Dredde skrev:Har en polare som hält i 2-T motor olja i en TMS offroad 4-T.
10W40 tror jag att det var. Vad bör han göra nu?
Vad är det för skillnad egentligen på 2-T o 4-T motoroljor? generellt.
byta till 4t olja?
Derbi_senda93 skrev:
Bara så du vet så åker kolven upp och ner även om du har växel i och frikopplar. Spelar ingen roll om motorn är igång eller inte heller.
Så här är det. om du har en 2t motorolja då så smörjer den bara kolven/kolvringarna/cylinderloppet på mopeder crossar mm(den ska inte i växellådan). Men kolla på flaskan/dunken vad det står . men om det är växellådsolja så då borde det inte vara nå problem.
Ruset av kraften under dig ska vara bättre än droger
Quote jag har inga problem med alkoholen. jag har problem utan den.
beckvall skrev:hette 2t oljan 10 W 40 så är de garanterat 4t olja. 2t olja brukar de inte står W på
inte om det olja till bensinen men jag antar att det är växellåds olja ?
när det inte står nått på burken om typ 10w30 så då är det motor olja(hällas i tanken på tvåtaktare eller i oljeblandarn) annars så är det växellådsolja.
Ruset av kraften under dig ska vara bättre än droger
Quote jag har inga problem med alkoholen. jag har problem utan den.