Träning, kost & hälsa-tråden

Snack om allt mellan himmel och jord. Passar inte ditt ämne in någon annan stans får det tas här.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

difaren
Ligga någon?
Inlägg: 2257
Blev medlem: 23 mars 2011, 19:50

Inlägg av difaren »

NOName? skrev:
difaren skrev:
NOName? skrev:tänkte att jag skulle skaffa mig 1kg påse med proteindryck, sparar en hel del pengar på det då jag inte skulle behöva betala ~ 20 kr efter varje gym...

och sen undrar jag hur det är med kreatin, det ger väl ökad muskelmassa, men jag har läst nånstanns att när man slutar ta kreastin så sjunker muskelmassan igen... stämmer det?


Nej.
Du sväller upp, kan göra! Då en del har så mycket kreatin i kroppen redan så det inte blir någon skillnad. Det som kreatinet gör är att binda ihop vätska med muskelcellerna så du sväller upp. Du får bättre explosivitet då kreatinet får kroppen att få ut mer energi under kort tid. När du slutar ta kreatin kan du såklart krympa då vätskan i musklerna inte finns kvar, inte lika mycket.

Men jag finner inget negativt förutom att man inte kan veta hur man reagerar på det, vissa får resultat av det, vissa så märks det ingen som helst skillnad.. inte på kroppen iaf.
googlade en hel del om steroider, kreatin och träning i allmänhet, fan jag blev taggad att köpa lite kreatin och testa...

jag gymmar bara 1gång/vecka nu, sen tränar jag fotboll 3-4 + match någon gång och sen länk då jag hinner. skulle det vara värt med kreatin? blir förhoppningsvis mer gym i sommar då jag inte har några skolarbeten att oroa mig över .

fick fram det som du skrev att det bara är vattnet som försvinner när man slutar med kreatin, och att man förståss inte har den samma "kicken" som när man tog det.

men tog man 50kg i bänkpress före kreatinperioden, jobbar upp sig till 80kg under kreatinperioden och sen slutar med kreatinet så tar man 60-70kg, på ett ungefär?
Nja inte så brutalt kanske.

Men pröva på, de är inte dyrt direkt![/u]
Användarens profilbild
MrAndersson
King of the street
Inlägg: 2933
Blev medlem: 13 juni 2011, 20:45

Inlägg av MrAndersson »

NOName? skrev:tänkte att jag skulle skaffa mig 1kg påse med proteindryck, sparar en hel del pengar på det då jag inte skulle behöva betala ~ 20 kr efter varje gym...

och sen undrar jag hur det är med kreatin, det ger väl ökad muskelmassa, men jag har läst nånstanns att när man slutar ta kreastin så sjunker muskelmassan igen... stämmer det?
"Kreatin förbättrar din prestationsförmåga på flera olika sätt, framförallt genom att höja nivåerna av kreatinfosfat i dina muskler.

Kreatinfosfat utgör en energibuffert och kan omvandlas till energi när du utför anaerobt arbete (Anaerobt arbete innebär arbete som är så tungt och intensivt att kroppen inte hinner syresätta musklerna i samma takt som de bränner syre, till exempel när du lyfter skrot).

Den större energibufferten ökar din kraftutveckling över tid, vilket till exempel kan visa sig i att du klarar en eller ett par repetitioner extra när du lyfter, eller kan spurta med hög intensitet under längre tid.

Kreatin binds i musklerna med hjälp av vatten, vilket är anledningen till att många går upp 1-2 kg i vikt under de första dagarna då de börjar ta kreatin. Den här viktuppgången består alltså inte av fett, utan det är fettfri massa framförallt i form av vatten som binder kreatinet i dina muskler."

"Vi reagerar inte alla på samma sätt när vi tar tillskott av kreatin: vissa får ingen effekt alls medan andra får en stor effekt.

Rent praktiskt kan det vara ganska svårt att märka ifall du får effekt av kreatin eller inte, eftersom det finns så många faktorer som påverkar din muskeltillväxt och din styrka vid ett givet träningspass, och kreatintillskott är bara ytterligare ett sätt att skaffa dig själv lite bättre förutsättningar.

Vad som påverkar hur väl du svarar på kreatin är inte helt klarlagt, men det finns ett par teorier. Ju mer muskelmassa och explosiva muskelfibrer du har, desto större effekt får du möjligen av kreatin. En annan faktor är hur mycket kreatin du själv naturligt har i kroppen. Kreatin syntetiseras i dina njurar och lever av ett par olika aminosyror, och jag bara antar att mängden som produceras kan variera mellan olika personer.

Det är möjligt att ett intag av snabba kolhydrater i samband med kreatin kan förbättra inlagringen av kreatin i muskelmassan. Kolhydratrik mat stimulerar din utsöndring av insulin, och insulin främjar transporten av kreatin från ditt blodomlopp till muskelmassan."

