Ps3 funkar inte till samsung-tv! Hjälp veteranen här!

Snack om allt mellan himmel och jord. Passar inte ditt ämne in någon annan stans får det tas här.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

difaren
Ligga någon?
Inlägg: 2257
Blev medlem: 23 mars 2011, 19:50

Ps3 funkar inte till samsung-tv! Hjälp veteranen här!

Inlägg av difaren »

Hallå.... fick precis ett Ps3 osv.
När jag ska koppla in detta så funkar det med scarten, allt funkar osv men sen när det står att jag vill välja till HDMI så trycker jag JA och sedan blir det bara svart.

Varför funkar det inte? Har varit problem med detta förut men kommer inte ihåg hur jag gjorde.

Hjälp mig fort!

Mvh[/u]
Användarens profilbild
MrAndersson
King of the street
Inlägg: 2933
Blev medlem: 13 juni 2011, 20:45

Inlägg av MrAndersson »

Vilken ingång på tvn ligger ps3 på? Och vilken utgång har du ställt in ps3an på?
Every man dies, but not every man really lives!

Kolla In Min KTM Senda!

Träningsnarkoman som gått ifrån sin egna hoj, men hänger kvar här och hjälper till. Går min egna väg.
difaren
Ligga någon?
Inlägg: 2257
Blev medlem: 23 mars 2011, 19:50

Inlägg av difaren »

Vettefan. Men antagligen samma eftersom den frågar om jag vill byta till HDMI, när jag säger ja så blir det svart.

Funkar prima med scarten. Men ska jag gå in på inställningarna och kanske sätta ner till hd 720hp?
Användarens profilbild
MrAndersson
King of the street
Inlägg: 2933
Blev medlem: 13 juni 2011, 20:45

Inlägg av MrAndersson »

Vilken sladd är de du använder?

Du kan ju alltid pröva!
Every man dies, but not every man really lives!

Kolla In Min KTM Senda!

Träningsnarkoman som gått ifrån sin egna hoj, men hänger kvar här och hjälper till. Går min egna väg.
difaren
Ligga någon?
Inlägg: 2257
Blev medlem: 23 mars 2011, 19:50

Inlägg av difaren »

MrAndersson skrev:Vilken sladd är de du använder?

Du kan ju alltid pröva!
HDMI sladden och scarten.
AddeKarlsson
Elmoped
Inlägg: 21
Blev medlem: 14 juli 2013, 12:50
Ort: Lidköping

Inlägg av AddeKarlsson »

starta ps3 med hdmi sladden i.
håll inne startknappen till du hör ett pip (tror det tar lite över 5sekunder)
testa kan funka :)
Användarens profilbild
gandih500
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 417
Blev medlem: 21 februari 2011, 16:13
Ort: haninge
Kontakt:

Inlägg av gandih500 »

Har du kommit ihåg att byta till typ hdmi på tvn?
Användarens profilbild
Asddfgf4
Motorsmurfen
Inlägg: 933
Blev medlem: 28 augusti 2012, 19:20
Ort: Horred

Inlägg av Asddfgf4 »

Okej, koppla in ena änden av hdmi sladden i ditt ps3. Sen tar du andra änden och kopplar in i något av hdmi uttagen på tv:n. Kolla omd et står något jämte det uttaget du kopplar in i, gör det det typ en siffra eller något, kom ihåg den. Gör det inte det är det skitsamma.

Nu letar du efter "kanal"-knappen på fjärrkontrollen till tv:n . Någonstans finns en knapp som ger dig möjlighet att välja mellan hdmi/scart/usb/tv och massa sådana alternativ. Om det stod en siffra där du kopplade in ps3 välj hdmi med den siffran.

Klicka på den hdmi:n, och så borde det fungera. Funkar det inte, testa att byta hdmi sladd, vissa sladdar tycker inte ps3 om :P
Bild
Användarens profilbild
rasmusborg
Kinaraket
Inlägg: 969
Blev medlem: 31 december 2011, 13:28
Ort: Haninge
Kontakt:

Inlägg av rasmusborg »

Starta ps3 med scart sen går du till inställningar på ps3 under flik "skärminställningar" eller "bild...." Vet inte vad den heter så här utantill sen går du dit och väljer då HDMI och om du kopplat in PS3 på
HDMI-1 så ställer du in kanalen HDMI-1 på tven vilket jag antar att du redan fattar. Om inte det fungerar prova med att hålla in power knappen på PS3 så hela systemet återställer sig så provar du slå på det igen. Annars kan det vara sliten kontakt i PS3 om du köpte den begagnad eller dålih HDMI kabel.

Antingen är min kontakt på ps3 eller kabel dålig för min kabel måste vara i ett läge för att bilden ska komma fram, så prova lirka lite försiktigt medan du har teven på så du ser ifall de kommer upp någon bild i något läge
Kolla gärna in min Stunt film!
http://www.youtube.com/watch?v=N2g-tEig1XA
Skriv svar