Klarar org veven detta och lamellerna?

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
Punkarn
Avstängd
Inlägg: 869
Blev medlem: 11 augusti 2011, 11:30
Ort: Närpes,Finland

Klarar org veven detta och lamellerna?

Inlägg av Punkarn »

Mk prorace 3 ingen portning.
org veven såklart :)
org avgasrör, :)
Byta upp munstycken :P
Top Performances - CDI-box (Ducati) Ostrypt


senare köper man en vev :) när man har lite överlopps cash :)
å senare lameller :) kanske hinner köpa lameller senare efter man har varit på skroten å tagit några arbetstimmar :)
kanske man köper ett nytt Hebo nållager på samma gång :)

alltså, klarar den denna setup detta nu då?

kopplingen och veven,samt nållagret. vill int direkt köra mig till kolvras.


:P
Bild

Kör Trimmat, Åker du Fast Så Trimma Mer, med Gladare samvete. :D

«Pure Metrakit. Pure Power.»
Användarens profilbild
willemedDERBIN
King of the street
Inlägg: 3552
Blev medlem: 25 april 2010, 19:28
Ort: BORÅS!

Inlägg av willemedDERBIN »

jag skulle INTE rekomendera det x)

du har ingen trimpipa eller fögg samt med orginal fjädrarna ...

du kommer inte få ngn vidare effekt :)


så om du ska börja köra med Mk3 då rekomenderar jag att byta rör samt fögg och fjädrar till kopplingen iaf !

vev ...så fort som möjligt :D
Derbi Senda: Derbi racing development -03!!!

det är roligt att läsa när ni kommer med era ider ....samt roligare att se den rätta lösningen framför sig ^^
siiimooon
Gasres
Inlägg: 1264
Blev medlem: 8 april 2009, 11:07

Inlägg av siiimooon »

Byt rör, förgasare, och kopplingsfjädrar.
Användarens profilbild
Punkarn
Avstängd
Inlägg: 869
Blev medlem: 11 augusti 2011, 11:30
Ort: Närpes,Finland

Inlägg av Punkarn »

så ni menar jag skall behöva som en 19mm fögg?
kan man int köra med org röret då en tid? tills jag har ett nytt :)
och köpa fjädrarna på samma gång, när jag köper förgasaren.
Bild

Kör Trimmat, Åker du Fast Så Trimma Mer, med Gladare samvete. :D

«Pure Metrakit. Pure Power.»
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!
Inlägg: 10635
Blev medlem: 9 november 2007, 15:39

Inlägg av bensinskalle »

Punkarn skrev:så ni menar jag skall behöva som en 19mm fögg?
kan man int köra med org röret då en tid? tills jag har ett nytt :)
och köpa fjädrarna på samma gång, när jag köper förgasaren.
Det är ju fullständigt meningslöst, bara slöseri med tid och pengar att hänga å cylindern om du ska ha allt annat original.

En sport 70cc kan väl vara något. Blir lite mumsigt vrid om man pluggar ur röret bara, men inte en hypercylinder.

Men du gör som du vill, klart det går.
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
siiimooon
Gasres
Inlägg: 1264
Blev medlem: 8 april 2009, 11:07

Inlägg av siiimooon »

Punkarn skrev:så ni menar jag skall behöva som en 19mm fögg?
kan man int köra med org röret då en tid? tills jag har ett nytt :)
och köpa fjädrarna på samma gång, när jag köper förgasaren.
PR-rör, 24fögg, och MHRkopplingsfjädrar.

Klart det går att köra med orgröret, PR är ändå rätt lågvarvig, eller jag vet inte hur 3an är med PR2 är lågvarvig som fan.
Användarens profilbild
Punkarn
Avstängd
Inlägg: 869
Blev medlem: 11 augusti 2011, 11:30
Ort: Närpes,Finland

Inlägg av Punkarn »

tänkte därför, jag får den för ett bra pris. :P

Så ni menar jag skulle kunna ta Airsal (Sport) 70cc å köra med den då? , eller metrakits 70cc handmade?

