Gubbe dampade (Historia)

Berätta dina roligaste/galnaste mopedhistorier.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
JurpanS
Svårstartad skrothög
Inlägg: 178
Blev medlem: 7 februari 2012, 17:28
Ort: Ljusterö

Gubbe dampade (Historia)

Inlägg av JurpanS »

Måste bara berätta om va som hände i dag.....Ja å min kompis lekte lite med våra nyinköpta riejus vi sladdade lite och gjorde burnouts m.m på en grusplan på en skola. Innan ni läser resten så måste ni veta att mopedistet har fått tillstånd av både skolan och kommunen att "lekköra" där då de ska bygga ett nytt vindkraftverk där 2014. Vi höll på att sladda lite då en silvrig saab kommer och krypkör på vägen. Den stannar och en gubbe i 75 års åldern kliver ut vi trodde att han snackade i sin mobil och fortsätter sladda. Men efter ett tag så inser vi att han filmar oss och låtsas prata i mobilen. Vi börjar åka mot honom och han inser att han e avslöjad. Då kutar han som en hare fram till oss och tar två snabba kort på våra reggplåtar (har inte pallat ta bart bögan än) :oops: samtidigt som han skriker åt oss att stänga av de "fula crossarna vi sittet på"? Chokade gör visom han säger och han skriker att han ska polisanmälla och skicka filmen till kommunalrådet. Vi försöker säga attvi har tillstånd att sladda där men han blir vansinnig och skriker att vi ljuger samtidigtt som han tar min kommpis nyckllar och KASTAR i väg dem och kutar tillbaka till sin saab och rivstartar och sticker i väg. Vi bllev chokade men en annan kompis säger att han skulle ha klippt till honom. Min fråga är nu vad skulle ni göra om ni hamnade i samma situation :?:
Tystanden som uppstår när man får kärringstopp -.-
Användarens profilbild
Riejuman
Gasres
Inlägg: 1560
Blev medlem: 2 juni 2011, 21:45
Ort: vasa

Inlägg av Riejuman »

En rak höger :wink:
Användarens profilbild
Peppenamnlos
Varnad
Inlägg: 385
Blev medlem: 22 november 2011, 23:14
Ort: Eskilstuna

Inlägg av Peppenamnlos »

Jag hade frågat vad fan han höll på med. Hade han plockat nycklarna hade jag dragit en höger på han och sprungit fram till hans sketna saab och hoppat upp på motorhuven och buckla ner skiten.


Men varför oroar du dig om ni får åka där ?
Liiiiiiljekoooonvaljer! Gröna vita rosor i snön! Liljekonvaljer som göms i snön, kommer tillbaka som liiiiiiiljekonvaljer!
Användarens profilbild
Gröngöling
Snuten
Inlägg: 1066
Blev medlem: 3 november 2011, 19:41
Ort: Staffanstorp

Inlägg av Gröngöling »

Slagit han med hjälmen eller sparkat på hans bil! :P
Well do ya, punk?
Användarens profilbild
p4ck
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 761
Blev medlem: 3 mars 2012, 21:42
Ort: Pisshåla

Inlägg av p4ck »

Om jag hade vart i er situation och haft en någorlunda trimmad moped skulle jag sätta efter honom. Finns riktiga jävla idioter. Herregud, man blir ju rädd av att läsa sånt här bara. :(
Om jag kör i full fart och växlar ner en växel, så motorbromsar moppen, är det strypt membran då tro?

Kolla gärna in mitt projekt på min Beta RR, ser tomt ut nu men kommer upp mer skit allt eftersom!
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=49461
MoppeKillen97
Avstängd
Inlägg: 103
Blev medlem: 14 mars 2012, 20:02

Inlägg av MoppeKillen97 »

Riejuman skrev:En rak höger :wink:
Ända sättet
MoppeKillen97 skrev:
Stage6 - Cylinderkit (Sport Pro) 70cc
Stage6 - Avgassystem (Pro Replica) Krom
Stage6 - Kopplingsfjädrar (Medium) Orange
Hebo - Variatorvikter 15 X 12 Gul (4,70g) (lättade till ca 3,5g)
Förgasarmunstycke är jag inte säker på men jag tror jag använde 75 kan vara 78 eller 80.

