Igår satte jag på 70cc på min drac. Gick hur fint som helst och startade på första kicken. Men imorses när jag skulle till skolan så startade den också på första kicken men efter 3 minuter ungefär stängde jag av den igen och snacka med ett par kompisar i ca 5 minuter sen skulle jag åka vidare. Men då stod jag och kickade ca 15 gånger och inget hände. Så fick rulla igång den och springa ett jäkla tag för att den skulle gå igång.
Jag har ingen tomgång överhuvudtaget. Men när den väl kommer igång så går den klockrent på 4an, 5an och 6an.
På 1an, 2an och 3an så blöddrar den lite.
Jag har airsal 70cc sport, urpluggat originalrör, 12mm förgasare med stl 110 i munstycke.
Kan det vara så att jag har för stort lågfartsmunstycke? Så att den dränker sig själv eller något? Har heller inget luftfilter, (kör med dubbla strumpor) och har luftskruven utskruvad nästan så långt som går. Har testat att skruva in den också och det gör ingen skillnad.
Hoppas ni orkar läsa, mvh.
Ska ut och kolla stiftet nu.
Sådär, nu har jag prövat sätta på luftburken och nu går den rent på 3an också och nästan helt rent på 2an och 1an är bara lite bättre... Så då lär den alltså behöva mindre luft?... eller?
Du har alltså inte ändrat något utan den har bara blivit knasig? Skulle kunna vara tändplattan om du har otur. Hur ser ditt stift ut? Känns dock inte som det borde vara stiftet när den går fint på högre växlar om det inte är så att det blir väldigt surt till en början. Kolla lite efter tjuvluft också Eftersom du behöver springa ett tag med den tyder det på att allt inte är helt friskt. Det tänder inte ens till på kicken?
När du ligger på 4/5/6 på låga varv och segdrar till höga varv, hur beter den sig? Någon baktändning eller ryckning? Märkt någon förlust i kompression?
Har ju som sagt bara haft denna cylindern ett par dagar...
Helt nytt stift, det är svart på ena sidan och oboy brunt på ena sidan.
Ikväll när det började bli lite kallt så fick jag igång den på kicken... Då starta den när jag höll fullgas och kicka ca 5 gånger...
När jag kör på 4an,5an,6an på låga varv så blöddrar det lite i början bara sen så går den perfekt...
Ingen förlust i kompression.