Köra bil, 15 år?

Här pratar vi om våra lagar och regler samt ställer frågor till TSR's egna trafikpolis Järnet

Moderatorer: Speedway, TheAndersson, CaToXXo, Järnet60

Slidercalle123
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 350
Blev medlem: 27 april 2013, 20:43

Inlägg av Slidercalle123 »

k-skåpet skrev:Kan ju bara sätta in detta som en notis, detta lyckades jag med när jag var 16, man är inte lika sugen på att köra bil längre då. :lol: Bild
hahaha förjävla skön xD
Användarens profilbild
Rexxy
King of the street
Inlägg: 2540
Blev medlem: 15 juni 2007, 21:24
Ort: Västerås

Inlägg av Rexxy »

Persson97 skrev:
Rexxy skrev:Du ska inte bara kunna köra bilen.. Samtidigt ska du kunna alla trafikregler, hålla koll på fordonet, hålla koll på andra, samtidigt ha säkerhetstänk i bakhuvudet, veta när det är halt och sakta ner, bromssträcka m.m.

Det är inte "bara" köra bil..
det är ju dock samma sak med en tralla..
Är dock skillnad på utbildningsnivån för att få köra a-traktor jämfört med en Bil. A-traktorn, klara ett litet prov = klart.

Med B-kortet måste en person godkänna din körning.
Användarens profilbild
drd håkan
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 488
Blev medlem: 28 februari 2012, 16:47
Ort: jönköping

Inlägg av drd håkan »

inget jag skulle göra, visst alla poliser stoppar ju typ en a-traktor så fort dom ser än. Är ju lite mer diskret att åka vanlig person bil. men en person bil går rätt bra mycket fortare än 30km inte för att alla epa pojkar håller 30 men men. sen ska du kunna alla trafik regler osv. när du väll kör så kommer du nog köra lite över hastighets begränsning vill jag lova.)
Den som inte vågar misslyckas, kommer aldrig att lyckas:)
moppe drd pro -06

kolla in mitt drd pro projekt:) http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=53065
Användarens profilbild
Persson97
F.D Crew
Inlägg: 3785
Blev medlem: 19 oktober 2012, 12:07

Inlägg av Persson97 »

Rexxy skrev:
Persson97 skrev:
Rexxy skrev:Du ska inte bara kunna köra bilen.. Samtidigt ska du kunna alla trafikregler, hålla koll på fordonet, hålla koll på andra, samtidigt ha säkerhetstänk i bakhuvudet, veta när det är halt och sakta ner, bromssträcka m.m.

Det är inte "bara" köra bil..
det är ju dock samma sak med en tralla..
Är dock skillnad på utbildningsnivån för att få köra a-traktor jämfört med en Bil. A-traktorn, klara ett litet prov = klart.

Med B-kortet måste en person godkänna din körning.
men det är ju samma fordon man framför?
ser sällan en laglig tralla...
Feministens ideologi bottnar i att män är svin och att kvinnor ska vara lika bra.
Användarens profilbild
CaToXXo
King of the street
Inlägg: 3838
Blev medlem: 24 juli 2010, 12:45
Ort: Alingsås

Inlägg av CaToXXo »

Persson97 skrev:
Rexxy skrev:men det är ju samma fordon man framför?
ser sällan en laglig tralla...
Men polisen och körskolorna utgår ju från att din tralla är laglig.
Hade de utbildat folk för att få köra tralla i 100kmh så skulle det ju vara helt andra kurser.
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae

"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
Användarens profilbild
Persson97
F.D Crew
Inlägg: 3785
Blev medlem: 19 oktober 2012, 12:07

Inlägg av Persson97 »

jo men det är ju inte det jag menar, en ospärrad tralla är ju en bil egentligen, så varför skulle det vara värre att köra en bil änn en ospärrad tralla?

oftast så är det ju med allmänt slitna däck o obalanserade hjul detsutom..
Feministens ideologi bottnar i att män är svin och att kvinnor ska vara lika bra.
Användarens profilbild
CaToXXo
King of the street
Inlägg: 3838
Blev medlem: 24 juli 2010, 12:45
Ort: Alingsås

Inlägg av CaToXXo »

Persson97 skrev:jo men det är ju inte det jag menar, en ospärrad tralla är ju en bil egentligen, så varför skulle det vara värre att köra en bil änn en ospärrad tralla?

oftast så är det ju med allmänt slitna däck o obalanserade hjul detsutom..
Eftersom att jag inte uppmanar någon till att köra ospärrad tralla, så ska jag kanske inte kommentera den saken.

Visst, jag håller med dig, ospärrad tralla eller bil så är bil troligen säkrare, men jag tycker inte man ska köra bil utan körkort.

Det är en principsak, man kör inte bil själv ute på vägarna innan man är 18 år gammal och har körkort.
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae

"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
Användarens profilbild
Persson97
F.D Crew
Inlägg: 3785
Blev medlem: 19 oktober 2012, 12:07

Inlägg av Persson97 »

CaToXXo skrev:Eftersom att jag inte uppmanar någon till att köra ospärrad tralla, så ska jag kanske inte kommentera den saken.

Visst, jag håller med dig, ospärrad tralla eller bil så är bil troligen säkrare, men jag tycker inte man ska köra bil utan körkort.

Det är en principsak, man kör inte bil själv ute på vägarna innan man är 18 år gammal och har körkort.
nej jag håller med dig, därför tyckte jag med att det var bra att ta upp, allra bäst vore om alla körde lagligt i alla lägen egentligen.. men det händer inte tyvärr..
Feministens ideologi bottnar i att män är svin och att kvinnor ska vara lika bra.
Skriv svar