Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo
Mmm har redan bytt till NGK Iridiumstift BR8EIX ska testa byta min 15000volt tändspole mot en som ger 31000volt.Maltyboy skrev:prova byt tändstift!HasSse666 skrev:
Testkörning
Faktiskt så gick den annorlunda med ett annat stift (ej iridium)..Maltyboy skrev:så är min med men jag måste byta tändstift typ 1 gång i månaden!
jag hade också tänkt byta upp mej i värmeskala på tändstiftet eftersom min hackar och får avgs smällar mellan 70-80km/t och sedan vid 90 hackar den bara och inga avgas smällar!HasSse666 skrev:Faktiskt så gick den annorlunda med ett annat stift (ej iridium)..Maltyboy skrev:så är min med men jag måste byta tändstift typ 1 gång i månaden!
Den dog inte på samma sätt efter 90 km/h MEN nu blev det "avgassmällar" istället
Ur en av mina egna förgasarguider..
Avgassmällar
...under förutsättning orsaken inte beror på ett tändningsfel
Om det inträffar vid gaspådrag eller jämn gas:
Läckage mellan cylinder och ljuddämpare
Luftskruven felaktigt justerad
För stort lågfartsmunstycke
För stort nålmunstycke
Felaktig nål eller nål i för hög position
För hög flottörnivå
Choken ligger på
Otäta ventilstyrningar (4-taktare)
Om det bara inträffar vid avslag:
För litet lågfartsmunstycke
Läckage mellan cylinder och ljuddämpare
Får väl kolla lågfartsmunstycket eftersom den blöddrar lite när den ska iväg men ska testa ett stift med annat värmetal och byta tändspole...
Kåporna mattsvarta var tyvärr restnoterade till i slutet av månadento0b skrev:Den blir bara finare & finare! är sjukt sugen på att se hur det kommer att bli med kåperna... (;
Maltyboy skrev:jag hade också tänkt byta upp mej i värmeskala på tändstiftet eftersom min hackar och får avgs smällar mellan 70-80km/t och sedan vid 90 hackar den bara och inga avgas smällar!HasSse666 skrev:Faktiskt så gick den annorlunda med ett annat stift (ej iridium)..Maltyboy skrev:så är min med men jag måste byta tändstift typ 1 gång i månaden!
Den dog inte på samma sätt efter 90 km/h MEN nu blev det "avgassmällar" istället
Får väl kolla lågfartsmunstycket eftersom den blöddrar lite när den ska iväg men ska testa ett stift med annat värmetal och byta tändspole...
jag har en sr50 ditech så det blir svårt att byta lågfarts munstycke
Maltyboy skrev:jag hade också tänkt byta upp mej i värmeskala på tändstiftet eftersom min hackar och får avgs smällar mellan 70-80km/t och sedan vid 90 hackar den bara och inga avgas smällar!HasSse666 skrev:Faktiskt så gick den annorlunda med ett annat stift (ej iridium)..Maltyboy skrev:så är min med men jag måste byta tändstift typ 1 gång i månaden!
Den dog inte på samma sätt efter 90 km/h MEN nu blev det "avgassmällar" istället
Får väl kolla lågfartsmunstycket eftersom den blöddrar lite när den ska iväg men ska testa ett stift med annat värmetal och byta tändspole...
jag har en sr50 ditech så det blir svårt att byta lågfarts munstycke
jag och farsan hade renoverat hela min motor, allts byt allt! (trodde vi)HasSse666 skrev:Precis det är bra att "brainstorma" lite det är lätt att man "snöar" in på ett spår annars
Har nu fått till setup näästan perfekt
Lättare vikter nu 7.5 gram men den går inte helt jämnt i axxet tror jag skall testa ny tryckfjäder
Jag tycker du borde färga fälgarna röda det blir nice med mattsvarta kåpor ;DHasSse666 skrev:
På bilden ovan har jag provmonterat mina vinterfälgar som är blanksvarta
Tänkte lacka mina orangefälgar till antingen mattsvarta eller röda.
Kåporna jag beställt är ju mattsvarta så.. vad tror ni blir bäst
Tips på HUR jag ska lacka fälgarna på bästa sätt emottages tacksamt samt vilken färg ni rekommenderar (eller inte).
Den klipper direkt ned vid valt rpm KAN vara extra besvärligt på en 4-taktareflaxxa skrev:Fina guides du har gjort, det kommer verkligen hjälpa mig i vinter när jag ska fixa min egna lilla Baotian Classic få idéer och vägledning hur man gör mycket.
Har även varit inne på ditt spår med att köpa varvtalsbegränsare, antar att din moppe har en bra acceleration? Segar varvtalsbegränsaren ner accelerationen eller stryper den vid 50/55 km/h eller vad du nu har valt?
Man ska även inte gasa när man ska ta bort varvtalsbegräningen med bromskoden, men eftersom jag har pillat på förgasaren så att den startar på så lågt RPM som möjligt och sedan går upp i så mycket RPM som möjligt så hela moppen börjar vibrera bakåt när den är på centralstödet, något jag borde ta bort när jag monterar varvtalsbegränsaren?
Beror på vad du har nu...wcat skrev:fan vad najs den blev.. jag kollad på din baotian men nude bar .. vaet du hur man kan få bettre topp fart på kinaskten
Alla CDI har inte ngn blå ögla eller rosa sladd många nya är strypta "intern"flaxxa skrev:Kan man inte lika gärna klippa den blåa öglan folk pratar om, eller ger det inte samma effekt då?HasSse666 skrev: Steg 4 - Ny CDI
Om du har en klass 2 moppe kan detta vara nödvändigt eller om du känner att moppen stryps när du kör
Effekt:
Lite högre toppfart + acc.
Jaha, du får ursäkta mig, moppe är inte mitt starka område direkt!HasSse666 skrev:Alla CDI har inte ngn blå ögla eller rosa sladd många nya är strypta "intern"flaxxa skrev:Kan man inte lika gärna klippa den blåa öglan folk pratar om, eller ger det inte samma effekt då?HasSse666 skrev: Steg 4 - Ny CDI
Om du har en klass 2 moppe kan detta vara nödvändigt eller om du känner att moppen stryps när du kör
Effekt:
Lite högre toppfart + acc.