Kan de nog säkert vara. Med du e säker att inte choken har hängt sig eller nått? Annars är det väll bara att testa sig fram med olika munstycken.TobbaN skrev:Kan det vara för att jag har större insug nu?RRX-Teddy skrev:Om det är blött får den alldeles för mkt soppa. Men ändå låter det lite konstigt eftersom du inte hade så stort munstycke
Alltså, det är en jävla skillnad mellan orginalet och detta.
Hm..RRX-Teddy skrev:Kan de nog säkert vara. Med du e säker att inte choken har hängt sig eller nått? Annars är det väll bara att testa sig fram med olika munstycken.TobbaN skrev:Kan det vara för att jag har större insug nu?RRX-Teddy skrev:Om det är blött får den alldeles för mkt soppa. Men ändå låter det lite konstigt eftersom du inte hade så stort munstycke
Alltså, det är en jävla skillnad mellan orginalet och detta.
Då är det inte choken iaf. Men hur låter det när du kickar bööar det eller?TobbaN skrev:Hm..RRX-Teddy skrev:Kan de nog säkert vara. Med du e säker att inte choken har hängt sig eller nått? Annars är det väll bara att testa sig fram med olika munstycken.TobbaN skrev: Kan det vara för att jag har större insug nu?
Alltså, det är en jävla skillnad mellan orginalet och detta.
Hur kollar man det?
Vajjern till choken går ju iallafall fram&tillbaka som den ska
Nja.RRX-Teddy skrev:Då är det inte choken iaf. Men hur låter det när du kickar bööar det eller?TobbaN skrev:Hm..RRX-Teddy skrev:Kan de nog säkert vara. Med du e säker att inte choken har hängt sig eller nått? Annars är det väll bara att testa sig fram med olika munstycken.
Hur kollar man det?
Vajjern till choken går ju iallafall fram&tillbaka som den ska
Har du gnista överhuvudtaget?TobbaN skrev:Nja.RRX-Teddy skrev:Då är det inte choken iaf. Men hur låter det när du kickar bööar det eller?TobbaN skrev: Hm..
Hur kollar man det?
Vajjern till choken går ju iallafall fram&tillbaka som den ska
Inte när jag håller in gasen.
Men när jag håller in gasen, så låter den typ så.
Jag verkar ha det innan stiftet blir blött. Eftersom den går igång i en sekund typ.RRX-Teddy skrev:Har du gnista överhuvudtaget?TobbaN skrev:Nja.RRX-Teddy skrev:Då är det inte choken iaf. Men hur låter det när du kickar bööar det eller?
Inte när jag håller in gasen.
Men när jag håller in gasen, så låter den typ så.
Testa med ett mindre munstycke de:)TobbaN skrev:Jag verkar ha det innan stiftet blir blött. Eftersom den går igång i en sekund typ.RRX-Teddy skrev:Har du gnista överhuvudtaget?TobbaN skrev: Nja.
Inte när jag håller in gasen.
Men när jag håller in gasen, så låter den typ så.
Men sen blir det väl antagligen blött, och går inte att starta.
Kör med strypt luftburk.kallepalle skrev:mindre munstycke ska inte behövas snarare större. 115 som du hade från början ska nog bli ganska bra. kör du på sportluftfilter eller med luftburk? strypt/avstryp luftburk isf?
iaf prova rengöra luftfiltret.
Helt ny gjutjärn, ska inte dom stå på tomgång en stund?KiXXer skrev:ja varför har du inte testat att springa igång förHolmstrom_93 skrev:Testa spring igång den.
Alltid värt ett försök
Hm, kanske de.MinikeV skrev:tror den får för lite luft med orginal luftburken som dessutom inte är urstrypt så prova ett sportluftfilter
Japp.Victor skrev:säkert att allt är rätt monterat?
Får testa kolla guiden.bensinskalle skrev:Kika min guide om du behöver fler tips
Sök på "hur du får igång din tjuriga motor" i artikelarkivet
Kan inte få för lite luft men för mkt bensin däremot. Du menar luftskruven inte luftburken?freidow skrev:Får alldelels för lite luft, måste fixa sportluftfilter eller strypa av luftburken sen får man skruva lite på luftburken sen ska stiftet vara oboybrunt:) då har du perfekt blandning:)
Luftskruven bestämmer hur mkt bensin motorn ska få. En motor kan inte få för mkt eller för lite luft. Men den kan få för mycket eller för lite bensin. Så om vi säger att en moped får för mkt luft får den egentilgen för lite bensin och vise versa.freidow skrev:ojj, haha epic fail av mig xD luftskruven menar jag klart den kan få för lite luft? om den får för lite så får man ju skruva lite på luftskruven så får den mer ? annars skulle det ju inte finnas en luftskruv ?:P
Kolla nu så det är bra färg på stiftet. Och kolla gnistan ordentligt. Det brukar vara den som spökar om man inte få igång det.TobbaN skrev:Var ute lite förut och pillade med den.
Jag tog av luftburken helt, och hade öppen förgasare istället.
Jag torkade av stiftet, och startade den.
Sådär gjorde jag 5 ggr.
Efter dom 5 gångerna, så klarade den att hålla sig igång lite längre än vad den gjorde innan.
Då är min fråga, ska jag bara fortsätta hålla på så tills den går igång helt?
Det gick ju som sagt bättre, efter varje gång.