Träning, kost & hälsa-tråden

Snack om allt mellan himmel och jord. Passar inte ditt ämne in någon annan stans får det tas här.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem
Inlägg: 6937
Blev medlem: 13 juni 2008, 20:51

Inlägg av DEA!! »

MrAndersson skrev:Ny månad, julen närmar sig, lovet närmar sig!
Jävlar vad de går bra igen nu, resultat som bara den. ca 5 månaders bulk kvar sen kör vi på deff!

Hoppas på en vikt ökning på minst 8kg tills deffen.
Vart ligger du nu i vikt? :) du satsar med andra ord för beachen 2013? :wink:
Årets Styrelsemedlem 2013
Användarens profilbild
MrAndersson
King of the street
Inlägg: 2933
Blev medlem: 13 juni 2011, 20:45

Inlägg av MrAndersson »

DEA!! skrev:
MrAndersson skrev:Ny månad, julen närmar sig, lovet närmar sig!
Jävlar vad de går bra igen nu, resultat som bara den. ca 5 månaders bulk kvar sen kör vi på deff!

Hoppas på en vikt ökning på minst 8kg tills deffen.
Vart ligger du nu i vikt? :) du satsar med andra ord för beachen 2013? :wink:
Just nu ligger ja väll på runt 74kg.
Gick dock ner från 76 till 72 för ca 3 veckor sedan pga feber...

O njaeh beach 2013 vet ja väll inte, men skönt med en lite mer slimmad kropp till sommaren, beach vill ja inte! Lite fett måste ju finnas så man har lite resever. Men ska ju försöka omvandla de mesta till muskler så att säga! :)
Every man dies, but not every man really lives!

Kolla In Min KTM Senda!

Träningsnarkoman som gått ifrån sin egna hoj, men hänger kvar här och hjälper till. Går min egna väg.
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem
Inlägg: 6937
Blev medlem: 13 juni 2008, 20:51

Inlägg av DEA!! »

För att man ska se någorlunda normal ut går det åt att det ligger lite fett ovanpå, inte ha en kroppsfettshalt på 2%...
Årets Styrelsemedlem 2013
difaren
Ligga någon?
Inlägg: 2257
Blev medlem: 23 mars 2011, 19:50

Inlägg av difaren »

Taggad, nu drar jag.

Blir nog lite MMA träning i fortsättning då alla blattar är på hugget!
Användarens profilbild
Axel
Knatonymous
Inlägg: 2211
Blev medlem: 7 juli 2011, 08:31
Ort: Bromölla

Inlägg av Axel »

DEA!! skrev:För att man ska se någorlunda normal ut går det åt att det ligger lite fett ovanpå, inte ha en kroppsfettshalt på 2%...
runt 8% så ser man normal ut enligt mig :D eller runt 10 kanske.
bibapeolola
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem
Inlägg: 6937
Blev medlem: 13 juni 2008, 20:51

Inlägg av DEA!! »

Det låter bra mycket rimligare jaa :wink: haha
Årets Styrelsemedlem 2013
Användarens profilbild
Rangad
TSR's stolpskott
Inlägg: 735
Blev medlem: 21 juni 2012, 10:00

Inlägg av Rangad »

Testade köra nu efter cirka 1-2 veckors paus P.g.a förkylning och att när den gått över så tog gym kortet slut. Men nu jävlar är jag igång igen även fast jag tar typ 30% mindre vikt på maskinerna och helvetes mycket tröttare kondis :oops:
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem
Inlägg: 6937
Blev medlem: 13 juni 2008, 20:51

Inlägg av DEA!! »

Som tur är så ökas detta relativt snabbt då man varit sjuk.
Årets Styrelsemedlem 2013
Användarens profilbild
MrAndersson
King of the street
Inlägg: 2933
Blev medlem: 13 juni 2011, 20:45

Inlägg av MrAndersson »

DEA!! skrev:Som tur är så ökas detta relativt snabbt då man varit sjuk.
Va själv sjuk i ca 1 vecka gick ner 5 kg bla bla, skrivit de tidigare.
Efter den "pausen" så har ja ökat i styrka som bara den, även massan ökar.

Ibland är de bra med en paus för kroppen så den hinner återhämta sig o bygga på sig! Just sayin!
Every man dies, but not every man really lives!

Kolla In Min KTM Senda!

