Tjena vilken munstycke tror ni skulle funka bra?
setup
Motoforce PHVA replica 17,5mm
Airsal Racing 70cc
ostrypt cdi box (dragit vita sladden)
13-53 derv
något luftfilter vet inte vilket men ingen luftburk iallafall
gianelli 2t
vet att det här är fel tråd ber om ursäkt för det!
är Motoforce PHVA replica 17,5mm något att ha eller är det bara skit?
Hej på er! Min fråga är vet nån vad original munstycket har för storlek på drac rr sm 2005. Ska dra pluggen på den, vilken storlek tror ni jag ska ha?
Moppen är hlt original!
ante88 skrev:Ingen som vet originalstorleken på munstycket till Rieju Drac RR SM 2005, ska dra pluggen. Så tips på ny storlek på munstycket tages tacksamt emot !!
det får du bäst reda på om du själv går ut o kollar sen när du vet storleken så ska du börja med 10 storlekar större o sen går ner i munstycke tills den går som bäst
Tjena! Jag har satt idag på MK Thrower och 13/53 drevning på Sendan. Munstycket som satt på när det var originalrör och 13/65 drevning var 96 och därför började jag testa med storlekar över 96, testade allt från 98-112 men tändstiftet blev bara svart.. Testade sedan med 82 istället och där gav det bättre svar men tändstiftet blev grått. Har inte haft tid mer med att försöka med nya munstycken då det tar asjävla lång tid att byta skiten men vad betyder grått tändstift nu när jag gått ner från 98 till 82 då? Ska jag försöka ännu lägre, typ 76?
tratthalvan skrev:Tjena! Jag har satt idag på MK Thrower och 13/53 drevning på Sendan. Munstycket som satt på när det var originalrör och 13/65 drevning var 96 och därför började jag testa med storlekar över 96, testade allt från 98-112 men tändstiftet blev bara svart.. Testade sedan med 82 istället och där gav det bättre svar men tändstiftet blev grått. Har inte haft tid mer med att försöka med nya munstycken då det tar asjävla lång tid att byta skiten men vad betyder grått tändstift nu när jag gått ner från 98 till 82 då? Ska jag försöka ännu lägre, typ 76?
Färgen på tändstift visar sig endast när du legat på fullgas ett tag och sen i farten stängt av motorn.. Glöm inte att hålla kopplingen då du inte vill motorbromsa. När du väl stannat mopeden så tar du och kollar stiftet.
96 munstycke i förgasaren orginal låter väldigt stort. Mina polare som kör med endast rör har inte änns så stort munstycken, tror jag.
tratthalvan skrev:Tjena! Jag har satt idag på MK Thrower och 13/53 drevning på Sendan. Munstycket som satt på när det var originalrör och 13/65 drevning var 96 och därför började jag testa med storlekar över 96, testade allt från 98-112 men tändstiftet blev bara svart.. Testade sedan med 82 istället och där gav det bättre svar men tändstiftet blev grått. Har inte haft tid mer med att försöka med nya munstycken då det tar asjävla lång tid att byta skiten men vad betyder grått tändstift nu när jag gått ner från 98 till 82 då? Ska jag försöka ännu lägre, typ 76?
Färgen på tändstift visar sig endast när du legat på fullgas ett tag och sen i farten stängt av motorn.. Glöm inte att hålla kopplingen då du inte vill motorbromsa. När du väl stannat mopeden så tar du och kollar stiftet.
96 munstycke i förgasaren orginal låter väldigt stort. Mina polare som kör med endast rör har inte änns så stort munstycken, tror jag.
Nä jag vet, men det svarar inte på min fråga. Måste ha varit förra ägaren som har gjort någonting... Vet att beckvall på forumet ägde den förut och trimmade och hade sig men ägaren efter hade kört original...
tratthalvan skrev:Tjena! Jag har satt idag på MK Thrower och 13/53 drevning på Sendan. Munstycket som satt på när det var originalrör och 13/65 drevning var 96 och därför började jag testa med storlekar över 96, testade allt från 98-112 men tändstiftet blev bara svart.. Testade sedan med 82 istället och där gav det bättre svar men tändstiftet blev grått. Har inte haft tid mer med att försöka med nya munstycken då det tar asjävla lång tid att byta skiten men vad betyder grått tändstift nu när jag gått ner från 98 till 82 då? Ska jag försöka ännu lägre, typ 76?
Färgen på tändstift visar sig endast när du legat på fullgas ett tag och sen i farten stängt av motorn.. Glöm inte att hålla kopplingen då du inte vill motorbromsa. När du väl stannat mopeden så tar du och kollar stiftet.
96 munstycke i förgasaren orginal låter väldigt stort. Mina polare som kör med endast rör har inte änns så stort munstycken, tror jag.
Nä jag vet, men det svarar inte på min fråga. Måste ha varit förra ägaren som har gjort någonting... Vet att beckvall på forumet ägde den förut och trimmade och hade sig men ägaren efter hade kört original...
Stiftet skal vara "o'boy" brunt. Hellre svart än vit/grått. När stiftet är vit/grått så får motorn inte tillräckligt med bensin. Vilket kan leda till att cylindern skär.
När stiftet är svart så får den för mycket soppa vilket gör så moppen kan blöddra och gå dåligt. Men det är bättre än att den skär!..
Jag drog ur pluggen på min Drac rr sm 2005 idag och då gick den så fint på tomgång men vid 40-45 så hacka den lite och gick inte riktigt lika bra. vid utförslut så hacka den inte när jag kom förbi 45. Typ som att den fick för lite bränsle. Det sitter 72 munstycke i förgasaren nu, ska jag byta upp lite i storlek på munstycke, vad tror ni för storlek? Luftskruven är helt inne och 1,5 varv ute. Original.
Är det för litet munstycke om Rieju spike sm rr 2005 går bättre med choke intryckt vid dragen plugg?
Har 72 nu, vilken storlek tror ni på?
Sen tycker jag den låter lite väl mycket med dragen plugg, nåt man kan åtgärda, har original avgassystem på?
ante88 skrev:Är det för litet munstycke om Rieju spike sm rr 2005 går bättre med choke intryckt vid dragen plugg?
Har 72 nu, vilken storlek tror ni på?
Sen tycker jag den låter lite väl mycket med dragen plugg, nåt man kan åtgärda, har original avgassystem på?
tjena! Har skaffat gianelli 2t till min drd pro, men den vill inte riktigt varva ut på 6an... Jag har 95 i munstycke just nu, och orginal var 68 tror jag.. Stiftet ser nästan brunt ut, typ lite för ljust.
Tänkte testa med ~100 munstycke, men tror ni jag måste pilla på någon luftskruv, osv? Jag har redan tagit bort http://www.twostroke.se/product.asp?product=28251 denna..
Men äre bara å fixxa munstycke, och ev. skruva på luftskruven eller finns det något mer jag ska göra??
Snabba svar uppskattas
tjena, min Dt blöddrar/saktar ner när jag kör fullgas, hjälper det om jag flyttar nålen? isf, vilket håll och hur många hack? förgasare: mikuni 16,5mm
luftskruven längst in och munstycke 95
tacopaj skrev:tjena, min Dt blöddrar/saktar ner när jag kör fullgas, hjälper det om jag flyttar nålen? isf, vilket håll och hur många hack? förgasare: mikuni 16,5mm
luftskruven längst in och munstycke 95
Hej, frågar åt min kompis. Vad är orginal huvudmunstycke på en Tms Motard? Och snälla svara inte -Bara öppna förgasarn och kolla. Då den förra ägaren bytt och ej skickat med det förra.
Tack på förhand