Avgasrörs-Tråden Cross/SM/RR

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
HondaPojkeN
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 587
Blev medlem: 14 juli 2011, 12:53
Ort: Ale!

Inlägg av HondaPojkeN »

Vilket rör skulle lira bäst med Barkit 74cc? Kompisen har ett R2 rör nu men vi fundrar på om pro race för är bättre eller ska man ta något annat? för det kanske kommer ett 80cc senare? kan säga att han är ute efter toppfart med gött drag!
Användarens profilbild
SickRazer
Gasres
Inlägg: 1569
Blev medlem: 12 juli 2010, 15:33
Ort: Kungsbacka
Kontakt:

Inlägg av SickRazer »

Z-K skrev:vilket avgasrör ser detta ut some?

Bild :P
Ser ut som något gammalt Metrakit effektrör eller något i den stilen. Designen ser ut att vara från ett rör som sitter på de äldre Yamaha DTR modellerna, de från slutet av 90-talet/början av 2000-talet. Min kompis hade exakt ett sådant på sin DTR i alla fall, likadan hemmagjord-liknande ljuddämpare också^^
HondaPojkeN skrev:Vilket rör skulle lira bäst med Barkit 74cc? Kompisen har ett R2 rör nu men vi fundrar på om pro race för är bättre eller ska man ta något annat? för det kanske kommer ett 80cc senare? kan säga att han är ute efter toppfart med gött drag!
R2 fungerar bra med Barikit 74cc. Inte någon större skillnad på MK Porarace rören och Yasuni Race rören, Väldigt lika vridmoment. Blir det en 80cc senare så rekommenderar jag ett Voca Racing, SCR Corse Racingline eller Barikit BRK då båda är anpassade för 80cc. Alla ovannämnda underliggande racing rör är riktigt högvarviga så toppfart med gött drag är inget problem.
Senast redigerad av SickRazer den 27 juni 2012, 15:29, redigerad totalt 1 gånger.
jarken
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 787
Blev medlem: 3 april 2011, 09:57

Inlägg av jarken »

Tänkte dela med mig av lite erfarenheter på skillnader mellan MK Thrower vs Gianelli Enduro 2t till Derbi. Testat på en Original Gilera SMT -04 med 82 i munstycke som är i storsätt original i motorn.

MK Thrower: Tystare av dem två, strax över urpluggad original på låg/mellanvarv men låter som vilket effektrör som helst på högre varv. Mesta av ljudet kommer ifrån ljuddämparen och inte genom materialet på avgasröret(som det gör på gianelli avgasröret) Dovt och mörkare ljud än Gianellit. Skönt effektrör om man vill bara lite diskret och glida runt i stan mycket utan för mycket störningsmoment/blickfångare. Effekten kommer strax under Gianellit på ca 7k varv o fortsätter upp till runt 10k, blir ett lite större ryck när effekten väl kommer jämfört med Gianellit. Gjorde 82 km/h på GPS med 13/53.

Gianelli Enduro 2t: Låter mer än MK Thrower, Både genom ljuddämparen + godset är väldigt tunt i expansions kammaren. Så mycket av ljudet kommer ifrån själva kröken vid vänsterknät. Ljudet i sig är ett smattrande ljud som påminner lite om en cross, låter ljusare och piggare än MK. Effektkurvan på denna kommer lite efter MK thrower, fast går en bit längre också. Jag upplever att effekten kommer mjukare, och håller i längre, samt drar aningen bättre än MK. Toppfarten har jag ej testat då jag ej haft tillgång till GPS än.

Sammanfattning:

-MK har ett tyst och dovt ljud. Perfekt rör till original cylinder. Bra passform genom ramen och undertailen. Även ett + då ljuddämparen ser ut som original på vissa mopeder. Mycket fint rör för pengarna!

-Gianelli är ett högre och ljusare ljud. Öser på lite bättre än vad MK gör. Passformen är inte den bästa, tar i både ramen och undertailen med mellanröret(dock ej mycket, är precis så de tar i, så jag linda mitt mellanrör med avgasbandage för att vara säker). Samt kröken som säljs till Derbi har AM6 anslutning, som dem såklart skickar med! Men den är inte 100% tät i mynningen mellan adaptern och avgasröret om man inte tätar den med avgaspasta lr liknande så den blir tät.

