Nej, min moppe klarar 380 urpluggat, nämnde jag förresten att jag hade en turbokonverterad GSXR1300 motor ? Den hänger på ett släp där bak och drivs med magiska krafter och gnomer.
Ärligt nu, vad fan har du tagit? Du verkar ju helt supergullig!
Senast redigerad av Sockan den 16 november 2010, 21:20, redigerad totalt 1 gånger.
EFESIERBREVET, KAPITEL 5, VERS 24:
”Och liksom kyrkan underordnar sig Kristus, så skall också kvinnorna i allt underordna sig sina män”
Sockan skrev:ALLTSÅ.. URSÄKTA, men jag konstaterar fakta här.
Du är en efterbliven trasdocka, verkligen. jag har inte som avsikt att bli varnad, Jag blir bara helt galen irriterad när någon skriver sånna här obvious troll posts.
En baotian som gör 90 opluggad? Vad kommer sen? en aerox som går 190 med 95 oktan eller?
Du bör verkligen inte röra en moped om du säger du kan allt men endå frågar om hjälp på något så lätt som att plugga ur den.
Om moderator finner någon av mina posts olämpliga skall jag med glädje omplacera orden.
asså du tror baotian är dåligt ba f*ck you baotian är bra du tror man måste ha värsta märkes moppen för att få hastighet baotian är faktiskt bland dom bästa när man ska trimma men efter som jag inte hittade hur man trimma lagligt så kan jag plugga ur den till 90 iaf och skulle din moppe klara det eller?
Den kanske gör 90 med glädje mätare men inte mer än 65-70 med en gps
Sockan skrev:Nej, min moppe klarar 380 urpluggat, nämnde jag förresten att jag hade en turbokonverterad GSXR1300 motor ? Den hänger på ett släp där bak och drivs med magiska krafter och gnomer.
Ärligt nu, vad fan har du tagit? Du verkar ju helt efterbliven.
380 för en moped är alldeles för mycket så sluta ljug
Tanka med diesel när du endå håller på, har en högre energigrad och den riktigt flyger fram nrä du gör det! Har sett bevis på flera moppar som gått långt över 100 sträcket med bara diesel! Och då är det LAGLGIT!
Jag sa jag hade en GSXR1300 motor, som även var turbokonverterad. Du som är motorkungen borde veta det är hayabusas motor..?
Här skojjade jag.
Senast redigerad av Sockan den 16 november 2010, 21:20, redigerad totalt 2 gång.
EFESIERBREVET, KAPITEL 5, VERS 24:
”Och liksom kyrkan underordnar sig Kristus, så skall också kvinnorna i allt underordna sig sina män”
Sockan skrev:Tanka med diesel när du endå håller på, har en högre energigrad och den riktigt flyger fram nrä du gör det! Har sett bevis på flera moppar som gått långt över 100 sträcket med bara diesel! Och då är det LAGLGIT!
Jag sa jag hade en GSXR1300 motor, som även var turbokonverterad. Du som är motorkungen borde veta det är hayabusas motor..?
nej får inte tanka med diesel det har vi bara i traktorn men är det säkert jag kan tanka diesel i moppe. kommer den gå sönder då?
Sockan skrev:Tanka med diesel när du endå håller på, har en högre energigrad och den riktigt flyger fram nrä du gör det! Har sett bevis på flera moppar som gått långt över 100 sträcket med bara diesel! Och då är det LAGLGIT!
Jag sa jag hade en GSXR1300 motor, som även var turbokonverterad. Du som är motorkungen borde veta det är hayabusas motor..?
hahah, tänkte precis på när farsan ägde en hayabusa och turkarna i södertälje ville tävla mot oss, med moppar
Men ja, det är helt säkert att tanka Diesel. Dom går bra mycket fortare och det är lagligt! Se bara till att blanda 10% etanol (e75) så ska du se den går jävligt bra! Alla seriösa racers kör så!
Här lurades jag.
Senast redigerad av Sockan den 16 november 2010, 21:21, redigerad totalt 1 gånger.
EFESIERBREVET, KAPITEL 5, VERS 24:
”Och liksom kyrkan underordnar sig Kristus, så skall också kvinnorna i allt underordna sig sina män”
Här kommer ett seriöst svar.
