Har ni någonstin mött ett riktigt surt kärringpar?

Snack om allt mellan himmel och jord. Passar inte ditt ämne in någon annan stans får det tas här.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

peugeotxps
Avstängd
Inlägg: 50
Blev medlem: 12 juni 2010, 12:24

Har ni någonstin mött ett riktigt surt kärringpar?

Inlägg av peugeotxps »

Idag var jag och körde på ett ställe som kallas för ''grusgropen'' det finns massa endurospår osv där, påväg tillbaka mötte jag en riktigt ful& äcklig kärringjävel och en Fet leende, slämmande Jultomte, & deras äckliga hund, .. de gick mitt i vägen så jag stannade för att jag ville veta vad dom ville. Då sa han '' har du registreringsskylt?'', ''Jo det har jag'', ''vart då?''
''Eeh, därbak?'' Kärringjäveln: ''Man får inte köra där det är bönderrna som äger stället, då polisanmäler jag dig'' ''ok, äger ni marken eller?'' ''nej men bönderna gör det och man får inte köra där'' ( man får köra där min farbror bor fan där och säger att man får, nästa gång ska jag fanimej säga åt dom jävlarna att dom ska snacka med honom fan vad jag kmr att skratta dom i Ansiktet!... De var ialafall skitotrevliga och då de skulle gå då mummade dom på mina regskyltssiffror och kärringen sneglade på dom ett tag så jag skulle bli rädd.. deras fula hund sprang rakt framför moppen, jag borde ha kört över den eller jultomtegubben när han försökte stoppa mig och gick rätt ute i vägen, hatar sånna gammlingar som inte har ett eget jävla liv och måste försöka göra andra olyckliga, då dom inte ens påverkas av att jag kör där och man FÅR köra där, det finns t.om vuxna som kör crossdär, snackade med en annan kille innan som var skittrevlig, tror t.om att han ägde marken, han tyckte det var kul att jag körde där.. Nästa gång jag ser dom dära äckliga jävlarna så ska jag ta ett jävla snack med dom och be dom snacka med min farbror, dessutom hade dom sin hundjävel springandes på vägen så jag nästan körde över den! har ni också varit med om nått sånt här att någon idiot har lagt säg i hur/vart du kör när de inte ska lägga sig i? haha är jävligt sur nu fan vad jag ska äga dom nästa gång jag ser dom :D /jonte
Användarens profilbild
nippertippan
Byfånen
Inlägg: 2164
Blev medlem: 22 juli 2009, 00:34
Ort: Vara

Inlägg av nippertippan »

Sådana har man allt råkat på.

Dem är ganska vanliga tyvärr, kallas också för "hobbypoliser"
Forumets nippertippa! Puss på er!
Användarens profilbild
stektkorv
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 443
Blev medlem: 13 april 2010, 14:36
Ort: Överkalix <3 ;P
Kontakt:

Inlägg av stektkorv »

man får ju sina arga blickar av gamla kärringar då å då ;P
Jag: Var sitter förgasaren då?

Kompis: Är de den här blå slangen? (pekar på den blåa ramen)

FAIL
Användarens profilbild
nippertippan
Byfånen
Inlägg: 2164
Blev medlem: 22 juli 2009, 00:34
Ort: Vara

Inlägg av nippertippan »

stektkorv skrev:man får ju sina arga blickar av gamla kärringar då å då ;P
Vem har INTE fått såna? Dem blickarna hör till vardagen.
Forumets nippertippa! Puss på er!
peugeotxps
Avstängd
Inlägg: 50
Blev medlem: 12 juni 2010, 12:24

Inlägg av peugeotxps »

Det som är värst det är ju att bilförare klagar på moppedister att dom kör som galningar, när vissa kör om en med typ 30cm mellanstånd, en gång körde en volvo v70 om mig, jag ba ''fan vad nära han kör'' då hade han en fet jävla båt på släpet, den var seriöst typ 15cm ifrån mig & min moppe så jag fick svänga åt sidan fort som fan.. idiotjävlar
Användarens profilbild
nippertippan
Byfånen
Inlägg: 2164
Blev medlem: 22 juli 2009, 00:34
Ort: Vara

