Funderar på att skaffa cross. antigen 125 eller 250, 2T. Vilken tycker ni jag ska ta och varför? för och nackdelar!
"Min kompis sa att min dt blöddrade för att jag hade för stort munstycke.
så jag satte igång att dela avgasröret för att byta till ett mindre munstycke.
Jag kan tamejsatan inte hitta något munstycke i avgasröret? :O"
TK_DRAC skrev:om du är ny med crosskörning så köp en 125cc. 250 har ´ju ett jävla drag. gasreser nog genom alla växlar så lite mer erfarenhet till dem...
har aldrig ägt någon cross men har förr kört 85or, tråkiga tycker jag :S små osv.. sen nu, nyss har jag provat en yz 250 , gick verkligen som satan ;D aldrig testat en 125a, men vad skiljer dem från 250is? tycker 250n hade väldigt bra botten! äre så med 125an med eller mer som 85a då man måste varva mer?
sen klarar jag typ inte starta en 250 kanske 125an är lättare?
btw, res på alla vxl spelar ingen roll! gör ju en fin 85a också
"Min kompis sa att min dt blöddrade för att jag hade för stort munstycke.
så jag satte igång att dela avgasröret för att byta till ett mindre munstycke.
Jag kan tamejsatan inte hitta något munstycke i avgasröret? :O"
ta en 125, duger gott skaffade själv 1 suzuki 125cc i onsdags, körde den på banan idag och går riktigt bra.. sen är det ju skillnad på de olika 125orna.. husqvarna är lättare än vad min suzuki är så den är smidigare i svängar och så men min är nog bättre på snabba banor och en något enklare nybörjarhoj.
De andra märkena som honda, ktm, yamaha och kawasaki vet jag inte..
Sen beror det kanske lite på hur mkt pengar du vill lägga ut också
snygg bakskärm, gustaviansk stil elle?
Oskar Hagstöm "Det är skit konstigt med mig, antingen får jag INGET eller så får jag något"
okej blir typ 125a då men bluerider, har dom bra bottenvrid osv? vill inte behöva varva ihjäl mej för att få effekt ;D
btw, har tänkt mej omkr.10-14k klassen så omkr -00
Vilken modell tycker ni? själv tycker jag YZ och CR är rätt fina! sen kawan, är de dåliga eller? har ba hört de av nån..
"Min kompis sa att min dt blöddrade för att jag hade för stort munstycke.
så jag satte igång att dela avgasröret för att byta till ett mindre munstycke.
Jag kan tamejsatan inte hitta något munstycke i avgasröret? :O"
du kan kolla i mitt galleri på en suka rm 00a 125a.
jadu, botten vridet är inget att hurra över på en 125a!
klart som fan det drar MYCKET bättre på låga och mellan än en 85cc, men för att du ska ha ut alla ca40 hästar så ska du ligga runt 12000 rpm på en 125a,
250 2t har max effekt runt 8000rpm och har då ca 54 hästar med mycket mera vrid.
men enligt en varvdåre som mig själv tycker jag 125an är mycket roligare att köra än 250.
2stroke4ever skrev:du kan kolla i mitt galleri på en suka rm 00a 125a.
jadu, botten vridet är inget att hurra över på en 125a!
klart som fan det drar MYCKET bättre på låga och mellan än en 85cc, men för att du ska ha ut alla ca40 hästar så ska du ligga runt 12000 rpm på en 125a,
250 2t har max effekt runt 8000rpm och har då ca 54 hästar med mycket mera vrid.
men enligt en varvdåre som mig själv tycker jag 125an är mycket roligare att köra än 250.
köp 125a, du kommer bli nöjd med den!
okej tack för infon ! kanske enklast att fara och testa en 125 och 250 och se vad som passar mej
"Min kompis sa att min dt blöddrade för att jag hade för stort munstycke.
så jag satte igång att dela avgasröret för att byta till ett mindre munstycke.
Jag kan tamejsatan inte hitta något munstycke i avgasröret? :O"
http://www.blocket.se/alvsborg/Yamaha_y ... ?ca=16&w=3
köp min går sjukt bra. hade en kx 125 innan men 250 är mkt goare att köra, drar iväg ända från botten. Tog dock ett tag att vänja sig med kraften, träningsvärk i armar och axlar
eddiejohansson94 skrev:http://www.blocket.se/alvsborg/Yamaha_y ... ?ca=16&w=3
köp min :wink: går sjukt bra. hade en kx 125 innan men 250 är mkt goare att köra, drar iväg ända från botten. Tog dock ett tag att vänja sig med kraften, träningsvärk i armar och axlar :twisted:
Hehe, fast får nog börja köra med farsans innan ja köper. fast den skar igår så ^^
Hur länge kan jag köra på samma kolv (lugn motionkörning på stigar osv) med 125 resp. 250? 2t alltså
samt annat tänka på ?
"Min kompis sa att min dt blöddrade för att jag hade för stort munstycke.
så jag satte igång att dela avgasröret för att byta till ett mindre munstycke.
Jag kan tamejsatan inte hitta något munstycke i avgasröret? :O"
bluerider94 skrev:en 125cc ca 40-50 timmar på en kolv om du sköter det rätt med luftfilter och så
ja ungeför så, med en 250 kanske du kan köra 10-15timmar till på skulle jag gissa.
bara 10-15?! vad jag hört på andra ställen går 50tim bra på 250is med, känns rimligt också medtanke på att de varvar mindre
tack bluerider också
"Min kompis sa att min dt blöddrade för att jag hade för stort munstycke.
så jag satte igång att dela avgasröret för att byta till ett mindre munstycke.