Reflektioner:

Båda rören är likvärda varandra. Gianellit står några hundra lappar över MK nypris. För dessa hundra lappar får man aningen mer effekt + ett mer racing inriktat utseende. I slutändan är båda fina avgasrör, och jag hoppas hjälpa någon med deras vad utav avgasrör genom denna recencion.

Personligen så väljer jag Gianellit, varför? De hjälper mig bäst i min kamp mot alla Riejus :D

OBS. Allt innehåll i texten är skrivet utav MINA erfarenheter och reflektioner över dessa två avgasrör. Försöker ej höja eller sänka någon av tillverkarna genom att skriva gott eller ont om deras produkter. Utan detta innehåll är menat för att hjälpa folk över deras funderingar över avgasrören. OBS.
Användarens profilbild
Börniee
Gasres
Inlägg: 1526
Blev medlem: 16 september 2011, 20:00
Ort: Uddevalla

Inlägg av Börniee »

david96 skrev:
SickRazer skrev:
david96 skrev:tja nu är de så att pappa låter mig trimma fall jag slutar tjata om stor mc så :) nu blir de trimrör på betan! :) vilket rekomenderar ni till barkit 80cc med 21 fögg och lite annan skit :)
fall de finns något asätt att få på ett överliggane så säg till mig men då måste jag väl köra med luftfilter elr ? det är en beta rr 06 (AM6)
Barikit BRK eller Voca Racing High End rören lirar grymt med 80cc om du nu har lust att lägga pengarna på ett. Annars så fungerar högvarviga Midrace rör från Yasuni och Metrakit bra till Barikit 80cc, även Turbokits 80cc rör är något att ha.

Kan få mk sport billigt och yasuni r2 men kommer de kunna lira rätt bra tillsammans elr ska man vänta och se fall någon säljer något värre:)

inte r2!!
dra på ett R3 om det sk va något :D
Mitt Rieju Rrx Projekt
kjelle skrev:
moliki skrev:bara föra att man hänger på det här forumet så betyder det inte att man tänker sladda, drifta och leka runt med bilen man har som första bil.
Är du utrustad med penis kommer du att göra det.
Användarens profilbild
Z-K
Avstängd
Inlägg: 544
Blev medlem: 21 januari 2012, 15:15
Ort: Finland,Närpes

Inlägg av Z-K »

SickRazer skrev:
Z-K skrev:vilket avgasrör ser detta ut some?

Bild :P
Ser ut som något gammalt Metrakit effektrör eller något i den stilen. Designen ser ut att vara från ett rör som sitter på de äldre Yamaha DTR modellerna, de från slutet av 90-talet/början av 2000-talet. Min kompis hade exakt ett sådant på sin DTR i alla fall, likadan hemmagjord-liknande ljuddämpare också^^
du Säger det Stefan :/

han som säljer det säger det är ett Gianelli :) Vad säger du då? :P
GE FAN I MEJ! :wink:

Äre någon jag hatar så är det du! SickRazer
Du Lär se vilket Problem du har fått! :/ Du skulle lyssnat på mej!
Användarens profilbild
SickRazer
Gasres
Inlägg: 1569
Blev medlem: 12 juli 2010, 15:33
Ort: Kungsbacka
Kontakt:

Inlägg av SickRazer »

Z-K skrev:
SickRazer skrev:
Z-K skrev:vilket avgasrör ser detta ut some?

Bild :P
Ser ut som något gammalt Metrakit effektrör eller något i den stilen. Designen ser ut att vara från ett rör som sitter på de äldre Yamaha DTR modellerna, de från slutet av 90-talet/början av 2000-talet. Min kompis hade exakt ett sådant på sin DTR i alla fall, likadan hemmagjord-liknande ljuddämpare också^^
du Säger det Stefan :/

han som säljer det säger det är ett Gianelli :) Vad säger du då? :P
Hahah, vettefan, inte alls säker på vad för märke det är, bara att det är anpassat för de äldre DTR modellerna, det är jag 100 på ;) Man ser att det är gammalt i alla fall, har ju den där Jamarcol-liknande formen med plattare krök osv, gammalt Gianelli i så fall, inget nytt Enduro 2T
Användarens profilbild
Z-K
Avstängd
Inlägg: 544
Blev medlem: 21 januari 2012, 15:15
Ort: Finland,Närpes

Inlägg av Z-K »

