80 är nog för litet. 90 iaf men saken är att det är ett rör som är ett typ midrace rör, så med org cylindern med den portarea du har kanske inte hinner ladda pipan så mycket som den skulle kunna behöva för att få ut max effekt ur röret.
Original rör med svetsat blindrör
Ostrypt Luftburk
Ostrypt CDI
13/53
Hur Fort?
80+
FarbrorFrost skrev:Vad kommer min gilera smt -07 göra med denna setup?
Detta sitter redan på moppen och nu gör den 85-90km/h:
Ostrypt cdi
Gianelli 2t rör
13/53 drevning
Detta funderar jag på att skaffa:
Airsal 73cc cylinder
21mm dellorto förgasare (black edition)
Doppler Membran ER2
Tnt luftfilter
Så hur stor tror ni skillnaden kommer bli i topphastighet, axx och bottendrag om jag köper det nya trimmet? Vill veta om det är värt pengarna Very Happy
det kommer bli stor skillnad , moppen kommer bli mycket starkare och ha bättre gasrespons osv. och den gör väl 15-20kmh snabbare om du ställer in den bra, helt klart värt det enligt mig
Tjena! har en aerox 05 nu och undrar hur fort den kommer gå med den här setupen,ska köra sprint race.
:italkit racetändning (corsa)
:portat DD block minarelli
:portad/kanske borrad också stage6 R/T 70cc
:keihin racing förgasare pwk 26mm
:malossi MHR racing membran(carbon reeds)
:malossi overrange variatorkit
:Malossi fly clutch
:malossi kopplingsfjädrar
:3,6 variatorvikter (inställningsfråga)
:malossi luftfilter (e13)
:yasuni c30 eller malossi team (2)
stage6 primärdrev 14/42.
Mvh:D
aerox_killen95 skrev:Tjena! har en aerox 05 nu och undrar hur fort den kommer gå med den här setupen,ska köra sprint race.
:italkit racetändning (corsa)
:portat DD block minarelli
:portad/kanske borrad också stage6 R/T 70cc
:keihin racing förgasare pwk 26mm
:malossi MHR racing membran(carbon reeds)
:malossi overrange variatorkit
:Malossi fly clutch
:malossi kopplingsfjädrar
:3,6 variatorvikter (inställningsfråga)
:malossi luftfilter (e13)
:yasuni c30 eller malossi team (2)
stage6 primärdrev 14/42.
Mvh:D
Ztraand skrev:Har en liten fråga, har tänkt att köpa en Roxon Duel TT, vill att den ska gå i cirka 70-80. Dock inte låta som fan, och inte för tydligt trim.
Nåt tips?:)
OM man vill såla
Dra pluggen så får du typ den hastigheten.
Annars dreva lite.
Jag har kört med den när jag bara hade TK effektsystemet, men med original munstycke (68mm tror jag) och 11 drev fram och 48 bak. Då drog den som bara den på höga varv och jag tror det gick i ca 80-85 km/h, fast jag är inte säker eftersom min hastighetsmätare inte funkar. Jag undrar också om den kommer att gå bättre på låga varv med större framdrev och ifall det gör någon fartskillnad med större drev och större munstycke.
Mycket tacksam för många svar och kom gärna med and förslag på mer grejer jag kan göra utan att behöva lägga ner för mycket pengar på själva motorn eller cylindern och sådant.
Om ni vill se Riejun så finns den på min profil!
Jag har kört med den när jag bara hade TK effektsystemet, men med original munstycke (68mm tror jag) och 11 drev fram och 48 bak. Då drog den som bara den på höga varv och jag tror det gick i ca 80-85 km/h, fast jag är inte säker eftersom min hastighetsmätare inte funkar. Jag undrar också om den kommer att gå bättre på låga varv med större framdrev och ifall det gör någon fartskillnad med större drev och större munstycke.
Mycket tacksam för många svar och kom gärna med and förslag på mer grejer jag kan göra utan att behöva lägga ner för mycket pengar på själva motorn eller cylindern och sådant.
