Baklampa med inbyggda blinkers? (Derbi Senda)

Allt övrigt snack om mopeder som inte faller in de övre kategorierna. Tips, lack mm

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

-user-
Elmoped
Inlägg: 98
Blev medlem: 13 mars 2012, 14:53

Baklampa med inbyggda blinkers? (Derbi Senda)

Inlägg av -user- »

Tjena!
Finns det nån laglig baklampa med inbyggda blinkers ute?

Kollat på twostroke men hittar inget.

Nån som vet ifall det finns?

Tänker på såna här:

http://www.twostroke.se/product.asp?product=23295

http://www.twostroke.se/product.asp?product=17912

http://www.twostroke.se/product.asp?product=21145

Mvh
Användarens profilbild
MrAndersson
King of the street
Inlägg: 2933
Blev medlem: 13 juni 2011, 20:45

Inlägg av MrAndersson »

nej det gör de inte! Inte ens lönt o leta! Finns ce godkända baklampor och blinkers men inte baklampor med blinkers!
Every man dies, but not every man really lives!

Kolla In Min KTM Senda!

Träningsnarkoman som gått ifrån sin egna hoj, men hänger kvar här och hjälper till. Går min egna väg.
-user-
Elmoped
Inlägg: 98
Blev medlem: 13 mars 2012, 14:53

Inlägg av -user- »

MrAndersson skrev:nej det gör de inte! Inte ens lönt o leta! Finns ce godkända baklampor och blinkers men inte baklampor med blinkers!
Varför finns inga baklampor med inbyggda blinkers? Det är lättare att få snyggt+ väldigt praktiskt.

Hitta några blinkers med baklampa inbyggt. Är det värt tro?

Hittar inte produkten nu=(
Användarens profilbild
Victorh
F.D Crew
Inlägg: 4176
Blev medlem: 29 maj 2011, 09:35
Ort: Vasa, Finland

Inlägg av Victorh »

blinkkersen ligger för nära varandra därför är den inte godkänd!

Skule inte tro snuten bryr sig i de så värst mycket ;)
Användarens profilbild
StylizhRazer
SlooWMooW
Inlägg: 652
Blev medlem: 4 februari 2012, 20:38
Ort: Skövde

Inlägg av StylizhRazer »

så länge du har blinkers som fungerar så bryr de sig oftast inte om polisen som stoppar dig inte är skit sur eller något. om du någon gång kommer att besiktiga mopeden kommer de inte bli glada på dig.
ta gärna en till på mitt Baotian classic stunt projekt om du har tid :)
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=35304

Derbi Senda R Extreme -04 säljes
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=38487
för mer information
Användarens profilbild
Robeee
Svårstartad skrothög
Inlägg: 166
Blev medlem: 29 maj 2011, 19:12
Ort: Finland

Inlägg av Robeee »

Victorh skrev:blinkkersen ligger för nära varandra därför är den inte godkänd!

Skule inte tro snuten bryr sig i de så värst mycket ;)
StylizhRazer skrev:så länge du har blinkers som fungerar så bryr de sig oftast inte om polisen som stoppar dig inte är skit sur eller något. om du någon gång kommer att besiktiga mopeden kommer de inte bli glada på dig.
Som ovan skrivet, tror inte att polisen bryr sig så värst mycket, huvudsaken är att du har blinkers i såna fall.
-user- skrev:
MrAndersson skrev:nej det gör de inte! Inte ens lönt o leta! Finns ce godkända baklampor och blinkers men inte baklampor med blinkers!
Varför finns inga baklampor med inbyggda blinkers? Det är lättare att få snyggt+ väldigt praktiskt.

Hitta några blinkers med baklampa inbyggt. Är det värt tro?

Hittar inte produkten nu=(
Polisen och myndigheter bryr nog inte sig i att en moppe är snygg, huvudsaken är att den syns och sånt.... :)
Användarens profilbild
nippertippan
Byfånen
Inlägg: 2164
Blev medlem: 22 juli 2009, 00:34
Ort: Vara

Inlägg av nippertippan »

Robeee skrev:
Victorh skrev:blinkkersen ligger för nära varandra därför är den inte godkänd!