Utklippt ifrån http://www.styrkelabbet.se/kreatin/


Mina personliga åsikter om kreatin är att de funkar, du växer blir starkare, sedan efter perioden så krymper du med du är fortfarande större än innan du börja med kuren.
Every man dies, but not every man really lives!

Kolla In Min KTM Senda!

Träningsnarkoman som gått ifrån sin egna hoj, men hänger kvar här och hjälper till. Går min egna väg.
Användarens profilbild
NOName?
Kinaraket
Inlägg: 973
Blev medlem: 23 april 2012, 19:50
Ort: Finland

Inlägg av NOName? »

[spoiler]
difaren skrev:
NOName? skrev:
difaren skrev:

Nej.
Du sväller upp, kan göra! Då en del har så mycket kreatin i kroppen redan så det inte blir någon skillnad. Det som kreatinet gör är att binda ihop vätska med muskelcellerna så du sväller upp. Du får bättre explosivitet då kreatinet får kroppen att få ut mer energi under kort tid. När du slutar ta kreatin kan du såklart krympa då vätskan i musklerna inte finns kvar, inte lika mycket.

Men jag finner inget negativt förutom att man inte kan veta hur man reagerar på det, vissa får resultat av det, vissa så märks det ingen som helst skillnad.. inte på kroppen iaf.
googlade en hel del om steroider, kreatin och träning i allmänhet, fan jag blev taggad att köpa lite kreatin och testa...

jag gymmar bara 1gång/vecka nu, sen tränar jag fotboll 3-4 + match någon gång och sen länk då jag hinner. skulle det vara värt med kreatin? blir förhoppningsvis mer gym i sommar då jag inte har några skolarbeten att oroa mig över .

fick fram det som du skrev att det bara är vattnet som försvinner när man slutar med kreatin, och att man förståss inte har den samma "kicken" som när man tog det.

men tog man 50kg i bänkpress före kreatinperioden, jobbar upp sig till 80kg under kreatinperioden och sen slutar med kreatinet så tar man 60-70kg, på ett ungefär?
Nja inte så brutalt kanske.

Men pröva på, de är inte dyrt direkt![/u]
[/spoiler]

tog det bara som ett exempel :P

sen hur är det med såna här fettförbränningsprodukter? hur fungerar de? om man slutar ta dem får man tillbaks fettet lätt då?

är 176cm lång och väger lite under 70kg. vikten bryr jag mig inte ett piss om, skulle fast kunna väga 200kg. det är kroppsformen jag tänker på, har en ganska snärtig "ölmage" just nu, även på låren finns det lite fättt

många frågår här nu, men man får ju bra svar så varför inte fråga när man är osäker
Användarens profilbild
MrAndersson
King of the street
Inlägg: 2933
Blev medlem: 13 juni 2011, 20:45

Inlägg av MrAndersson »

NOName? skrev:[spoiler]
difaren skrev:
NOName? skrev: googlade en hel del om steroider, kreatin och träning i allmänhet, fan jag blev taggad att köpa lite kreatin och testa...

jag gymmar bara 1gång/vecka nu, sen tränar jag fotboll 3-4 + match någon gång och sen länk då jag hinner. skulle det vara värt med kreatin? blir förhoppningsvis mer gym i sommar då jag inte har några skolarbeten att oroa mig över .

fick fram det som du skrev att det bara är vattnet som försvinner när man slutar med kreatin, och att man förståss inte har den samma "kicken" som när man tog det.

men tog man 50kg i bänkpress före kreatinperioden, jobbar upp sig till 80kg under kreatinperioden och sen slutar med kreatinet så tar man 60-70kg, på ett ungefär?
Nja inte så brutalt kanske.

Men pröva på, de är inte dyrt direkt![/u]
[/spoiler]

tog det bara som ett exempel :P

sen hur är det med såna här fettförbränningsprodukter? hur fungerar de? om man slutar ta dem får man tillbaks fettet lätt då?

är 176cm lång och väger lite under 70kg. vikten bryr jag mig inte ett piss om, skulle fast kunna väga 200kg. det är kroppsformen jag tänker på, har en ganska snärtig "ölmage" just nu, även på låren finns det lite fättt

många frågår här nu, men man får ju bra svar så varför inte fråga när man är osäker
fettförbränningsprodukter=skit. Helt onödigt, tränar du hårt och äter ordentligt så försvinner de.
Säger som jag brukar säga när folk frågar om o bränna fett o gå ner i vikt, du gick inte upp i vikt o fick ölmagen på en månad eller hur?
Räkna då inte med att du kommer bli av med de snabbt! De som räknas i stort är kcal in kcal ut!
Äter du mer än du bränner kommer du inte bli smalare o vise versa!
Every man dies, but not every man really lives!

