Motor troligen paj...

Allt övrigt snack om mopeder som inte faller in de övre kategorierna. Tips, lack mm

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Svalle
Varnad
Inlägg: 31
Blev medlem: 14 mars 2012, 17:46

Motor troligen paj...

Inlägg av Svalle »

Hej, Idag satt jag på ett trim rör och 20mm förgasare med 76 mm munstycke. Och idag när jag körde på 3 - 4 växel Så Slutade kopplingen ta och gasen sluta ta. OCh jag växlade ner på ganska höga varv så det lät ju ganska mycket när jag la ner växeln... Sen kollade jag på motorn och då hade det kommit vitt skit på nästan hela motorn, Det såg ut som vit gegga typ och luktade inte så mycket... Jag vill gärna veta vad det kan vara :/

Fick moppen att funka för 4 timmar sedan... och så händer detta...
Användarens profilbild
xXTASKENXx
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 623
Blev medlem: 3 juni 2011, 00:10
Ort: Vallentuna
Kontakt:

Re: Motor troligen paj...

Inlägg av xXTASKENXx »

Svalle skrev:Hej, Idag satt jag på ett trim rör och 20mm förgasare med 76 mm munstycke. Och idag när jag körde på 3 - 4 växel Så Slutade kopplingen ta och gasen sluta ta. OCh jag växlade ner på ganska höga varv så det lät ju ganska mycket när jag la ner växeln... Sen kollade jag på motorn och då hade det kommit vitt skit på nästan hela motorn, Det såg ut som vit gegga typ och luktade inte så mycket... Jag vill gärna veta vad det kan vara :/

Fick moppen att funka för 4 timmar sedan... och så händer detta...
Utanpå eller inuti?
Följ gärna mitt Cpi Hussar projekt! :)
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... highlight=

C r a z y M o p p e r s <3

Gilla min bild å hjälp mig vinna! :D
Jag som stegrar med moppen (svarta) :)
http://www.facebook.com/junkyard/app_291280510967766
Användarens profilbild
SickRazer
Gasres
Inlägg: 1569
Blev medlem: 12 juli 2010, 15:33
Ort: Kungsbacka
Kontakt:

Inlägg av SickRazer »

Vad är det för moppe?
Låter som att du fått kylarvatten ner i motorn som blandats med motoroljan på grund av överhettning. 76mm munstycke låter väldigt litet men vet ju inte vad det är för motor än så kan inte säga så mycket mer..
Skriv svar