SickRazer skrev:
Z-K skrev:
SickRazer skrev: Ser ut som något gammalt Metrakit effektrör eller något i den stilen. Designen ser ut att vara från ett rör som sitter på de äldre Yamaha DTR modellerna, de från slutet av 90-talet/början av 2000-talet. Min kompis hade exakt ett sådant på sin DTR i alla fall, likadan hemmagjord-liknande ljuddämpare också^^
du Säger det Stefan :/

han som säljer det säger det är ett Gianelli :) Vad säger du då? :P
Hahah, vettefan, inte alls säker på vad för märke det är, bara att det är anpassat för de äldre DTR modellerna, det är jag 100 på ;) Man ser att det är gammalt i alla fall, har ju den där Jamarcol-liknande formen med plattare krök osv, gammalt Gianelli i så fall, inget nytt Enduro 2T
hoho, finns ingen möjlighet att det passar på en dtr :) det passade på en aprilia rx 50cc - 04 å har haft hem ett Dtr rör ifrån en kompis å det funkade int. :P
GE FAN I MEJ! :wink:

Äre någon jag hatar så är det du! SickRazer
Du Lär se vilket Problem du har fått! :/ Du skulle lyssnat på mej!
Användarens profilbild
SickRazer
Gasres
Inlägg: 1569
Blev medlem: 12 juli 2010, 15:33
Ort: Kungsbacka
Kontakt:

Inlägg av SickRazer »

Z-K skrev:
SickRazer skrev:
Z-K skrev: du Säger det Stefan :/

han som säljer det säger det är ett Gianelli :) Vad säger du då? :P
Hahah, vettefan, inte alls säker på vad för märke det är, bara att det är anpassat för de äldre DTR modellerna, det är jag 100 på ;) Man ser att det är gammalt i alla fall, har ju den där Jamarcol-liknande formen med plattare krök osv, gammalt Gianelli i så fall, inget nytt Enduro 2T
hoho, finns ingen möjlighet att det passar på en dtr :) det passade på en aprilia rx 50cc - 04 å har haft hem ett Dtr rör ifrån en kompis å det funkade int. :P
Ser dock precis ut som ett, ljuddämparen är exakt likadan också
Användarens profilbild
stunt 4 life
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 740
Blev medlem: 22 januari 2012, 21:15
Ort: järvsö

Inlägg av stunt 4 life »

nån som vet lågvarvigt rör till Rieju drac -03? hittar inte thrower :)
stunt 4 life skrev:
MartinTSDI skrev:Kom bara på detta direkt från huvet. Gör va du vill med idén :)

Ta några tunn nålar och tryck dem igenom slangen. Kanske 3stycken bredvid varann. Blir som en strypning :)
är det så man stryper oljemängden nu för tin? :lol:
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem
Inlägg: 5102
Blev medlem: 2 februari 2012, 23:42

Inlägg av david96 »

tja, någon som vet fall detta röret lirar bra med barkit 80cc ?
http://twostroke.se/product.asp?product=14266
Kan pilla i din cylinder om du är snäll:*
Användarens profilbild
stunt 4 life
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 740
Blev medlem: 22 januari 2012, 21:15
Ort: järvsö

Inlägg av stunt 4 life »

david96 skrev:tja, någon som vet fall detta röret lirar bra med barkit 80cc ?
http://twostroke.se/product.asp?product=14266
Turbo Kit har jämfört ett "vanligt" effektrör som är tillverkat för cylindrar i storleken 50cc till 70cc och med klassificeringen sport --> midrace med GP röret.

Följande resultat fick man :

När man kombinerade ett cylinderkit av storleken 70cc och uppåt samt med en klassificering race med ett effektrör för 50cc till 70cc och med klassificeringen sport --> midrace så fick man ut 12hk.

Med samma cylinderkit kombinerat med GP röret istället så fick man ut hela 19hk. Detta är en extrem skillnad och inget man vill missa, så se till att ha ett passande avgassystem till just din setup.


de lirar bra!
stunt 4 life skrev:
MartinTSDI skrev:Kom bara på detta direkt från huvet. Gör va du vill med idén :)

Ta några tunn nålar och tryck dem igenom slangen. Kanske 3stycken bredvid varann. Blir som en strypning :)
är det så man stryper oljemängden nu för tin? :lol:
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem
Inlägg: 5102
Blev medlem: 2 februari 2012, 23:42