Skule inte tro snuten bryr sig i de så värst mycket ;)
StylizhRazer skrev:så länge du har blinkers som fungerar så bryr de sig oftast inte om polisen som stoppar dig inte är skit sur eller något. om du någon gång kommer att besiktiga mopeden kommer de inte bli glada på dig.
Som ovan skrivet, tror inte att polisen bryr sig så värst mycket, huvudsaken är att du har blinkers i såna fall.
-user- skrev:
MrAndersson skrev:nej det gör de inte! Inte ens lönt o leta! Finns ce godkända baklampor och blinkers men inte baklampor med blinkers!
Varför finns inga baklampor med inbyggda blinkers? Det är lättare att få snyggt+ väldigt praktiskt.

Hitta några blinkers med baklampa inbyggt. Är det värt tro?

Hittar inte produkten nu=(
Polisen och myndigheter bryr nog inte sig i att en moppe är snygg, huvudsaken är att den syns och sånt.... :)
så länge det är ECE-märkt så kan de inte säga ett skit, som t.ex. Kellermans miniblinkers med inbyggt bak och bromsljus. LED. Calles chopperdelar regbesiktigar choppers med dem.
Forumets nippertippa! Puss på er!
-user-
Elmoped
Inlägg: 98
Blev medlem: 13 mars 2012, 14:53

Inlägg av -user- »

nippertippan skrev:
Robeee skrev:
Victorh skrev:blinkkersen ligger för nära varandra därför är den inte godkänd!

Skule inte tro snuten bryr sig i de så värst mycket ;)
StylizhRazer skrev:så länge du har blinkers som fungerar så bryr de sig oftast inte om polisen som stoppar dig inte är skit sur eller något. om du någon gång kommer att besiktiga mopeden kommer de inte bli glada på dig.
Som ovan skrivet, tror inte att polisen bryr sig så värst mycket, huvudsaken är att du har blinkers i såna fall.
-user- skrev: Varför finns inga baklampor med inbyggda blinkers? Det är lättare att få snyggt+ väldigt praktiskt.

Hitta några blinkers med baklampa inbyggt. Är det värt tro?

Hittar inte produkten nu=(
Polisen och myndigheter bryr nog inte sig i att en moppe är snygg, huvudsaken är att den syns och sånt.... :)
så länge det är ECE-märkt så kan de inte säga ett skit, som t.ex. Kellermans miniblinkers med inbyggt bak och bromsljus. LED. Calles chopperdelar regbesiktigar choppers med dem.
Såna här? http://www.blocket.se/varmland/Kellerma ... 335965.htm

Dock skulle det vara mycket snyggare ha blinkers i baklampan...
Användarens profilbild
MrAndersson
King of the street
Inlägg: 2933
Blev medlem: 13 juni 2011, 20:45

Inlägg av MrAndersson »

de går inte! För blinkersarna måste va 25cm ifrån varandra tror ja de är! O de är dom inte i någon baklampa med blinkers!
Every man dies, but not every man really lives!

Kolla In Min KTM Senda!

Träningsnarkoman som gått ifrån sin egna hoj, men hänger kvar här och hjälper till. Går min egna väg.
Användarens profilbild
Victorh
F.D Crew
Inlägg: 4176
Blev medlem: 29 maj 2011, 09:35
Ort: Vasa, Finland

Inlägg av Victorh »

MrAndersson skrev:de går inte! För blinkersarna måste va 25cm ifrån varandra tror ja de är! O de är dom inte i någon baklampa med blinkers!
25cm :o då var min org olaglig ^^ tror du menade 15cm ;)
-user-
Elmoped
Inlägg: 98
Blev medlem: 13 mars 2012, 14:53

Inlägg av -user- »

Victorh skrev:
MrAndersson skrev:de går inte! För blinkersarna måste va 25cm ifrån varandra tror ja de är! O de är dom inte i någon baklampa med blinkers!
25cm :o då var min org olaglig ^^ tror du menade 15cm ;)
Kan man köpa 2 stycken och sätta brevid varandra då?