Träningsnarkoman som gått ifrån sin egna hoj, men hänger kvar här och hjälper till. Går min egna väg.
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem
Inlägg: 6937
Blev medlem: 13 juni 2008, 20:51

Inlägg av DEA!! »

Som du säger så hinner inte kroppen att återhämta sig helt om man kanske bara vilar 1 eller 2 dagar. Så ett lite längre uppehåll är inte fel nej! :)

Va borta med nästan en månad pga öroninflammation, sen efter det började jag köra stronglift. Innan hade jag kört knäböj typ 3gånger, för att jag inte hade tekniken och det blev då tråkigt.

Men nu under stronglift kör jag det mån, ons & fre så har ökat 30kg på 3-4 veckor :)
Årets Styrelsemedlem 2013
difaren
Ligga någon?
Inlägg: 2257
Blev medlem: 23 mars 2011, 19:50

Inlägg av difaren »

Det håller jag med om, efter man har legat på latsidan så växer musklerna.
Användarens profilbild
Boomer
Något annat
Inlägg: 344
Blev medlem: 18 juni 2010, 14:20
Ort: Uddevalla
Kontakt:

Inlägg av Boomer »

Hade nu börjat försöka träna lite mer seriöst nu när det inte är så mycket i skolan men så se hur det går. Hade tänkt följa detta schema!

Monday: Chest/Biceps
4 sets of Incline Dumbbell Press, 8-10 reps
3 sets of Bench Press, 8-10 reps
3 sets of Incline Flies, 8-10 reps
3 sets of Chest Dips until failure
3 sets of Barbell Curls, 8-10 reps
3 sets of Preacher Curls, 8-10 reps, then drop the weight to half, and push out another 8
Tuesday: Legs/Calves
4 sets of Squats 8-10 reps
3 sets of Lunges 8-10 reps
3 sets of Leg Press 8-10 reps
3 sets of Leg Extensions till failure
3 sets of Leg Curls 8-10 reps
Calves are self explanatory, just use some of the machines till failure, a lot of reps, feel the burn.
Wednesday: Back
3 sets of Lat Pulldowns 8-10 reps
4 sets of Deadlifts 8-10 reps
3 sets of Bent Over Rows 8-10 reps
3 sets of Dumbell Rows 8-10 reps
3 sets of Hyperextensions 8-10 reps
Thursday: Shoulders/Triceps
4 sets of Shoulder Press, alternate with Barbell & Dumbell every week 8-10 reps
3 sets of Upright Rows supersetted with Lateral Raises 8-10 reps
3 sets of front raises 8-10 reps
3 sets of Lying Rear Delt Raises 8-10 reps
3 sets of Close-Grip Bench Press 8-10 reps
4 sets of Pulldowns 8-10 reps
3 sets of Skullcrushers 8-10 reps
Saturday: Full Body
3 sets of Deadlifts 8-10 reps
3 sets of Squats 8-10 reps
3 sets of Clean and Jerk 8-10 reps
3 sets of Weighted Pull ups 8-10 reps

Fast tror inte att jag klarar av det såhär i början men det är ett mål! Notera att det även är Zyzz som gjort schemat.
U suck dick and eat butt..! butt eating duck... suck fucker! - Tom DeLonge
"Erik är ett nordiskt mansnamn av germaner germanskt/fornnordiskt ursprung, ursprungligen Airikr som betyder "härskare, kung" eller "stor, mäktig"."
difaren
Ligga någon?
Inlägg: 2257
Blev medlem: 23 mars 2011, 19:50

Inlägg av difaren »

Ser ganska tungt ut för en "nybörjare" ..men kör på.
Användarens profilbild
Boomer
Något annat
Inlägg: 344
Blev medlem: 18 juni 2010, 14:20
Ort: Uddevalla
Kontakt:

Inlägg av Boomer »

difaren skrev:Ser ganska tungt ut för en "nybörjare" ..men kör på.
Som jag skrev så är det ett mål!
U suck dick and eat butt..! butt eating duck... suck fucker! - Tom DeLonge
"Erik är ett nordiskt mansnamn av germaner germanskt/fornnordiskt ursprung, ursprungligen Airikr som betyder "härskare, kung" eller "stor, mäktig"."
difaren
Ligga någon?
Inlägg: 2257
Blev medlem: 23 mars 2011, 19:50

Inlägg av difaren »

Boomer skrev:
difaren skrev:Ser ganska tungt ut för en "nybörjare" ..men kör på.
Som jag skrev så är det ett mål!
Jaha, ja vad ska du köra på under så länge, det är ett tips att pröva detta schema.. vi säger 1 vecka.. se hur mycket du klrar av.
Sen kör du ett mindre avancerat schema under en längre tid ca 3-4 månader.
efter det så prövar du detta igen och ser om du hänger med mer på noterna.

