Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo
Det är ju fullständigt meningslöst, bara slöseri med tid och pengar att hänga å cylindern om du ska ha allt annat original.Punkarn skrev:så ni menar jag skall behöva som en 19mm fögg?
kan man int köra med org röret då en tid? tills jag har ett nytt
och köpa fjädrarna på samma gång, när jag köper förgasaren.
PR-rör, 24fögg, och MHRkopplingsfjädrar.Punkarn skrev:så ni menar jag skall behöva som en 19mm fögg?
kan man int köra med org röret då en tid? tills jag har ett nytt
och köpa fjädrarna på samma gång, när jag köper förgasaren.
Du kan inte ha org hade jag sagt om du nu inte tänkt å köra ett rå pluggat rör..VoxuzZ skrev:Lånar tråden lite...
skulle jag kunna lira barikit 80 på orgveven och orgkopplingen med malossifjädrar? Det är en drac som har gått runt 800mil.
vilken förgasare skulle passa till den cylindern btw?
Får du bra pris så är PR3 helt klart bättre, skulle kört på den alla dagar i veckan. Men somsagt vet jag inte riktigt hur den är men om den liknar PR2 så är den helt perfekt till brukskörning och borde fungera med orgrör även om ett SP eller PR skulle sitta bättre.Punkarn skrev:tänkte därför, jag får den för ett bra pris.
Så ni menar jag skulle kunna ta Airsal (Sport) 70cc å köra med den då? , eller metrakits 70cc handmade?
är som ute efter fart å acc,
kör mycket å leker å har mig,
Originalveven är sjukt bra, inte sämre än någon "trim"vev skulle jag säga.VoxuzZ skrev:Lånar tråden lite...
skulle jag kunna lira barikit 80 på orgveven och orgkopplingen med malossifjädrar? Det är en drac som har gått runt 800mil.
vilken förgasare skulle passa till den cylindern btw?
DU låter väldigt osäker? kan det möjligen vara så motorn blir obalanserad om man slänger på en kolv med större diameter/vikt och varvar den lite mer än va motorn "igentligen" är anpassad efter? skakar lite mer och sliter ut lagrerna fortare? org veven kan säkert vara bra men till vilket ändamål?siiimooon skrev: Originalveven är sjukt bra, inte sämre än någon "trim"vev skulle jag säga.
Jag körde Barikit 74cc, TK, och 21mm dellorto och då skrotade jag mina ramlager på 6 dagar, innan det hade den gått med bara TK och 21mm, men förra ägaren kan ha kört hårt och jag vet inte hur långt den har gått.
2-3 månader senare rasade veven, men den hade förmodligen gått hårt förr.
allting slits ut .....Mertz skrev:DU låter väldigt osäker? kan det möjligen vara så motorn blir obalanserad om man slänger på en kolv med större diameter/vikt och varvar den lite mer än va motorn "igentligen" är anpassad efter? skakar lite mer och sliter ut lagrerna fortare? org veven kan säkert vara bra men till vilket ändamål?siiimooon skrev: Originalveven är sjukt bra, inte sämre än någon "trim"vev skulle jag säga.
Jag körde Barikit 74cc, TK, och 21mm dellorto och då skrotade jag mina ramlager på 6 dagar, innan det hade den gått med bara TK och 21mm, men förra ägaren kan ha kört hårt och jag vet inte hur långt den har gått.
2-3 månader senare rasade veven, men den hade förmodligen gått hårt förr.
eller så är det bara vi "svennar" som har rådbensinskalle2 skrev:De är bara ni svennar som byter vev i onödan
så du menar att de är nödvändigt att byta vev till 70cc när orginal vev håller till dom flesta 70cc cylindrarna förutom då du ska bygga riktig hyper motoryamaha-anton skrev:eller så är det bara vi "svennar" som har rådbensinskalle2 skrev:De är bara ni svennar som byter vev i onödan
Man sparar mer pengar på o byta o vet att den håller även när du vill gasa på lite, ist för o köra md original veven, när du ändå byter lager är de ju inget direkt extra ansträngning o trycka i en ny vev, o de kostar runt 1.5k vilken inte är så mycket.bensinskalle2 skrev:så du menar att de är nödvändigt att byta vev till 70cc när orginal vev håller till dom flesta 70cc cylindrarna förutom då du ska bygga riktig hyper motoryamaha-anton skrev:eller så är det bara vi "svennar" som har rådbensinskalle2 skrev:De är bara ni svennar som byter vev i onödan
annars så behöver man bara byta vev lagerna.
jag har en Derbi med orginal vev som kanske har gått runt ca 25tusen milMrAndersson skrev:Man sparar mer pengar på o byta o vet att den håller även när du vill gasa på lite, ist för o köra md original veven, när du ändå byter lager är de ju inget direkt extra ansträngning o trycka i en ny vev, o de kostar runt 1.5k vilken inte är så mycket.bensinskalle2 skrev:så du menar att de är nödvändigt att byta vev till 70cc när orginal vev håller till dom flesta 70cc cylindrarna förutom då du ska bygga riktig hyper motoryamaha-anton skrev: eller så är det bara vi "svennar" som har råd
annars så behöver man bara byta vev lagerna.
Jämfört med om du kör med allt original kanske andra lager, så rasar skiten när du kör. Då kan de gå åt helvete för dig tänk typ 100+ när allt låser sig. DU kör omkull drar ner i ett dike o blir förlamad. De är dåligt scenario.