Inlägg av david96 »

okej, såg de men försäljnings snack förekommer ofta vetdu ;)
men ska nog köpa men ts överprisar rätt mycket ofta, så udnrar fall någon kunde skicka en länk till någon annan affär med samma rör ? vill ha de som är till för 80cc
Kan pilla i din cylinder om du är snäll:*
Användarens profilbild
Börniee
Gasres
Inlägg: 1526
Blev medlem: 16 september 2011, 20:00
Ort: Uddevalla

Inlägg av Börniee »

vilket rör rekomenderar ni för en Rieju rrx med 50cc?
Mitt Rieju Rrx Projekt
kjelle skrev:
moliki skrev:bara föra att man hänger på det här forumet så betyder det inte att man tänker sladda, drifta och leka runt med bilen man har som första bil.
Är du utrustad med penis kommer du att göra det.
Användarens profilbild
Boomer
Något annat
Inlägg: 344
Blev medlem: 18 juni 2010, 14:20
Ort: Uddevalla
Kontakt:

Inlägg av Boomer »

Niklas Berntsson skrev:vilket rör rekomenderar ni för en Rieju rrx med 50cc?
turbokit med wheeliebutton ;)

jag hade köpt http://www.twostroke.se/product.asp?product=9255
U suck dick and eat butt..! butt eating duck... suck fucker! - Tom DeLonge
"Erik är ett nordiskt mansnamn av germaner germanskt/fornnordiskt ursprung, ursprungligen Airikr som betyder "härskare, kung" eller "stor, mäktig"."
Användarens profilbild
Börniee
Gasres
Inlägg: 1526
Blev medlem: 16 september 2011, 20:00
Ort: Uddevalla

Inlägg av Börniee »

Hehe aa visst köra utan ljuddämpare då :-P
Nä men får ha en ljuddämpare som går att beställa också :-D
Mitt Rieju Rrx Projekt
kjelle skrev:
moliki skrev:bara föra att man hänger på det här forumet så betyder det inte att man tänker sladda, drifta och leka runt med bilen man har som första bil.
Är du utrustad med penis kommer du att göra det.
Användarens profilbild
SickRazer
Gasres
Inlägg: 1569
Blev medlem: 12 juli 2010, 15:33
Ort: Kungsbacka
Kontakt:

Inlägg av SickRazer »

Niklas Berntsson skrev:vilket rör rekomenderar ni för en Rieju rrx med 50cc?
Gianelli 2T, bland det bästa när det kommer till 50cc optimerade rör och har ett snyggt utseende samt gött ljud :)

Edit:
Här är ljuddämparen till röret också, det får man köpa separat:
http://www.twostroke.se/product.asp?product=9262
Användarens profilbild
Börniee
Gasres
Inlägg: 1526
Blev medlem: 16 september 2011, 20:00
Ort: Uddevalla

Inlägg av Börniee »

Ok det blir ett sådant!
Men fungerar orginalljuddämparen på den kröken?
Mitt Rieju Rrx Projekt
kjelle skrev:
moliki skrev:bara föra att man hänger på det här forumet så betyder det inte att man tänker sladda, drifta och leka runt med bilen man har som första bil.
Är du utrustad med penis kommer du att göra det.
Filip9707
Elmoped
Inlägg: 53
Blev medlem: 4 maj 2012, 22:34
Ort: Öckerö

överliggande till metrakit prorace 3 70cc

Inlägg av Filip9707 »

Hej!

vilket överliggande effektrör passar bäst till metrakit prorace3 70cc?
(Beta rr50 sm)

// Filip
MOS
Användarens profilbild
frankys
Elmoped
Inlägg: 146
Blev medlem: 18 juli 2011, 01:51

Inlägg av frankys »

finns de något nice låg/mellanvarigt rör till beta rr 50 ( AM6 )
Checka min youtube noob stunting men , lär mig och nya filmer kommer snart! http://www.youtube.com/watch?v=Xyje7MdwRFE http://www.youtube.com/watch?v=ZGCI3EE- ... el&list=UL
Mackanboi
Elmoped
Inlägg: 129
Blev medlem: 12 mars 2012, 21:35
Ort: UMEÅ

Inlägg av Mackanboi »

nån som vet nåt rör som skulle kunna passa bra till en k50 med trimcylinder och annan drevning? :D
vet inte vad de är för cylinder och drevning dock går 60 nu iallafall :)
Användarens profilbild
AntonB
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 620
Blev medlem: 16 juli 2011, 12:44
Ort: Alingsås
Kontakt:

Re: Avgasrörs-Tråden Cross/SM/RR

Inlägg av AntonB »