KÖTTA PÅ!

Nu drar jag iväg för benpass.. SuCK..
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem
Inlägg: 6937
Blev medlem: 13 juni 2008, 20:51

Inlägg av DEA!! »

bara för att det var zyzz som gjorde det behöver inte det bevisa att det är lika preparerat för dig. Tipsar dig om att börja träna som du känner någon månad iaf, sen kan du testa det där.

Förövrigt skulle jag vilja ha lite tips till kommande år. Har tänkt att bygga ännu mer hela 2013, sen 2014 börja deffa.

Men skulle vilja ha scheman+matscheman för att bli stark o grov.
Årets Styrelsemedlem 2013
Användarens profilbild
MrAndersson
King of the street
Inlägg: 2933
Blev medlem: 13 juni 2011, 20:45

Inlägg av MrAndersson »

DEA!! skrev:bara för att det var zyzz som gjorde det behöver inte det bevisa att det är lika preparerat för dig. Tipsar dig om att börja träna som du känner någon månad iaf, sen kan du testa det där.

Förövrigt skulle jag vilja ha lite tips till kommande år. Har tänkt att bygga ännu mer hela 2013, sen 2014 börja deffa.

Men skulle vilja ha scheman+matscheman för att bli stark o grov.
Pallar inte skriva scheman eller liknande. Men mitt tips är väll att köra alla "stora övningar" och alla basövningar! Såsom Knöböj, mark, bänk, militär press, chins, pullups, benpress osv osv! Du förstår antagligen hur jag tänker!

På matsidan skulle jag säga, ALL husmanskost! Verkligen allt, finns nog inget bättre o bli grov/bygga på! Du kommer lägga på dig fett och muskler va beredd på de! Men förmodligen spelar de ingen roll då du kommer se jäkligt grov ut!

Släng gärna upp lite bilder på hur du ser ut i dagsläget!



Fö. så körde jag ett riktigt skönt bröstpass idag! Började med bänk o bestämde mig för o ge de allt vad jag hade. Slutade med 3x8 reps på 60 kg 4reps på 65 2 reps på 70kg.

När jag börja träna seriöst för i början av september låg jag på 3x8 reps på 30kg. Maxade kanske runt 40kg. Rätt nöjd, dock så ser jag inte någon större volym i brösten! Någon som vet varför eller kan ge mig tips på o öka dem i volym?
Every man dies, but not every man really lives!

Kolla In Min KTM Senda!

Träningsnarkoman som gått ifrån sin egna hoj, men hänger kvar här och hjälper till. Går min egna väg.
Användarens profilbild
DiNozzan
King of the street
Inlägg: 2097
Blev medlem: 17 november 2010, 21:07
Ort: Växjö
Kontakt:

Inlägg av DiNozzan »

DEA!! skrev:bara för att det var zyzz som gjorde det behöver inte det bevisa att det är lika preparerat för dig. Tipsar dig om att börja träna som du känner någon månad iaf, sen kan du testa det där.

Förövrigt skulle jag vilja ha lite tips till kommande år. Har tänkt att bygga ännu mer hela 2013, sen 2014 börja deffa.

Men skulle vilja ha scheman+matscheman för att bli stark o grov.
För muskelmass ökande så ska du köra allt du orkar i 3X 8-12. Har NIU handboll så jag får scheman osv, så detta året ska vi köra det jag nyss skrev (3x 8-12).
rrxaffe
Elmoped
Inlägg: 58
Blev medlem: 22 augusti 2012, 13:07
Ort: jaåå

Inlägg av rrxaffe »

MrAndersson skrev:
DEA!! skrev:dock så ser jag inte någon större volym i brösten! Någon som vet varför eller kan ge mig tips på o öka dem i volym?
Isolerar du bröstet bra i utförandet då? :D
Användarens profilbild
MrAndersson
King of the street
Inlägg: 2933
Blev medlem: 13 juni 2011, 20:45

Inlägg av MrAndersson »

rrxaffe skrev:
MrAndersson skrev:
DEA!! skrev:dock så ser jag inte någon större volym i brösten! Någon som vet varför eller kan ge mig tips på o öka dem i volym?
Isolerar du bröstet bra i utförandet då? :D
Jadu kan ja lova! Känner bara bröst, lite triceps ibland men väldigt sällan då jag hittat helt rätt teknik o ställning för mig på dessa vikter!
Every man dies, but not every man really lives!

