Roliga olyckor/händelser.... tråden

Snack om allt mellan himmel och jord. Passar inte ditt ämne in någon annan stans får det tas här.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Zer0x
Avstängd
Inlägg: 732
Blev medlem: 20 november 2010, 14:42

Inlägg av Zer0x »

vet inte om det var särskilt roligt men i somras skulle jag hjälpa till med maten så skar jag morötter, då gick det lite fort så jag lyckades skära mig. Jag ryckte till och tittade, tumtoppen hängde i en hudflik. jag skrek till och pappa kom, vi sprang in i badrummet och då började det rinna blod, när hela handleden var röd började det svartna för ögonen så jag tappade greppet om handen och så då blödde det ännu mer :S pappa drog på en massa plåster och drog åt som satan och sen tänkte vi inte mer på det. det gick ett par dagar och så märkte jag att det började lukta lite, tänkte då fixa det dagen efter men glömde självklart bort det så det gick ca 3 dagar innan det började lukta bäver. vi tog bort alla plåster och såg en svart tumme som luktade så hemskt att man mådde illa. det hade börjat läka lite men den avskurna biten hade vuxit fast lite snett så jag fick pilla loss det och det gjorde något brutalt ont. jag kan inte trycka på någonting med den tummen längre då det gör ont men jag har ingen ytkänsel så jag kan lägga tummen på spisen utan att det känns, lite småläskigt, och nu när det har läkt ser det ut som en vårta, skitfint :/
Moppepojk.WB
Elmoped
Inlägg: 24
Blev medlem: 22 oktober 2011, 12:10

Inlägg av Moppepojk.WB »

Jaa jag har väl inte vare med om nån rolig olycka , bara ramlat och slockat på isen ett par ggr sen har jag failat på framåtvolter inomhus men pappa tappade en gång en stock på mitt finger när jag var 5 så hela fingret blev mosat och jag tappade en ben bit sen bara pumpade det blod , och han bara stog där och visste inte om han skulle köra mig till sjukhus eller låta det vara :P
Varför ha ett sex-pack när man kan ha en tunna
joar
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 659
Blev medlem: 14 juli 2011, 06:36

Inlägg av joar »

kanske inte rolig men iaf
När jag var liten (ca 7 år) så älskade ja å laga mackor, så jag tänkte att jag skulle göra till min 2 tvilling systrar. Sagt och gjort så började ja skiva tomat osv. När jag började "bygga" mackorna så tog brödet slut så jag skulle skära upp bröd påsen, och ni vet man alltid skära neråt, men jag gjorde tvärt om så jag slant å högg mig själv me kniv 2 millimeter från ögat (x Kille me skillen ;D
Användarens profilbild
Nutbreaker
Kinaraket
Inlägg: 1093
Blev medlem: 17 oktober 2010, 12:26

Inlägg av Nutbreaker »

Jag skejtade as mycket för ca 2 år sen, och så skulle jag göra en 50-50 (Glida på truckarna) på ett curb (typ en box) så när jag kom upp så slant truckarna på den hala järnkanten så jag tog emot med armen och då kände jag bara hur den vek sig helt och det började sticka som fan i armen och vad var tvungen att hålla i armen för att den inte skulle vika ner sig, kände redan då att jag hade brutit den men inte hur alvarligt, iaf så skrek jag att dom i skatehallen skulle ringa pappa men jag var i en sånn jävla chock så jag kunde inte ens min pappas nummer, men iaf så fick dem leta igenom mina kontakter osv, så kom pappa och han hade inte ens hunnit hem efter att han hade lämnat mig, så fick dom ringa ambulansen (som tur var så låg ambulanshuset precis brevid. jag hade så jääävla ont och det kändes som en evighet innan ambulansen kom... när dem kom fick jag nån gas och sen fick dom rätta till armen så den låg rätt osv.. och fick åka ambulans typ 6 mil men då gjorde det inte så ont eftersom jag hade fått massor av smärtstillande. iaf så slutade det med att båda benen i armen var helt av och dem fick operera in två metallbitar som skulle göra så armen läkte bra. sen fick jag göra en operation till för ca 4 månader sen. min arm har aldrig varit riktigt bra senn dess :cry:
Stuntriding is not a crime!
wille95
Kort stubin
Inlägg: 1724
Blev medlem: 17 augusti 2010, 20:43
Ort: berga