Inlägg av nippertippan »

peugeotxps skrev:Det som är värst det är ju att bilförare klagar på moppedister att dom kör som galningar, när vissa kör om en med typ 30cm mellanstånd, en gång körde en volvo v70 om mig, jag ba ''fan vad nära han kör'' då hade han en fet jävla båt på släpet, den var seriöst typ 15cm ifrån mig & min moppe så jag fick svänga åt sidan fort som fan.. idiotjävlar
Fått backspeglarna upptryckta av bilister, nära att bli prejad i diket, mm.
för att inte tala om omkörningar som skulle fått själve fan att skita på sig, hur roligt är det att omkörd av en bil i 100 knyck som sveper förbi med c:a 1 decimeter till backspegeln...?
See all that och lite till, och anser att även vi mopedister torde ta hojåkarnas huvudregel nr 1 till våran.
Att betrakta varje bilist som en idiot tills motsatsen bevisats.
Forumets nippertippa! Puss på er!
peugeotxps
Avstängd
Inlägg: 50
Blev medlem: 12 juni 2010, 12:24

Inlägg av peugeotxps »

Håller med! vad har du för moppe?
Användarens profilbild
MartenRRX
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 411
Blev medlem: 23 maj 2010, 18:36

Inlägg av MartenRRX »

jag och min brocha körde på en cyckelväg en dag och på den så var det en korsning som vi brände förbi just precis när en snubbe och hans fru hade gått över.
När jag sedan stod utanför ett IQA när min brocha var inne och köpte dricka skå kom snubben vi hade bränt förbi och började skälla ut mig för att vi kunde ha "kört" på dom eller till och med "vält" på dom:P

Jag förklarade stillsamt för honom att jag och min brocha hade körte enduro (cross) sedan vi var 6 år gamla och att vi hade full kontroll när vi kom där på cyckelvägen(som btw va av astfalt så det var ju inte så att greppet kunde släppa som på grus) men han bara whina på och sedan när min bror kom ut så stälde han sig ivägen för hans moppe när han startade den och då sa min brocha(grining som han alltid är) "jag kommer köra över dig om du inte flyttar på dig..."
Då backade han stillsamt och surt undan och ställde sig och tockstirrade på min reggplåt och sa att han tänkte ringa polisen medans han tog upp sin tele.
Då sa jag till honom " va fan tror du kommer hända, vi kommer va långt borta innan de kommer hit" och efter att det var sagt så stack vi iväg till en polare och ställde in mopparna i garaget för några timmar:P


Det negativa med detta var att jag och min bror har de enda Grön Metallic lackade Riejusarna i stan så att vi kmr nog inte vara svåra att känna igen (om nu polisen tog tjur gubben på alvar XD )
Användarens profilbild
MartenRRX
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 411
Blev medlem: 23 maj 2010, 18:36

Inlägg av MartenRRX »

Skåningens-handelsbod skrev:
peugeotxps skrev:Det som är värst det är ju att bilförare klagar på moppedister att dom kör som galningar, när vissa kör om en med typ 30cm mellanstånd, en gång körde en volvo v70 om mig, jag ba ''fan vad nära han kör'' då hade han en fet jävla båt på släpet, den var seriöst typ 15cm ifrån mig & min moppe så jag fick svänga åt sidan fort som fan.. idiotjävlar
Fått backspeglarna upptryckta av bilister, nära att bli prejad i diket, mm.
för att inte tala om omkörningar som skulle fått själve fan att skita på sig, hur roligt är det att omkörd av en bil i 100 knyck som sveper förbi med c:a 1 decimeter till backspegeln...?
See all that och lite till, och anser att även vi mopedister torde ta hojåkarnas huvudregel nr 1 till våran.
Att betrakta varje bilist som en idiot tills motsatsen bevisats.

