Crossdäck till Derbi Senda xtreme - 06

Allt övrigt snack om mopeder som inte faller in de övre kategorierna. Tips, lack mm

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

mattethiger
Elmoped
Inlägg: 19
Blev medlem: 3 maj 2012, 09:05

Crossdäck till Derbi Senda xtreme - 06

Inlägg av mattethiger »

Hej, jag skulle vilja skaffa dessa : http://www.twostroke.se/product.asp?pro ... trib1=1603 till min Derbi, men däck dimensionerna verkar inte stämma. Jag har dessa dimensioner nu :

Fram 100/80 - 17
Bak 130/70 - 17

Jag undrar om det kanske inte spelar någon större roll om bredd osv.

Tack på förhand, Mathias
Derbi Senda X-treme
Användarens profilbild
Piitus96
Gasres
Inlägg: 1553
Blev medlem: 15 november 2011, 20:44
Ort: Staffanstorp

Inlägg av Piitus96 »

du ahr gjort för många trådar, du har gjort för många trådar, du har gjort för många trådar, radera dem, radera dem, radera dem
bensinskalle skrev:Nu har ja inte råkat ut för så värst många elaka grannar, men ja lovar er, ställer de sig en jävel och glor eller ställer sig på vägen så åker fingret upp i vädret....

Har en gubbjävel till granne men han ä snut så fingret får stanna på styret...
Användarens profilbild
Bergsten
Extra Varnad
Inlägg: 948
Blev medlem: 16 november 2010, 21:31
Ort: Rossön

Inlägg av Bergsten »

Bredden spelar ingen större roll, det är mest hur du vill att det ska se ut ;) Dock måste du ha ett däck som är rätt dimension på "-skalan till din moped, och som du skrivit så har du 17" fälgar. Det däck du har länkat är ett till 18" fälg, leta åt ett till 17" som du gillar och posta igen så får någon bedömma om det är möjligt att använda däcket till just din fälg :)

PS. Tare lugnt med hur mycket du klickar på "skickat"-knappen, blev 2 trådar ;)
Kolla gärna in mitt Rieju Drac RR Sport Edition 2005 Projekt!

http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=23515
Roxxen96 skrev:Vadå heldraget? Där får man köra om.
Användarens profilbild
Roxxen96
F.D Crew
Inlägg: 3295
Blev medlem: 13 juni 2011, 18:25

Inlägg av Roxxen96 »

Piitus96 skrev:du ahr gjort för många trådar, du har gjort för många trådar, du har gjort för många trådar, radera dem, radera dem, radera dem
Det där var väl lite väl onödigt? :roll: Vettiga svar om du skall svara, tack!
mattethiger
Elmoped
Inlägg: 19
Blev medlem: 3 maj 2012, 09:05

Inlägg av mattethiger »

Bergsten skrev:Bredden spelar ingen större roll, det är mest hur du vill att det ska se ut ;) Dock måste du ha ett däck som är rätt dimension på "-skalan till din moped, och som du skrivit så har du 17" fälgar. Det däck du har länkat är ett till 18" fälg, leta åt ett till 17" som du gillar och posta igen så får någon bedömma om det är möjligt att använda däcket till just din fälg :)

PS. Tare lugnt med hur mycket du klickar på "skickat"-knappen, blev 2 trådar ;)
Jag hittar inga däck här på twostroke, vet du något ställe som säljer däck till min Derbi? Dubbelpostningen var för att mitt internet dog precis efter jag tryckt skicka, så jag trodde inte att det blev något. Ledsen för det.

Mathias
Derbi Senda X-treme
Användarens profilbild
TrueBorn
Kinaraket
Inlägg: 853
Blev medlem: 26 juli 2011, 10:37

Inlägg av TrueBorn »

Köp mina cross däck på fälg till Senda :roll:
Användarens profilbild
Bergsten
Extra Varnad
Inlägg: 948
Blev medlem: 16 november 2010, 21:31
Ort: Rossön

Inlägg av Bergsten »

mattethiger skrev:
Bergsten skrev:Bredden spelar ingen större roll, det är mest hur du vill att det ska se ut ;) Dock måste du ha ett däck som är rätt dimension på "-skalan till din moped, och som du skrivit så har du 17" fälgar. Det däck du har länkat är ett till 18" fälg, leta åt ett till 17" som du gillar och posta igen så får någon bedömma om det är möjligt att använda däcket till just din fälg :)

PS. Tare lugnt med hur mycket du klickar på "skickat"-knappen, blev 2 trådar ;)
Jag hittar inga däck här på twostroke, vet du något ställe som säljer däck till min Derbi? Dubbelpostningen var för att mitt internet dog precis efter jag tryckt skicka, så jag trodde inte att det blev något. Ledsen för det.

Mathias
För twostroke är ju det enda alternativet också? ;) Kolla på biltema, där har dom däck. Bara hoppas på att dom har något som passar :)
Piitus96 skrev: du ahr gjort för många trådar, du har gjort för många trådar, du har gjort för många trådar, radera dem, radera dem, radera dem
Ska du bara häva ur dig sådant där skit och inte hjälpa till något så är det lika bra att dra igen, stackars människor som har så mycket till liv att skriva såna där svar. Hahahah, skrattretande :D
Kolla gärna in mitt Rieju Drac RR Sport Edition 2005 Projekt!

http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=23515
Roxxen96 skrev:Vadå heldraget? Där får man köra om.
mattethiger
Elmoped
Inlägg: 19
Blev medlem: 3 maj 2012, 09:05

Inlägg av mattethiger »

Bergsten skrev:
mattethiger skrev:
Bergsten skrev:Bredden spelar ingen större roll, det är mest hur du vill att det ska se ut ;) Dock måste du ha ett däck som är rätt dimension på "-skalan till din moped, och som du skrivit så har du 17" fälgar. Det däck du har länkat är ett till 18" fälg, leta åt ett till 17" som du gillar och posta igen så får någon bedömma om det är möjligt att använda däcket till just din fälg :)

PS. Tare lugnt med hur mycket du klickar på "skickat"-knappen, blev 2 trådar ;)
Jag hittar inga däck här på twostroke, vet du något ställe som säljer däck till min Derbi? Dubbelpostningen var för att mitt internet dog precis efter jag tryckt skicka, så jag trodde inte att det blev något. Ledsen för det.

Mathias
För twostroke är ju det enda alternativet också? ;) Kolla på biltema, där har dom däck. Bara hoppas på att dom har något som passar :)

Jag hittar inga på biltema heller :(
Derbi Senda X-treme
Användarens profilbild
TechnoMen
Avstängd
Inlägg: 1114
Blev medlem: 17 september 2011, 15:17

Inlägg av TechnoMen »

//Jag har 7 intressen, sex och musik.

Aerox 05 med rensat rör, malossi fly, 5g vikter, borrad luftburk och portat cylinder! :)

Bild
GW skrev:Hoppas nån hjälper, tack på förhud mvh
jonkyboys skrev:Jag var iväg och köpte ett lik härom dan
Skriv svar