Kolla In Min KTM Senda!

Träningsnarkoman som gått ifrån sin egna hoj, men hänger kvar här och hjälper till. Går min egna väg.
Användarens profilbild
NOName?
Kinaraket
Inlägg: 973
Blev medlem: 23 april 2012, 19:50
Ort: Finland

Inlägg av NOName? »

MrAndersson skrev:
NOName? skrev:[spoiler]
difaren skrev: Nja inte så brutalt kanske.

Men pröva på, de är inte dyrt direkt![/u]
[/spoiler]

tog det bara som ett exempel :P

sen hur är det med såna här fettförbränningsprodukter? hur fungerar de? om man slutar ta dem får man tillbaks fettet lätt då?

är 176cm lång och väger lite under 70kg. vikten bryr jag mig inte ett piss om, skulle fast kunna väga 200kg. det är kroppsformen jag tänker på, har en ganska snärtig "ölmage" just nu, även på låren finns det lite fättt

många frågår här nu, men man får ju bra svar så varför inte fråga när man är osäker
fettförbränningsprodukter=skit. Helt onödigt, tränar du hårt och äter ordentligt så försvinner de.
Säger som jag brukar säga när folk frågar om o bränna fett o gå ner i vikt, du gick inte upp i vikt o fick ölmagen på en månad eller hur?
Räkna då inte med att du kommer bli av med de snabbt! De som räknas i stort är kcal in kcal ut!
Äter du mer än du bränner kommer du inte bli smalare o vise versa!
har alldrig tänkt på att ta såna produkter, undrade bara

dock så har jag svårt att hålla mig borta från mat :oops:
jag äter
morgonmål
skolmat
ibland något när jag kmr hem från skolan
middag vid 5-7 tiden
sen ibland något före jag går och sover

räknade ut mitt energibehov, ungefär 1750

är whey 80/100 ungefär samma sak som att ta gainer och kreatin?
Användarens profilbild
MrAndersson
King of the street
Inlägg: 2933
Blev medlem: 13 juni 2011, 20:45

Inlägg av MrAndersson »

NOName? skrev:
har alldrig tänkt på att ta såna produkter, undrade bara

dock så har jag svårt att hålla mig borta från mat :oops:
jag äter
morgonmål
skolmat
ibland något när jag kmr hem från skolan
middag vid 5-7 tiden
sen ibland något före jag går och sover

räknade ut mitt energibehov, ungefär 1750

är whey 80/100 ungefär samma sak som att ta gainer och kreatin?
Bra de!

Tänk bara på och äta vettiga mängder så är de ingen fara! Äter du regelbundet så lägger kroppen på sig mindre.
Hur räkna du ut de?

Aldrig, Whey=protein Gainer=En måltid. Lite enkelt förklarat.

Whey ger få kcal o kolhydrater men mycket protein, medans en bra gainer ger lika mycket kolhydrater, protein och kcal som en vanlig måltid. Tar personligen en gainer "Mutant Mass" Har med hjälp av denna ökat från 67kg till 81kg från september till nu. Har även tagit en kreatin kur under denna tiden.

SÅ vad du ska använda om du ska ta något beror helt på vad du vill uppnå!
Every man dies, but not every man really lives!

Kolla In Min KTM Senda!

Träningsnarkoman som gått ifrån sin egna hoj, men hänger kvar här och hjälper till. Går min egna väg.
Användarens profilbild
NOName?
Kinaraket
Inlägg: 973
Blev medlem: 23 april 2012, 19:50
Ort: Finland

Inlägg av NOName? »

MrAndersson skrev:
NOName? skrev:
har alldrig tänkt på att ta såna produkter, undrade bara

dock så har jag svårt att hålla mig borta från mat :oops:
jag äter
morgonmål
skolmat
ibland något när jag kmr hem från skolan
middag vid 5-7 tiden
sen ibland något före jag går och sover

räknade ut mitt energibehov, ungefär 1750

är whey 80/100 ungefär samma sak som att ta gainer och kreatin?
Bra de!

Tänk bara på och äta vettiga mängder så är de ingen fara! Äter du regelbundet så lägger kroppen på sig mindre.
Hur räkna du ut de?

Aldrig, Whey=protein Gainer=En måltid. Lite enkelt förklarat.

Whey ger få kcal o kolhydrater men mycket protein, medans en bra gainer ger lika mycket kolhydrater, protein och kcal som en vanlig måltid. Tar personligen en gainer "Mutant Mass" Har med hjälp av denna ökat från 67kg till 81kg från september till nu. Har även tagit en kreatin kur under denna tiden.