Jag kan tamejsatan inte hitta något munstycke i avgasröret? :O"
jag har kört en KTM 125 sx och de är de våldsamaste jag någonsin kört reste fan på 4an under effektbandet. ricktigt våldsam maskin! och 125 är lätta och välbalanserade.
Felpostarens värsta mardröm!
undrar du över något? släng iväg ett PM så svarar jag på de mästa!
beckvall skrev:jag har kört en KTM 125 sx och de är de våldsamaste jag någonsin kört reste fan på 4an under effektbandet. ricktigt våldsam maskin! och 125 är lätta och välbalanserade.
rekommenderar du en 125sx? har alltid velat köpa en sån
beckvall skrev:jag har kört en KTM 125 sx och de är de våldsamaste jag någonsin kört reste fan på 4an under effektbandet. ricktigt våldsam maskin! och 125 är lätta och välbalanserade.
rekommenderar du en 125sx? har alltid velat köpa en sån
jag kan också rekommendera en ktm, lite dyrare men dom är grymma
beckvall skrev:jag har kört en KTM 125 sx och de är de våldsamaste jag någonsin kört reste fan på 4an under effektbandet. ricktigt våldsam maskin! och 125 är lätta och välbalanserade.
rekommenderar du en 125sx? har alltid velat köpa en sån
jag kan också rekommendera en ktm, lite dyrare men dom är grymma
125sx e inte så dyra begagnade fanns en på blocket för 15tusen 12mil ifrån där ja bodde. Annars ligger dom kanske runt 20-25 för en i rätt bra skick
ska du köpa ktm, köp en ganska ny.. Hört att dom krånglar mycket när dom blir äldre. asså skulle säga att du inte skulle köpa en typ 00 eller runt där...
snygg bakskärm, gustaviansk stil elle?
Oskar Hagstöm "Det är skit konstigt med mig, antingen får jag INGET eller så får jag något"
bluerider94 skrev:ska du köpa ktm, köp en ganska ny.. Hört att dom krånglar mycket när dom blir äldre. asså skulle säga att du inte skulle köpa en typ 00 eller runt där...
köper jag blir de typ en -03-06a men får se hur mycket cash man har
Kmr då sälja gammal 80ccn
"Min kompis sa att min dt blöddrade för att jag hade för stort munstycke.
så jag satte igång att dela avgasröret för att byta till ett mindre munstycke.
Jag kan tamejsatan inte hitta något munstycke i avgasröret? :O"
låter sjukt prisvärt med så pass ny kolv och öhlinare som är renoverade.
kolla bara efter glapp och missljud, om du inte hittar nått, tkr jag du slår till
okej tack! tycker jag med. Men modellen i sig, något spec eller "vanlig"?
"Min kompis sa att min dt blöddrade för att jag hade för stort munstycke.
så jag satte igång att dela avgasröret för att byta till ett mindre munstycke.
Jag kan tamejsatan inte hitta något munstycke i avgasröret? :O"
låter sjukt prisvärt med så pass ny kolv och öhlinare som är renoverade.
kolla bara efter glapp och missljud, om du inte hittar nått, tkr jag du slår till
okej tack! tycker jag med. Men modellen i sig, något spec eller "vanlig"?
vet inte, hört en, endast en på detta forum som säger att ktm runt 00 ska krångla en del, men inget jag hört om annars, och ktm annars bruker vara en grymme hoj, jag skulle iaf slå till, billig å bra verkar den vara
2stroke4ever skrev:
låter sjukt prisvärt med så pass ny kolv och öhlinare som är renoverade.
kolla bara efter glapp och missljud, om du inte hittar nått, tkr jag du slår till
okej tack! tycker jag med. Men modellen i sig, något spec eller "vanlig"?
vet inte, hört en, endast en på detta forum som säger att ktm runt 00 ska krångla en del, men inget jag hört om annars, och ktm annars bruker vara en grymme hoj, jag skulle iaf slå till, billig å bra verkar den vara
Okej gött fiskör ändå bara i stugan!
fan måste få sålt moppen
"Min kompis sa att min dt blöddrade för att jag hade för stort munstycke.
så jag satte igång att dela avgasröret för att byta till ett mindre munstycke.
Jag kan tamejsatan inte hitta något munstycke i avgasröret? :O"
när jag skulle köpa cross för 2 veckor sen sa syrrans kille som kört cross sen han va 5 och är nu 23, att jag absolut inte skulle köpa en gammal ktm (typ 00-01 eller äldre) för att de krånglar mycket när dom får några år på nacken
snygg bakskärm, gustaviansk stil elle?
Oskar Hagstöm "Det är skit konstigt med mig, antingen får jag INGET eller så får jag något"
bluerider94 skrev:när jag skulle köpa cross för 2 veckor sen sa syrrans kille som kört cross sen han va 5 och är nu 23, att jag absolut inte skulle köpa en gammal ktm (typ 00-01 eller äldre) för att de krånglar mycket när dom får några år på nacken
Okej joo läst lite nu :S skiter i den, verkar inte ens vara en 00a
"Min kompis sa att min dt blöddrade för att jag hade för stort munstycke.
så jag satte igång att dela avgasröret för att byta till ett mindre munstycke.
Jag kan tamejsatan inte hitta något munstycke i avgasröret? :O"