
Kontakt:

Inlägg av kallepalle »

byt topic eller jag låser.
Pensionerad från mopeder, numer är det skoter som gäller :)
Användarens profilbild
Jolly
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 487
Blev medlem: 14 mars 2010, 21:05
Ort: Stockholm

Inlägg av Jolly »

Beror rätt mkt på hur bra inkörd den är också, men förvisso så är det ju skillnad ändå :)
Låst