SÅ vad du ska använda om du ska ta något beror helt på vad du vill uppnå!
där kommer problemet, är det god mat så blir det för mycket av det goda :roll:

men ska försöka kontrollera mig nu...

så gainer och kreatin är bättre en whey?
Senast redigerad av NOName? den 21 april 2013, 21:37, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
MrAndersson
King of the street
Inlägg: 2933
Blev medlem: 13 juni 2011, 20:45

Inlägg av MrAndersson »

NOName? skrev:
MrAndersson skrev:
NOName? skrev:
har alldrig tänkt på att ta såna produkter, undrade bara

dock så har jag svårt att hålla mig borta från mat :oops:
jag äter
morgonmål
skolmat
ibland något när jag kmr hem från skolan
middag vid 5-7 tiden
sen ibland något före jag går och sover

räknade ut mitt energibehov, ungefär 1750

är whey 80/100 ungefär samma sak som att ta gainer och kreatin?
Bra de!

Tänk bara på och äta vettiga mängder så är de ingen fara! Äter du regelbundet så lägger kroppen på sig mindre.
Hur räkna du ut de?

Aldrig, Whey=protein Gainer=En måltid. Lite enkelt förklarat.

Whey ger få kcal o kolhydrater men mycket protein, medans en bra gainer ger lika mycket kolhydrater, protein och kcal som en vanlig måltid. Tar personligen en gainer "Mutant Mass" Har med hjälp av denna ökat från 67kg till 81kg från september till nu. Har även tagit en kreatin kur under denna tiden.

SÅ vad du ska använda om du ska ta något beror helt på vad du vill uppnå!


där kommer problemet, är det god mat så blir det för mycket av det goda :roll:

men ska försöka kontrollera mig nu...

så gainer och kreatin är bättre en whey?
Kreatin o Gainer är bra för viktökning o för att lägga på sig så mycket fettfri massa som möjligt!
Every man dies, but not every man really lives!

Kolla In Min KTM Senda!

Träningsnarkoman som gått ifrån sin egna hoj, men hänger kvar här och hjälper till. Går min egna väg.
Användarens profilbild
NOName?
Kinaraket
Inlägg: 973
Blev medlem: 23 april 2012, 19:50
Ort: Finland

Inlägg av NOName? »

[spoiler]
MrAndersson skrev:
NOName? skrev:
MrAndersson skrev: Bra de!

Tänk bara på och äta vettiga mängder så är de ingen fara! Äter du regelbundet så lägger kroppen på sig mindre.
Hur räkna du ut de?

Aldrig, Whey=protein Gainer=En måltid. Lite enkelt förklarat.

Whey ger få kcal o kolhydrater men mycket protein, medans en bra gainer ger lika mycket kolhydrater, protein och kcal som en vanlig måltid. Tar personligen en gainer "Mutant Mass" Har med hjälp av denna ökat från 67kg till 81kg från september till nu. Har även tagit en kreatin kur under denna tiden.

SÅ vad du ska använda om du ska ta något beror helt på vad du vill uppnå!


där kommer problemet, är det god mat så blir det för mycket av det goda :roll:

men ska försöka kontrollera mig nu...

så gainer och kreatin är bättre en whey?
[/spoiler]

Kreatin o Gainer är bra för viktökning o för att lägga på sig så mycket fettfri massa som möjligt!
varför är whey så populärt då om det är bättre med gainer och kreatin?
Användarens profilbild
MrAndersson
King of the street
Inlägg: 2933
Blev medlem: 13 juni 2011, 20:45

Inlägg av MrAndersson »

NOName? skrev:[spoiler]
MrAndersson skrev:
NOName? skrev:

där kommer problemet, är det god mat så blir det för mycket av det goda :roll:

men ska försöka kontrollera mig nu...

så gainer och kreatin är bättre en whey?
[/spoiler]

Kreatin o Gainer är bra för viktökning o för att lägga på sig så mycket fettfri massa som möjligt!
varför är whey så populärt då om det är bättre med gainer och kreatin?
Alla vill inte lägga på sig vikt, utan bara öka i muskler! O Whey ger lite kcal o kolhydrater men mycket protein vilket hjälper att "endast" öka i muskler, sedan gör de inte så man lägger på sig vikt o massa på samma sätt!
Dock så tror jag att många idag bara tar de för att ta något oså snacka dom med sina homies om något då blev de protein.
Jag personligen tar inte något om jag inte vet varför jag behöver ta de om du förstår vad jag menar.
Every man dies, but not every man really lives!

Kolla In Min KTM Senda!

