Förfalska Typintyg

Snack om allt mellan himmel och jord. Passar inte ditt ämne in någon annan stans får det tas här.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

RacingTobbe
Gasres
Inlägg: 1405
Blev medlem: 16 juli 2009, 22:39
Ort: Eskilstuna
Kontakt:

Förfalska Typintyg

Inlägg av RacingTobbe »

Hej!

Behöver snabb hjälp här! Jag har en aerox klass 2 (30 moppe) och undrar om det går att förfalska ett typintyg för jag har tappat bort mitt och vill inte lägga ut massa pengar på ett nytt.
Men om man bara tar och redigerar om chassinummret från papperet till mitt nr, går det att se att den är förfalskad då eller nåt sånt?

Mvh
Tobias
*-*-*-* Never Drive Faster Than Your Angel Can Fly *-*-*-*
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Användarens profilbild
Victorh
F.D Crew
Inlägg: 4176
Blev medlem: 29 maj 2011, 09:35
Ort: Vasa, Finland

Inlägg av Victorh »

måste man ha typintyg på 30 moppar?
Användarens profilbild
Gröngöling
Snuten
Inlägg: 1066
Blev medlem: 3 november 2011, 19:41
Ort: Staffanstorp

Inlägg av Gröngöling »

Ändrar du ramnumret åker du på fett med böter om du åker fast. :/
Well do ya, punk?
Användarens profilbild
meckARN96
Svårstartad skrothög
Inlägg: 271
Blev medlem: 28 juni 2011, 20:37

Inlägg av meckARN96 »

Går det inte att gå in på trafikverkets hemsida så skickar dem ett nytt? Kan man iaf göra med reg beviset för klass-1 moppar (eu)
_____________________________________________________________
"In my body, where the shame-gland should be, there is instead another awesome-gland! True story!"

-Barney Stinson
Användarens profilbild
ET.sm
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 469
Blev medlem: 29 maj 2011, 22:24
Ort: UMEÅ

Inlägg av ET.sm »

Du förlorar bara på det ifall du ska förfalska typintyget!, Det är lika bra att be trafikverket skicka en ny, Hellre det än att förfalska!, skicka bara in ditt ramnummer osv!, Säger bara att du kommer förlora på det
Användarens profilbild
aerox-sami
Gasres
Inlägg: 1227
Blev medlem: 24 september 2009, 19:06

Inlägg av aerox-sami »

ET.sm skrev:Du förlorar bara på det ifall du ska förfalska typintyget!, Det är lika bra att be trafikverket skicka en ny, Hellre det än att förfalska!, skicka bara in ditt ramnummer osv!, Säger bara att du kommer förlora på det
han har varit på yamaha och kollat och dom vill ju att moppen ska vara org osv vilket den inte är haha så dom kan inte fixa nytt...

men tobbe kolla vad trafikverket säger då?
Mura Got Blunt?
RacingTobbe
Gasres
Inlägg: 1405
Blev medlem: 16 juli 2009, 22:39
Ort: Eskilstuna
Kontakt:

Inlägg av RacingTobbe »

aerox-sami skrev:
ET.sm skrev:Du förlorar bara på det ifall du ska förfalska typintyget!, Det är lika bra att be trafikverket skicka en ny, Hellre det än att förfalska!, skicka bara in ditt ramnummer osv!, Säger bara att du kommer förlora på det
han har varit på yamaha och kollat och dom vill ju att moppen ska vara org osv vilket den inte är haha så dom kan inte fixa nytt...

men tobbe kolla vad trafikverket säger då?
Precis som du säger! :)

Jaa får göra det :)
*-*-*-* Never Drive Faster Than Your Angel Can Fly *-*-*-*
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Användarens profilbild
HasSse666
Årets Medlem 2010
Inlägg: 1730
Blev medlem: 30 augusti 2008, 22:40
Ort: Luleå

Inlägg av HasSse666 »

Är tyvärr osäker men om du haft moppen försäkrad så har du ett ramnummer registrerat hos försäkringsbolaget.
Det KAN räcka för att den nya ägaren ska kunna försäkra den och därmed slippa hanteringen med typintyg.

GANSKA säker på att det är återförsäljaren av moppen som ska kunna fixa fram ett typintyg kostar ca 500kr...

Trafikverket kan inte fixa typintyg eftersom den inte är registrerad (som tex klass 1 moppar är reg.plåt och hela köret)
Bild
TIPS - Klicka på bilden för att se mina youtubeklipp!
Användarens profilbild
ktm_danielsson
F.D Moderator
Inlägg: 3887
Blev medlem: 2 juni 2010, 20:30
Ort: Örebro
Kontakt:

Inlägg av ktm_danielsson »

Man behöver inte ens något typintyg, det säger ju verkligen ingenting som är nödvändigt o veta så man behöver inte hålla på o dras med det.
Bild

Jag är odödlig
Skriv svar