Inlägg av wille95 »

joar skrev:kanske inte rolig men iaf
När jag var liten (ca 7 år) så älskade ja å laga mackor, så jag tänkte att jag skulle göra till min 2 tvilling systrar. Sagt och gjort så började ja skiva tomat osv. När jag började "bygga" mackorna så tog brödet slut så jag skulle skära upp bröd påsen, och ni vet man alltid skära neråt, men jag gjorde tvärt om så jag slant å högg mig själv me kniv 2 millimeter från ögat (x Kille me skillen ;D
HAHHAHAHAHHAHAH, fett paff man skulle bli xD
"nära ögat" 8)
Aha, vafan är det för tråd egentligen... Skaffa dig polare att prata ut dig på ist.

Låser.
karlsson^ the one and only :D
joar
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 659
Blev medlem: 14 juli 2011, 06:36

Inlägg av joar »

wille95 skrev:
joar skrev:kanske inte rolig men iaf
När jag var liten (ca 7 år) så älskade ja å laga mackor, så jag tänkte att jag skulle göra till min 2 tvilling systrar. Sagt och gjort så började ja skiva tomat osv. När jag började "bygga" mackorna så tog brödet slut så jag skulle skära upp bröd påsen, och ni vet man alltid skära neråt, men jag gjorde tvärt om så jag slant å högg mig själv me kniv 2 millimeter från ögat (x Kille me skillen ;D
HAHHAHAHAHHAHAH, fett paff man skulle bli xD
"nära ögat" 8)


Haha joo, blev ju skit rädd, sen när jag går till morsan så säger hon att jag ska sluta gråta för annars slutar det inte blöda å det blir mycket å städa och brorsan skrek håll käften, det kändes det lite illa (x

Men idag på simträningen så var det stafett på slutet mitt lag låg bra till, jag startar o taggad som fan, skjuter ut, ladda, börjar paddla å slår hande allt ja orkade i linan å vi kom nästan sist och ja fick ett fint sår som blödde ordentligt på fingret q:
Användarens profilbild
anthmyr
Yamaha Racing Team
Inlägg: 541
Blev medlem: 5 maj 2011, 19:02
Ort: partille

Inlägg av anthmyr »

joar skrev:kanske inte rolig men iaf
När jag var liten (ca 7 år) så älskade ja å laga mackor, så jag tänkte att jag skulle göra till min 2 tvilling systrar. Sagt och gjort så började ja skiva tomat osv. När jag började "bygga" mackorna så tog brödet slut så jag skulle skära upp bröd påsen, och ni vet man alltid skära neråt, men jag gjorde tvärt om så jag slant å högg mig själv me kniv 2 millimeter från ögat (x Kille me skillen ;D
aha, är det därför du blinkar med ena ögat på din avatar ? :lol:
Yamaha Aerox/Neos/Slider / Beta RR 8)

Nerox- http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=33282

Utseende är inte allt , men hur ofta runkar du till någons personlighet?
Användarens profilbild
MrAndersson
King of the street
Inlägg: 2933
Blev medlem: 13 juni 2011, 20:45

Inlägg av MrAndersson »

när ja va 6år så klämmade jag tummen i en vedklyv när vi klöv ved jag mamma o pappa.

Hade handskar på mig, o efter att jag klämt den så han jag skaka av handsken innan de kom något blod i den. Skrek som ett as pappa springer fram o griper tag om tummen, o klämmer stenhårt o tror att jag inte klämt den utan kapat den. SÅ han griper tag i den o jag skriker ännu mer o han säger att vi måste stoppa blödningen, då säger mamma att ja bara klämma den då släpper han o kollar då hänger hela tummen i slamsor, så man ser benet.