Träningsnarkoman som gått ifrån sin egna hoj, men hänger kvar här och hjälper till. Går min egna väg.
Användarens profilbild
NOName?
Kinaraket
Inlägg: 973
Blev medlem: 23 april 2012, 19:50
Ort: Finland

Inlägg av NOName? »

MrAndersson skrev:
NOName? skrev:[spoiler]
MrAndersson skrev:[/spoiler]

Kreatin o Gainer är bra för viktökning o för att lägga på sig så mycket fettfri massa som möjligt!
varför är whey så populärt då om det är bättre med gainer och kreatin?
Alla vill inte lägga på sig vikt, utan bara öka i muskler! O Whey ger lite kcal o kolhydrater men mycket protein vilket hjälper att "endast" öka i muskler, sedan gör de inte så man lägger på sig vikt o massa på samma sätt!
Dock så tror jag att många idag bara tar de för att ta något oså snacka dom med sina homies om något då blev de protein.
Jag personligen tar inte något om jag inte vet varför jag behöver ta de om du förstår vad jag menar.
okej, bra med vikt så blir man stadigare och inte blåser bort 8) :D

får se i sommar om det blir att beställa något. nu blir det bara att köra som förut, kanske köpa gainer om jag hittar i någon butik i närheten
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem
Inlägg: 6937
Blev medlem: 13 juni 2008, 20:51

Inlägg av DEA!! »

Ska jag säga mitt angående kreatin så kan tillverkarna lägga ner det.. ökar prestationen nej. Ökar muskelmassa, nja. Dock billigt. .
Årets Styrelsemedlem 2013
Användarens profilbild
NOName?
Kinaraket
Inlägg: 973
Blev medlem: 23 april 2012, 19:50
Ort: Finland

Inlägg av NOName? »

är det bättre med gainer eller recovery? protein jag vill ha, även lite muskler och mindre kroppsfett

kollade lite på detta
http://www.fitnesstukku.fi/5/sv/artikla ... roducts-82

4kg ercovery kostar 59€, så gainer är ju billigare
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem
Inlägg: 6937
Blev medlem: 13 juni 2008, 20:51

Inlägg av DEA!! »

Vad är det för recovery?
Årets Styrelsemedlem 2013
Användarens profilbild
NOName?
Kinaraket
Inlägg: 973
Blev medlem: 23 april 2012, 19:50
Ort: Finland

Inlägg av NOName? »

DEA!! skrev:Vad är det för recovery?
denna http://www.fitnesstukku.fi/5/sv/artiklar/recovery-pro
Användarens profilbild
YamahaMarcus
Traktor pöjken
Inlägg: 1287
Blev medlem: 29 februari 2012, 21:20
Ort: Ljungskile

Inlägg av YamahaMarcus »

Gymmar 3 dagar i veckan nu men har bara hållit på i cirka 2 veckor men kör på programmet starting strenght, Kul att se att man höjjer sig i vikten fort :)
Ifall nån annan är intresserad av att börja skulle jag tipsa detta tränings programmet :).
http://www.styrkelabbet.se/starting-strength/
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem
Inlägg: 6937
Blev medlem: 13 juni 2008, 20:51

Inlägg av DEA!! »

Kan någon kunnig kolla på min matuppställning?
Vill gå ner i vikt!! Väger i dagsläget 105kg.

Frukost:
En proteinshake
3ägg
En tallrik havregrynsgröt

Frukost på jobbet (kl.9)
Hemmagjort bröd

Lunch:
Vanlig mat

Efter träning:
Diet fuel (protein)

När jag kommer hem:
3 ägg
Liten burk keso

Kvällen:
Kesella
Årets Styrelsemedlem 2013
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem
Inlägg: 5102
Blev medlem: 2 februari 2012, 23:42

Inlägg av david96 »

DEA!! skrev:Kan någon kunnig kolla på min matuppställning?
Vill gå ner i vikt!! Väger i dagsläget 105kg.

Frukost:
En proteinshake
3ägg
En tallrik havregrynsgröt

Frukost på jobbet (kl.9)
Hemmagjort bröd

Lunch:
Vanlig mat

Efter träning:
Diet fuel (protein)

När jag kommer hem:
3 ägg
Liten burk keso

Kvällen:
Kesella
asså antingen äter du nyttigare elr så äter du mindre :)

och du är rätt stor så bör gå rätt lätt :P

men försök att ät varannan timme fast mindre typ en banan och ät alltid samma tider!

viktigast av allt alltid samma tider :)
Kan pilla i din cylinder om du är snäll:*
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem
Inlägg: 6937
Blev medlem: 13 juni 2008, 20:51

Inlägg av DEA!! »

david96 skrev:
DEA!! skrev:Kan någon kunnig kolla på min matuppställning?
Vill gå ner i vikt!! Väger i dagsläget 105kg.

