skillnad på förgasare?

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
EliiasH
Elmoped
Inlägg: 144
Blev medlem: 15 juli 2011, 10:34
Ort: Malung

skillnad på förgasare?

Inlägg av EliiasH »

tjena jag har tänkt byta från 14 till 17.5mm förgasare och jag undrar om det är någon skillnad på dellortos och motoforce kopiorna på 17.5mm förgasarna? är det värt att spara några hundralappar på en kopia? för/nackdelar? :-)
Användarens profilbild
NeosTobbe
Svårstartad skrothög
Inlägg: 294
Blev medlem: 4 januari 2012, 00:41

Inlägg av NeosTobbe »

Motoforce kopian är skit. Min funkar inte och kommer aldrig funka..
Skyliner34 skrev:
joar skrev:Varför älskar KTM_Danielsson finnar så jävla mycket?
För han är bög :)
Användarens profilbild
tompa221
Avstängd
Inlägg: 423
Blev medlem: 13 april 2012, 20:28
Ort: Partille

Inlägg av tompa221 »

OM du ska byta kör delorto. men kör du 70cc eller 50cc sport?
För om du kör orginal cylinder så är det ovärt att byta då effekten inte är märkbar typ.
Perra.S skrev:
potog skrev: Tror dom menar höjden på själva porten. så man vet hur länge porten kommer att vara uppe.


Kommer nog inte avslöja massa för då kommer inte vi som sysslar med sånt här ha några "Jobb" men visst kan man förklara men kommer nog inte säga allt :P
Seriöst, är du ens på riktigt?
Användarens profilbild
EliiasH
Elmoped
Inlägg: 144
Blev medlem: 15 juli 2011, 10:34
Ort: Malung

Inlägg av EliiasH »

jag ska byta för att min gamla förgasare kan haka upp sig om jag hoppar så mopeden dör om jag ger fullgas, den blir sen riktig igen om jag plockar isär förgasaren och sätter ihop den igen, kan även bli riktig igen om jag kör i ett gupp igen. :-P vad är det som är så dåligt med kopian då? :-o
Användarens profilbild
EliiasH
Elmoped
Inlägg: 144
Blev medlem: 15 juli 2011, 10:34
Ort: Malung

Inlägg av EliiasH »

det borde väl bli lite skillnad i acc och den borde väl bli lite starkare med 17.5mm?
Användarens profilbild
Nutbreaker
Kinaraket
Inlägg: 1093
Blev medlem: 17 oktober 2010, 12:26

Inlägg av Nutbreaker »

Kopian är skit, min slider funkade aldrig heller bra med den hur mkt jag än pillade.. köp dellortos om du ska köpa förgasare, det är värt 300 kr kan jag lova ;)
Stuntriding is not a crime!
Användarens profilbild
***MATTE***
Svårstartad skrothög
Inlägg: 321
Blev medlem: 2 februari 2011, 20:29
Ort: Åseda

Inlägg av ***MATTE*** »

haha kör med dellorto kopia och funkar hur bra som helst! vet ni ens hur man ställer in en förgasare? ;)
det blir märkbar skillnad om du också byter insuget ,ifall insuget är för litet då! ;)
den blir starkare :)
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!
Inlägg: 10635
Blev medlem: 9 november 2007, 15:39

Inlägg av bensinskalle »

EliiasH skrev:det borde väl bli lite skillnad i acc och den borde väl bli lite starkare med 17.5mm?
Beror ju på om du har något mer trimm? Bara byta förgasare gör ingenting. Du kommer troligtvis inte märka någon större skillnad förrän du kör på en ganska hård trimrörssetup
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Användarens profilbild
EliiasH
Elmoped
Inlägg: 144
Blev medlem: 15 juli 2011, 10:34
Ort: Malung

Inlägg av EliiasH »

bensinskalle skrev:
EliiasH skrev:det borde väl bli lite skillnad i acc och den borde väl bli lite starkare med 17.5mm?
Beror ju på om du har något mer trimm? Bara byta förgasare gör ingenting. Du kommer troligtvis inte märka någon större skillnad förrän du kör på en ganska hård trimrörssetup
justja jag glömde skriva att jag har tagit bort skorstenen på luftburken och sen har jag ett doppler er1 rör på, vilket är ganska högvarvigt :-)
Användarens profilbild
***MATTE***
Svårstartad skrothög
Inlägg: 321
Blev medlem: 2 februari 2011, 20:29
Ort: Åseda

Inlägg av ***MATTE*** »

[quote="bensinskalle"][quote="EliiasH"]det borde väl bli lite skillnad i acc och den borde väl bli lite starkare med 17.5mm?[/quote]

Beror ju på om du har något mer trimm? Bara byta förgasare gör ingenting. Du kommer troligtvis inte märka någon större skillnad förrän du kör på en ganska hård trimrörssetup[/quote]

på min DT fick jag bra mkt bättre vrid i efter jag byte till större förgasare iallafall! ;)
Skriv svar