Om ni vill se Riejun så finns den på min profil!
drev har inget med hur den går på lågavarv det är förgasar, insug, och inställningar och övrig setup som gör det. större fram drev gör så det går snabbare, mindre =starkare
och så om du hade 84mm munstycke så skulle själva munstycket vara större än själva förgasaren 84mm = strl 840
1mm är storlek 100.
Offtopic: jesper178, ge fan och förstör sidan din p12, sidan blir ju helt mongo...
hej har en Derbi Senda x-treme sm 06. har bytt drev till 14/65. vill ha lite mer kräm i den. (Lite slö i backar och me 2 st på) hade tänkt dra blindtarmen och 19mm förgasare. va tror ni den kan gå i me dessa setups?
meckar-nisse skrev:hej har en Derbi Senda x-treme sm 06. har bytt drev till 14/65. vill ha lite mer kräm i den. (Lite slö i backar och me 2 st på) hade tänkt dra blindtarmen och 19mm förgasare. va tror ni den kan gå i me dessa setups?
airsal 50cc sport
19mm förgasare
14/65
tacksam för svar - MVH Nicke
vrf en 19mm? förstor tror jag!
17,5mm är bättre. kolla om du har någon guldbricka på din bakom förgasaren och ta bort den om den finns. då får du 17,5 förgasare sägs det!
dreven du har funkar. men bättre är 12/53 eller 13/53.
sport cyllindern är ganska onödigt om du ska köra på org röret!
Vad tror ni min Rieju Drac sport edition kommer gå med dessa 2 setups!?
Setup nr 1
Malossi MHR 80inte TEAM eller Replica utan den tedje! Barikit 28mm PWK förgasare + insug 28mm, öppet filter. Motoforce Performance veveller Hebo´s Hebo escape bufanda V-force 3 reeds + racing membran 12 - 52 drev
Setup nr 2
Barikit racing 80cc Stage6 26mm PWK förgasare insug 26mm+ öppet filter Motoforce performance vev Hebo escape bufanda Racingmembran 12-54 drev
Svara gärna på båda, och kom med förslag på vilken av dom jag bör beställa. OBS!! Dessa setups ska jag använda för att köra i byn med men inte tävla.. vill ha en moppe med grymt bra axx och ruskig toppfart! som sagt kom med förslag på en bra setup om ni tycker detta är skit"
Riejudrac_ skrev:Vad tror ni min Rieju Drac sport edition kommer gå med dessa 2 setups!?
Setup nr 1
Malossi MHR 80inte TEAM eller Replica utan den tedje! Barikit 28mm PWK förgasare + insug 28mm, öppet filter. Motoforce Performance veveller Hebo´s Hebo escape bufanda V-force 3 reeds + racing membran 12 - 52 drev
Setup nr 2
Barikit racing 80cc Stage6 26mm PWK förgasare insug 26mm+ öppet filter Motoforce performance vev Hebo escape bufanda Racingmembran 12-54 drev
Svara gärna på båda, och kom med förslag på vilken av dom jag bör beställa. OBS!! Dessa setups ska jag använda för att köra i byn med men inte tävla.. vill ha en moppe med grymt bra axx och ruskig toppfart! som sagt kom med förslag på en bra setup om ni tycker detta är skit"
Riejudrac_ skrev:Vad tror ni min Rieju Drac sport edition kommer gå med dessa 2 setups!?
Setup nr 1
Setup nr 2
tack//:D
du kommer väl upp i en 80 med de båda olika.
hahah tro du är ute och cyklar lite grann! hhahaa.
Min drac gör just nu 75-80km/h om jag snyter ur den på långraka! och den har 12 - 56 drevning! och är lätt som en plätt att dra på bakan med!
så jag tror att den kommer att gå fortare än 80 hörredu!:D:D:D ahhahah
Setup nr 1
Setup nr 2
tack//:D
du kommer väl upp i en 80 med de båda olika.
hahah tro du är ute och cyklar lite grann! hhahaa.
Min drac gör just nu 75-80km/h om jag snyter ur den på långraka! och den har 12 - 56 drevning! och är lätt som en plätt att dra på bakan med!
så jag tror att den kommer att gå fortare än 80 hörredu!:D:D:D ahhahah
en kompis hade ungefär den setupen. kommer gå ungefär 120-140 beroende på drevning inställningar och så;)