Frukost:
En proteinshake
3ägg
En tallrik havregrynsgröt

Frukost på jobbet (kl.9)
Hemmagjort bröd

Lunch:
Vanlig mat

Efter träning:
Diet fuel (protein)

När jag kommer hem:
3 ägg
Liten burk keso

Kvällen:
Kesella
asså antingen äter du nyttigare elr så äter du mindre :)

och du är rätt stor så bör gå rätt lätt :P

men försök att ät varannan timme fast mindre typ en banan och ät alltid samma tider!

viktigast av allt alltid samma tider :)
Förklara ! Något annat istället för banan? Hatar det :roll: någon annan liknande uppställning? :)
Årets Styrelsemedlem 2013
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem
Inlägg: 5102
Blev medlem: 2 februari 2012, 23:42

Inlägg av david96 »

DEA!! skrev:
david96 skrev:
DEA!! skrev:Kan någon kunnig kolla på min matuppställning?
Vill gå ner i vikt!! Väger i dagsläget 105kg.

Frukost:
En proteinshake
3ägg
En tallrik havregrynsgröt

Frukost på jobbet (kl.9)
Hemmagjort bröd

Lunch:
Vanlig mat

Efter träning:
Diet fuel (protein)

När jag kommer hem:
3 ägg
Liten burk keso

Kvällen:
Kesella
asså antingen äter du nyttigare elr så äter du mindre :)

och du är rätt stor så bör gå rätt lätt :P

men försök att ät varannan timme fast mindre typ en banan och ät alltid samma tider!

viktigast av allt alltid samma tider :)
Förklara ! Något annat istället för banan? Hatar det :roll: någon annan liknande uppställning? :)
Någonform av frukt mellan varje gång du äter för du kommer bli jätte trött och somna hela tiden annars:)
Glöm inte att dricka mycket:p
Kan pilla i din cylinder om du är snäll:*
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem
Inlägg: 5102
Blev medlem: 2 februari 2012, 23:42

Inlägg av david96 »

DEA!! skrev:
david96 skrev:
DEA!! skrev:Kan någon kunnig kolla på min matuppställning?
Vill gå ner i vikt!! Väger i dagsläget 105kg.

Frukost:
En proteinshake
3ägg
En tallrik havregrynsgröt

Frukost på jobbet (kl.9)
Hemmagjort bröd

Lunch:
Vanlig mat

Efter träning:
Diet fuel (protein)

När jag kommer hem:
3 ägg
Liten burk keso

Kvällen:
Kesella
asså antingen äter du nyttigare elr så äter du mindre :)

och du är rätt stor så bör gå rätt lätt :P

men försök att ät varannan timme fast mindre typ en banan och ät alltid samma tider!

viktigast av allt alltid samma tider :)
Förklara ! Något annat istället för banan? Hatar det :roll: någon annan liknande uppställning? :)
Någonform av frukt mellan varje gång du äter för du kommer bli jätte trött och somna hela tiden annars:)
Glöm inte att dricka mycket:p
Kan pilla i din cylinder om du är snäll:*
Användarens profilbild
Jönköping
Kinaraket
Inlägg: 1075
Blev medlem: 7 juli 2011, 23:24

Inlägg av Jönköping »

Man kan ju undra vad det är i Whey 80 igentligen.. Glömde skölja shakern nu i helgen och när jag gjorde nu ( diskat den 5 gånger) låtit den stå med varmt vatten osv så går inte lukten bort, luktar plast och det var helt grön/ gul såg ut som slem typ så det hade förmodligen frätit. Bara att slänga och köpa ny.
difaren
Ligga någon?
Inlägg: 2257
Blev medlem: 23 mars 2011, 19:50

Inlägg av difaren »

Jönköping skrev:Man kan ju undra vad det är i Whey 80 igentligen.. Glömde skölja shakern nu i helgen och när jag gjorde nu ( diskat den 5 gånger) låtit den stå med varmt vatten osv så går inte lukten bort, luktar plast och det var helt grön/ gul såg ut som slem typ så det hade förmodligen frätit. Bara att slänga och köpa ny.
Mögel antagligen? Blir så när man inte gör rent saker och ting.
difaren
Ligga någon?
Inlägg: 2257
Blev medlem: 23 mars 2011, 19:50

Inlägg av difaren »

DEA!! skrev:Ska jag säga mitt angående kreatin så kan tillverkarna lägga ner det.. ökar prestationen nej. Ökar muskelmassa, nja. Dock billigt. .
Du dea.. tjänar ju 10gånger mer på att ta kreatin för att ta tunga vikter.. under tex. Maxning i marklyft än att få muskelmassa..

dubbelpost, jag vet.
Användarens profilbild
Jönköping
Kinaraket
Inlägg: 1075
Blev medlem: 7 juli 2011, 23:24

Inlägg av Jönköping »

difaren skrev:
Jönköping skrev:Man kan ju undra vad det är i Whey 80 igentligen.. Glömde skölja shakern nu i helgen och när jag gjorde nu ( diskat den 5 gånger) låtit den stå med varmt vatten osv så går inte lukten bort, luktar plast och det var helt grön/ gul såg ut som slem typ så det hade förmodligen frätit. Bara att slänga och köpa ny.
Mögel antagligen? Blir så när man inte gör rent saker och ting.
Det var inte mögel, det var en grön / gul äcklig sörja luktar verkligen plast känner skillnad på mögel och annat :P
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem
Inlägg: 6937
Blev medlem: 13 juni 2008, 20:51

