Företagsideer

Snack om allt mellan himmel och jord. Passar inte ditt ämne in någon annan stans får det tas här.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
oggew2
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 524
Blev medlem: 18 augusti 2013, 16:09
Ort: Stockholm

Företagsideer

Inlägg av oggew2 »

Tjena! Ska starta ett eget företag som sommarjobb och behöver lite ideer? Nån som har nåt? Vad som helst behöver inte vara moped alls
Moppar jag ägt= * Moppar jag äger= ^
1. Ful vivacity Köpt för 4500 såld för 5k *
2.Puch maxi köpt för 500 med 2 motorer, sålde direkt för 1500 *
3. Stunt Aerox köpt med 2 motorer för 3700 *
4. Aerox 03 köpt för 2300 såld för 10 k :D *
5. Derbi Senda R, bytt mot stunt rox som inte starta ^
Alyzzzer
Kinaraket
Inlägg: 1189
Blev medlem: 29 november 2012, 20:23

Re: Företagsideer

Inlägg av Alyzzzer »

oggew2 skrev:Tjena! Ska starta ett eget företag som sommarjobb och behöver lite ideer? Nån som har nåt? Vad som helst behöver inte vara moped alls
Först och främst har du någon aning hur du startar och driver ett företag? tar lite tid att göra det också. så du ska förmodligen jobba svart va? och varför ska du starta eget företag? gå till ica och fråga efter jobb. mycket lättare. annars. ta och fråga folk om de vill att du ska klippa deras gräs kanske. 100 kr på en halvtimme
Användarens profilbild
Voltfax
TSR Tredje Snyggaste Scooter 2014
Inlägg: 492
Blev medlem: 6 augusti 2013, 20:52

Inlägg av Voltfax »

typ dra v-ringen på folks mopeder för typ 100kr
polera dras handtag
bytt munstycke
bytt vikter
ställa in förgasaren
lufta bromsar
Rieju spike, 80km
Aerox, 73km
puch korado, 45km


vinnare av brodalen styling tävling 2014


5a i twostrokeriders snyggaste scooter 2013
mitt projekt http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=56598



facebook: https://www.facebook.com/pages/Jonte-tu ... 3639576595
instagram: sverigesfetasteaerox
Användarens profilbild
Carl
Elmoped
Inlägg: 61
Blev medlem: 10 juli 2013, 23:07

Inlägg av Carl »

Är du med på dedär roligaste sommarjobbet där man får 2000 att göra va man vill med?? Jag med isåfall :) Om man har svårt att komma på nåt lär dem hjälpa en där, e ju typ 1 veckas "utbildning". Vi är 5 kompisar som ska slå ihop oss är det tänkt o då e ju de 10 000 kr, vi har inte kommit på någon huvud idé men vi tror att man inte ska tänka för stort och komplicerat, som plan B har vi att baka och sälja bullar i centrum och på stationen (går nog hem ganska bra i mindre orter).
Användarens profilbild
oggew2
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 524
Blev medlem: 18 augusti 2013, 16:09
Ort: Stockholm

Re: Företagsideer

Inlägg av oggew2 »

Alyzzzer skrev:
oggew2 skrev:Tjena! Ska starta ett eget företag som sommarjobb och behöver lite ideer? Nån som har nåt? Vad som helst behöver inte vara moped alls
Först och främst har du någon aning hur du startar och driver ett företag? tar lite tid att göra det också. så du ska förmodligen jobba svart va? och varför ska du starta eget företag? gå till ica och fråga efter jobb. mycket lättare. annars. ta och fråga folk om de vill att du ska klippa deras gräs kanske. 100 kr på en halvtimme
Nej, startas av kommunen alltså helt lagligt!
Moppar jag ägt= * Moppar jag äger= ^
1. Ful vivacity Köpt för 4500 såld för 5k *
2.Puch maxi köpt för 500 med 2 motorer, sålde direkt för 1500 *
3. Stunt Aerox köpt med 2 motorer för 3700 *
4. Aerox 03 köpt för 2300 såld för 10 k :D *
5. Derbi Senda R, bytt mot stunt rox som inte starta ^
Användarens profilbild
oggew2
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 524
Blev medlem: 18 augusti 2013, 16:09
Ort: Stockholm

Inlägg av oggew2 »

Carl skrev:Är du med på dedär roligaste sommarjobbet där man får 2000 att göra va man vill med?? Jag med isåfall :) Om man har svårt att komma på nåt lär dem hjälpa en där, e ju typ 1 veckas "utbildning". Vi är 5 kompisar som ska slå ihop oss är det tänkt o då e ju de 10 000 kr, vi har inte kommit på någon huvud idé men vi tror att man inte ska tänka för stort och komplicerat, som plan B har vi att baka och sälja bullar i centrum och på stationen (går nog hem ganska bra i mindre orter).
Nja 1000 fick jag att starta med, vart bor ni? :)
Moppar jag ägt= * Moppar jag äger= ^
1. Ful vivacity Köpt för 4500 såld för 5k *
2.Puch maxi köpt för 500 med 2 motorer, sålde direkt för 1500 *
3. Stunt Aerox köpt med 2 motorer för 3700 *
4. Aerox 03 köpt för 2300 såld för 10 k :D *
5. Derbi Senda R, bytt mot stunt rox som inte starta ^
Alyzzzer
Kinaraket
Inlägg: 1189
Blev medlem: 29 november 2012, 20:23

Re: Företagsideer

Inlägg av Alyzzzer »

oggew2 skrev:
Alyzzzer skrev:
oggew2 skrev:Tjena! Ska starta ett eget företag som sommarjobb och behöver lite ideer? Nån som har nåt? Vad som helst behöver inte vara moped alls
Först och främst har du någon aning hur du startar och driver ett företag? tar lite tid att göra det också. så du ska förmodligen jobba svart va? och varför ska du starta eget företag? gå till ica och fråga efter jobb. mycket lättare. annars. ta och fråga folk om de vill att du ska klippa deras gräs kanske. 100 kr på en halvtimme
Nej, startas av kommunen alltså helt lagligt!
Då kanske du också vet att man måste vara 18 för att starta eget flretag.
Skriv svar