Slider 07 - kapat blindtarmen men bytta munstyke?

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
Runkenslider
Elmoped
Inlägg: 142
Blev medlem: 30 augusti 2011, 12:23

Slider 07 - kapat blindtarmen men bytta munstyke?

Inlägg av Runkenslider »

Tjennare gubbbarrr! Jag undra om man behöver bytta munstycke när man kapat blindtarmen, Innan jag kapade av blindtarmen så var tänd stiftet oboy brunt.

Den är i nuläget med dragen v-ring, 5grams vikter, Luft pluggen borta och blindtarmen ofc! :)

Jag har original munstycke (85 i munstycke) och förgasaren är nyligen ren gjord!!! :D

Men har inte tid att skruva av stiftet just nu så undrar om man kan köra säkert i några dagar!! tills jag kommer hem till farsan.

Mycket tips nu!! :D //Mr runk

EDIT: Ska bara säga att innan jag kapade blind tarmen så blödra den nästa hela tiden och orkade näst inte uppför vissa bakar,
Senast redigerad av Runkenslider den 10 april 2012, 13:33, redigerad totalt 1 gånger.
Senda_Stoffe
Avstängd
Inlägg: 62
Blev medlem: 4 april 2011, 10:22

Inlägg av Senda_Stoffe »

Ja du borde byta munstycke.
Jag körde med samma setup på min Aerox och då hade jag storlek 105, funkade sket bra :)
When I was in China on the All-American Ping Pong team, I just loved playing ping-pong with my Flexolite ping pong paddle.
Användarens profilbild
MrAndersson
King of the street
Inlägg: 2933
Blev medlem: 13 juni 2011, 20:45

Inlägg av MrAndersson »

skulle rekommendera dig o byta direkt då du både dragit luftstrypningen o blindtarmen! Men du borde klara dig någon dag utan o byta, men va inte säker!

Gå upp ca 15-20 storlekar!
Every man dies, but not every man really lives!

Kolla In Min KTM Senda!

Träningsnarkoman som gått ifrån sin egna hoj, men hänger kvar här och hjälper till. Går min egna väg.
Användarens profilbild
derbeyy
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 600
Blev medlem: 6 april 2012, 10:37

Inlägg av derbeyy »

ja förfan byt upp snabbt , låter som den får väldigt för lite bensin nu!
Användarens profilbild
Runkenslider
Elmoped
Inlägg: 142
Blev medlem: 30 augusti 2011, 12:23

Inlägg av Runkenslider »

Ska gå upp lite tidigare i morgon och kolla stiftet och köra direkt och köpa lite munstycken! :o

Ska jag då köpa typ i mellan 100 till 105 då eller?

Och tack för alla snabba svar gubbar, Älskar fan det här forumet ibland! <3
Användarens profilbild
roppin_96
Varnad
Inlägg: 204
Blev medlem: 24 mars 2012, 14:28
Ort: Luleå

Inlägg av roppin_96 »

köp sats med 88-110 de rekomenderar jag :)

och så kan du börjar du stort och går neråt :) öka till 95kanske och se hur den går då :)
Setup:

Hebo variator med 3,6g vikter
Dragen skorsten (luftburken)
ZX rör
Stage6 koppling med röda fjädrar
ca. 0.5 bar luft i bakdäcket (bättre balans vid stunting)
Användarens profilbild
Runkenslider
Elmoped
Inlägg: 142
Blev medlem: 30 augusti 2011, 12:23

Inlägg av Runkenslider »

roppin_96 skrev:köp sats med 88-110 de rekomenderar jag :)

och så kan du börjar du stort och går neråt :) öka till 95kanske och se hur den går då :)
Det låter ju bra. :D
Senast redigerad av Runkenslider den 10 april 2012, 13:31, redigerad totalt 1 gånger.
KunGsen
Elmoped
Inlägg: 67
Blev medlem: 13 november 2011, 12:51
Ort: Bergby

Re: Slider 07 - kapat blindtarmen men bytta munstyke?