Inlägg av DEA!! »

difaren skrev:
DEA!! skrev:Ska jag säga mitt angående kreatin så kan tillverkarna lägga ner det.. ökar prestationen nej. Ökar muskelmassa, nja. Dock billigt. .
Du dea.. tjänar ju 10gånger mer på att ta kreatin för att ta tunga vikter.. under tex. Maxning i marklyft än att få muskelmassa..

dubbelpost, jag vet.
Personligen har jag aldrig märkt nåt..
Årets Styrelsemedlem 2013
Användarens profilbild
Axel
Knatonymous
Inlägg: 2211
Blev medlem: 7 juli 2011, 08:31
Ort: Bromölla

Inlägg av Axel »

david96 skrev:
DEA!! skrev:
david96 skrev: asså antingen äter du nyttigare elr så äter du mindre :)

och du är rätt stor så bör gå rätt lätt :P

men försök att ät varannan timme fast mindre typ en banan och ät alltid samma tider!

viktigast av allt alltid samma tider :)
Förklara ! Något annat istället för banan? Hatar det :roll: någon annan liknande uppställning? :)
Någonform av frukt mellan varje gång du äter för du kommer bli jätte trött och somna hela tiden annars:)
Glöm inte att dricka mycket:p
banan? :lol: bitch please, kolhydrater..

Till DEA!!!

Käka så lite kolhydrater du kan, vid vanliga portioner.. Skippa potatis / ris/ pasta helt och hållet ( eller håll det så lågt du kan) och lassa upp med mer broccoli och sallad( o kött såklart).
Möjligtvis onödigt med proteinshaken på morgonen? Är många kalorier i en sån och det kan göra att du kommer på + sidan av kaloriintaget för dagen.

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=26881

Jävligt mycket att läsa men fan va det funkar bra när man följer det. Gått ner 2 kg FETT på en vecka, och mer ska det. Kaggen ska bort :D



sen allt snack om kreatin, vissa känner av det (placebo?) och andra inte.
bibapeolola
Användarens profilbild
NOName?
Kinaraket
Inlägg: 973
Blev medlem: 23 april 2012, 19:50
Ort: Finland

Inlägg av NOName? »

om jag köpte detta, vad skulle dem bästa bonusprodukten vara?
http://www.fitnesstukku.fi/5/sv/artikla ... roducts-82

är anablolic bcaa bra? motverkar ju utmattning står det
är det dåligt att kombinera gainern med bcaa?
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem
Inlägg: 6937
Blev medlem: 13 juni 2008, 20:51

Inlägg av DEA!! »

NOName? skrev:om jag köpte detta, vad skulle dem bästa bonusprodukten vara?
http://www.fitnesstukku.fi/5/sv/artikla ... roducts-82

är anablolic bcaa bra? motverkar ju utmattning står det
är det dåligt att kombinera gainern med bcaa?
BCAA är bra skit, men skulle inte ha valt den. Utan skulle ha valt omega3, sedan köpa en vettigare bcaa vid sidan om.
Årets Styrelsemedlem 2013
Användarens profilbild
MrAndersson
King of the street
Inlägg: 2933
Blev medlem: 13 juni 2011, 20:45

Inlägg av MrAndersson »

Till axel, proteinshaken är ungefär 200kcal, väldigt lite. Få saker med så lite kcal men samma mängd protein så den ska du inte ta bort!

Oså 2kg fett på 1 vecka? Så du ligger på ett ungefärligt kcal underskott på 2000 per dag? Då är de inte bara fett kan jag lova dig :)
Every man dies, but not every man really lives!

Kolla In Min KTM Senda!

Träningsnarkoman som gått ifrån sin egna hoj, men hänger kvar här och hjälper till. Går min egna väg.
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem
Inlägg: 6937
Blev medlem: 13 juni 2008, 20:51

Inlägg av DEA!! »

MrAndersson skrev:Till axel, proteinshaken är ungefär 200kcal, väldigt lite. Få saker med så lite kcal men samma mängd protein så den ska du inte ta bort!

Oså 2kg fett på 1 vecka? Så du ligger på ett ungefärligt kcal underskott på 2000 per dag? Då är de inte bara fett kan jag lova dig :)
0,5 kg är lagom i veckan så tappar man inte för mycket muskelmassa..
Årets Styrelsemedlem 2013
16rieju16
Elmoped
Inlägg: 126
Blev medlem: 25 juni 2011, 18:48

Inlägg av 16rieju16 »

råa ägg, är det bra/nyttigt att ta? isånafall för vad?
Användarens profilbild
MrAndersson
King of the street
Inlägg: 2933
Blev medlem: 13 juni 2011, 20:45

Inlägg av MrAndersson »

DEA!! skrev:
MrAndersson skrev:Till axel, proteinshaken är ungefär 200kcal, väldigt lite. Få saker med så lite kcal men samma mängd protein så den ska du inte ta bort!