Legendariska ord!
peugeotxps
Avstängd
Inlägg: 50
Blev medlem: 12 juni 2010, 12:24

Inlägg av peugeotxps »

Bra! :) hehe nej jag tror inte polisen bryr sig om sånna de har bättre saker för sig
Användarens profilbild
nippertippan
Byfånen
Inlägg: 2164
Blev medlem: 22 juli 2009, 00:34
Ort: Vara

Inlägg av nippertippan »

peugeotxps skrev:Håller med! vad har du för moppe?
jag? Numera ser jag till att ha så trimmat så jag kan se till att hålla bilarna bakom mig (det vill säga minst 120 km/h i toppfart, som mest so far 135 km/h+.), men haft ett gäng Kinroads genom åren och nu har två av dem, ingen av dem otrimmad.

Jag skulle inte våga köra en otrimmad moped i dagens trafik för att vara ärlig.
Senast redigerad av nippertippan den 6 augusti 2010, 22:03, redigerad totalt 1 gånger.
Forumets nippertippa! Puss på er!
Daaanne
Svårstartad skrothög
Inlägg: 264
Blev medlem: 16 maj 2010, 20:04
Kontakt:

Inlägg av Daaanne »

Man känner igen sig som bara den!! När jag hade köpt min Derbi Senda och polaren sin Yamaha dt50x året 2008 så körde vi glatt runt. Första veckan så körde vi på en grusväg och så kom en gubbe fram med en såg och ställde sig mitt i vägen framför mig. Kompisen hann förbi innan han kom i vägen

Klart som fan att man har SM hjul och vi kom i cirka 50 km/h och tröck ner bakbromsen så man nästan höll på ramla för att man inte ska köra över gubbfan. Men vafan säger han? Att vi ska ta det lugnt , Ganska lång grussträcka , inga personer där...

Han kom vid ett annat tillfälle och slog till min kompis med något i huvudet. Visst han skadade sig inte men jävla gamlingar som har problem med moppen.

Har en annan granne som klagar på mig och min kompis för att vi har mopeder. Hypers :) När vi inte testar våra mopeder så frågar han massa saker t.ex har ni blivit tagna eller något. Annars är det bara gnäll inte fan gnäller vi när han står och torrvarvar med sin tung mc..
peugeotxps
Avstängd
Inlägg: 50
Blev medlem: 12 juni 2010, 12:24

Inlägg av peugeotxps »

Exakt! de ska fan hålla käften bara för att dom är vuxna betyder det inte att dom har rätt..
runners
King of the street
Inlägg: 2322
Blev medlem: 14 maj 2009, 18:07
Ort: Malmö

Inlägg av runners »

Det fega är att de oftast bara vågar ge sig på ungdomar, men när man är vuxen är det särskilt kul. Jag är vuxen och kör moppe på sommaren till jobb oc tillbaka, till affären och bilen använder jag när jag ska ha något stort med mig, "Jag höll på säga kärringen" :wink: eller när jag ska köra längre sträckor.

Men ofta ser jag sura blickar från gubbar och kärringar som vrider nästan nacken ur led när jag kör i väg. Men när jag kör fram till dem och frågar vad dem har för problem då ser de att jag är äldre, gissa att de blir rädda. För ett tag sedan var det en sur pensionär som började ljuda när jag körde och jag gick av moppen och sa åt honom upprepa vad han skrek. Jag kände en bajsstank och är säker på att han fick gå hem och byta byxor.

Men de vågar vara tuffa mot ungdomar men inte annars. :wink:
Kymco super 9 AC

70 cc Airsal sport
originalrör urpluggad
Lättare v-vikter

Ingen racer men lagom effekt för stadens gator.
Användarens profilbild
nippertippan
Byfånen
Inlägg: 2164
Blev medlem: 22 juli 2009, 00:34
Ort: Vara

Inlägg av nippertippan »

runners skrev:Det fega är att de oftast bara vågar ge sig på ungdomar, men när man är vuxen är det särskilt kul. Jag är vuxen och kör moppe på sommaren till jobb oc tillbaka, till affären och bilen använder jag när jag ska ha något stort med mig, "Jag höll på säga kärringen" :wink: eller när jag ska köra längre sträckor.

Men ofta ser jag sura blickar från gubbar och kärringar som vrider nästan nacken ur led när jag kör i väg. Men när jag kör fram till dem och frågar vad dem har för problem då ser de att jag är äldre, gissa att de blir rädda. För ett tag sedan var det en sur pensionär som började ljuda när jag körde och jag gick av moppen och sa åt honom upprepa vad han skrek. Jag kände en bajsstank och är säker på att han fick gå hem och byta byxor.