Du kan inte göra något alls med motorn på din moppe och fortfarande ha den laglig. Spelar ingen roll om det är 2 lr 4takt.
Och du sa att baotian var en av de bästa mopederna när det kommer till trimmning, jag hävdar att det är raka motsatsen. Lr hävdar och hävdar, det är så bara. Du kommer inte kunna få upp den i 110. Det är säkert möjligt (inte lätt, men möjligt) men då är det inte en liten gummibit som är orginal. Och för guds skull, sluta lyssna på din "kompis" om det nu inte bara var du som hitta på allt. Och droppa attityden, du gör dig själv bara till åtlöje.
Lycka till med kinesen
Polis: Hur fort går den här mopeden då? Jetforce: Hur länge tänker du gasa?
Jetforce_Dahlin skrev:Här kommer ett seriöst svar.
Du kan inte göra något alls med motorn på din moppe och fortfarande ha den laglig. Spelar ingen roll om det är 2 lr 4takt.
Och du sa att baotian var en av de bästa mopederna när det kommer till trimmning, jag hävdar att det är raka motsatsen. Lr hävdar och hävdar, det är så bara. Du kommer inte kunna få upp den i 110. Det är säkert möjligt (inte lätt, men möjligt) men då är det inte en liten gummibit som är orginal. Och för guds skull, sluta lyssna på din "kompis" om det nu inte bara var du som hitta på allt. Och droppa attityden, du gör dig själv bara till åtlöje.
Lycka till med kinesen
okej tack så mycket
borde det va bättre och jobba in lite mer pengar och köpa en bättre moped isåfall?
Jetforce_Dahlin skrev:Här kommer ett seriöst svar.
Du kan inte göra något alls med motorn på din moppe och fortfarande ha den laglig. Spelar ingen roll om det är 2 lr 4takt.
Och du sa att baotian var en av de bästa mopederna när det kommer till trimmning, jag hävdar att det är raka motsatsen. Lr hävdar och hävdar, det är så bara. Du kommer inte kunna få upp den i 110. Det är säkert möjligt (inte lätt, men möjligt) men då är det inte en liten gummibit som är orginal. Och för guds skull, sluta lyssna på din "kompis" om det nu inte bara var du som hitta på allt. Och droppa attityden, du gör dig själv bara till åtlöje.
Lycka till med kinesen
okej tack så mycket
borde det va bättre och jobba in lite mer pengar och köpa en bättre moped isåfall?
Jetforce_Dahlin skrev:Här kommer ett seriöst svar.
Du kan inte göra något alls med motorn på din moppe och fortfarande ha den laglig. Spelar ingen roll om det är 2 lr 4takt.
Och du sa att baotian var en av de bästa mopederna när det kommer till trimmning, jag hävdar att det är raka motsatsen. Lr hävdar och hävdar, det är så bara. Du kommer inte kunna få upp den i 110. Det är säkert möjligt (inte lätt, men möjligt) men då är det inte en liten gummibit som är orginal. Och för guds skull, sluta lyssna på din "kompis" om det nu inte bara var du som hitta på allt. Och droppa attityden, du gör dig själv bara till åtlöje.
Lycka till med kinesen
okej tack så mycket
borde det va bättre och jobba in lite mer pengar och köpa en bättre moped isåfall?
Helt klart, om du ska trimma.
Men om du ska köra orginal så spelar det inte lika stor roll, men jag skulle gjort det ändå
Ledsen alla att jag förstörde det roliga.
Men Wheelyz95, kom ihåg att lyssna på alla på forumet.
Polis: Hur fort går den här mopeden då? Jetforce: Hur länge tänker du gasa?
Wheelyz95 skrev:asså va snackar du om jag ska trima den så den går snabbare inte göra den olaglig den ska inte va orginal så ju
När du påverkar motorn så att den går fortare så menas det att moppen inte längre är i originalutförande, när du trimmat motorn är inte längre moppen laglig utan anses enligt svensk lag att vara lätt MC.
Det finns en del strypningar på Boatian som ganska enkelt kan tagas bort. Bland annat är på många av dessa CDI-boxen strypt och på en del finns det en ögla som ska klippas bort och på andra finns en rosa kabel som ska kapas av.