Oså 2kg fett på 1 vecka? Så du ligger på ett ungefärligt kcal underskott på 2000 per dag? Då är de inte bara fett kan jag lova dig :)
0,5 kg är lagom i veckan så tappar man inte för mycket muskelmassa..
Precis, 2kg fett = 2000kcal underskott. En vanlig person ligger på ungefär 1500-2000 kcal per dag om de bara ligger i sängen. Tror inte att Axel legat på 4000 kcal per dag tidigare. Det gör jag dock, eller 3800 men då ligger jag ungefär 1000 kcal överskott.

Sedan alltför snabb viktnedgång är bara dåligt för muskelmassan! Men iallafall grattis till viktnedgången axel :)

16rieju16 skrev:råa ägg, är det bra/nyttigt att ta? isånafall för vad?
Nyttigt=Ja
Bra=Nej

Bättre med kokta ägg, läste detta någonstans, näringen i ägget tas inte upp av kroppen på samma sätt om det är rått. Du får i dig mer näring, mineraler, protein, vitaminer om ägget är tillagat.
Every man dies, but not every man really lives!

Kolla In Min KTM Senda!

Träningsnarkoman som gått ifrån sin egna hoj, men hänger kvar här och hjälper till. Går min egna väg.
Användarens profilbild
Axel
Knatonymous
Inlägg: 2211
Blev medlem: 7 juli 2011, 08:31
Ort: Bromölla

Inlägg av Axel »

[spoiler]
MrAndersson skrev:
DEA!! skrev:
MrAndersson skrev:Till axel, proteinshaken är ungefär 200kcal, väldigt lite. Få saker med så lite kcal men samma mängd protein så den ska du inte ta bort!

Oså 2kg fett på 1 vecka? Så du ligger på ett ungefärligt kcal underskott på 2000 per dag? Då är de inte bara fett kan jag lova dig :)
0,5 kg är lagom i veckan så tappar man inte för mycket muskelmassa..
Precis, 2kg fett = 2000kcal underskott. En vanlig person ligger på ungefär 1500-2000 kcal per dag om de bara ligger i sängen. Tror inte att Axel legat på 4000 kcal per dag tidigare. Det gör jag dock, eller 3800 men då ligger jag ungefär 1000 kcal överskott.

Sedan alltför snabb viktnedgång är bara dåligt för muskelmassan! Men iallafall grattis till viktnedgången axel :)

16rieju16 skrev:råa ägg, är det bra/nyttigt att ta? isånafall för vad?
Nyttigt=Ja
Bra=Nej

Bättre med kokta ägg, läste detta någonstans, näringen i ägget tas inte upp av kroppen på samma sätt om det är rått. Du får i dig mer näring, mineraler, protein, vitaminer om ägget är tillagat.
[/spoiler]

Ligger nu på ca 2300 kcal per dag eller siktar på det, 4200kcal har de varit innan. Det är i princip bara fett och en liten del vatten. Mätt på en sån här sak som kollar hur många procent muskel och fett osv man har i kroppen. :)

Hur ja lyckats kma ner så lågt.. magsäckskrympning :D hemmagjord. Nejmen, drar i mig ett halvt glas citronsaft före varje större måltid ( 5min före) och magsäcken drar ihop sig o ja får nt plats med lika mkt. Kanske inte jättehälsosamt men de e kul o leka lite me kroppen. ;)

Nej sjklart inte hälsosamt o ligga på ett sådant underskott o gå ner för fort, siktar på 0.5-1 kg fettminskning per vecka, men är dock inte viktminskning jag vill ha utan lite mindre kroppsfett o mer muskler. ;) Egentligen har jag bara rört mig -1.3kg på vågen på de hållet.

Mycket text o ingen bryr sig men var väl tvungen att svara.

edit: blev lite knasigt med siffrorna men nu ska de va rätt ;)
Senast redigerad av Axel den 25 april 2013, 20:43, redigerad totalt 1 gånger.
bibapeolola
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem
Inlägg: 5102
Blev medlem: 2 februari 2012, 23:42

Inlägg av david96 »

Är 6-pack övarskattat elr inte? Ätit rejält nu ett tag elr sen nyår och byggt lite iallafall, men är de värt att gå ner så man får 6pack? Grejen är att jag måste väga runt 56-58 för ha synligt då jag gick ner till 58 innan utan att man såg något, så ska man satsa allt på det till sommaren elr fortsätta som man gör?
Kan pilla i din cylinder om du är snäll:*
Skriv svar