Köpte kina moppe igår men startar inte nu snälla hjälp!?

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

hyper774
Elmoped
Inlägg: 22
Blev medlem: 28 mars 2012, 08:09
Ort: mopeder

Köpte kina moppe igår men startar inte nu snälla hjälp!?

Inlägg av hyper774 »

Tjena twostrokerider! Jag undrar vad det är för fel på min kina moppe Zhongyu. jag köpte den igår och när jag var där så såg jag att den inte hade någon kick och inte heller kickaxel. batteriet var dåligt så han startade mopeden med startkablar från en bil. men när jag körde hem den gick den bra men sen tvärdog den och jag drog och köpte ett orginal moppe-batteri den dagen, jag måste alltså starta den med elstart för att den inte har kickaxel men den går ändå inte igång med el-start startmotorn bara snurrar låter det som, jag provade med min bil och startkablar också men startar inte vad är det för fel tror ni? det låter inte ens som den ska starta. Är väldigt tacksam om svar Mvh Sebastian
Användarens profilbild
Z-K
Avstängd
Inlägg: 544
Blev medlem: 21 januari 2012, 15:15
Ort: Finland,Närpes

Inlägg av Z-K »

du får ta upp fanskapet å titta igenom det.

felsök problem så blir du klokare alltid.
vad för Zhongyu äre då?
GE FAN I MEJ! :wink:

Äre någon jag hatar så är det du! SickRazer
Du Lär se vilket Problem du har fått! :/ Du skulle lyssnat på mej!
hyper774
Elmoped
Inlägg: 22
Blev medlem: 28 mars 2012, 08:09
Ort: mopeder

Inlägg av hyper774 »

några förslag tack!
Användarens profilbild
marcusgustafsson
Varnad
Inlägg: 71
Blev medlem: 1 februari 2012, 17:12

Inlägg av marcusgustafsson »

Har den soppa? Förgasar inställningar? Munstycken? Igensotat avgasrör? Tjuvluft? Det kan vara 1000 anledningar, det jag råder dig till är att ta in moppen någonstans där det inte är blött. Tar bort några kåpor och börja felsöka. Titta nogrant med starkt ljus ex en ficklampa. Om du hittar felet, grattis. Annars så lämna in den till en cykelreparatör eller en annan typ av verkstad. Lycka till! //Marcus :wink:
hyper774
Elmoped
Inlägg: 22
Blev medlem: 28 mars 2012, 08:09
Ort: mopeder

Inlägg av hyper774 »

Tack för snabbt svar! :) men jag har kollat igenom mycket men måste man ha luftburken påkopplad för att den ska starta?, för nu hade den tydligen ramlat av och får inte på slangen den bara glider av.. ?
amoreex
Svårstartad skrothög
Inlägg: 166
Blev medlem: 12 oktober 2010, 15:22

Inlägg av amoreex »

Nej du behöver inte ha luftburken påkopplad för att starta! :)
den kan gå lite ojämt då den får mer luft..

Jag vet jag körde faktiskt min utan luftburk då den "råkade" gå sönder..

Men jag rekommenderar inte att köra utan filter! :)
hyper774
Elmoped
Inlägg: 22
Blev medlem: 28 mars 2012, 08:09
Ort: mopeder

Inlägg av hyper774 »

jag har knäppt kort på en del som finn i motorn vet inte vad det är för något och vet inte vart den ska sitta här är bilden, är väldigt tacksam om hjälp http://imageshack.us/f/600/img0212ts.jpg/
amoreex
Svårstartad skrothög
Inlägg: 166
Blev medlem: 12 oktober 2010, 15:22

Inlägg av amoreex »

Har aldrig sett en sån i min iaf...
hyper774
Elmoped
Inlägg: 22
Blev medlem: 28 mars 2012, 08:09
Ort: mopeder

Inlägg av hyper774 »

jag tror jag har fattat jag tror att jag fick med fet startrelä visst kan det va de som är felet för där det riktiga startrelät ska sitta så är det inget där, och det konstiga startrelät det är de som tjuter när jag försöker få igång det. vad tror ni? :) här är bilden på nuvarande startrelät http://imageshack.us/f/600/img0212ts.jpg/
Skriv svar