Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo
Fixat!Persson97 skrev:Ser i din rubrik att den är från 01 men vore klart bättre om du skrev miltal, service, skick, och vad som eventuellt är gjort på den..
Gav 8000 för den och jag fick med original röret, bra eller dåligt köp?Alyzzzer skrev:6-7 tusen kanskeRoxxen99 skrev:Vad tror ni att jag får för denna?
skulle nog säga 7-8000Alyzzzer skrev:6-7 tusen kanskeRoxxen99 skrev:Vad tror ni att jag får för denna?
[img]http://img833.imageshack.us/img833/6126/nw3h.jpg
Okej tack för hjälpenBaszs skrev:15k om du har tålamod tror jag nog. Kapa till gallret vid kylarvingarna så dom ligger längst med ramen om du fattar, snyggare såSkillDriver skrev:Någon liten repa på vänster kylkåpa, nya handtag, fälg tejp stylings galler och resten original Vad får man tro?
Men allt är bra gjort.. använt specialverktyg och fått hjälp av morfar som jobbat på bilverkstad i 34 år.. mer än 6-7 måste jag väl få?ateland skrev:6-7 tusen skulle jag tippa på det är tyvär så att allt det du skriver om packningar i motorn osv är ofta till din nackdel då det skvallrar om hur mopeden använts/körts samt att någon vart inne och pillat vilket kan resultera i att felaktigheter är gjorda osv.
11-12k beroende på köpare. Om du har alla originalkåpor, 13k?k-skåpet skrev:
Va tror ni man får för Betan i klart skede?
Ram omlackad och omsvetsad av licenssvetsare till EBS motor, byggd steldämpare, alla lager och distanser på hela hojen är bytta, Showagaffel med nybbytta packboxar, omlackade fälgar helsvarta med riktigt bra däck både fram o bak, nyrenoverade bromsar fram och bak, fram är dubbelkolvsok med specialbyggd adapter. Styret är polerat TNT, tomaselli snabbgas handtag, Renthal handtag, ny kedja och drev, svingskydd från KTM EXC, specialbyggd kedjeguide, specialbyggd gasvajer helt ny, ny kopplingsvajer, helt ny KTM sm framskärm, ny YZ platta. Tanken ska lackeras om och monteras KTM kylarvingar, hemmabyggd bakram ska också dit.
Motor nyrenoverad och lackerad med ALLT nytt förutom cylindern.
Cylinder: MHR80 steg3 Jonthä
Rör: Prorace
Vev: Doppler Endurance
Tändning: HPI innerrotor
Förgasare: nyrenoverad PWK 28mm
Membran: Malossi MHR VL17
Insug: Malossi MHR Shortneck
Koppling: Blästrade och rispade org lameller med MHR fjädrar
Skickar med:
ett komplett motor med trimvev (sprucket block på tändningssidan)
Mk Sp 70 steg 3 jonthä
Orginal bakram
ett par förgasare
massa drev
bromsok
och diverse andra grejer som bara ligger och tar plats.
OBS
Papper på mopeden finns, samma sak med motorn och jag har kvitton för säkert 10k utan inräknande av allt som är köpt begagnat t.ex båda motorblocken, båda cylindrarna, förgasaren, tändningen, röret, fälgarna, ramen, gaffeln osv...
Vet att det inte är några direkta drömpriser på trimmade mopeder men min chansning är ca 10? då går jag ändå äckligt mycket back och har lagt utan tvekan 1000 timmar på bygget.
Orginalkylarvingar finns men är i helkasst skick, annars finns alla orginaldelar förutom motor och elsystem.Roxxen99 skrev:[spoiler][/spoiler]k-skåpet skrev:
Va tror ni man får för Betan i klart skede?
Ram omlackad och omsvetsad av licenssvetsare till EBS motor, byggd steldämpare, alla lager och distanser på hela hojen är bytta, Showagaffel med nybbytta packboxar, omlackade fälgar helsvarta med riktigt bra däck både fram o bak, nyrenoverade bromsar fram och bak, fram är dubbelkolvsok med specialbyggd adapter. Styret är polerat TNT, tomaselli snabbgas handtag, Renthal handtag, ny kedja och drev, svingskydd från KTM EXC, specialbyggd kedjeguide, specialbyggd gasvajer helt ny, ny kopplingsvajer, helt ny KTM sm framskärm, ny YZ platta. Tanken ska lackeras om och monteras KTM kylarvingar, hemmabyggd bakram ska också dit.
Motor nyrenoverad och lackerad med ALLT nytt förutom cylindern.
Cylinder: MHR80 steg3 Jonthä
Rör: Prorace
Vev: Doppler Endurance
Tändning: HPI innerrotor
Förgasare: nyrenoverad PWK 28mm
Membran: Malossi MHR VL17
Insug: Malossi MHR Shortneck
Koppling: Blästrade och rispade org lameller med MHR fjädrar
Skickar med:
ett komplett motor med trimvev (sprucket block på tändningssidan)
Mk Sp 70 steg 3 jonthä
Orginal bakram
ett par förgasare
massa drev
bromsok
och diverse andra grejer som bara ligger och tar plats.
OBS
Papper på mopeden finns, samma sak med motorn och jag har kvitton för säkert 10k utan inräknande av allt som är köpt begagnat t.ex båda motorblocken, båda cylindrarna, förgasaren, tändningen, röret, fälgarna, ramen, gaffeln osv...
Vet att det inte är några direkta drömpriser på trimmade mopeder men min chansning är ca 10? då går jag ändå äckligt mycket back och har lagt utan tvekan 1000 timmar på bygget.
11-12k beroende på köpare. Om du har alla originalkåpor, 13k?
Bakkåpor kommer de inte bli några, kommer bli en ram som slickar sadeln och bara håller i den så den inte viker sig! Skickar dock med original bakram byggd för att kunna köra med dämpare och bakkåpor om man vill ha den som gathoj.Pelsnernels skrev:Vad ska du ha för bakkåpor på den då? 13-14 känns väl inte omöjligt med rätt köpare, den är ju fin som snus