I förgasaren finns ofta en liten mässingskruv i förgasaren som förhindrar att trotteln går fullt upp när du gasar och denna skruv är lätt att ta bort. På många boatian är luftburken strypt av vad som kallas för skorsten som förhindrar luftflödet fullt ut till luftburken. En del boatian har variatorring också som kan tagas bort.
Du kan lätt få en Boatian att gå när du strypt av den att gå i 60-70. För mera avancerat trim krävs att du bytar cylinder och avgasrör mot effekt.
Kymco super 9 AC
70 cc Airsal sport
originalrör urpluggad
Lättare v-vikter
Jetforce_Dahlin skrev:Här kommer ett seriöst svar.
Du kan inte göra något alls med motorn på din moppe och fortfarande ha den laglig. Spelar ingen roll om det är 2 lr 4takt.
Och du sa att baotian var en av de bästa mopederna när det kommer till trimmning, jag hävdar att det är raka motsatsen. Lr hävdar och hävdar, det är så bara. Du kommer inte kunna få upp den i 110. Det är säkert möjligt (inte lätt, men möjligt) men då är det inte en liten gummibit som är orginal. Och för guds skull, sluta lyssna på din "kompis" om det nu inte bara var du som hitta på allt. Och droppa attityden, du gör dig själv bara till åtlöje.
Lycka till med kinesen
okej tack så mycket
borde det va bättre och jobba in lite mer pengar och köpa en bättre moped isåfall?
asså du tror baotian är dåligt ba f*ck you baotian är bra du tror man måste ha värsta märkes moppen för att få hastighet baotian är faktiskt bland dom bästa när man ska trimma men efter som jag inte hittade hur man trimma lagligt så kan jag plugga ur den till 90 iaf och skulle din moppe klara det eller?
du som säger att baotian är bäst, och är enklast att trimma, behöver väll ingen ny moppe.........typ..
offtopic; Fan, ligger och garvar på golvet typ såjävla rolig tråd
Att få samma liv i en 4-taktare som hos en 2-taktare är inte möjligt. Fyrtaktaren ger alltid sämre acc och topphastighet i allafall på låga cc som 50- 100cc. Men att få en fyrtaktare att gå i 90 km är inte omöjligt. Men en avstrypning räcker inte för att nå dessa hastigheter. Vill man komma upp i 100km och däröver bör man inrikta sig på 2-taktare. Förvisso är det inte i heller omöjligt att få en boatian att gå över 100-km i heller, men då blir prislappen för trimmet skyhögt. Men en tvåtaktare med samma trim kommer dra skitarna av fyrtakteren i acc och toppfart under alla förhållanden. Men en sak inte tvåtaktaren vinner på är att fyrtaktaren blir billigare i bensinförbrukning och komfortablare att åka på i höga hastigheter eftersom att denna går på lägre varv än tvåtaktaren.
Kymco super 9 AC
70 cc Airsal sport
originalrör urpluggad
Lättare v-vikter
Wheelyz95 skrev:ja jag gör en ny baotian trimning tråd ingen hjälper mig
vad är det för fel på dig man behöver inte vara proffs på 4 taktare för att kunna dra en v ring
alla trim är olagliga ALLA TRIM som gör att den går över 52 alltså om du vill att det ska gå i 70 lagligligt finns det inget sätt att göra det på din invalida bonnajävel
Jetforce_Dahlin skrev:Här kommer ett seriöst svar.
Du kan inte göra något alls med motorn på din moppe och fortfarande ha den laglig. Spelar ingen roll om det är 2 lr 4takt.
Och du sa att baotian var en av de bästa mopederna när det kommer till trimmning, jag hävdar att det är raka motsatsen. Lr hävdar och hävdar, det är så bara. Du kommer inte kunna få upp den i 110. Det är säkert möjligt (inte lätt, men möjligt) men då är det inte en liten gummibit som är orginal. Och för guds skull, sluta lyssna på din "kompis" om det nu inte bara var du som hitta på allt. Och droppa attityden, du gör dig själv bara till åtlöje.
Lycka till med kinesen
okej tack så mycket
borde det va bättre och jobba in lite mer pengar och köpa en bättre moped isåfall?
Ne någon som tror att en baotian kan gå i 110 bör inte pilla med mopeder :/