Pizzadax Trekker / nylackad

Här kan du publicera all din media som du vill visa! Stuntmedia har en egen kategori.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Pizzadax
Elmoped
Inlägg: 106
Blev medlem: 1 november 2009, 19:04

Pizzadax Trekker / nylackad

Inlägg av Pizzadax »

Tjena!:D

Skaffa mig en blå peugeot i vintras, 1000:-;).
Dock då funka den inte, rensa förgasren och pilla me inställningar sen gick den igång:D Och har funkat nästan hela tiden sen dess^^

Setup: Dragen v-bricka, ny originalcylle, om någon säljer en trimvarre i skåne hade de varit fett, hör av er;)

Bild:
Bild

Liten fråga, en portning i avgas är nog vad som väntar. 3 mm höjd och 1,5 mm på va sida, breddad. Blir de bra tror ni?:)

Update igen då ja, köpte mig en malossi multivarre, Så hastigheten gick från 65 till 73-76. Väl värt 300:-

Update,
Nu har de hänt saker me moppen, Ställt in förgasare, variator och lackat om moppen. :P
Lackeringen blev inte så bra, lacken blev knottrig. Men underarbetet är ialf bra gjort:)
Bild
Moppen är inte helt färdig på bilden, men den är de nu
Senast redigerad av Pizzadax den 21 november 2010, 11:36, redigerad totalt 8 gång.
CK2 Tuning!
Användarens profilbild
guru
Kebab & Falafel
Inlägg: 160
Blev medlem: 14 december 2008, 18:26

Inlägg av guru »

grattis till ett bra köp då såg ju inte ut att vara i dåligt skick ens :D
Pizzadax
Elmoped
Inlägg: 106
Blev medlem: 1 november 2009, 19:04

Inlägg av Pizzadax »

guru skrev:grattis till ett bra köp då såg ju inte ut att vara i dåligt skick ens :D
Nope, munstyckebyte, rengöra förgasare, sätta på röret sen gick den som en klocka:)

Btw. sitter 70cc sport nu. Måste man ha sportfilter till 70? För den behöver mer luft nu än va den får
CK2 Tuning!
Användarens profilbild
blackmasai
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 736
Blev medlem: 5 juni 2008, 14:51
Ort: Brändö

Inlägg av blackmasai »

Pizzadax skrev:
guru skrev:grattis till ett bra köp då såg ju inte ut att vara i dåligt skick ens :D
Nope, munstyckebyte, rengöra förgasare, sätta på röret sen gick den som en klocka:)

Btw. sitter 70cc sport nu. Måste man ha sportfilter till 70? För den behöver mer luft nu än va den får
aa eller så borrar du luftburken så den får mera luft! :)
Bild

Ruset av kraften under dig ska vara bättre än droger ;)

Quote jag har inga problem med alkoholen. jag har problem utan den.
Pizzadax
Elmoped
Inlägg: 106
Blev medlem: 1 november 2009, 19:04

Inlägg av Pizzadax »

blackmasai skrev:
Pizzadax skrev:
guru skrev:grattis till ett bra köp då såg ju inte ut att vara i dåligt skick ens :D
Nope, munstyckebyte, rengöra förgasare, sätta på röret sen gick den som en klocka:)

Btw. sitter 70cc sport nu. Måste man ha sportfilter till 70? För den behöver mer luft nu än va den får
aa eller så borrar du luftburken så den får mera luft! :)
Jo ja har en borrad, ja då åker den på och ännu större munstycke:)
CK2 Tuning!
Pizzadax
Elmoped
Inlägg: 106
Blev medlem: 1 november 2009, 19:04

Inlägg av Pizzadax »

porta or inte
CK2 Tuning!
Pizzadax
Elmoped
Inlägg: 106
Blev medlem: 1 november 2009, 19:04

Inlägg av Pizzadax »

lackad
CK2 Tuning!
Skriv svar