Nu när Airsalen 70'n skurit så måste jag köpa en ny cylinder och funderar på att byta upp till 80cc, eller någon Midrace cylinder i minst 70cc klassen.
Vilken skulle funka bäst till min setup tror ni? Räcker det med förstärkta vevlager till 80 kubikarna för att vara hyffsad säker från vevras?
Har bland annat 21mm Dellorto förgasare och SCR Corse Chrome avgassystem.
gussen är riktigt rolig att köra med så skulle nog valt den. som svar på skillnaderna mellan tp cylindrarna så vad jag kan se den ena dela topplock, annars vettifan
k-skåpet skrev:gussen är riktigt rolig att köra med så skulle nog valt den. som svar på skillnaderna mellan tp cylindrarna så vad jag kan se den ena dela topplock, annars vettifan
Ja, men byt den så du nt riskerar att cylindern tar skada!
bensinskalle skrev:Nu har ja inte råkat ut för så värst många elaka grannar, men ja lovar er, ställer de sig en jävel och glor eller ställer sig på vägen så åker fingret upp i vädret....
Har en gubbjävel till granne men han ä snut så fingret får stanna på styret...
Piitus96 skrev:Ja, men byt den så du nt riskerar att cylindern tar skada!
Har ju förstärkta lager också och ska ändå sälja moppen så det är lugnt
Så ditt tänk är att du skiter i ifall den rasar eftersom du ska sälja den och ägaren får reparera den? :S
Hoppas du köper en bil nån dag så rasar skitet ihop.
Piitus96 skrev:Ja, men byt den så du nt riskerar att cylindern tar skada!
Har ju förstärkta lager också och ska ändå sälja moppen så det är lugnt
Så ditt tänk är att du skiter i ifall den rasar eftersom du ska sälja den och ägaren får reparera den? :S
Hoppas du köper en bil nån dag så rasar skitet ihop.
haha nej, menade att eftersom det sitter förstärkta lager nu så borde den hålla längre. En vev kan ju rasa när som helst ändå, inget varken jag eller köparen kan göra något åt. Sitter det trimvev är chansen mindre att det händer tidigare men det kan fortfarande hända. Vill den som köper den vara mer säker på att den ska hålla längre så får han fixa det om han inte nöjer sig med förstärkta lager.
SickRazer skrev:
Hade gärna gjort det men originalveven pallar verkligen inte en patanegra^^
min kompis kör på en portad Hebo manston.. same shit som pata negra då..
med sin orginal vev. den håller och har hållt bra länge nu
tror inte de är same shit riktigt...
Sedanså har vi en cylindertråd för sånt här sickrazer
Vet det, har skrivit där med men får inte något svar där och jag vill beställa cylindern så fort som möjligt, just nu lutar jag mest åt Barikit 80cc faktiskt, då veven inte ska behöva ha problem med den
Vongyllis, din kompis har antingen haft extrem tur hittills eller så kör han som en mes Om det nu är Red Racing cylindern du menar