Inlägg av KunGsen »

Runkenslider skrev:Tjennare gubbbarrr! Jag undra om man behöver bytta munstycke när man kapat blindtarmen, Innan jag kapade av blindtarmen så var tänd stiftet oboy brunt.

Den är i nuläget med dragen v-ring, 5grams vikter, Luft pluggen borta och blindtarmen ofc! :)

Jag har original munstycke (85 i munstycke) och förgasaren är nyligen ren gjord!!! :D

Men har inte tid att skruva av stiftet just nu så undrar om man kan köra säkert i några dagar!! tills jag kommer hem till farsan.

Mycket tips nu!! :D //Mr runk
Du borde köpa munstycken så snabbt som möjligt helst en sats med cirka 88 till 110 :) btw hur går moppen i nuläget bra acc ? toppfart har nämnligen tänkt plugga ur min och dra på 70cc och förgasare :)
Kan du gasa fullt då har du trimmat för lite ;)
Användarens profilbild
Runkenslider
Elmoped
Inlägg: 142
Blev medlem: 30 augusti 2011, 12:23

Re: Slider 07 - kapat blindtarmen men bytta munstyke?

Inlägg av Runkenslider »

KunGsen skrev:[quote="Runkenslider"Tjennare gubbbarrr! Jag undra om man behöver bytta munstycke när man kapat blindtarmen, Innan jag kapade av blindtarmen så var tänd stiftet oboy brunt.

Den är i nuläget med dragen v-ring, 5grams vikter, Luft pluggen borta och blindtarmen ofc! :)

Jag har original munstycke (85 i munstycke) och förgasaren är nyligen ren gjord!!! :D

Men har inte tid att skruva av stiftet just nu så undrar om man kan köra säkert i några dagar!! tills jag kommer hem till farsan.

Mycket tips nu!! :D //Mr runk
Du borde köpa munstycken så snabbt som möjligt helst en sats med cirka 88 till 110 :) btw hur går moppen i nuläget bra acc ? toppfart har nämnligen tänkt plugga ur min och dra på 70cc och förgasare :) [/quote]

Just nu går moppen förjävla bra, accet kan jag inte klaga på för att vara original röret, Man behöver bara ryka lite i styret så flyger han up på bakan :lol: Och top farten är cirka 75 på mätaren



Men idag när jag skruvade av stiftet så var det svart :roll:
Men hur lång tid tar det att få satsen då? Tänkte fråga om man kan köra med 110 så länge till man får satsen om det är bättre än förlitet :?:
Senast redigerad av Runkenslider den 10 april 2012, 13:30, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Roxxen96
F.D Crew
Inlägg: 3295
Blev medlem: 13 juni 2011, 18:25

Inlägg av Roxxen96 »

Tjenare.

Jag rekommenderar dig att köpa ett gäng munstycken ifrån vi säger 88 och upp mot 110. Då kan du testa i små steg, dvs justera in till det perfekta munstycket.

När man ska titta hur bränsletillförseln är på en moped, så ska man köra fullgas i minst 100 meter, sedan slå av tändningen och stanna till, sedan titta stiftet. Eftersom att det är munstycket som mäter tillförseln på 3/4 - 4/4 delars gas. Du kan inte ligga i 30 och sedan kolla stiftet, då blir det bara ett helt felaktigt resultat. Du kan inte heller mäta på tomgång..

Så kör 100 meter fullgas, slå av tändningen. Sedan titta stiftets färg.

Svart = för mycket bensin.

oboy = perfekt

Vitt = för lite bensin.

Gör om, gör rätt ;)

Om den bööööar, så skulle jag gissa på för litet munstycke. Om den får för mycket så dör den bara.
Användarens profilbild
Runkenslider
Elmoped
Inlägg: 142
Blev medlem: 30 augusti 2011, 12:23

Inlägg av Runkenslider »

Tjennare var ute och körder lite för att få kollat det hära med stiftet och här kommer en bild på det för att jag är lite osäker just nu...