Baklampor alltså så avståndet blir tillräckligt?
Användarens profilbild
GreckE
Kinaraket
Inlägg: 1057
Blev medlem: 5 februari 2012, 04:25
Ort: RÄMSEL

Inlägg av GreckE »

-user- skrev:
Victorh skrev:
MrAndersson skrev:de går inte! För blinkersarna måste va 25cm ifrån varandra tror ja de är! O de är dom inte i någon baklampa med blinkers!
25cm :o då var min org olaglig ^^ tror du menade 15cm ;)
Kan man köpa 2 stycken och sätta brevid varandra då?

Baklampor alltså så avståndet blir tillräckligt?
tro ja inte, lär ju bli lite förvirrande då dom i mitten också blinkar. Sen tror jag inte de bli särskilt snyggt heller ;)
Användarens profilbild
nippertippan
Byfånen
Inlägg: 2164
Blev medlem: 22 juli 2009, 00:34
Ort: Vara

Inlägg av nippertippan »

-user- skrev:
nippertippan skrev:
Robeee skrev: Som ovan skrivet, tror inte att polisen bryr sig så värst mycket, huvudsaken är att du har blinkers i såna fall.
Polisen och myndigheter bryr nog inte sig i att en moppe är snygg, huvudsaken är att den syns och sånt.... :)
så länge det är ECE-märkt så kan de inte säga ett skit, som t.ex. Kellermans miniblinkers med inbyggt bak och bromsljus. LED. Calles chopperdelar regbesiktigar choppers med dem.
Såna här? http://www.blocket.se/varmland/Kellerma ... 335965.htm

Dock skulle det vara mycket snyggare ha blinkers i baklampan...
dem ja, dem går t.o.m. att regbesiktiga med.
Och då är dem extra hårda med tillämpningen.
Forumets nippertippa! Puss på er!
Användarens profilbild
Madguy
Elmoped
Inlägg: 16
Blev medlem: 2 april 2012, 21:29
Ort: Vilhelmina

Inlägg av Madguy »

Finns ju många godkända baklampor med inbyggda blinkers, men då är ju inte blinkersen godkänd för allmän väg. Dock så är de väl inget krav på blinkers på tvåhjuliga mopeder (inte helt säker på EU), så då borde det ju inte vara olagligt att bara ha blinkers i baklampan.
-user-
Elmoped
Inlägg: 98
Blev medlem: 13 mars 2012, 14:53

Inlägg av -user- »

GreckE skrev:
-user- skrev:
Victorh skrev: 25cm :o då var min org olaglig ^^ tror du menade 15cm ;)
Kan man köpa 2 stycken och sätta brevid varandra då?

Baklampor alltså så avståndet blir tillräckligt?
tro ja inte, lär ju bli lite förvirrande då dom i mitten också blinkar. Sen tror jag inte de bli särskilt snyggt heller ;)
Tänker så att vänstra baklampan lyser bara vänstra blinkerserna, och sen samma sak på den högra baklampan

förstår du?=)
Användarens profilbild
p4ck
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 761
Blev medlem: 3 mars 2012, 21:42
Ort: Pisshåla

Inlägg av p4ck »

-user- skrev:Tänker så att vänstra baklampan lyser bara vänstra blinkerserna, och sen samma sak på den högra baklampan

förstår du?=)
Det kommer nog bara se dumt ut.
Om jag kör i full fart och växlar ner en växel, så motorbromsar moppen, är det strypt membran då tro?

Kolla gärna in mitt projekt på min Beta RR, ser tomt ut nu men kommer upp mer skit allt eftersom!
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=49461
Skriv svar