Åker då genast hem, ringer till sjukhuset som säger att vi ska komma dit genast!
DÅ vi hade va 6mil till sjukhuset, så tänkte vi att de går snabbare om vi kör än om ambulans ska komma. Så in i bilen, där mamma sätter sig i förarsätet o kör som en dåre, medans pappa ringer till polisen 114114 o säger vad som hänt o dfrågar om vi får gasa lite extra hehe :) O vi får faktist ja på den frågan samtidigt som dom frågar om dom ska skicka ambulans.

Vid denna stund sitter jag i passagerar sätet med en rulle hushållspapper o virar runt tummen (kom ihåg 7år gammal) o byter papper när de blöder igenom. Nu börjar även adrenalinet släppa så de börjar bränna o göra sjukt ont.

Väl inne på sjukhuset (från o med nu kallat KSS) så får vi vänta i väntrummet kanske 10-12 min... Kommer sedan in i ett rum där en sjuksköterska ska kolla. Hon kollar o kommer fortfarande ihåg hennes min när hon tog bort pappret. Iaf hon tillkallar en doktor som säger att de måste sys, no shit tummen hänge i slamsor... Aja, dom frågar om jag vill sövas eller få bedövning, bedövning säger jag vilket jag ångrar i efterhand.

Dom rullar in mig i ett annat rum. Hämtar bedövningssprutor, o ska bedöva dom sätter sprutorna PRECIS över tummen, in i benet gjorde så helvetes ont, låg där o skrek som en stucken gris. O de värsta va nästan att samtidigt som dom spruta in bedövning spruta den ut igen genom fingertoppen. Så dom blev tillslut tvungna o bedöva från armbågen o neråt.

Jag tog bedövning för att jag ville se när dom sydde ihop tummen, men då hängde dom upp sån grön sak typ tyg framför så ja inte kan se... dom klipper av några bitar dom inte kan sy ihop, o försöker sy tillbaks nageln igen.

Slutar med 6 stygn, tummbandage o inget bad på 6 veckor...

Nageln lossa när jag tagit bort stygnen av att den fasta i ett rep ;p

Avslutar även med en bild på skönheten :)

Bild

Uploaded with ImageShack.us[/img]
Every man dies, but not every man really lives!

Kolla In Min KTM Senda!

Träningsnarkoman som gått ifrån sin egna hoj, men hänger kvar här och hjälper till. Går min egna väg.
wille95
Kort stubin
Inlägg: 1724
Blev medlem: 17 augusti 2010, 20:43
Ort: berga

Inlägg av wille95 »

MrAndersson skrev: jävla massa text

Bild

Uploaded with ImageShack.us[/img]
är det så den ser ut nu erl gjorde?
Aha, vafan är det för tråd egentligen... Skaffa dig polare att prata ut dig på ist.

Låser.
karlsson^ the one and only :D
joar
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 659
Blev medlem: 14 juli 2011, 06:36

Inlägg av joar »

anthmyr skrev:
joar skrev:kanske inte rolig men iaf
När jag var liten (ca 7 år) så älskade ja å laga mackor, så jag tänkte att jag skulle göra till min 2 tvilling systrar. Sagt och gjort så började ja skiva tomat osv. När jag började "bygga" mackorna så tog brödet slut så jag skulle skära upp bröd påsen, och ni vet man alltid skära neråt, men jag gjorde tvärt om så jag slant å högg mig själv me kniv 2 millimeter från ögat (x Kille me skillen ;D
aha, är det därför du blinkar med ena ögat på din avatar ? :lol:


Precis! du löste gåtan :lol:
Användarens profilbild
MrAndersson
King of the street
Inlägg: 2933
Blev medlem: 13 juni 2011, 20:45

Inlägg av MrAndersson »

wille95 skrev:
MrAndersson skrev: jävla massa text

Bild

Uploaded with ImageShack.us[/img]
är det så den ser ut nu erl gjorde?
Så den ser ut nu, kan försöka fixa bild från när den va ny opererad :)
Every man dies, but not every man really lives!

Kolla In Min KTM Senda!