Sen kan du köra allt original utom lagrena, men då kanske allt rasar när du kör 1an o gasar lite, då blir de förmodligen, ny cylinder, ny vev, lager, kolv, o säkert något mer då är du redan uppe i 4k.
så jag tycker de är bättre o byta både lager o vev när du byter lager o går upp till en 70cc som varvar!
Så kan du gasa när du vill, o va säker på att de ska hålla!
Sen blir de billigare i längden också!
HAHA! Det där tror du väl inte själv på? 2500 mil har den snarare gått.bensinskalle2 skrev:jag har en Derbi med orginal vev som kanske har gått runt ca 25tusen milMrAndersson skrev:Man sparar mer pengar på o byta o vet att den håller även när du vill gasa på lite, ist för o köra md original veven, när du ändå byter lager är de ju inget direkt extra ansträngning o trycka i en ny vev, o de kostar runt 1.5k vilken inte är så mycket.bensinskalle2 skrev: så du menar att de är nödvändigt att byta vev till 70cc när orginal vev håller till dom flesta 70cc cylindrarna förutom då du ska bygga riktig hyper motor
annars så behöver man bara byta vev lagerna.
Jämfört med om du kör med allt original kanske andra lager, så rasar skiten när du kör. Då kan de gå åt helvete för dig tänk typ 100+ när allt låser sig. DU kör omkull drar ner i ett dike o blir förlamad. De är dåligt scenario.
Sen kan du köra allt original utom lagrena, men då kanske allt rasar när du kör 1an o gasar lite, då blir de förmodligen, ny cylinder, ny vev, lager, kolv, o säkert något mer då är du redan uppe i 4k.
så jag tycker de är bättre o byta både lager o vev när du byter lager o går upp till en 70cc som varvar!
Så kan du gasa när du vill, o va säker på att de ska hålla!
Sen blir de billigare i längden också!
har bytt lager vid ca 15tusen mil
setup:
80cc malossi
Malossi - Avgassystem (för 80cc)
24mm förgasare
malossi membran
den har gått ca 10 tusen mil o den håller nog hur bra som helst så säg inte att om man bara byter lager så rasar allt när man varvar lite i 1an för om man köper delar som passar o med kvalite så (så ska man kunna skruva också) o du kan aldrig vara säker på att de inte rasar fast du köper ny vev.
bensinskalle2 skrev:jag har en Derbi med orginal vev som kanske har gått runt ca 25tusen milMrAndersson skrev:Man sparar mer pengar på o byta o vet att den håller även när du vill gasa på lite, ist för o köra md original veven, när du ändå byter lager är de ju inget direkt extra ansträngning o trycka i en ny vev, o de kostar runt 1.5k vilken inte är så mycket.bensinskalle2 skrev: så du menar att de är nödvändigt att byta vev till 70cc när orginal vev håller till dom flesta 70cc cylindrarna förutom då du ska bygga riktig hyper motor
annars så behöver man bara byta vev lagerna.
Jämfört med om du kör med allt original kanske andra lager, så rasar skiten när du kör. Då kan de gå åt helvete för dig tänk typ 100+ när allt låser sig. DU kör omkull drar ner i ett dike o blir förlamad. De är dåligt scenario.
Sen kan du köra allt original utom lagrena, men då kanske allt rasar när du kör 1an o gasar lite, då blir de förmodligen, ny cylinder, ny vev, lager, kolv, o säkert något mer då är du redan uppe i 4k.
så jag tycker de är bättre o byta både lager o vev när du byter lager o går upp till en 70cc som varvar!
Så kan du gasa när du vill, o va säker på att de ska hålla!
Sen blir de billigare i längden också!
har bytt lager vid ca 15tusen mil
setup:
80cc malossi
Malossi - Avgassystem (för 80cc)
24mm förgasare
malossi membran
den har gått ca 10 tusen mil o den håller nog hur bra som helst så säg inte att om man bara byter lager så rasar allt när man varvar lite i 1an för om man köper delar som passar o med kvalite så (så ska man kunna skruva också) o du kan aldrig vara säker på att de inte rasar fast du köper ny vev.
Det jag tror är att det finns dåligt med moppar som har gått 25000 mil, ännu mindre att de har en vev som hållit 25000 milbensinskalle2 skrev:tro vad du vill men den har gått veven har jag haft cirka 25000 mil i motorn o dom nya (orginal) lagerna satt jag på vid cirka 15000mil då jag satt på allt trim.
+1ValoPallo skrev:
Det jag tror är att det finns dåligt med moppar som har gått 25000 mil, ännu mindre att de har en vev som hållit 25000 mil
Vad försöker du ens bevisa? Att det går at köra 70/80 cc med originalveven?
Ja, klart som fan att det går det, men hur länge?
inget +1 nästa gång blir det varning skall du seMertz skrev:+1ValoPallo skrev:
Det jag tror är att det finns dåligt med moppar som har gått 25000 mil, ännu mindre att de har en vev som hållit 25000 mil
Vad försöker du ens bevisa? Att det går at köra 70/80 cc med originalveven?
Ja, klart som fan att det går det, men hur länge?
VARFÖR säger du till mig och inte alla andra +1:are?Victorh skrev: inget +1 nästa gång blir det varning skall du se
Smartaste kommentaren jag hört på TSR...saile96 skrev:kanske ide och låsa denna tråd snart då ts har varit avstängd ett tag nu och så börjar den spåra ur