Bild

Jag körder up och ner för backen hemma några gånger som är typ 100meter från vändzonen och up.

Är stiftet bara rostigt så att jag inte kan se det eller är det bra?
Senast redigerad av Runkenslider den 10 april 2012, 13:35, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Roxxen96
F.D Crew
Inlägg: 3295
Blev medlem: 13 juni 2011, 18:25

Inlägg av Roxxen96 »

[spoiler][quote="Runkenslider"]Tjennare var ute och körder lite för att få kollat det hära med stiftet och här kommer en bild på det för att jag är lite osäker just nu...

Bild

Jag körder up och ner för backen hemma några gånger som är typ 100meter från vändzonen och up.

Är stiftet bara rostigt så att jag inte kan se det eller är det bra?[/quo[/spoiler]


Du har ingen bättre bild? Man kan inte riktigt se färgen på denna vinkeln utav bilden :(

Hur tyckte du att den gick? Blöddrade den? Dog den? Gick den slött?
Användarens profilbild
Runkenslider
Elmoped
Inlägg: 142
Blev medlem: 30 augusti 2011, 12:23

Inlägg av Runkenslider »

[spoiler]
Roxxen96 skrev:[spoiler]
Runkenslider skrev:Tjennare var ute och körder lite för att få kollat det hära med stiftet och här kommer en bild på det för att jag är lite osäker just nu...

Bild

Jag körder up och ner för backen hemma några gånger som är typ 100meter från vändzonen och up.

Är stiftet bara rostigt så att jag inte kan se det eller är det bra?[/quo[/spoiler]


Du har ingen bättre bild? Man kan inte riktigt se färgen på denna vinkeln utav bilden :(

Hur tyckte du att den gick? Blöddrade den? Dog den? Gick den slött?
[/spoiler]

Asså den går ass bra i acc och toppfarten, Men den blödrar inte något.

Tar en ny bild strax
Användarens profilbild
Runkenslider
Elmoped
Inlägg: 142
Blev medlem: 30 augusti 2011, 12:23

Inlägg av Runkenslider »

Här är den nya bilden!

Bild

EDIT: Det är helt svart i mitten, Funderar på att åka och köpa ett nytt stift och testa! :roll:
Användarens profilbild
Roxxen96
F.D Crew
Inlägg: 3295
Blev medlem: 13 juni 2011, 18:25

Inlägg av Roxxen96 »

Runkenslider skrev:Här är den nya bilden!

Bild

EDIT: Det är helt svart i mitten, Funderar på att åka och köpa ett nytt stift och testa! :roll:
Köp nytt stift, sen kör om igen! Det ser inte så fräscht ut :roll:
Användarens profilbild
Runkenslider
Elmoped
Inlägg: 142
Blev medlem: 30 augusti 2011, 12:23

Inlägg av Runkenslider »

[spoiler]
Roxxen96 skrev:
Runkenslider skrev:Här är den nya bilden!

Bild

EDIT: Det är helt svart i mitten, Funderar på att åka och köpa ett nytt stift och testa! :roll:
Köp nytt stift, sen kör om igen! Det ser inte så fräscht ut :roll:
[/spoiler]

Okej har beställt ett tänd stift ifrån TS men munstyckes satsen från 88 till 110 6mm var slut så jag undrar vilka storlekar jag kan behöva för att då kan jag åka och köpa till en åter försäljare i stan, så jag ska typ ha

98, 100, 102, 105, 108, eller 100, 102, 105, 108, 110 Eller 95, 98, 100, 102, 105 (dom kostar 40 styck så behöver veta innan jag köper) och har bara 200kr i nuläget

För hade tänk att fixa det imorgon i så fall?
Skriv svar