drar min moped tjuv luft?

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
experior
Elmoped
Inlägg: 106
Blev medlem: 11 april 2009, 10:57

drar min moped tjuv luft?

Inlägg av experior »

hej min moped går dåligt. jag måste chåka den för att äns få i gång den och när den väl är i gång så sprutar det rök ur avgas röret ett tag för att den fått för mycket bensin när jag chåkat..
och sen när jag kör och trycker max gas så går den 30 - 40 (verkar som att den får för mycket bensin helt plötsligt) typ men ifall jag håller nästan nästan max på handtaget går det super bra ,som vanligt. (har trimrör 75km/t)
problemet har bara blivit värre och värre är det tjuv luft? vars kan jag kolla ifall det drar det i så fall?? tack på för hand.
Användarens profilbild
guru
Kebab & Falafel
Inlägg: 160
Blev medlem: 14 december 2008, 18:26

Inlägg av guru »

testa med startgas :D
experior
Elmoped
Inlägg: 106
Blev medlem: 11 april 2009, 10:57

Inlägg av experior »

guru skrev:testa med startgas :D
jag vet jag ska köpa i dag men undrade om n i trodde det innan jag köpte start gas. och säg ALLA ställen där jag kan spruta tack :D
Användarens profilbild
MKRider
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 374
Blev medlem: 13 maj 2009, 21:53
Ort: Osby

Inlägg av MKRider »

avgasrörsporten, alla delningar på röret ink. till ljuddämparen inte i men där den sitter i mellanröret
Bild
Användarens profilbild
Moddad
F.D Moderator
Inlägg: 2952
Blev medlem: 25 maj 2008, 10:56
Ort: Umeå

Inlägg av Moddad »

Kring insuget, membran.
Varför ska han spruta vid avgasröret? Ett litet hål eller glapp förändrar inte effekten och täcks oftast igen av sot direkt.
experior
Elmoped
Inlägg: 106
Blev medlem: 11 april 2009, 10:57

Inlägg av experior »

Moddad skrev:Kring insuget, membran.
Varför ska han spruta vid avgasröret? Ett litet hål eller glapp förändrar inte effekten och täcks oftast igen av sot direkt.
tror du att det är tjuv luft som är felet då?? :D och i fall de är det vad kan jag göra då?? t.e.x. i fall det drar tjuv luft vid membranet?? och i fall det inte är det vad kan felet vara då?? jag har skruvat på luft-skruven och bytit ner mig i mun styke men är ändå samma sak..
Användarens profilbild
kallepalle
F.D Moderator
Inlägg: 7860
Blev medlem: 2 oktober 2008, 14:48
Ort: Piteå, Öjebyn
Kontakt:

Inlägg av kallepalle »

för litet munstycke.
Pensionerad från mopeder, numer är det skoter som gäller :)
Användarens profilbild
MKRider
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 374
Blev medlem: 13 maj 2009, 21:53
Ort: Osby

Inlägg av MKRider »

min drog vid avgasporten och när jag köpte packning gick det 10km/h fortare
Bild
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!
Inlägg: 10635
Blev medlem: 9 november 2007, 15:39

Inlägg av bensinskalle »

MKRider skrev:min drog vid avgasporten och när jag köpte packning gick det 10km/h fortare
ja men den drar ju inte tjuvluft vid avgasröret...

De läcker avgaser, de ger lite effektförlust. Men man ska inte spruta startgas där....
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
experior
Elmoped
Inlägg: 106
Blev medlem: 11 april 2009, 10:57

Inlägg av experior »

kallepalle skrev:för litet munstycke.
nepp jag hade stort först och då gick den bra sen helt plötsligt blev den konstig :S den får ju för mycket när man drar full gas. så inte det.
experior
Elmoped
Inlägg: 106
Blev medlem: 11 april 2009, 10:57

Inlägg av experior »

bensinskalle skrev:
MKRider skrev:min drog vid avgasporten och när jag köpte packning gick det 10km/h fortare
ja men den drar ju inte tjuvluft vid avgasröret...

De läcker avgaser, de ger lite effektförlust. Men man ska inte spruta startgas där....
nej det tror jag inte för det låter inte anno lunda alls och första gången det hände hade jag körit i kanske 25 minuter sen blev det oftare och oftare..
Låst