är som ute efter fart å acc,

kör mycket å leker å har mig, :P
Bild

Kör Trimmat, Åker du Fast Så Trimma Mer, med Gladare samvete. :D

«Pure Metrakit. Pure Power.»
Användarens profilbild
VoxuzZ
Tha Mastah Blastah
Inlägg: 528
Blev medlem: 12 juli 2011, 21:17

Inlägg av VoxuzZ »

Lånar tråden lite...

skulle jag kunna lira barikit 80 på orgveven och orgkopplingen med malossifjädrar? Det är en drac som har gått runt 800mil.

vilken förgasare skulle passa till den cylindern btw? :)
I'm the baws!
Användarens profilbild
moppenissen96
Kinaraket
Inlägg: 1178
Blev medlem: 30 mars 2011, 20:04

Inlägg av moppenissen96 »

nej? :lol:
Avverkade moppar & A-traktorer

5x Speedfight
4x Aerox
2x Slider
3x Viva city
1x Derbi Senda
2x Yamaha FS1
2x Baotian
Volvo 240 turbo okapad
2x Volvo 744 kapad

Nuvarande fordon

BMW 320 M-sport E46
Speedfight 2 09
Användarens profilbild
ZX
Arctic Cat Racing
Inlägg: 896
Blev medlem: 8 augusti 2010, 13:38
Ort: Umeå

Inlägg av ZX »

VoxuzZ skrev:Lånar tråden lite...

skulle jag kunna lira barikit 80 på orgveven och orgkopplingen med malossifjädrar? Det är en drac som har gått runt 800mil.

vilken förgasare skulle passa till den cylindern btw? :)
Ja det går. dock hur länge vet jag inte^^
Användarens profilbild
potog
King of the street
Inlägg: 3469
Blev medlem: 4 september 2011, 13:58
Kontakt:

Inlägg av potog »

VoxuzZ skrev:Lånar tråden lite...

skulle jag kunna lira barikit 80 på orgveven och orgkopplingen med malossifjädrar? Det är en drac som har gått runt 800mil.

vilken förgasare skulle passa till den cylindern btw? :)
Du kan inte ha org hade jag sagt om du nu inte tänkt å köra ett rå pluggat rör..
Nä men 24mm-28mm+ ;)
vem fan e lennart?
siiimooon
Gasres
Inlägg: 1264
Blev medlem: 8 april 2009, 11:07

Inlägg av siiimooon »

Punkarn skrev:tänkte därför, jag får den för ett bra pris. :P

Så ni menar jag skulle kunna ta Airsal (Sport) 70cc å köra med den då? , eller metrakits 70cc handmade?

är som ute efter fart å acc,

kör mycket å leker å har mig, :P
Får du bra pris så är PR3 helt klart bättre, skulle kört på den alla dagar i veckan. Men somsagt vet jag inte riktigt hur den är men om den liknar PR2 så är den helt perfekt till brukskörning och borde fungera med orgrör även om ett SP eller PR skulle sitta bättre.
VoxuzZ skrev:Lånar tråden lite...

skulle jag kunna lira barikit 80 på orgveven och orgkopplingen med malossifjädrar? Det är en drac som har gått runt 800mil.

vilken förgasare skulle passa till den cylindern btw? :)
Originalveven är sjukt bra, inte sämre än någon "trim"vev skulle jag säga.
Jag körde Barikit 74cc, TK, och 21mm dellorto och då skrotade jag mina ramlager på 6 dagar, innan det hade den gått med bara TK och 21mm, men förra ägaren kan ha kört hårt och jag vet inte hur långt den har gått.
2-3 månader senare rasade veven, men den hade förmodligen gått hårt förr.

Min koppling slirade väldigt mycket då, men jag satte i MHR-fjädrar och sen dess har kopplingen hållit trots att jag brukskört med hypersetep i ett år med en hel del slirningar!