Vad går den i



derbeyy:100-110? ^^
Användarens profilbild
JurpanS
Svårstartad skrothög
Inlägg: 178
Blev medlem: 7 februari 2012, 17:28
Ort: Ljusterö

Inlägg av JurpanS »

Grjen är att man tänker att i en sån här situatin så skulle man slå honom, men när det väl händer så blir man mest chokad
Tystanden som uppstår när man får kärringstopp -.-
p0d1
F.D Crew
Inlägg: 1806
Blev medlem: 17 mars 2012, 18:11
Ort: Slöddertälje

Inlägg av p0d1 »

Jadu, gick det till exakt som du beskrev så skulle jag mest bli chockad och frågat vad fan han gör.
Tycker dock det är underligt att ni har tillstånd att sladda bara för att de ska bli ett vindkraft, säker på att ingen drev med er när ni fick reda på det?
Riejuman skrev:En rak höger :wink:
Fast egentligen inte :roll:
Användarens profilbild
MrAndersson
King of the street
Inlägg: 2933
Blev medlem: 13 juni 2011, 20:45

Inlägg av MrAndersson »

Alla ni som säger att ni ska slå en 75 årig gubbe, fan vad hårda ni är!

Tror jag hade skrikit som fan på honom, frågat vad han höll på med osv!
Sedan kört efter saaben o mosat bilen eller något när han sov!

Men fan heller att jag skulle slå en 75årig gubbe! gubbar över 55 slår man inte om de inte är självförsvar!
Every man dies, but not every man really lives!

Kolla In Min KTM Senda!

Träningsnarkoman som gått ifrån sin egna hoj, men hänger kvar här och hjälper till. Går min egna väg.
Användarens profilbild
JurpanS
Svårstartad skrothög
Inlägg: 178
Blev medlem: 7 februari 2012, 17:28
Ort: Ljusterö

Inlägg av JurpanS »

p0d1 skrev:Jadu, gick det till exakt som du beskrev så skulle jag mest bli chockad och frågat vad fan han gör.
Tycker dock det är underligt att ni har tillstånd att sladda bara för att de ska bli ett vindkraft, säker på att ingen drev med er när ni fick reda på det?
Riejuman skrev:En rak höger :wink:
Fast egentligen inte :roll:
Nej vi har pratat med rektorn i egen hög person 8)
Tystanden som uppstår när man får kärringstopp -.-
Användarens profilbild
The G
Elmoped
Inlägg: 41
Blev medlem: 20 februari 2012, 00:45
Ort: Köping

Inlägg av The G »

Skulle fortsätta att burna runt och väntat på att polisen skulle komma
(om dom var otrimmade) 8)
You will not win
Cause I will not lose ;)
p0d1
F.D Crew
Inlägg: 1806
Blev medlem: 17 mars 2012, 18:11
Ort: Slöddertälje

Inlägg av p0d1 »

JurpanS skrev:
p0d1 skrev:Jadu, gick det till exakt som du beskrev så skulle jag mest bli chockad och frågat vad fan han gör.
Tycker dock det är underligt att ni har tillstånd att sladda bara för att de ska bli ett vindkraft, säker på att ingen drev med er när ni fick reda på det?
Riejuman skrev:En rak höger :wink:
Fast egentligen inte :roll:
Nej vi har pratat med rektorn i egen hög person 8)
Skullr inte lita på det iaf, han kan ju ha fått allt om bakfoten.


Tycker dock tsr har tur som har fått alla tuffa ungdomar i Sverige att samlas här som vill slå en gammal gubbe, ni håller ju måttet med invandrarna som misshandlade den gamla gubben för ett tag sen.. idioter
-user-
Elmoped
Inlägg: 98
Blev medlem: 13 mars 2012, 14:53

Inlägg av -user- »

p0d1 skrev:
JurpanS skrev:
p0d1 skrev:Jadu, gick det till exakt som du beskrev så skulle jag mest bli chockad och frågat vad fan han gör.
Tycker dock det är underligt att ni har tillstånd att sladda bara för att de ska bli ett vindkraft, säker på att ingen drev med er när ni fick reda på det?
Fast egentligen inte :roll:
Nej vi har pratat med rektorn i egen hög person 8)
Skullr inte lita på det iaf, han kan ju ha fått allt om bakfoten.


Tycker dock tsr har tur som har fått alla tuffa ungdomar i Sverige att samlas här som vill slå en gammal gubbe, ni håller ju måttet med invandrarna som misshandlade den gamla gubben för ett tag sen.. idioter
Håller med dig helt sjukt, skulle aldrig ge mig på en 75 åring...

