Peugeot Vivacity startar ej

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

vivavalle
Elmoped
Inlägg: 2
Blev medlem: 12 mars 2024, 21:27

Peugeot Vivacity startar ej

Inlägg av vivavalle »

Tjena,

Rakt på sak, min vivacity är lätt trimmad med tt rör, sportluft, ostrypt cdi, 50 sport och dragen v-ring. Den startar inte, jag har bytt bensin i tanken, rengjort förgasaren och kollat över sprängkiss så allt sitter rätt. Har nu kollat reedsen och de ser hur fina som helst ut. Har även öppnat upp cylindern och den ser riktigt bra ut samt kolven ser extremt bra ut. Ska köpa nytt tändstift och har också köpt ny cylinderfotspackning då den inte går att återanvända.

Vad tror ni kan va felet? Kan även vara bra att tillägga att jag sprutat in startgas i insuget samt rakt in i cylindern utan resultat. Det ända som händer är att alla lampor börjar lysa, det låter som den vill starta ifall man håller nere gasen lite men inte riktigt orkar. Jag kör utan oljepump och blandar i tanken, (4% blandning), har 78 i munstycke nu.

Kan det vara tändstiftet som är problemet eller något annat i tändsystemet? Eller är förgasaren felaktigt inställd eller något? Har ingen aning och hade varit snällt med svar, Tack! :D