Ludix går dåligt,trim. HJÄLP!!

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

LeoLudix
Elmoped
Inlägg: 26
Blev medlem: 3 oktober 2013, 16:23

Ludix går dåligt,trim. HJÄLP!!

Inlägg av LeoLudix »

Hallå, jag har haft problem med min moppe under ett tag, först så gick den jätte bra, den accade skit bra och gjorde 65 ärliga på raksträcka, då hade jag bara dragit v ringen.
Sedan öpte jag till ett zx rör, Men den går å mycket sämre en med när jag körde original? jag har bytt munstycke, sen efter ett tag så startade den inte ens, då köpte jag en ny rem, och även ett sportluftfilter, det fixade problemet och moppen rullar ''ok'' nu. Jag har bytt munstycke, zx rör, Sportluftfilter, skruvat på luftskruven,dragit vringen, bytt till 6,2 g vikter och bytt kopplingsfjädrar, de gula som kommer med röret, Röret är även urpluggat.
Men trots alla dessa nya saker så går den bara i 60 max på raksträcka, den accar helt hemskt.... Jag vet inte vad jag ska göra, skulle vara så sjukt glad för svar! Jag gillar att stunta och det var största anledningen att köpa röret för bättre acc, men det blev tvärt om.... HJÄLP! :) Det är en ludic snake furious 08 btw.
Användarens profilbild
Roxxen96
F.D Crew
Inlägg: 3295
Blev medlem: 13 juni 2011, 18:25

Inlägg av Roxxen96 »

Hårdare kopplingsfjädrar och lättare vikter. Om problemet lyder:

Effekten kommer vid cirka 10-15 km/h. Detta beror på att fjädrarna är för mjuka, kopplingen greppar innan effekten ur avgasröret kommer, vilket gör att den driver långsamt och inväntar effekten som då kommer vid 10-15 km/h och just då drar den iväg.

Att den inte går fortare än 60 beror antagligen på att den inte orkar varva ut, jag rekomenderar dig att byta till lite lättare vikter. Jag tror att detta skulle lösa ditt problem.

Jag tycker du skall köpa detta kopplingsfjäders settet som jag idag fick reda på att de skulle passa Peugeots kopplings

http://twostroke.se/product.asp?product=18239


Köp ej dessa:

http://twostroke.se/product.asp?product=10268 då de är cirka 3 mm kortare än vad original fjädrarna är. Vilket kommer göra det alldelles för tight att få på.


Är själv påväg att köpa ett effektrör till min Peugeot Ludix One 2005, ska själv köpa de fjäder settet, har även munstycken och vikter hemma.

Lycka till, hoppas att du löser ditt problem.
LeoLudix
Elmoped
Inlägg: 26
Blev medlem: 3 oktober 2013, 16:23

Inlägg av LeoLudix »

tror du att detta kommer funka? isåfall böejar jag med att köpa nya vikter då jag tror och är nästan säker på att de gula fjädrarna med zx-r röret skall funka? vad tror du jag ska ha för vikter? 4g eller upp mot 4,5?
Jätte tack för svar
:D
Användarens profilbild
-ReM-
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 570
Blev medlem: 8 september 2011, 21:09
Ort: Järfälla

Inlägg av -ReM- »

Skulle tippa på att du fortfarande har lite problem med din förgasare.
Du skulle kunna skruva lös tändstiftet och antingen fota hur det ser ut, eller beskriva vilken/vilka färger du ser på det.

Skulle du förresten kunna beskriva på vilket sätt du upplever accelerationsproblemet. Handlar det om att motorn känns seg och inte är rapp och varvvillig, eller handlar det snarare om att den varvar utan att komma någon stans?
S6 SP 70cc, Dellorto PHBG21, M. Evolution vev, S6 SP Replica, Malossi karbon reeds, S6 3.5g vikter, Polini gula fjädrar, Malossi tryck +35%, NGK Racing tändhatt, S6 filter, Snabbgas, SSP Ädelstål 280.

Kolla in mitt projekt och skriv en kommentar! :)
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=53477
LeoLudix
Elmoped
Inlägg: 26
Blev medlem: 3 oktober 2013, 16:23

Inlägg av LeoLudix »

Nje jag gick ut och kolalde tänstiftet det ser ut som det ska, oboy brunt :) Därimot har jag lite för stort munstycke nu typ 1 sotrlek för stor... den blöddrar lite smått på typ 5-10% gas men det har inget med mitt problem att göra då detta problem var innan jag bytte till det munstyvcke jag har nu.., Moppen känns lat, jag har verkligen inte den där rappa känslan i motorn, Alltså den var rappare orignal en nu? vilket är sjukt skumt.
Vad tror ni kan vara problemet?
tacksam för alla mljliga förslag om hur jag kan fixa det
:D
Skriv svar