TobbaN skrev:Tja, tänkte kanske köpa en 70cc efter vintern. Måste jag klyva motorn och byta vevparti då också ?
Vilken 70cc?
HellQwist: Jag hoppas du syftar på att det sätt att Teamen är mycket vassare då Evo endast är sport/midrace
Jag vet inte riktigt. Jag ska ju inte ha värsta hyper moppen direkt. Ska ha 21mm förgasare & Hebo Escape effektrör. Vad kan ni rekommendera ? Helst inte över 1700kr.
Edit: Men kom gärna med förslag ändå, även fast dom kostar 1700+
Tjena. Nån som vet om Mk thrower passar med [url]http://www.twostroke.se/product.asp?product=11057[/url] ?
Och det står att man ska ha 17,5-19mm förgasare för bästa effekt. Men blir det bättre med 21mm förgasare ? en fråga till. Måste jag byta vev ? Moppen har gått cirka 460mil. Och vad ger cylindern ut för effekt ? Toppfart eller axx ?
sepi29 skrev:Vilka andra lågvarviga cylindrar finns det till AM6 förutom Hebo - 70cc Aluminium LC (AM6)?
Undrar också hur viktigt det är o byta vev till en lågvarvig cylinder. Moppen har ju gått 3000 mil så.
den cylindern är inte lågvarvig metrakit handmade är lågvarvig
Aja. Men menade att den varvar lika mkt som org cylindern. Alltså runt 12k
originalcyllen är kapabel till att varva ca 12-13k men effektregistret är inte optimalt på 12k alltså maxeffekten. det är mest röret som styr hur mycket det varvar, men cylinderns effektområde är en helt annan sak än maxvarvet. optimal effekt på originalcylindern hamnar nog snarare på 8-9000 rpm snarare, liktså handmade.
Alltså cylinderns vassaste del (där den arbetar som effektivast) ligger runt 8-9000rpm men den klarar av att varvas längre, till 12-13000 rpm om då har ett rör på som klarar av att få upp cylinderns varv till det. en vassare cylinder har effektområdet flyttat uppåt och är slöare på låga varv men istället klarar den av att varvas kanske 2-3000 varv till.
williamasplund skrev:Hej, vilken cylinder passar bäst till gianelli 2T? + är det nån som vet om det ska sitta en packning där röret går in i cylindern, på Derbi asså.
TobbaN skrev:Tjena. Nån som vet om Mk thrower passar med http://www.twostroke.se/product.asp?product=11057 ?
Och det står att man ska ha 17,5-19mm förgasare för bästa effekt. Men blir det bättre med 21mm förgasare ? en fråga till. Måste jag byta vev ? Moppen har gått cirka 460mil. Och vad ger cylindern ut för effekt ? Toppfart eller axx ?
Mvh TobbaN.
Du behöver inte byta vev , men för säkerhetskull byta vev
Han vill ha en cylinder som passar till Gianelli, Airsalen kan klassas som lower midrace och man kan inte kräma ur den med ett 2t rör
2t röret är sport/midrace.
Nej jag har bara för mig att MK cylindern går skit !
2T röret funkar till midrace men helt klart bäst till en original/sport. MK cylindern är ingen topcylinder men en bra att börja med som håller fint. Men kör på en airsal om du känner för det
tjeena jag undrar vilken cylinder som passar bra för mig på min yamaha dt50r 01 jag har tänkt på en barakit 50cc racing cylinder är den en låg varviv eller högvarvig cylinder? men håller min original vev för de? måste jag ha trimrör för den ska gå bra då? skulle vara schyst om ni skulle kunna ge mig lite info
Ruset av kraften under dig ska vara bättre än droger
Quote jag har inga problem med alkoholen. jag har problem utan den.
blackmasai skrev:tjeena jag undrar vilken cylinder som passar bra för mig på min yamaha dt50r 01 jag har tänkt på en barakit 50cc racing cylinder är den en låg varviv eller högvarvig cylinder? men håller min original vev för de? måste jag ha trimrör för den ska gå bra då? skulle vara schyst om ni skulle kunna ge mig lite info
ska du ha 50cc sport behöver du inte byta vev..
Köp 70cc sport i stället, 50cc sport är inte så jätte stor skillnad jämnfört med original. Köp ett sp om du köper 70cc sport!
blackmasai skrev:tjeena jag undrar vilken cylinder som passar bra för mig på min yamaha dt50r 01 jag har tänkt på en barakit 50cc racing cylinder är den en låg varviv eller högvarvig cylinder? men håller min original vev för de? måste jag ha trimrör för den ska gå bra då? skulle vara schyst om ni skulle kunna ge mig lite info
Kan försöka ge dig lite info som de andra här inte redan copypastat av varandra...
Barikit liknar Airsals 50cc och du tjänar fint med effekt utan att byta rör, även om det naturligtvis är bäst.
Cylindern är "högvarvig" dock rekommenderar jag en tex. Airsal 70cc Sport som även den funkar bra med originalrör och krämar ut lite mer effekt medans du inte behöver byta vev.
Jag är ute efter att få ut fart från min moped, så vilken cylinder är då bäst av Hebo Manston pata negro eller MK Pro Race Och vilket rör bör man ha till ?