Realtek ALC883 Audio Codec

Snack om allt som rör datorer, konsoler, spel, program, datormusar, telefoner etc

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
Frillanmcdillan
Svårstartad skrothög
Inlägg: 191
Blev medlem: 28 maj 2009, 17:26

Realtek ALC883 Audio Codec

Inlägg av Frillanmcdillan »

Hej, jag har installerat Windows 7 på min fujistu siemens xi2428 (laptop).
Mitt ljud fungerar men inte min mikrofon och det beror på när jag ska installera Realtek ALC883 Audio Codec står det ingen drivkrets understöddes i detta drivkretspaket.
Jag hämtar den från http://ts.fujitsu.com/support/downloads.html

Någon som har någon ide som gör att min inbyggda mikrofon fungerar som förr på Vista.

MVH Fredrik
hilto
Elmoped
Inlägg: 45
Blev medlem: 3 september 2009, 18:03
Ort: enviken

Re: Realtek ALC883 Audio Codec

Inlägg av hilto »

Frillanmcdillan skrev:Hej, jag har installerat Windows 7 på min fujistu siemens xi2428 (laptop).
Mitt ljud fungerar men inte min mikrofon och det beror på när jag ska installera Realtek ALC883 Audio Codec står det ingen drivkrets understöddes i detta drivkretspaket.
Jag hämtar den från http://ts.fujitsu.com/support/downloads.html

Någon som har någon ide som gör att min inbyggda mikrofon fungerar som förr på Vista.

MVH Fredrik

har du laddat hem de?:P
Användarens profilbild
Frillanmcdillan
Svårstartad skrothög
Inlägg: 191
Blev medlem: 28 maj 2009, 17:26

Inlägg av Frillanmcdillan »

kanske uttryckte mig lite dumt, det är alltså en drivrutin som inte installeras.
hilto
Elmoped
Inlägg: 45
Blev medlem: 3 september 2009, 18:03
Ort: enviken

Inlägg av hilto »

Frillanmcdillan skrev:kanske uttryckte mig lite dumt, det är alltså en drivrutin som inte installeras.
okej.
Användarens profilbild
JagHarEnDerbi
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 598
Blev medlem: 22 november 2009, 20:09

Inlägg av JagHarEnDerbi »

har du windows xp? om du har vista testa med att högerklicka och välj kör som administratör och välj kör i kompabilitetsläge för windows xp
Användarens profilbild
kotti
Någon måste komma sist!
Inlägg: 377
Blev medlem: 20 september 2008, 15:09

Re: Realtek ALC883 Audio Codec

Inlägg av kotti »

Frillanmcdillan skrev:Hej, jag har installerat Windows 7 på min fujistu siemens xi2428 (laptop).
Mitt ljud fungerar men inte min mikrofon och det beror på när jag ska installera Realtek ALC883 Audio Codec står det ingen drivkrets understöddes i detta drivkretspaket.
Jag hämtar den från http://ts.fujitsu.com/support/downloads.html

Någon som har någon ide som gör att min inbyggda mikrofon fungerar som förr på Vista.

MVH Fredrik
Bild

bombmannen skrev:
Försvårt kanske ?



Troligen för dig, Ja.
_________________
Användarens profilbild
Frillanmcdillan
Svårstartad skrothög
Inlägg: 191
Blev medlem: 28 maj 2009, 17:26

Inlägg av Frillanmcdillan »

JagHarEnDerbi skrev:har du windows xp? om du har vista testa med att högerklicka och välj kör som administratör och välj kör i kompabilitetsläge för windows xp
Tack men du är fel ut, men det hade med kompabilitesläget, skulle ändra från xp till vista konstig nog.

btw jag har win7 ;)
Skriv svar