Förgasaren borde räcka med en 24mm, gärna med luftburk till!
Användarens profilbild
Mertz
Svårstartad skrothög
Inlägg: 165
Blev medlem: 12 januari 2012, 15:12

Inlägg av Mertz »

siiimooon skrev: Originalveven är sjukt bra, inte sämre än någon "trim"vev skulle jag säga.
Jag körde Barikit 74cc, TK, och 21mm dellorto och då skrotade jag mina ramlager på 6 dagar, innan det hade den gått med bara TK och 21mm, men förra ägaren kan ha kört hårt och jag vet inte hur långt den har gått.
2-3 månader senare rasade veven, men den hade förmodligen gått hårt förr.
DU låter väldigt osäker? kan det möjligen vara så motorn blir obalanserad om man slänger på en kolv med större diameter/vikt och varvar den lite mer än va motorn "igentligen" är anpassad efter? skakar lite mer och sliter ut lagrerna fortare? org veven kan säkert vara bra men till vilket ändamål?
Samuel Johnson skrev: "Nästan allt absurt uppförande kommer
sig av att imitera dem vi inte kan efterlikna"

GÖR MIG AV MED BÅDE GOKART (1800.-) OCH TRIMMAD NYRENOV MT5 MOTOR(1500.-)
http://www.twostrokerider.se/kop-och-sa ... d-avstamt/
Användarens profilbild
willemedDERBIN
King of the street
Inlägg: 3552
Blev medlem: 25 april 2010, 19:28
Ort: BORÅS!

Inlägg av willemedDERBIN »

Mertz skrev:
siiimooon skrev: Originalveven är sjukt bra, inte sämre än någon "trim"vev skulle jag säga.
Jag körde Barikit 74cc, TK, och 21mm dellorto och då skrotade jag mina ramlager på 6 dagar, innan det hade den gått med bara TK och 21mm, men förra ägaren kan ha kört hårt och jag vet inte hur långt den har gått.
2-3 månader senare rasade veven, men den hade förmodligen gått hårt förr.
DU låter väldigt osäker? kan det möjligen vara så motorn blir obalanserad om man slänger på en kolv med större diameter/vikt och varvar den lite mer än va motorn "igentligen" är anpassad efter? skakar lite mer och sliter ut lagrerna fortare? org veven kan säkert vara bra men till vilket ändamål?
allting slits ut .....
jag har slitit ur 2 orginal vevar på en trimrörs setup bara för jag hade kört hårt med dem med en sport cylinder

veven ger sig alltid efter ett tag ...dock det va juh på EBS block
Derbi Senda: Derbi racing development -03!!!

det är roligt att läsa när ni kommer med era ider ....samt roligare att se den rätta lösningen framför sig ^^
bensinskalle2
Elmoped
Inlägg: 8
Blev medlem: 10 december 2011, 04:00

dd

Inlägg av bensinskalle2 »

De är bara ni svennar som byter vev i onödan :)
yamaha-anton
Elmoped
Inlägg: 126
Blev medlem: 1 juli 2011, 21:40
Ort: Borås

Re: dd

Inlägg av yamaha-anton »

bensinskalle2 skrev:De är bara ni svennar som byter vev i onödan :)
eller så är det bara vi "svennar" som har råd :x
bensinskalle2
Elmoped
Inlägg: 8
Blev medlem: 10 december 2011, 04:00

Re: dd

Inlägg av bensinskalle2 »

yamaha-anton skrev:
bensinskalle2 skrev:De är bara ni svennar som byter vev i onödan :)
eller så är det bara vi "svennar" som har råd :x
så du menar att de är nödvändigt att byta vev till 70cc när orginal vev håller till dom flesta 70cc cylindrarna förutom då du ska bygga riktig hyper motor
annars så behöver man bara byta vev lagerna.
Användarens profilbild
MrAndersson
King of the street
Inlägg: 2933
Blev medlem: 13 juni 2011, 20:45

Re: dd

Inlägg av MrAndersson »

bensinskalle2 skrev:
yamaha-anton skrev:
bensinskalle2 skrev:De är bara ni svennar som byter vev i onödan :)
eller så är det bara vi "svennar" som har råd :x
så du menar att de är nödvändigt att byta vev till 70cc när orginal vev håller till dom flesta 70cc cylindrarna förutom då du ska bygga riktig hyper motor
annars så behöver man bara byta vev lagerna.
Man sparar mer pengar på o byta o vet att den håller även när du vill gasa på lite, ist för o köra md original veven, när du ändå byter lager är de ju inget direkt extra ansträngning o trycka i en ny vev, o de kostar runt 1.5k vilken inte är så mycket.

Jämfört med om du kör med allt original kanske andra lager, så rasar skiten när du kör. Då kan de gå åt helvete för dig tänk typ 100+ när allt låser sig. DU kör omkull drar ner i ett dike o blir förlamad. De är dåligt scenario.