Han gjorde inget brott förutom att slänga iväg nycklarna.
Hur fick han tag på dom i vilket fall?=)
Användarens profilbild
PK
#DVAJJ
Inlägg: 5337
Blev medlem: 5 september 2010, 07:45
Ort: Lidköping

Inlägg av PK »

yeah! Jag skulle hämtat motorsåg och sågat ur taramrna på honom och sen satt mig och bajsat honom i ansiktet för hans svek!

nej, men jag skulle kollat upp vem det var och sen ringt polisen för drogtest eller nåt..
riejumikäl
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 493
Blev medlem: 14 februari 2011, 21:20

Inlägg av riejumikäl »

Jag hade sagt åt honom att "Nu ska du få se på andra bullar" och sedan givit honom ett paket Findus bullar.

OnT: Har du pratat med rektorn så är ju allt lungt! Vad jag hade gjort med gubben? Ingenting... Hans problem att han är pantad, inte mitt!
Ni hittade nyckeln sen eller? :)
Användarens profilbild
potog
King of the street
Inlägg: 3469
Blev medlem: 4 september 2011, 13:58
Kontakt:

Inlägg av potog »

jag hade tagit kort på hans saab å låtit han smaka på sin egna medicin ;)
vem fan e lennart?
Användarens profilbild
viinanen
Elmoped
Inlägg: 25
Blev medlem: 24 september 2011, 10:17
Ort: Vällingby
Kontakt:

Inlägg av viinanen »

Riejuman skrev:En rak höger :wink:
+1

Så irriterande med människor som avskyr moppeförare. Körde 30-moppe en gång i tiden, på cykelväg, och då hoppade en tant bokstavligen framför moppen och hotade med polisanmälan - förklarade regelverket och då gav hon sig. Rak höger som sagt...
Aprilia SR 50 R Factory -08
Aprilia SR 50 DiTech -01
Användarens profilbild
slider_jeppe
Elmoped
Inlägg: 111
Blev medlem: 20 november 2011, 18:50
Ort: uddevalla

Inlägg av slider_jeppe »

hade han tagit nycklarna och slängt iväg dom sedan sprungit till bilen hade jag sprungit efter honnom till bilen och gett bilen en fet spak på dörren. hade nog inte blivit några problem med tanke på hans ålder :)
Användarens profilbild
CaToXXo
King of the street
Inlägg: 3838
Blev medlem: 24 juli 2010, 12:45
Ort: Alingsås

Inlägg av CaToXXo »

Chilla.
Skulle du nita gubben så är de du som åker på straff, inte han.
I såna här situationer är det bäst att bara vara lugn, inget kommer hända bara för att han tog kort på er... Kör ni ens trimmat?
slider_jeppe skrev:hade han tagit nycklarna och slängt iväg dom sedan sprungit till bilen hade jag sprungit efter honnom till bilen och gett bilen en fet spak på dörren. hade nog inte blivit några problem med tanke på hans ålder :)
Och sedan blir du överlycklig när du får betala skadorna på hans bil... eller? Tänk lite innan ni agerar...
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae

"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
Användarens profilbild
yamahajonte
Elmoped
Inlägg: 23
Blev medlem: 15 mars 2012, 20:33
Ort: kinna

Inlägg av yamahajonte »

haha har själv vart med om en sån otroligt lik händelse X)

jag var och körde i en sandlåda på en skola ( hade dock ingen tilllåtelse men skolan var stängd och det var inga där ) och efter ett tag så kommer det en gubbe på kanske typ 60 år åkande på sin kinamoppe . och kör fram t mig och börjar skrika en massa att inte köra där och så börjar han fota med sin kamera och kollar in mitt regg nummer ,och började skrika en massa om att det kunde vara farligt om jag körde på några barn eller sånt ,även om det inte var några barn där och att det blev fula märken i sandlådan ,jag erbjöd mig att sticka och jämna till och fina upp sandlådan igen ,men det räckte inte för han ,han sa att han hade ringt polisen och att dom var påväg ,sen blev det en redig konversation men tillslut orkade han inte mer och åkte iväg och någon polis hade det inte kommit så jag åkte iväg ,hade en kompis som hade en polis mamma och hon sa att jag inte skulle vara orolig att någon polis anmälan hade kommit in :P stör mig sjukt mkt på tjuriga gammla gubbar :x
Skriv svar