hemmabygge SMX/drac

Här kan du lägga upp projekt på tex. lätt MC, fiddy eller hemmabygge. Inga frågor i detta forum!

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

denizo
Elmoped
Inlägg: 2
Blev medlem: 23 november 2012, 20:25
Kontakt:

hemmabygge SMX/drac

Inlägg av denizo »

tjenare. blev trött på att åka omkring på en DT50R -94 så jag köpte en reju SMX ram. jag snyggade till den lite men den behövde även en AM6-motor. Så jag köpte en AM6-motor. med föjlde en 89cc,kolv och toplock, det följde med en orginal cylinder och kolv. det följde med 3 olika förgasare. en 26mm och 2st som jag ej vet vilken storlek.det följde också med massor och massor! med grejer som jag ej vet vad det är eller inte vet om jag behöver det :D
iaf följde även med en slipad drac ram med ett framdäck och ett assnygt styre som jag hävde över på smx:n. 89cc:n behöver honas, vilket jag kommer göre (förhoppningsvis) imorgon sen är det bara köpa en ny kolv och sen bara tuta och köra. men nu kommer min fråga... :?: VAD ska jag kolla i motorn så att det funkar och hur ser jag det innan den skär? motorn går rund så det är ju tur... men om jag ska använda 89:n,toplocket och kolven så är det vär bara häva å¨26mm förgasare,sportluftfilter? å just ja har även dos salidos och ett tk rör.
gilerahjärnan
Varnad
Inlägg: 1518
Blev medlem: 13 december 2012, 19:35
Ort: Betongen

Inlägg av gilerahjärnan »

ett tk på ett 89cc... inte bra, köp BRK 45 eller liknande
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem
Inlägg: 6937
Blev medlem: 13 juni 2008, 20:51

Inlägg av DEA!! »

Jag skulle ha satsat på voca racing eller yasuni r4.

Kolla vevlagrena, alla packningar.
Senast redigerad av DEA!! den 9 september 2013, 20:24, redigerad totalt 1 gånger.
Årets Styrelsemedlem 2013
denizo
Elmoped
Inlägg: 2
Blev medlem: 23 november 2012, 20:25
Kontakt:

Inlägg av denizo »

DEA!! skrev:Jag skulle ha satsat på voca racing eller yasuni r4.

Kolla vevlagrena.
okej ska kolla vevlagrena såfort jag kommer hem imorgon men därimot tänker jag fixa allt med grejerna jag har :) orkar ej beställa massor med deler för jag har garaget fullt typ :shock:
Skriv svar