Träningsnarkoman som gått ifrån sin egna hoj, men hänger kvar här och hjälper till. Går min egna väg.
joar
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 659
Blev medlem: 14 juli 2011, 06:36

Inlägg av joar »

MrAndersson skrev:
wille95 skrev:
MrAndersson skrev: jävla massa text

Bild

Uploaded with ImageShack.us[/img]
är det så den ser ut nu erl gjorde?
Så den ser ut nu, kan försöka fixa bild från när den va ny opererad :)


man blir iaf sjukt hungrig när man ser bilden :roll:
Användarens profilbild
MrAndersson
King of the street
Inlägg: 2933
Blev medlem: 13 juni 2011, 20:45

Inlägg av MrAndersson »

joar skrev:
MrAndersson skrev:
wille95 skrev: är det så den ser ut nu erl gjorde?
Så den ser ut nu, kan försöka fixa bild från när den va ny opererad :)


man blir iaf sjukt hungrig när man ser bilden :roll:
HAha, den är porrig, dock ser den ganska okej ut där :d Värre när de är kallt ute, då spricker den i ärren...
Every man dies, but not every man really lives!

Kolla In Min KTM Senda!

Träningsnarkoman som gått ifrån sin egna hoj, men hänger kvar här och hjälper till. Går min egna väg.
Användarens profilbild
D3nnis
Kinaraket
Inlägg: 958
Blev medlem: 26 december 2010, 17:54
Ort: västerås

Inlägg av D3nnis »

haha jag råkar jämt illa ut när jag spelar hockey ;)

jag stod och sköt mot ett mål och på kort sidan så spelade någon gubbe med några barn match alltså på samma plan halva som jag spelade på och sen sköt jag mot målet och missade så pucken åkte ner i hörnet då åker jag och hämtar den och då kommer de en gubbe på 40 bast fram till mig och frågor om jag ska skjuta på målet då svarar jag vänligt jo jag tänkte göra de då säger idiot jäveln men vi spelar match ska du förstöra för när vi spelar match här och på andra sidan står de folk och skjuter på målet du får stå där då svarade jag vänligt men de är så mycket folk där så jag står här ist då börjar han bli sur och frågar om jag tänker förstöra deras match då säger jag på vilket jävla sätt? då säger han du skjuter mot målet när vi spelar då svarar jag ja men jag skjuter ju inte när ni är nära målet? då tar han min puck och säger du får spela där nere så skjuter han i väg min puck till andra sidan planen då får jag damp och skriker på han DU DE ÄR INGEN JÄVLA MATCH TID DE HÄR ÄR ALLMENHETENS ÅKNING SÅ DU KAN INTE SÄGA ÅT MIG ETT SKIT GUBB JÄVEL då kommer han fram och börjar käfta ännu mera sen säger jag dra åt helvette då drog han och fortsatte spela sin viktiga match sen efter 5 minuter drog han xD
Patog: straffas ? .......fan ingen som vågar kaxa med mig


PK jo alla retar dig för din hajper
Användarens profilbild
Victorh
F.D Crew
Inlägg: 4176
Blev medlem: 29 maj 2011, 09:35
Ort: Vasa, Finland

Inlägg av Victorh »

hännt mycket då ajg skejtade för som 7 åring bröt jag 2 ledband i vristen det har bara fortsatt sen dess jag bryter sträcker ledbandena.

Bäst minns jag för ett år sen då jag skulle gör popshuvit ner för 7 trappor vart man inte fick ordentligt med fart. Såklart för lite fart landar snett på sista trappsteget med foten ligger och vrider mig runt lite där.

Tar upp telefonen ringer mamma att jag inte kan stiga på foten säger hon inte igen men jag kommer om 45min skall stryka klart först ::D:D:D

Senså läkar besök för att jag skulle få ett stöd så hade jag hälsögranskning frågade dom vad som hännt berättar jag då blabla..