Kolla In Min KTM Senda!

Träningsnarkoman som gått ifrån sin egna hoj, men hänger kvar här och hjälper till. Går min egna väg.
difaren
Ligga någon?
Inlägg: 2257
Blev medlem: 23 mars 2011, 19:50

Inlägg av difaren »

DEA!!!: Ät allt!
GasresarN
Svårstartad skrothög
Inlägg: 196
Blev medlem: 9 maj 2012, 22:00

Inlägg av GasresarN »

[quote="MrAndersson"] dock så ser jag inte någon större volym i brösten! Någon som vet varför eller kan ge mig tips på o öka dem i volym?[/quote]

Olika kroppar reagerar olika på tunga / lätta vikter. Men med 3x8 reps på 60 så orkar du utan tvekan 75-80kg 2reps x 4set eller liknande. Då får du fluffiga och explosiva muskler, pressa snabbt upp och långsamt ner. Då får du utan tvekan (Dom absolut flesta) volym.

Men om det inte skulle funka så pröva tvärt om! Lägre vikter, och sinnessjukt många reps. Kai Greene är ett bra exempel, jag tar samma, ibland mer vikter än han. Dock så är han ju ''aningen'' större... ^^
Användarens profilbild
MrAndersson
King of the street
Inlägg: 2933
Blev medlem: 13 juni 2011, 20:45

Inlägg av MrAndersson »

GasresarN skrev:
MrAndersson skrev: dock så ser jag inte någon större volym i brösten! Någon som vet varför eller kan ge mig tips på o öka dem i volym?
Olika kroppar reagerar olika på tunga / lätta vikter. Men med 3x8 reps på 60 så orkar du utan tvekan 75-80kg 2reps x 4set eller liknande. Då får du fluffiga och explosiva muskler, pressa snabbt upp och långsamt ner. Då får du utan tvekan (Dom absolut flesta) volym.

Men om det inte skulle funka så pröva tvärt om! Lägre vikter, och sinnessjukt många reps. Kai Greene är ett bra exempel, jag tar samma, ibland mer vikter än han. Dock så är han ju ''aningen'' större... ^^
Där håller jag inte med till 100%!

3-7 reps=Mestadels styrka
8-12 reps=Mestadels volym
12-20=Mestadels uthållighet.

Finns säkert undantag som Kai Greene som du säger som växer mest vid högreps övningar.
Jag själv växer dock mest mellan 8-10 reps/set. Övriga kroppen växer i massa vid dessa reps, därför ja undrar varför inte tuttarna gör de också. Eller kommer dom snart? Kanske lägger sig lite "under" först för o sedan ge volym?

Angående högreps övningar så nej, simmade förut o då va de extremt mycket högreps övningar/uthållighets övningar. O då växte ja inte blev bara "senigare" och mer uthållig i just dom musklerna vi träna mycket då!
Every man dies, but not every man really lives!

Kolla In Min KTM Senda!

Träningsnarkoman som gått ifrån sin egna hoj, men hänger kvar här och hjälper till. Går min egna väg.
rrxaffe
Elmoped
Inlägg: 58
Blev medlem: 22 augusti 2012, 13:07
Ort: jaåå

Inlägg av rrxaffe »

MrAndersson skrev:
GasresarN skrev:
MrAndersson skrev: dock så ser jag inte någon större volym i brösten! Någon som vet varför eller kan ge mig tips på o öka dem i volym?
Olika kroppar reagerar olika på tunga / lätta vikter. Men med 3x8 reps på 60 så orkar du utan tvekan 75-80kg 2reps x 4set eller liknande. Då får du fluffiga och explosiva muskler, pressa snabbt upp och långsamt ner. Då får du utan tvekan (Dom absolut flesta) volym.