Men de vågar vara tuffa mot ungdomar men inte annars. :wink:
+1, det där känns igen, dem blir bra spaka när man ryter åt dem och ber dem fara åt h-e.
Då brukar det luktar att dem gjort på sig.
Min standardfras är: Skaffa dig ett liv Gubb/kärringjävel, och parasitera inte på mitt!
Forumets nippertippa! Puss på er!
Användarens profilbild
bluerider94
King of the street
Inlägg: 2135
Blev medlem: 10 juli 2009, 21:09
Ort: Lysekil

Inlägg av bluerider94 »

har min moped (midrace kymcon) och cross hos farmor för att vi har inget eget garage hemma, Förra veckan kom pappa fram till mig efter att jag hade kört kymcon istället för derbin i 3 dagar och sa att polisen hade kommit fram till honom och frågat ifall det va hans pojk som körde trimmat (någon hade alltså anmält mig)(asså att jag testkörde på gatan utanför) och pappa förstod ju att polisen redan visste att jag körde så han sa att det va jag.. så polisen sa bara att pappa skulle säga till mig att inte köra mer med den på ett tag för han kunde inte hjälpa mig ifall jag blev tagen.. (schysst polis!!)

Både jag och pappa förstod direkt vem det var som hade anmält mig och det var alltså en granne till farmor som bor 2 hus bort...

Idag stod jag och bara varvade kymcon i garaget och så kom pappa och slängde med huvudet bortåt den sura gubbens hus.. så jag kollade bort och då satt han alltså och glodde hela tiden medans jag grejade med moppen (5 minuter) sen ställde jag mig och tvättade av crossen och tror du inte på fan att idioten sitter och glooor på mig hela jävla tiden (15 minuter) då har altså idioten suttit i sin jävla stol 2 hus bort och glott på mig i 20 minuter.. helvete vad sur jag blev..

Han har att vänta lite fyverkerier utanför hans hus, i trädgårn och på hans bil inom kort!
snygg bakskärm, gustaviansk stil elle?

Oskar Hagstöm "Det är skit konstigt med mig, antingen får jag INGET eller så får jag något"
the_speed
Varnad
Inlägg: 42
Blev medlem: 5 april 2009, 01:22
Ort: Bandhagen

Inlägg av the_speed »

Finns gott om sur gubbar kärringar, har ett par precis där jag bor :cry:

Jag kan komma o krypa i 5km/h på gångvägen och dom skriker att jag inte får köra där, man blir så jävla irriterad :evil:

De roliga är juh att jag kör klass2 :O


Men fan va kul det var när snuten kom vandrandes precis i tid för o se gubbfan hoppa in framför mig, snuten gapade som fan på dom , att dom utgjorde mer fara än jag när dom springer in framför en xD

Dock så vart han lite jobbig då inte hade papperna på moppen på mig :oops:

Fast dom verkade inte lyssna på honom för dom gnäller fortfarande -.-

Men visst kan man förstå dom när idioterna kommer o susar fram i 50 på gång vägen...
Man ska iaf visa respekt när man kör.

Alltid kul att få en glad min när man sakta sakta kryper förbi en mamma med barnvagn :)
Användarens profilbild
nippertippan
Byfånen
Inlägg: 2164
Blev medlem: 22 juli 2009, 00:34
Ort: Vara

Inlägg av nippertippan »

bluerider94 skrev:har min moped (midrace kymcon) och cross hos farmor för att vi har inget eget garage hemma, Förra veckan kom pappa fram till mig efter att jag hade kört kymcon istället för derbin i 3 dagar och sa att polisen hade kommit fram till honom och frågat ifall det va hans pojk som körde trimmat (någon hade alltså anmält mig)(asså att jag testkörde på gatan utanför) och pappa förstod ju att polisen redan visste att jag körde så han sa att det va jag.. så polisen sa bara att pappa skulle säga till mig att inte köra mer med den på ett tag för han kunde inte hjälpa mig ifall jag blev tagen.. (schysst polis!!)