Efter foten läkt 1 vecka slänger jag mig i värkmedicin och skall försöka på ett par andra trappor vrickar jag andra foten hamnade jag hämta kryckor hade så sjukt i båda så kunde inte stiga och nästa dag skulle jag igen till hälsovårdaren så först sade de har inte foten läkt jag bara ja men vrickade redan andra började de gap skratta :D:D

på 1år hade jag kryckor 8 gånger och så hade jag 3veckor nyckelbenet av :D

Nyckelbenet är en jävel kan inte dyka mera huvudföre från 5m för det värker så ....
Användarens profilbild
Hugge66
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 499
Blev medlem: 15 september 2011, 17:43
Ort: vallåkra

Inlägg av Hugge66 »

det var en gång i somras när jag och hela min familj var påväg hem vi hade handlat elr ngt så på vägen hem hade vi stannat och handlat mat och då råka jag klämma min syster stor tå i bil dörren så naglen blev helt blå och blodig så iv körde ju hem och skulle kolla till det så hoppar hon ut och då stänger min pappa dörren och klämmer hennes tumme i dörren lyckat och den blir också helt blå lyckat ! haha
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!
Inlägg: 10635
Blev medlem: 9 november 2007, 15:39

Inlägg av bensinskalle »

Bland de roligaste jag råkat ut för på stan en sen vinterkväll:

Förra vintern var jag ute och sladdade i stan med 240:in förstås, på ett litet industriområde kan vi kalla det. Riktigt jävla kul var det. Hade två polare med mig som satt i baksätet.

Vi hittade ett bra ställe, en parkering, som var perfekt att ha som driftbana, den gick runt runt och var perfekt att öva lite på. För att göra det hela mer intressant så började jag åka på breställ och toucha saker med baken på bilen, mest snövallar men en del träd också när jag fick chansen.

För att göra det hela ännu mer intressant skulle jag försöka dunka i en ganska välfrusen snövall lite extra så jag skulle få lite snygga bulor på bakflygeln på bilen, så jag tog fart, la upp bilen snyggt på ställ och kom med bra fart mot en snövall. Dock blev det lite väl mycke fart så bilen tog i snövallen med bresidan, och snövallen var lite lagom hård så hela sidan på bilen lyften upp, polarna i baksätet slog i taket och hela tröskeln på högersidan blev intryckt ;)

Men kul var de, de två i baksätet skrattade som fan i alla fall, även fast de fick ganska ont i huvudet
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Zer0x
Avstängd
Inlägg: 732
Blev medlem: 20 november 2010, 14:42

Inlägg av Zer0x »

bensinskalle skrev:Bland de roligaste jag råkat ut för på stan en sen vinterkväll:

Förra vintern var jag ute och sladdade i stan med 240:in förstås, på ett litet industriområde kan vi kalla det. Riktigt jävla kul var det. Hade två polare med mig som satt i baksätet.

Vi hittade ett bra ställe, en parkering, som var perfekt att ha som driftbana, den gick runt runt och var perfekt att öva lite på. För att göra det hela mer intressant så började jag åka på breställ och toucha saker med baken på bilen, mest snövallar men en del träd också när jag fick chansen.

För att göra det hela ännu mer intressant skulle jag försöka dunka i en ganska välfrusen snövall lite extra så jag skulle få lite snygga bulor på bakflygeln på bilen, så jag tog fart, la upp bilen snyggt på ställ och kom med bra fart mot en snövall. Dock blev det lite väl mycke fart så bilen tog i snövallen med bresidan, och snövallen var lite lagom hård så hela sidan på bilen lyften upp, polarna i baksätet slog i taket och hela tröskeln på högersidan blev intryckt ;)

Men kul var de, de två i baksätet skrattade som fan i alla fall, även fast de fick ganska ont i huvudet
Använder ni inte bälte? idioter! :evil:
Användarens profilbild
Gröngöling
Snuten
Inlägg: 1066
Blev medlem: 3 november 2011, 19:41
Ort: Staffanstorp

Inlägg av Gröngöling »

Var med polarna på en närliggande skola vid 10 på kvällen, skulle köra ut på gräset för att hålla på med en polare som ringde nån... bromsar lite nätt, men råkar använda frambromsen, jävligt hårt dessutom och ligger ner i gräset med moppen bredvid. :P Som tur var blev det inga märken :D