Men om det inte skulle funka så pröva tvärt om! Lägre vikter, och sinnessjukt många reps. Kai Greene är ett bra exempel, jag tar samma, ibland mer vikter än han. Dock så är han ju ''aningen'' större... ^^
Där håller jag inte med till 100%!

3-7 reps=Mestadels styrka
8-12 reps=Mestadels volym
12-20=Mestadels uthållighet.

Finns säkert undantag som Kai Greene som du säger som växer mest vid högreps övningar.
Jag själv växer dock mest mellan 8-10 reps/set. Övriga kroppen växer i massa vid dessa reps, därför ja undrar varför inte tuttarna gör de också. Eller kommer dom snart? Kanske lägger sig lite "under" först för o sedan ge volym?

Angående högreps övningar så nej, simmade förut o då va de extremt mycket högreps övningar/uthållighets övningar. O då växte ja inte blev bara "senigare" och mer uthållig i just dom musklerna vi träna mycket då!
Tänk på variationen också! :)
Användarens profilbild
MrAndersson
King of the street
Inlägg: 2933
Blev medlem: 13 juni 2011, 20:45

Inlägg av MrAndersson »

rrxaffe skrev:
MrAndersson skrev:
GasresarN skrev: Olika kroppar reagerar olika på tunga / lätta vikter. Men med 3x8 reps på 60 så orkar du utan tvekan 75-80kg 2reps x 4set eller liknande. Då får du fluffiga och explosiva muskler, pressa snabbt upp och långsamt ner. Då får du utan tvekan (Dom absolut flesta) volym.

Men om det inte skulle funka så pröva tvärt om! Lägre vikter, och sinnessjukt många reps. Kai Greene är ett bra exempel, jag tar samma, ibland mer vikter än han. Dock så är han ju ''aningen'' större... ^^
Där håller jag inte med till 100%!

3-7 reps=Mestadels styrka
8-12 reps=Mestadels volym
12-20=Mestadels uthållighet.

Finns säkert undantag som Kai Greene som du säger som växer mest vid högreps övningar.
Jag själv växer dock mest mellan 8-10 reps/set. Övriga kroppen växer i massa vid dessa reps, därför ja undrar varför inte tuttarna gör de också. Eller kommer dom snart? Kanske lägger sig lite "under" först för o sedan ge volym?

Angående högreps övningar så nej, simmade förut o då va de extremt mycket högreps övningar/uthållighets övningar. O då växte ja inte blev bara "senigare" och mer uthållig i just dom musklerna vi träna mycket då!
Tänk på variationen också! :)
Jadå, redan ändrat mitt schema 2 gånger under 3 månader. Så musklerna får inte vänja sig, dom ska chockas varje pass! Därför kör ja olika reps, övningar, vilotid osv varje pass! Dock så ligger repsen mellan 8-12 varje gång!

Kan relativt mycket om träning, så de är inte sånt ja vill veta! Undrar bara varför inte tuttarna växer i volym på samma sätt som t.ex. biceps eller rygg!
Every man dies, but not every man really lives!

Kolla In Min KTM Senda!

Träningsnarkoman som gått ifrån sin egna hoj, men hänger kvar här och hjälper till. Går min egna väg.
Användarens profilbild
PK
#DVAJJ
Inlägg: 5337
Blev medlem: 5 september 2010, 07:45
Ort: Lidköping

Inlägg av PK »

ska börja träna ordentligt nu. var och testade nytt gym idag med en polare.

har aldrig tagit så mycket som det gjorde idag! riktigt bra gym!
difaren
Ligga någon?
Inlägg: 2257
Blev medlem: 23 mars 2011, 19:50

Inlägg av difaren »

Andersson: Har du bytt schema 2 gånger på 3 månader?
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem
Inlägg: 6937
Blev medlem: 13 juni 2008, 20:51

Inlägg av DEA!! »

Var det någon som citerade ett inlägg från mig för typ 1 år sedan?

Som du säger är det oerhört viktigt att variera gympassen, inte komma in i en rytm. Då kommer musklerna att arbeta som passet innan och inte bli större/starkare.
Årets Styrelsemedlem 2013
Användarens profilbild
MrAndersson
King of the street
Inlägg: 2933
Blev medlem: 13 juni 2011, 20:45

Inlägg av MrAndersson »

difaren skrev:Andersson: Har du bytt schema 2 gånger på 3 månader?
Ja, körde först ett "uppvärmnings schema" där jag kom igång igen efter 16 månaders uppehåll i ca 1 månad. Sedan bytte jag schema till de jag kör på nu "byggamusklersnabbtsomfan schema". Ska dock byta schema efter nyår igen. Maximala tiden med samma schema för maximal muskelökning är 3 månader. Vilket jag kört ungefär efter nyår.

