Aerox baktänder

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
tompa221
Avstängd
Inlägg: 423
Blev medlem: 13 april 2012, 20:28
Ort: Partille

Aerox baktänder

Inlägg av tompa221 »

Som ryriken lyder så gÅr roxxen skit, jag fick ett zx av en kompis och jag bytte till 4.1 gram och moppe gick helt okej så jag och en polare åke runt lite sen ville han prova min moppe så komma han tillbaks och då började den baktända och toppar ca 14km/h, kan det vara munstycket? Har bytt hela tändingen men det har inte hjälpt.
Perra.S skrev:
potog skrev: Tror dom menar höjden på själva porten. så man vet hur länge porten kommer att vara uppe.


Kommer nog inte avslöja massa för då kommer inte vi som sysslar med sånt här ha några "Jobb" men visst kan man förklara men kommer nog inte säga allt :P
Seriöst, är du ens på riktigt?
Användarens profilbild
YamahaMarcus
Traktor pöjken
Inlägg: 1287
Blev medlem: 29 februari 2012, 21:20
Ort: Ljungskile

Re: Aerox baktänder

Inlägg av YamahaMarcus »

tompa221 skrev:Som ryriken lyder så gÅr roxxen skit, jag fick ett zx av en kompis och jag bytte till 4.1 gram och moppe gick helt okej så jag och en polare åke runt lite sen ville han prova min moppe så komma han tillbaks och då började den baktända och toppar ca 14km/h, kan det vara munstycket? Har bytt hela tändingen men det har inte hjälpt.
Därför du inte kunde komma på meetet idag :(?

Vad har du för munstycke?
Projekt:

Volvo Duett -66 - Såld
Rieju drac -03 ( http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=45767 Till Salu )
Yamaha Slider -12 -Såld
Yamaha Aerox -02 - Såld (http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=47350)
Volvo 244 -88 - Såld
Crescent Compact
Volvo 945 ltt -96
Bilprojekt finns på "Dahlqan" på Garaget.org
Användarens profilbild
tompa221
Avstängd
Inlägg: 423
Blev medlem: 13 april 2012, 20:28
Ort: Partille

Inlägg av tompa221 »

fick inte för farsan, han blev skit sur när jag bytte rör så jag städade garaget och då blev han glad men då var det försent.

vet inte storleken eftersom säljaren inte svarar på sin mejl. men ska fråga han igen! konstigt att den skulle börja gå dåligt bara sådär?
Perra.S skrev:
potog skrev: Tror dom menar höjden på själva porten. så man vet hur länge porten kommer att vara uppe.


Kommer nog inte avslöja massa för då kommer inte vi som sysslar med sånt här ha några "Jobb" men visst kan man förklara men kommer nog inte säga allt :P
Seriöst, är du ens på riktigt?
wille95
Kort stubin
Inlägg: 1724
Blev medlem: 17 augusti 2010, 20:43
Ort: berga

Inlägg av wille95 »

tompa221 skrev:fick inte för farsan, han blev skit sur när jag bytte rör så jag städade garaget och då blev han glad men då var det försent.

vet inte storleken eftersom säljaren inte svarar på sin mejl. men ska fråga han igen! konstigt att den skulle börja gå dåligt bara sådär?
kollla i förgasarjäveln din lata jävel iställe för att maila ägarn innan,
de 3 skruv, lossa förgasaren mot insuget, sen 2 skruvar som hållert fast flottören
Aha, vafan är det för tråd egentligen... Skaffa dig polare att prata ut dig på ist.

Låser.
karlsson^ the one and only :D
Användarens profilbild
tompa221
Avstängd
Inlägg: 423
Blev medlem: 13 april 2012, 20:28
Ort: Partille

Inlägg av tompa221 »

wille95 skrev:
tompa221 skrev:fick inte för farsan, han blev skit sur när jag bytte rör så jag städade garaget och då blev han glad men då var det försent.

vet inte storleken eftersom säljaren inte svarar på sin mejl. men ska fråga han igen! konstigt att den skulle börja gå dåligt bara sådär?
kollla i förgasarjäveln din lata jävel iställe för att maila ägarn innan,
de 3 skruv, lossa förgasaren mot insuget, sen 2 skruvar som hållert fast flottören
"kort stubin" xD men det är 95 munstycke på nu tar resten i munstyckes tråden.
Senast redigerad av tompa221 den 23 juni 2012, 21:47, redigerad totalt 1 gånger.
Perra.S skrev:
potog skrev: Tror dom menar höjden på själva porten. så man vet hur länge porten kommer att vara uppe.


Kommer nog inte avslöja massa för då kommer inte vi som sysslar med sånt här ha några "Jobb" men visst kan man förklara men kommer nog inte säga allt :P
Seriöst, är du ens på riktigt?
Användarens profilbild
some guy
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 512
Blev medlem: 3 november 2010, 11:45

Inlägg av some guy »

wille95 skrev:
tompa221 skrev:fick inte för farsan, han blev skit sur när jag bytte rör så jag städade garaget och då blev han glad men då var det försent.

vet inte storleken eftersom säljaren inte svarar på sin mejl. men ska fråga han igen! konstigt att den skulle börja gå dåligt bara sådär?
kollla i förgasarjäveln din lata jävel iställe för att maila ägarn innan,
de 3 skruv, lossa förgasaren mot insuget, sen 2 skruvar som hållert fast flottören


shhh lugna ner dig grabben!
Victorh skrev:glykol + vatten intebra kan vara det som är problemet!
antonpg94
Herr Åström
Inlägg: 879
Blev medlem: 11 juni 2010, 20:23
Ort: Härnösand
Kontakt:

Inlägg av antonpg94 »

1+
Im ridi´n Twostroke on Twostrokerider!
Användarens profilbild
YamahaMarcus
Traktor pöjken
Inlägg: 1287
Blev medlem: 29 februari 2012, 21:20
Ort: Ljungskile

Inlägg av YamahaMarcus »

Kolla så att tändhatten sitter riktigt på o inte löst xD Vet att de låter cp eftersom den e med i tändningsproccesen men på min kompis sf2a så hade nån pillat loss den i skolan o den börja baktända och gå skit XD Så tryckte vi fast den så gick den bra hehe.. antagligen inte lösningen men testa om du inte redan gjort de xD
Projekt:

Volvo Duett -66 - Såld
Rieju drac -03 ( http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=45767 Till Salu )
Yamaha Slider -12 -Såld
Yamaha Aerox -02 - Såld (http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=47350)
Volvo 244 -88 - Såld
Crescent Compact
Volvo 945 ltt -96
Bilprojekt finns på "Dahlqan" på Garaget.org
Skriv svar