Skapligt pinsamt!
Användarens profilbild
moppenissen96
Kinaraket
Inlägg: 1178
Blev medlem: 30 mars 2011, 20:04

Inlägg av moppenissen96 »

Kör i en korsning så ligger min kompis bakom med sin speedfight som var lagom stylad , Ska precis svänga när man hör ett brak och kollar bak så ligger han på marken med moppen över sig och skrattar :) Alla kåpor utom 2 st spräcktes på hans moppe :?
Avverkade moppar & A-traktorer

5x Speedfight
4x Aerox
2x Slider
3x Viva city
1x Derbi Senda
2x Yamaha FS1
2x Baotian
Volvo 240 turbo okapad
2x Volvo 744 kapad

Nuvarande fordon

BMW 320 M-sport E46
Speedfight 2 09
Användarens profilbild
Hugge66
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 499
Blev medlem: 15 september 2011, 17:43
Ort: vallåkra

Inlägg av Hugge66 »

en polare på min skola ett år mindre då hade skaffat moppe och så hade han kört ett tag så sa han till mig att han skulle byta kolv så fråga han om jag kunde beställa till han och jag sa givetvis ja om han betala då som han gjorde sen när kolven kom så kom han hem till mig och skulle byta den så när jag var påväg att börja ta av hans cylinder så sa han nä jag kan själv och ja bara jaja så jag gick i väg och putsa och gjorde ngt på min piaggio så någon timme senare gick jag bort till han och då var allt på igen och jag blev lite häpen och tänkte jaha det gick väll bra så prova han kicka och det lät helt cp i motorn då men han kicka och kicka så prova jag kicka och kände att kicken gled lätt som smör haha så sa jag att jag får kolla på hur han satt kolven och då hade han satt den ena kolvringen under kolven och den andra över... så jag tog av allt och satte ihop det rätt sen gick den igång igen ju så sa jag du kan köra in den utanför mitt hus om du vill för du vet väll vad man gör när man kör in den va? så sa han jaja klart jag vet , jaha bra sa jag och gick in i mitt hus och titta på tv
och hörde hur han börja köra där ute
så typ en halvtimme senare kom han och knacka på dörren och sa den bara stanna och så låste sig bakhjulet, jag bara körde du lugnt i början och då säger han nej jag körde här ute ju så han hade alltså bara dragit fullgas på vägen som är 4km lång och så hade den skurit i slutet för den var inte inkörd ju.....
Användarens profilbild
Mattyyy
Thai-Taxi
Inlägg: 2470
Blev medlem: 18 augusti 2011, 16:43
Ort: Eskilstuna
Kontakt:

Inlägg av Mattyyy »

Jag och Martin var och lekte med båda vivorna i en hage och körde runt. Han åkte på Danielssons gamla som lät utav helvete eftersom den inte hade några avgaspackningar , spricka i röret och röret satt inte riktigt på som det ska så den lät utav helvete. Men sen slutade moppen driva när jag stannade till för att snacka lite med Martin så tänkte aja det är väl som med andra vivan man behöver springa igång den ibland så sagt och gjort börjar jag springa med den och gasa men den driver inte , jag lyssnar och hör inga missljud eller liknande så springer lite till och hör ett jävla brak så känner att nått flyger in i benet , tittar bakåt ser att variatkåpan har gått av och halva ligger bakom mig. Det som hände var tydligen att ena kopplingsfjädern gick av så en kopplingsback flög in i v-kåpan så att den gick av , den krökte hela kopplingen , pressade av kopplingsklockan och sköt muttern rakt in i benet på mig med en jävla kraft. Men självklart får ni lite bilder också :

Bild
Användarens profilbild
Bergsten
Extra Varnad
Inlägg: 948
Blev medlem: 16 november 2010, 21:31
Ort: Rossön

Inlägg av Bergsten »

Får väll bidra lite jag med då :)