Cpi aragon 07, original vikter och urpluggat "Tecnigas next R" hur fort tror du den går? dåligt eller bra axx?
Om jag vill ha bra axx med ca 70 km/h vilka vikter? vilket rör?
Rieju SMX Projekt! Släng gärna en kommentar :D
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... 490#578490
Bild
Användarens profilbild
Z-K
Avstängd
Inlägg: 544
Blev medlem: 21 januari 2012, 15:15
Ort: Finland,Närpes

Re: överliggande till metrakit prorace 3 70cc

Inlägg av Z-K »

Filip9707 skrev:Hej!

vilket överliggande effektrör passar bäst till metrakit prorace3 70cc?
(Beta rr50 sm)

// Filip
Voca eller sp, Barikit brk röret. :)

Skulle nog kört på Sp först.
GE FAN I MEJ! :wink:

Äre någon jag hatar så är det du! SickRazer
Du Lär se vilket Problem du har fått! :/ Du skulle lyssnat på mej!
Användarens profilbild
Nicke_95
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 459
Blev medlem: 11 juni 2011, 23:10

Inlägg av Nicke_95 »

Kanske ska köpa ett Metrakit pro race underliggande som är till en AM6 motor egentligen tror ni det blir svårt att få på det på en Derbi ?
Tjobba
Elmoped
Inlägg: 43
Blev medlem: 9 juni 2012, 08:53

Inlägg av Tjobba »

Någon som vet om det finns någon värmesköld eller värmeskydd som man kan sätta på ett Gianelli 2t? Är ju så lätt att bränna sig på kröken?
Användarens profilbild
k-skåpet
F.D Crew
Inlägg: 2160
Blev medlem: 13 juni 2011, 19:28
Ort: Lenhovda

Inlägg av k-skåpet »

Tjobba skrev:Någon som vet om det finns någon värmesköld eller värmeskydd som man kan sätta på ett Gianelli 2t? Är ju så lätt att bränna sig på kröken?
går ju att lägga på avgasbandage :)
Beta v1.0 Ktm edition.
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=40990

Söker Prorace rör, byter gärna mot portad sp-cylinder och massa andra saker, hör av dig om du har något du är sugen på att byta eller sälja. :)
Användarens profilbild
NOName?
Kinaraket
Inlägg: 973
Blev medlem: 23 april 2012, 19:50
Ort: Finland

Inlägg av NOName? »

har en original Rieju mrx, vilket rör ska jag sätta på för att få bra axx och lite bättre topp? inte för dyrt
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem
Inlägg: 6937
Blev medlem: 13 juni 2008, 20:51

Inlägg av DEA!! »

du vill alltså ha ett lågvarvigt rör till ett bra pris, thrower!
http://twostroke.se/product.asp?product=11032
Årets Styrelsemedlem 2013
:)
Elmoped
Inlägg: 79
Blev medlem: 14 april 2012, 13:13

Inlägg av :) »

Tjena! vilket rör är bäst till denna setup som jag nämner nedan?

moppen är en Rieju mrx power up 08 med AM6 motor

setup:
Arisal 70 racing
21mm förgasare dellorto
baikit ostrypt 25mm
mallossi racing membran
mallossi luftfilter E14 racing
MVT millennium analog tändsystem
barikit racing vev
barikit vevlagersats
92 munstycke till en början
11 fram och 62 back till en början
tacksam för alla svar:)
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem
Inlägg: 5102
Blev medlem: 2 februari 2012, 23:42

Inlägg av david96 »

MartinTSDI skrev:Tjenare. Ska köpa en Derbi Senda nu om 2timmar och undrar vilket rör passar bäst till en orginal Senda?
tack på förhand!
högvarvligt gianelle 2t lågvarvligt mk trhower :)
gianelle låter mycket mera men går bra mycket bättre, glöm inte att byta musntycken :)
Kan pilla i din cylinder om du är snäll:*
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem
Inlägg: 6937
Blev medlem: 13 juni 2008, 20:51

Inlägg av DEA!! »

:) skrev:Tjena! vilket rör är bäst till denna setup som jag nämner nedan?

moppen är en Rieju mrx power up 08 med AM6 motor

setup:
Arisal 70 racing
21mm förgasare dellorto
baikit ostrypt 25mm
mallossi racing membran
mallossi luftfilter E14 racing
MVT millennium analog tändsystem
barikit racing vev
barikit vevlagersats
92 munstycke till en början
11 fram och 62 back till en början
tacksam för alla svar:)
lågvarvigt eller högvarvigt? Yasuni eller turbko kit!
Årets Styrelsemedlem 2013
Tjobba
Elmoped
Inlägg: 43
Blev medlem: 9 juni 2012, 08:53

