Koppla in 2 skärmar

Snack om allt som rör datorer, konsoler, spel, program, datormusar, telefoner etc

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
babel95
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 390
Blev medlem: 21 augusti 2011, 22:32

Koppla in 2 skärmar

Inlägg av babel95 »

Tjena skulle behöve lite hjälp med att koppla in 2 skärmar, e ganska dålig på sånt..

Men jag har en hdmi kabel och en dvi kabel och när jag har provat så den andra skärmen svart och jag har ändrat till "extend these displays" och jag har dom senaste drivrutinerna till mitt grafikkort AMD Radeon HD 6800 Series.

Så skulle gärna böhva lite hjälp

Tack på förhand
Användarens profilbild
DtSnubben
gärna till den titeln jag ville ha
Inlägg: 337
Blev medlem: 6 mars 2012, 19:27

Re: Koppla in 2 skärmar

Inlägg av DtSnubben »

babel95 skrev:Tjena skulle behöve lite hjälp med att koppla in 2 skärmar, e ganska dålig på sånt..

Men jag har en hdmi kabel och en dvi kabel och när jag har provat så den andra skärmen svart och jag har ändrat till "extend these displays" och jag har dom senaste drivrutinerna till mitt grafikkort AMD Radeon HD 6800 Series.

Så skulle gärna böhva lite hjälp

Tack på förhand
kolla på bildskärmsinställningar på kontrollpanelen, ganska straight forward därifrån! ;)
Användarens profilbild
babel95
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 390
Blev medlem: 21 augusti 2011, 22:32

Re: Koppla in 2 skärmar

Inlägg av babel95 »

DtSnubben skrev:
babel95 skrev:Tjena skulle behöve lite hjälp med att koppla in 2 skärmar, e ganska dålig på sånt..

Men jag har en hdmi kabel och en dvi kabel och när jag har provat så den andra skärmen svart och jag har ändrat till "extend these displays" och jag har dom senaste drivrutinerna till mitt grafikkort AMD Radeon HD 6800 Series.

Så skulle gärna böhva lite hjälp

Tack på förhand
kolla på bildskärmsinställningar på kontrollpanelen, ganska straight forward därifrån! ;)
Hahah det var inte mycket till hjälp men tack ändå :) skrev att jag har ändrat "extend these displays" (på bild inställningar i kontrollpanelen)
Användarens profilbild
DtSnubben
gärna till den titeln jag ville ha
Inlägg: 337
Blev medlem: 6 mars 2012, 19:27

Re: Koppla in 2 skärmar

Inlägg av DtSnubben »

babel95 skrev:
DtSnubben skrev:
babel95 skrev:Tjena skulle behöve lite hjälp med att koppla in 2 skärmar, e ganska dålig på sånt..

Men jag har en hdmi kabel och en dvi kabel och när jag har provat så den andra skärmen svart och jag har ändrat till "extend these displays" och jag har dom senaste drivrutinerna till mitt grafikkort AMD Radeon HD 6800 Series.

Så skulle gärna böhva lite hjälp

Tack på förhand
kolla på bildskärmsinställningar på kontrollpanelen, ganska straight forward därifrån! ;)
Hahah det var inte mycket till hjälp men tack ändå :) skrev att jag har ändrat "extend these displays" (på bild inställningar i kontrollpanelen)
kunde inte hjälpa så mycket mer då jag numera har mac ;)
Användarens profilbild
Z-K
Avstängd
Inlägg: 544
Blev medlem: 21 januari 2012, 15:15
Ort: Finland,Närpes

Inlägg av Z-K »

väldigt enkelt. har du ett grafikkort som erbjuder hdmi eller vga eller de tredje (vet inte namnet nu)

så äre bara att koppla in alla gå till bilskärmar, hitta bildskärmar då hittar det alla du får in. senare ta utvidga skärmar eller sånt :P
GE FAN I MEJ! :wink:

Äre någon jag hatar så är det du! SickRazer
Du Lär se vilket Problem du har fått! :/ Du skulle lyssnat på mej!
Användarens profilbild
babel95
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 390
Blev medlem: 21 augusti 2011, 22:32

Inlägg av babel95 »

Z-K skrev:väldigt enkelt. har du ett grafikkort som erbjuder hdmi eller vga eller de tredje (vet inte namnet nu)

så äre bara att koppla in alla gå till bilskärmar, hitta bildskärmar då hittar det alla du får in. senare ta utvidga skärmar eller sånt :P
endast hdmi och dvi, men jag har gjort som du sa(hitta skärmarna) sen "Extend these displays" men den andra skärmen e fortfarande svart XDDDDDD
Användarens profilbild
Z-K
Avstängd
Inlägg: 544
Blev medlem: 21 januari 2012, 15:15
Ort: Finland,Närpes

Inlägg av Z-K »

alltså du kopplar dvi till ena skärmen ifrån grafikkortet senare hdmi ifrån grafikkortet, annars om du tar hdmi eller dvi:En på moderkortet så måste du ställa om det så de intergrerat enheten börjar visa skärmar också :)

alltså vad äre för andra skärm vi pratar om då?

äre en tv så måste du ju ändra till så den går efter signalen efter den kontakten du har i den andra skärmen.
GE FAN I MEJ! :wink:

Äre någon jag hatar så är det du! SickRazer
Du Lär se vilket Problem du har fått! :/ Du skulle lyssnat på mej!
Trinity
Svårstartad skrothög
Inlägg: 275
Blev medlem: 19 juli 2011, 22:36
Kontakt:

Inlägg av Trinity »

Jag har windows 7 på svenska, men det bör vara samma på engelska, klicka kontrollpanelen osv osv tills du kommer till screen resulution, sen klickar du på find eller nåt, den som är över identify
Användarens profilbild
MrAndersson
King of the street
Inlägg: 2933
Blev medlem: 13 juni 2011, 20:45

Inlägg av MrAndersson »

Kolla så den andra skärmen är på, och att den är inkopplad bra! :)
Every man dies, but not every man really lives!

Kolla In Min KTM Senda!

Träningsnarkoman som gått ifrån sin egna hoj, men hänger kvar här och hjälper till. Går min egna väg.
Användarens profilbild
ValoPallo
King of the street
Inlägg: 2278
Blev medlem: 28 mars 2011, 18:09
Ort: Åland, Finland

Inlägg av ValoPallo »

Har du windows 7? Isåfall högerklickar du på ditt skrivbord och väljer "Upplösning" och där borde det gå att ställa in
Tunturi Supersport -85

Yamaha XT 125 -83

We gotta take the bastards down, Let em' know.
We gotta smash 'em to the ground,Let em' know.
We gotta take the bastards down.
Användarens profilbild
babel95
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 390
Blev medlem: 21 augusti 2011, 22:32

Inlägg av babel95 »

Jag kopplar både hdmi och dvi till grafkkortet
det är 2 st hyffsat nya skärmar



Såhär ser det ut, det ka inte vara rätta inställningar eftersom att den andra skärmen är svart ;SBild

http://imageshack.us/f/192/17314364.png/
Användarens profilbild
YamahaFille
Svårstartad skrothög
Inlägg: 300
Blev medlem: 20 augusti 2010, 17:44
Ort: Nybro

Inlägg av YamahaFille »

babel95 skrev:Jag kopplar både hdmi och dvi till grafkkortet
det är 2 st hyffsat nya skärmar



Såhär ser det ut, det ka inte vara rätta inställningar eftersom att den andra skärmen är svart ;SBild

http://imageshack.us/f/192/17314364.png/
Jag hoppas att du har tryckt på "Apply" :lol:
Bild
Bild
Skriv svar