Både jag och pappa förstod direkt vem det var som hade anmält mig och det var alltså en granne till farmor som bor 2 hus bort...

Idag stod jag och bara varvade kymcon i garaget och så kom pappa och slängde med huvudet bortåt den sura gubbens hus.. så jag kollade bort och då satt han alltså och glodde hela tiden medans jag grejade med moppen (5 minuter) sen ställde jag mig och tvättade av crossen och tror du inte på fan att idioten sitter och glooor på mig hela jävla tiden (15 minuter) då har altså idioten suttit i sin jävla stol 2 hus bort och glott på mig i 20 minuter.. helvete vad sur jag blev..

Han har att vänta lite fyverkerier utanför hans hus, i trädgårn och på hans bil inom kort!
Undvik bilen.... kan bli en dyr historia....... Men ett helvetiskt fyrverkeri på tomten kan inte skada.
Forumets nippertippa! Puss på er!
Användarens profilbild
bluerider94
King of the street
Inlägg: 2135
Blev medlem: 10 juli 2009, 21:09
Ort: Lysekil

Inlägg av bluerider94 »

Skåningens-handelsbod skrev:
bluerider94 skrev:har min moped (midrace kymcon) och cross hos farmor för att vi har inget eget garage hemma, Förra veckan kom pappa fram till mig efter att jag hade kört kymcon istället för derbin i 3 dagar och sa att polisen hade kommit fram till honom och frågat ifall det va hans pojk som körde trimmat (någon hade alltså anmält mig)(asså att jag testkörde på gatan utanför) och pappa förstod ju att polisen redan visste att jag körde så han sa att det va jag.. så polisen sa bara att pappa skulle säga till mig att inte köra mer med den på ett tag för han kunde inte hjälpa mig ifall jag blev tagen.. (schysst polis!!)

Både jag och pappa förstod direkt vem det var som hade anmält mig och det var alltså en granne till farmor som bor 2 hus bort...

Idag stod jag och bara varvade kymcon i garaget och så kom pappa och slängde med huvudet bortåt den sura gubbens hus.. så jag kollade bort och då satt han alltså och glodde hela tiden medans jag grejade med moppen (5 minuter) sen ställde jag mig och tvättade av crossen och tror du inte på fan att idioten sitter och glooor på mig hela jävla tiden (15 minuter) då har altså idioten suttit i sin jävla stol 2 hus bort och glott på mig i 20 minuter.. helvete vad sur jag blev..

Han har att vänta lite fyverkerier utanför hans hus, i trädgårn och på hans bil inom kort!
Undvik bilen.... kan bli en dyr historia....... Men ett helvetiskt fyrverkeri på tomten kan inte skada.
haha =) Han kommer inte ha en aning om vem som gjort det ;) allt kommer ske mitt i natten så gubbhelvetet har somnat och måste springa ut för att se vad som händer ;) då kommer han få sig en rejäl (Polsk) smällare inkastad över planket ;)
snygg bakskärm, gustaviansk stil elle?

Oskar Hagstöm "Det är skit konstigt med mig, antingen får jag INGET eller så får jag något"
lazyguuy
Elmoped
Inlägg: 119
Blev medlem: 25 april 2010, 20:31

Samma sak

Inlägg av lazyguuy »

Samma sak som med polisen de gillar att trycka ner ungdomar för de vet att de respkterar de som fan. Varför inte ta hand om riktiga grejor som att ta folk som misshandlar rånar hotar, Det är det viktiga i samhället.
Mess with the best, die like the rest!
peugeotxps
Avstängd
Inlägg: 50
Blev medlem: 12 juni 2010, 12:24

Inlägg av peugeotxps »

Exakt, jag håller med föregående talare, om man kör en trimmad moped men man kör ordentligt då blir det jävlar med en massa böter osv, men om man dödar någon så får man några år i fängelset? och om man kör 200 med motorcykel, varför skulle inte en mopedist klara att köra strax under 100? jag klarar lungt av det iaf, man borde få göra ett test så sätter dom hur snabbt man borde få köra xD 45km/h är inget då man betalar 5000 för ett kort!
Användarens profilbild
klurrs_derbi_drd_racing
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 486
Blev medlem: 17 september 2009, 16:00
Ort: The one and only Vadstena

