inställning av förgasare

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

beta1994
Elmoped
Inlägg: 71
Blev medlem: 3 februari 2011, 00:26
Ort: Nykarleby, Finland

inställning av förgasare

Inlägg av beta1994 »

hejj :) jag har lite problem med min beta för när jag gasar fullt så "dör" dem bort men när jag bara drar sakta på gasen så går dem som vanligt (har snabbgas) tändstiftet är mörkt och sotigt, så har jag för stort munstycke eller? tack för snabbt svar :D setup: tg e-nox, 21mm, sportfilter, lite portad 50cc
Användarens profilbild
Roxxen96
F.D Crew
Inlägg: 3295
Blev medlem: 13 juni 2011, 18:25

Inlägg av Roxxen96 »

Om stiftet är sotigt så har du för stort munstycke ja! Gå ner i storlek alt. flytta trottel clippset - ( testa de olika hacken ).

Inställning av förgasare (luftskruv) börja med 1.5 varv utåt, får den för mycket luft skruva in luftskruven 0.5 varv o sen kör o gör om tills de blir bra sen kan du vrida 0.10 varv på skruven om du verkligen vill hålla på och pilla.

Och får den för lite luft så skruvar du ut luftskruven 0.5 varv i taget tills den går bra, sen fin justerar du som jag skrev över.

Sen ska du ställa in tomgången, varmkör moppen redigt ett tag då den måste va varm. Sen ställer du moppen, stänger av den, skruvar in skruven i bott sen 1 varv ut, sedan startar du moppen och skruvar på tomgångsskruven tills tomgången är jämn, o moppen inte driver. Ofta mellan 1-2000 varv.

Gå efter den mallen när du bytt ner dig i munstycke.
joar
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 659
Blev medlem: 14 juli 2011, 06:36

Inlägg av joar »

Användarens profilbild
Punkarn
Avstängd
Inlägg: 869
Blev medlem: 11 augusti 2011, 11:30
Ort: Närpes,Finland

Inlägg av Punkarn »

när den också dör, är det antagligen luftskruven eller så drar den in luft.
Bild

Kör Trimmat, Åker du Fast Så Trimma Mer, med Gladare samvete. :D

«Pure Metrakit. Pure Power.»
joar
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 659
Blev medlem: 14 juli 2011, 06:36

Inlägg av joar »

Punkarn skrev:när den också dör, är det antagligen luftskruven eller så drar den in luft.


antaligen inte, tror den dränker sig, Han sa oxå att tändstiftet är sotigt. Den få för mycket bensin eller för lite luft
beta1994
Elmoped
Inlägg: 71
Blev medlem: 3 februari 2011, 00:26
Ort: Nykarleby, Finland

Inlägg av beta1994 »

tack så jätte mycket för svaren skall prova att lägga i lite mindre munstycke :D
Skriv svar