Typ då jag var 7 något, solig sommardag, alla var glada... 8)
Av någon anledning så kastade jag och min syster frisbee till varandra, morsan klippte gräset. Var rätt kul, tills syrran kastade väldigt långt, kutade som bara den, vänder mig om och ska fånga men som sedan resulterar i att jag snubblar framåt och slår i grannens blomlåda, som sjävklart var gjort av någon kapad takplåt som stack rakt upp med den kapade delen. Fick ett stort jävla fett jack i pannan, kutar efter morsan, hon hade ju hörselskydd så hon hörde inget så fick som så gott som sparka hon i arslet innan hon ens brydde sig i att kolla, där kutar man efter mamma med blodet fulla samt tårar, fyfan :lol:
Kolla gärna in mitt Rieju Drac RR Sport Edition 2005 Projekt!

http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=23515
Roxxen96 skrev:Vadå heldraget? Där får man köra om.
Användarens profilbild
Bergsten
Extra Varnad
Inlägg: 948
Blev medlem: 16 november 2010, 21:31
Ort: Rossön

Inlägg av Bergsten »

Bergsten skrev:Får väll bidra lite jag med då :)

Typ då jag var 7 något, solig sommardag, alla var glada... 8)
Av någon anledning så kastade jag och min syster frisbee till varandra, morsan klippte gräset. Var rätt kul, tills syrran kastade väldigt långt, kutade som bara den, vänder mig om och ska fånga men som sedan resulterar i att jag snubblar framåt och slår i huvudet i grannens blomlåda, som sjävklart var gjort av någon kapad takplåt som stack rakt upp med den kapade delen. Fick ett stort jävla fett jack i pannan, kutar efter morsan, hon hade ju hörselskydd så hon hörde inget så fick som så gott som sparka hon i arslet innan hon ens brydde sig i att kolla, där kutar man efter mamma med blodet fulla ansiktet samt tårar, fyfan :lol:
Kolla gärna in mitt Rieju Drac RR Sport Edition 2005 Projekt!

http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=23515
Roxxen96 skrev:Vadå heldraget? Där får man köra om.
Användarens profilbild
D3nnis
Kinaraket
Inlägg: 958
Blev medlem: 26 december 2010, 17:54
Ort: västerås

Inlägg av D3nnis »

Haha min tur igen haha lyckas jämt med nå skit. I dag så kom jag hem från skolan sen frågade jag morsan vart pappa var då svarar hon på parkeringen han skulle byta oljia och åka någonstans. I paniken så slänger jag på mig kläderna för att jag skulle ha en sak av han. Så jag drar på mig kläderna och börjar springa som fan. Sen springer jag runt ett hörn och kliver på en isfläck och lyckas få bakåt tyngd men på något vis så lyckas jag slänga mig frammåt och landrar på fötterna i typ 70 grader frammåt lutat helt med kroppen. Så frammåt luttat springer jag 5 meter och försöker inte att ramla sen paaang s'ger de så slåt jag i backen. Så kollar jag upp så ingen såg mig. Sån tur var så gjorde ingen de (Trodde jag) Sen så kollar jag på mina händer och ser köttiga sår och att de blöder som fan. Sen skiter jag i de och fortsätter springa. Sen hämtar jag den där saken och går hem så möts jag av grannen så säger hon hur gick de när du ramla haha höll på dö av garv då!
Patog: straffas ? .......fan ingen som vågar kaxa med mig


PK jo alla retar dig för din hajper
Användarens profilbild
JurpanS
Svårstartad skrothög
Inlägg: 178
Blev medlem: 7 februari 2012, 17:28
Ort: Ljusterö

Inlägg av JurpanS »

När ja va typ 6 år så gungade ja å en kompis gungbräda. Helt plötsligt får ja för mig att man e as tuff om man hoppar av i farten, så gjorde de å bröt armen uppe vid axeln :oops:
Användarens profilbild
Pontus_PGO
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 356
Blev medlem: 5 februari 2011, 15:34
Ort: Östergötland

Inlägg av Pontus_PGO »