Inlägg av klurrs_derbi_drd_racing »

peugeotxps skrev:Exakt, jag håller med föregående talare, om man kör en trimmad moped men man kör ordentligt då blir det jävlar med en massa böter osv, men om man dödar någon så får man några år i fängelset? och om man kör 200 med motorcykel, varför skulle inte en mopedist klara att köra strax under 100? jag klarar lungt av det iaf, man borde få göra ett test så sätter dom hur snabbt man borde få köra xD 45km/h är inget då man betalar 5000 för ett kort!
Håller med helt
Tillexempel en bil får toppa vad som bara den håller hastigheten, gäller samma sak med motorcyklar.... så varför inte med mopeder med?
Derbi Drd Racing<3
_________________

kolla galleri (:
Användarens profilbild
^Nilsson^
Svårstartad skrothög
Inlägg: 271
Blev medlem: 22 december 2008, 22:46
Ort: Ysby
Kontakt:

Inlägg av ^Nilsson^ »

bluerider94 skrev:har min moped (midrace kymcon) och cross hos farmor för att vi har inget eget garage hemma, Förra veckan kom pappa fram till mig efter att jag hade kört kymcon istället för derbin i 3 dagar och sa att polisen hade kommit fram till honom och frågat ifall det va hans pojk som körde trimmat (någon hade alltså anmält mig)(asså att jag testkörde på gatan utanför) och pappa förstod ju att polisen redan visste att jag körde så han sa att det va jag.. så polisen sa bara att pappa skulle säga till mig att inte köra mer med den på ett tag för han kunde inte hjälpa mig ifall jag blev tagen.. (schysst polis!!)

Både jag och pappa förstod direkt vem det var som hade anmält mig och det var alltså en granne till farmor som bor 2 hus bort...

Idag stod jag och bara varvade kymcon i garaget och så kom pappa och slängde med huvudet bortåt den sura gubbens hus.. så jag kollade bort och då satt han alltså och glodde hela tiden medans jag grejade med moppen (5 minuter) sen ställde jag mig och tvättade av crossen och tror du inte på fan att idioten sitter och glooor på mig hela jävla tiden (15 minuter) då har altså idioten suttit i sin jävla stol 2 hus bort och glott på mig i 20 minuter.. helvete vad sur jag blev..

Han har att vänta lite fyverkerier utanför hans hus, i trädgårn och på hans bil inom kort!
mina grannar e ungefär lika jävliga, en kompis kom hit o skulle visa sitt ljudsystem i sin a-traktor så han ökade ju volymen lite (visst kanske e lite störande i ett villaområde men lite får man ju tåla :roll: )och så fort han startade musiken ställde grannarna sig på balkongen o stod där i minst 20 minuter o glodde på oss även om vi hade stängt av musiken o bara stod o snackade :? man undrar ju vad som blir fel på dagens pensionärer :x
Användarens profilbild
Mura
King of the street
Inlägg: 2743
Blev medlem: 22 september 2008, 20:38
Ort: nyhamnsläge

Inlägg av Mura »

klurrs_Derbi_drd_racing skrev:
peugeotxps skrev:Exakt, jag håller med föregående talare, om man kör en trimmad moped men man kör ordentligt då blir det jävlar med en massa böter osv, men om man dödar någon så får man några år i fängelset? och om man kör 200 med motorcykel, varför skulle inte en mopedist klara att köra strax under 100? jag klarar lungt av det iaf, man borde få göra ett test så sätter dom hur snabbt man borde få köra xD 45km/h är inget då man betalar 5000 för ett kort!
Håller med helt
Tillexempel en bil får toppa vad som bara den håller hastigheten, gäller samma sak med motorcyklar.... så varför inte med mopeder med?
va tror du.. kolla alla töntar som kör moppe som knappt kan köra i 50 eller idioter som kör full gas kvittar var.. jag tycker 45 reglen är bra dock att am-kortet är svin dyrt man borde iaf få köra i 70 med am-kortet
peugeotxps
Avstängd
Inlägg: 50
Blev medlem: 12 juni 2010, 12:24