Du byter schema för att chocka musklerna, dom ska inte vänja sig o veta idag är de måndag, nu kör vi ben, börjar med 3x8 benböj 50kg efter de är de benpress 3x4 100kg.
Utan kroppen ska aldrig va beredd utan hela tiden chockas o tvingas bygga på sig för att de blir tyngre osv!
Every man dies, but not every man really lives!

Kolla In Min KTM Senda!

Träningsnarkoman som gått ifrån sin egna hoj, men hänger kvar här och hjälper till. Går min egna väg.
GasresarN
Svårstartad skrothög
Inlägg: 196
Blev medlem: 9 maj 2012, 22:00

Inlägg av GasresarN »

Föresten, tar ni några kosttillskott? Själv tar jag bara ett vassle protein, Whey fx en gång om dagen och efter träning. Funderar på att kanske börja med gainer också pga lathet, orkar inte alltid laga till värsta kolhydratsmålet så då skulle ju gainer underlätta!
Användarens profilbild
MrAndersson
King of the street
Inlägg: 2933
Blev medlem: 13 juni 2011, 20:45

Inlägg av MrAndersson »

GasresarN skrev:Föresten, tar ni några kosttillskott? Själv tar jag bara ett vassle protein, Whey fx en gång om dagen och efter träning. Funderar på att kanske börja med gainer också pga lathet, orkar inte alltid laga till värsta kolhydratsmålet så då skulle ju gainer underlätta!
Ja, just nu under bulk går jag på gainer efter passet. Delvis för o få i mig ämnen direkt efter passet så jag håller mig tills ja kommer hem. Annars äter jag vanlig mat i massor.

Sen under deff är de, protein o kretin som gäller!
Every man dies, but not every man really lives!

Kolla In Min KTM Senda!

Träningsnarkoman som gått ifrån sin egna hoj, men hänger kvar här och hjälper till. Går min egna väg.
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem
Inlägg: 5102
Blev medlem: 2 februari 2012, 23:42

Inlägg av david96 »

MrAndersson skrev:
GasresarN skrev:Föresten, tar ni några kosttillskott? Själv tar jag bara ett vassle protein, Whey fx en gång om dagen och efter träning. Funderar på att kanske börja med gainer också pga lathet, orkar inte alltid laga till värsta kolhydratsmålet så då skulle ju gainer underlätta!
Ja, just nu under bulk går jag på gainer efter passet. Delvis för o få i mig ämnen direkt efter passet så jag håller mig tills ja kommer hem. Annars äter jag vanlig mat i massor.

Sen under deff är de, protein o kretin som gäller!
vf käkar du kreatin under deff? visst du får synliga muskler men dem blir även sämre på ta upp syre vilket gör så att du får sämre kondition och hoppas du springer mycket under deff :)

är inget fel med de men du får bättre kondition av att hoppa de :)

märkte själv detta, då efter jag sluta deffa börja jag med kreatin och försämra min tid rätt rejält och mycket sämre ork (kondition)
Kan pilla i din cylinder om du är snäll:*
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem
Inlägg: 6937
Blev medlem: 13 juni 2008, 20:51

Inlägg av DEA!! »

kosttilsskot, nej va? :roll:
Årets Styrelsemedlem 2013
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem
Inlägg: 5102
Blev medlem: 2 februari 2012, 23:42

Inlägg av david96 »

DEA!! skrev:kosttilsskot, nej va? :roll:
nej, bara kreatin, det har funktionen att svälla upp musklerna genom att göra så dem suger åt sig till mer vatten etc och gör även så dem tar upp syre sämre, vet ej exakt, men inte bra fall du tränar kondition :)

aha okej, trodde du mena mitt ^^
Senast redigerad av david96 den 12 december 2012, 19:47, redigerad totalt 1 gånger.
Kan pilla i din cylinder om du är snäll:*
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem
Inlägg: 6937
Blev medlem: 13 juni 2008, 20:51

Inlägg av DEA!! »

menade om jag tar de? :roll:
Årets Styrelsemedlem 2013
Skriv svar