cdi fråga

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
Användarens profilbild
m4rt1n
Elmoped
Inlägg: 51
Blev medlem: 25 augusti 2007, 13:39

cdi fråga

Inlägg av m4rt1n »

Tjena! Nu har jag varit ute i garaget o plockat ner moppen lite inför upprustningen o styling projektet :D och då passade jag på o kolla på min CDI. Men vad jag hört ska det ju vara den vita kabeln man sak kapa ? Och vadjag kan se så är det 2 vita ?? vilken ska jag ta ?? Här är lite bilder :
Bild


Bild

Väldigt tacksamm för svar som kan hjälpa :D hehe... Kanske ska tilläga att det är en Derbi Senda r1 -02 ..
//MVH martin
Användarens profilbild
matin
Elmoped
Inlägg: 122
Blev medlem: 14 september 2007, 21:47

Inlägg av matin »

kapa alla sen ska du kissa på den = ostrypt!
Användarens profilbild
Mekanikern
F.D Moderator
Inlägg: 804
Blev medlem: 30 maj 2007, 16:37
Ort: Södertälyeah!
Kontakt:

Inlägg av Mekanikern »

matin skrev:kapa alla sen ska du kissa på den = ostrypt!
Kapa alla kan du ju inte göra!!!
Användarens profilbild
Yamaha_rider
Kinaraket
Inlägg: 902
Blev medlem: 21 augusti 2007, 14:36
Ort: Tranås
Kontakt:

Inlägg av Yamaha_rider »

Ja då skull emoppen inte starta en gång...
YAMAHA YZ Racing
Joz
Svårstartad skrothög
Inlägg: 248
Blev medlem: 3 juni 2007, 13:54

Inlägg av Joz »

Tästa att klippa av den ena vita kabeln först ungefär på mitten och se om de gör non skilnad om inte så skala o sätt ihop kabeln igen och kapa den andra vita kabeln.
Användarens profilbild
m4rt1n
Elmoped
Inlägg: 51
Blev medlem: 25 augusti 2007, 13:39

Inlägg av m4rt1n »

Men är det verkligen säkert o testa mig fram ^^ ?? kan inget hända ?? sen är deju det att jag hatar o kapa kablar o löda ihop dom igen ;P trotts att jag ska gå el-linjen (A)hehe.....Om ingen kommer med mer eller bättre råd ? så testar jag väll !!
tackar :D
Användarens profilbild
igorkim
Svårstartad skrothög
Inlägg: 176
Blev medlem: 8 december 2007, 18:30
Ort: **Forshaga**

Inlägg av igorkim »

m4rt1n skrev:Men är det verkligen säkert o testa mig fram ^^ ?? kan inget hända ?? sen är deju det att jag hatar o kapa kablar o löda ihop dom igen ;P trotts att jag ska gå el-linjen (A)hehe.....Om ingen kommer med mer eller bättre råd ? så testar jag väll !!
tackar :D
Vad kan hända?Joo om du löder den ena vita på den andra vilket du inte gör hoppas ja (A) TEsta dig fram, !
Låst