Inlägg av peugeotxps »

mm :P tycker jag också.
runners
King of the street
Inlägg: 2322
Blev medlem: 14 maj 2009, 18:07
Ort: Malmö

Inlägg av runners »

Många äldre är fega och vågar bara ge sig på yngre som de tror sig klara av. Men något som jag ständigt hör är hur ungdomar på EU-mopeder är farliga i trafiken vilket inte alls överrensstämmer i trafiken. Visst finns det ungdomar som kör som galningar ofta då på trimmade mopeder, men ju värre är när man ser vuxna människor i bilar som beteer sig på efterblivet sätt. De är ofta mera rädda för att krocka med någon annan bil än att mörda mopedister i trafiken. Hur många gånger har inte bilister börjat tuta utan anledning, t ex när jag står på en utfart till en större väg som jag inte kan köra ut i på grund av trafiken. Men vad håler Sveriges tuffa polis på med. Jo de har fullt sjå med att raka huvuden och träna på gym och leka marinkårssoldater och kanske tuffa upp sig mot en 15-åring på sin mopded. Men om de i stället hade varit till vad de ska vara till så hade många körkort kunnat dragas i trafiken.
Kymco super 9 AC

70 cc Airsal sport
originalrör urpluggad
Lättare v-vikter

Ingen racer men lagom effekt för stadens gator.
Användarens profilbild
KarlssoN^
F.D Moderator
Inlägg: 3462
Blev medlem: 4 oktober 2009, 16:41
Ort: Hällvadsholm

Inlägg av KarlssoN^ »

runners skrev:Många äldre är fega och vågar bara ge sig på yngre som de tror sig klara av. Men något som jag ständigt hör är hur ungdomar på EU-mopeder är farliga i trafiken vilket inte alls överrensstämmer i trafiken. Visst finns det ungdomar som kör som galningar ofta då på trimmade mopeder, men ju värre är när man ser vuxna människor i bilar som beteer sig på efterblivet sätt. De är ofta mera rädda för att krocka med någon annan bil än att mörda mopedister i trafiken. Hur många gånger har inte bilister börjat tuta utan anledning, t ex när jag står på en utfart till en större väg som jag inte kan köra ut i på grund av trafiken. Men vad håler Sveriges tuffa polis på med. Jo de har fullt sjå med att raka huvuden och träna på gym och leka marinkårssoldater och kanske tuffa upp sig mot en 15-åring på sin mopded. Men om de i stället hade varit till vad de ska vara till så hade många körkort kunnat dragas i trafiken.
hahah, det är ju en klassiker, jag stog på en utfart till en större väg så tutade han bakom mig, så jag blev förbannad och släppte förbi han, la mig bakom han hängde mig på tutan, när han körde ut på utfarten körde jag efter och drog om han och gav fingret :roll: ni skulle sätt minen :roll:, en sur gammal gubbe, *förvånad*
DerbiSenda 01
Elmoped
Inlägg: 21
Blev medlem: 1 augusti 2010, 00:58

Inlägg av DerbiSenda 01 »

Jag och några kompisar hade stoppat vi vägkanten bredvid en utfart... då ser vi att det kommer en stor dodge ram på en väg 100 meter bort. a då tänker vi inte mer på det utan vi står där och små pratar lite. jag står bredvid en moped och pratar med han som sitter på, Då kommer den bilen och kör på mig och sedan rakt på min kompis moped...... då gick jag undan lite så att han skulle kunna ta sig förbi just där jag stog men ne då då backar han bara och kör rakt in i kompisens moped igen.. han blir riktigt sur och bara står kvar. efter ett tag så ställer han ner mopeden precis framför bilen så han inte kan köra iväg och går fram och skäller ut gubben rejält ;) Dagen efter ringer kompisens pappa till gubben och pratar med honom då säger gubben att vi hade varigt otrevliga och pekat finger och att vi inte visade någon respekt till andra i trafiken.. Han hade kommit förbi bredvid det var väldigt stor plats kvar...........
Skriv svar