Inlägg av Tjobba »

MartinTSDI skrev:
david96 skrev:
MartinTSDI skrev:Tjenare. Ska köpa en Derbi Senda nu om 2timmar och undrar vilket rör passar bäst till en orginal Senda?
tack på förhand!
högvarvligt gianelle 2t lågvarvligt mk trhower :)
gianelle låter mycket mera men går bra mycket bättre, glöm inte att byta musntycken :)
Ok tack. Ca 10 storlekar upp i munstycke lär väll duga?
Jag slänger upp en bild ikväll då han sa att de sitter ett trimrör på men han vet inte va för nån.
Har nyligen hjälpt en med att sätta på ett Giannelli 2T på en -05:a med gamla Derbi-motorn. Borrade även locket på luftburken (ej synligt under ramen), så då blev det bra med ett 98 munstycke och nålclipset så att nålen kommer ett hack lägre än mitten. Aningen seg och svag på låga varv men vid ca 7,5-8 000 varv kommer en hästspark av nåde, varvar upp till ca 12 000 varv och man bara jublar av draget. Mätaren ut innan man hinner lägga i sexan..

Tätade med avgaspasta runt adaptern vid cylinderfästet så det blev helt tätt. Tycker inte röret låter så högt som många säger utan det är fullt acceptabelt! Men se till att det blir tätt runt kröken vid cylindern, delningen och ljuddämparen. Ett stort minus är att det inte finns någon värmesköld, brännskydd, likt på originalsystemet så risken att bränna sig på benet är stor. Man får passa sig om man åker i shorts.

Pluggen (strypbrickan) i kröken satt så förbannat så jag fick borra ut den rackarn!

Men måste säga att Giannelli 2T Enduro är grym på Derbi! Imponerande att man kan plocka ut så mycket kräm ur en 50 cc motor med originalgasaren!
:)
Elmoped
Inlägg: 79
Blev medlem: 14 april 2012, 13:13

Inlägg av :) »

DEA!! skrev:
:) skrev:Tjena! vilket rör är bäst till denna setup som jag nämner nedan?

moppen är en Rieju mrx power up 08 med AM6 motor

setup:
Arisal 70 racing
21mm förgasare dellorto
baikit ostrypt 25mm
mallossi racing membran
mallossi luftfilter E14 racing
MVT millennium analog tändsystem
barikit racing vev
barikit vevlagersats
92 munstycke till en början
11 fram och 62 back till en början
tacksam för alla svar:)
lågvarvigt eller högvarvigt? Yasuni eller turbko kit!
okej tack så mycket:)
Användarens profilbild
gxx83
Elmoped
Inlägg: 24
Blev medlem: 24 juni 2012, 19:33
Ort: Stockholm

Aprilia RX 80 MHR Replica med MHR Supermotorör (överliggande

Inlägg av gxx83 »

Tjena, har en Aprilia RX -07, bara 100 mil sen dess, med en MHR replica 28mm fg och ett MHR supermoto överliggande rör just nu.. har haft den som ett litet sommarnöje och har darför kört mest på landet där ljudnivån inte stör så mycket.. ;)

Tar den till Stockholm nu och tänkte köra i stan.. vilket rör jag ska jag köpa för att få en hyfsat effekt (kanske inte som det rör jag har idag) men som är lite mindre uppseendeväckande... vill gärna ha ett överliggande och helst inte ett Hebo bufanda (dålig erfarenhet sen tidigare) Tacksam för svar! MVH /Gustaf
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem
Inlägg: 5102
Blev medlem: 2 februari 2012, 23:42

Inlägg av david96 »

mk trhower :)
elr packa om ljuddämparen och på med vagasbandage på mhr röret
Kan pilla i din cylinder om du är snäll:*
Användarens profilbild
gxx83
Elmoped
Inlägg: 24
Blev medlem: 24 juni 2012, 19:33
Ort: Stockholm

Inlägg av gxx83 »

david96 skrev:mk trhower :)
elr packa om ljuddämparen och på med vagasbandage på mhr röret
Hur mycket effekt och kick tror du jag tappar på det? den gör väl mellan 110 och 120 mätarfart i nuläget ;)
Skriv svar