Kan la dela med mig om vad som hände mig idag, jag har precis börjat på gymnasiet (natur). Det är en helt ny klass och jag kände inte så många, andra dagen (idag tisdag) så skulle vi ut och paddla kanot med klassen av någon anledning. Efter att vi hade paddlat i en timme ungefär, det var varmt och jävligt. När vi skulle gå i land så gick bruden som jag hade paddlat med i land först eftersom hon satt längst fram. då kom min mentor som skulle hjälpa alla så att ingen skulle trilla i. Dock när han skulle hjälpa mig så fick han någon snurr på kanoten precis när jag hade ställt mig upp. Och gissa vad som händer, jo jag ramlar i vattnet! Samtidigt så står hela min nya klass och asgarvar åt mig. Sedan började jag också att garva ;)
PGO PMX NAKED :D
Användarens profilbild
Demuz
King of the street
Inlägg: 1933
Blev medlem: 20 september 2011, 23:02
Ort: Rättvik
Kontakt:

Inlägg av Demuz »

Pontus_PGO skrev:Kan la dela med mig om vad som hände mig idag, jag har precis börjat på gymnasiet (natur). Det är en helt ny klass och jag kände inte så många, andra dagen (idag tisdag) så skulle vi ut och paddla kanot med klassen av någon anledning. Efter att vi hade paddlat i en timme ungefär, det var varmt och jävligt. När vi skulle gå i land så gick bruden som jag hade paddlat med i land först eftersom hon satt längst fram. då kom min mentor som skulle hjälpa alla så att ingen skulle trilla i. Dock när han skulle hjälpa mig så fick han någon snurr på kanoten precis när jag hade ställt mig upp. Och gissa vad som händer, jo jag ramlar i vattnet! Samtidigt så står hela min nya klass och asgarvar åt mig. Sedan började jag också att garva ;)
hahaha vilken bra start i sin nya klass :D
Användarens profilbild
Pontus_PGO
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 356
Blev medlem: 5 februari 2011, 15:34
Ort: Östergötland

Inlägg av Pontus_PGO »

demmuus95 skrev:
Pontus_PGO skrev:Kan la dela med mig om vad som hände mig idag, jag har precis börjat på gymnasiet (natur). Det är en helt ny klass och jag kände inte så många, andra dagen (idag tisdag) så skulle vi ut och paddla kanot med klassen av någon anledning. Efter att vi hade paddlat i en timme ungefär, det var varmt och jävligt. När vi skulle gå i land så gick bruden som jag hade paddlat med i land först eftersom hon satt längst fram. då kom min mentor som skulle hjälpa alla så att ingen skulle trilla i. Dock när han skulle hjälpa mig så fick han någon snurr på kanoten precis när jag hade ställt mig upp. Och gissa vad som händer, jo jag ramlar i vattnet! Samtidigt så står hela min nya klass och asgarvar åt mig. Sedan började jag också att garva ;)
hahaha vilken bra start i sin nya klass :D
haha aa ingen lär ju glömma bort det iaf ;)
PGO PMX NAKED :D
Användarens profilbild
ValoPallo
King of the street
Inlägg: 2278
Blev medlem: 28 mars 2011, 18:09
Ort: Åland, Finland

Inlägg av ValoPallo »

Jag tror det här var första gången jag körde Tunturin när jag hade fått hem den:

Jag skulle visa brorsan hur det går till och skulle "sula" lite (Man drar upp den på bakhjulet och använder fötterna till att släpa i marken och på så sätt balansera), givetvis var jag för glad i gasen och hann inte få upp foten på bakbromsen när det bar iväg, så det slutade med att jag lade hojen i diket och brorsan låg på marken bredvid och trodde han skulle skratta livet ur sig

:)

Och en annan gång så bromsade jag inte i en kurva av nån intressant anledning, vilket ledde till att jag satte framhjulet mellan två stenar och gjorde en fin volt över styret med hojen efter mig. Fast då var det ingen som såg, förargligt nog :)

Också drattade jag omkull på lösgrus en gång när jag skulle öva knäskrap runt en bensinpump, men det var inge kul.
Tunturi Supersport -85

Yamaha XT 125 -83

We gotta take the bastards down, Let em' know.
We gotta smash 'em to the ground,Let em' know.
We gotta take the bastards down.
Skriv svar