Vet någon var jag kan köpa verktyg eller nån metod så att jag kan få upp muttern till variatorn och muttern på variatorfläkten?
Jag och en polare försökte hur länge som helst med att försöka få upp muttern vid variatorfläkten men vi hittade ingen fungerande lösning för att få nåt motstånd. Vi försökte på många olika sätt som att lägga saker i mellan för att låsa de men de gick inte. Vi försökte även att låsa i variatorfläkten men då knäcktes vingarna på den.
Jag har en Peugeot Ludix Snake och är tacksam för svar
nickname25 skrev:Vet någon var jag kan köpa verktyg eller nån metod så att jag kan få upp muttern till variatorn och muttern på variatorfläkten?
Jag och en polare försökte hur länge som helst med att försöka få upp muttern vid variatorfläkten men vi hittade ingen fungerande lösning för att få nåt motstånd. Vi försökte på många olika sätt som att lägga saker i mellan för att låsa de men de gick inte. Vi försökte även att låsa i variatorfläkten men då knäcktes vingarna på den.
Jag har en Peugeot Ludix Snake och är tacksam för svar
jag tröck en mejsel mellan drevarna på startmotorn då fick jag upp utan mutterdragare annat sätt är ju också om man har cylinder kolv borta så kan man sätta igenom vevaxel en axel som går fast mellan pinbultarna fast de skulle bli så mycket extra jobb, om man har tur så går de och hålla fast från magneten också om inte magnetens mutter inte bara går upp
Egentligen ska man använda en mutterdragare då den snurrar snabbare än variatorn.
Bond varianter är många. Minst skada ger att blöta ner ett bälte. Typ snickar av nylon. Man skruvar in en av skruvarna som håller i kåpan och snurrar runt bältet på kuggarna sen drar man med så att bältet sträcks. Kom ihåg att blöta då blöt tyg är starkare än torr.
Variant två är att ta en liten fast nycket typ strl 7 elr 6. Sätta den i spänn mellan kuggarna och variatorblocket o sen dra. Kan dock bli farligt om den slinter o man slår sig.
GasGas03 skrev:Egentligen ska man använda en mutterdragare då den snurrar snabbare än variatorn.
Bond varianter är många. Minst skada ger att blöta ner ett bälte. Typ snickar av nylon. Man skruvar in en av skruvarna som håller i kåpan och snurrar runt bältet på kuggarna sen drar man med så att bältet sträcks. Kom ihåg att blöta då blöt tyg är starkare än torr.
Variant två är att ta en liten fast nycket typ strl 7 elr 6. Sätta den i spänn mellan kuggarna och variatorblocket o sen dra. Kan dock bli farligt om den slinter o man slår sig.
Tack för ditt svar! Har hört att lufttrycksborr är bra men har ingen sådan. Och vi testade att lägga in massa grejer mellan kuggarna på motordrevet och variatorblocket för att låsa det men inget fungerade ska testa det andra du föreslog
Gör ett kolvstopp och skruva in i cylinder toppen så spärrar du kolven så att variatorn står still, genom det så kan ni skruva loss muttern från variatorn
Är det likadan drev eller kuggar som speedfight?
Isåfall kan ni göra så här:
Dem använde ogräsplockare
StuntRoxx Projektet! SÅLD! Beta Ark Projektet! SÅLD! Moppetiden är förbi för min del men tittar in då och då! Numera ägare till BMW 120D F20 M-Sport -15!
Klicka här för att komma till min biltråd!
Arkstar skrev:Gör ett kolvstopp och skruva in i cylinder toppen så spärrar du kolven så att variatorn står still, genom det så kan ni skruva loss muttern från variatorn
Är det likadan drev eller kuggar som speedfight?
Isåfall kan ni göra så här:
Dem använde ogräsplockare
Aa grymt ska testa de. Nä det är inte samma som på Speedfight och på Snaken sitter motordrevet längre in så det är svårare att låsa det på det sättet
när jag pilla moppar så tog jag och skruva i en skruv och höll fast men en polygrip så när man lossa muttren så pressades polygripen mot skruven och poff så lossna skiten. dåligt förklarat men du kanske fatta
Fredd_e skrev:när jag pilla moppar så tog jag och skruva i en skruv och höll fast men en polygrip så när man lossa muttren så pressades polygripen mot skruven och poff så lossna skiten. dåligt förklarat men du kanske fatta