Sen kan du köra allt original utom lagrena, men då kanske allt rasar när du kör 1an o gasar lite, då blir de förmodligen, ny cylinder, ny vev, lager, kolv, o säkert något mer då är du redan uppe i 4k.

så jag tycker de är bättre o byta både lager o vev när du byter lager o går upp till en 70cc som varvar!
Så kan du gasa när du vill, o va säker på att de ska hålla!
Sen blir de billigare i längden också!
Every man dies, but not every man really lives!

Kolla In Min KTM Senda!

Träningsnarkoman som gått ifrån sin egna hoj, men hänger kvar här och hjälper till. Går min egna väg.
Användarens profilbild
draclover
Svårstartad skrothög
Inlägg: 164
Blev medlem: 21 juli 2011, 23:11
Ort: landskrona

Inlägg av draclover »

jag har en mk prorace vev i fint skick samt en 21 mm delorto förgasare och även ett underliggande kundo banzai som behöver ny ljudämpare som du kan köpa billigt ? :)
bensinskalle2
Elmoped
Inlägg: 8
Blev medlem: 10 december 2011, 04:00

Re: dd

Inlägg av bensinskalle2 »

MrAndersson skrev:
bensinskalle2 skrev:
yamaha-anton skrev: eller så är det bara vi "svennar" som har råd :x
så du menar att de är nödvändigt att byta vev till 70cc när orginal vev håller till dom flesta 70cc cylindrarna förutom då du ska bygga riktig hyper motor
annars så behöver man bara byta vev lagerna.
Man sparar mer pengar på o byta o vet att den håller även när du vill gasa på lite, ist för o köra md original veven, när du ändå byter lager är de ju inget direkt extra ansträngning o trycka i en ny vev, o de kostar runt 1.5k vilken inte är så mycket.

Jämfört med om du kör med allt original kanske andra lager, så rasar skiten när du kör. Då kan de gå åt helvete för dig tänk typ 100+ när allt låser sig. DU kör omkull drar ner i ett dike o blir förlamad. De är dåligt scenario.

Sen kan du köra allt original utom lagrena, men då kanske allt rasar när du kör 1an o gasar lite, då blir de förmodligen, ny cylinder, ny vev, lager, kolv, o säkert något mer då är du redan uppe i 4k.

så jag tycker de är bättre o byta både lager o vev när du byter lager o går upp till en 70cc som varvar!
Så kan du gasa när du vill, o va säker på att de ska hålla!
Sen blir de billigare i längden också!
jag har en Derbi med orginal vev som kanske har gått runt ca 25tusen mil
har bytt lager vid ca 15tusen mil
setup:

80cc malossi
Malossi - Avgassystem (för 80cc)
24mm förgasare
malossi membran

den har gått ca 10 tusen mil o den håller nog hur bra som helst så säg inte att om man bara byter lager så rasar allt när man varvar lite i 1an för om man köper delar som passar o med kvalite så (så ska man kunna skruva också) o du kan aldrig vara säker på att de inte rasar fast du köper ny vev.
siiimooon
Gasres
Inlägg: 1264
Blev medlem: 8 april 2009, 11:07

Re: dd

Inlägg av siiimooon »

bensinskalle2 skrev:
MrAndersson skrev:
bensinskalle2 skrev: så du menar att de är nödvändigt att byta vev till 70cc när orginal vev håller till dom flesta 70cc cylindrarna förutom då du ska bygga riktig hyper motor
annars så behöver man bara byta vev lagerna.
Man sparar mer pengar på o byta o vet att den håller även när du vill gasa på lite, ist för o köra md original veven, när du ändå byter lager är de ju inget direkt extra ansträngning o trycka i en ny vev, o de kostar runt 1.5k vilken inte är så mycket.

Jämfört med om du kör med allt original kanske andra lager, så rasar skiten när du kör. Då kan de gå åt helvete för dig tänk typ 100+ när allt låser sig. DU kör omkull drar ner i ett dike o blir förlamad. De är dåligt scenario.

Sen kan du köra allt original utom lagrena, men då kanske allt rasar när du kör 1an o gasar lite, då blir de förmodligen, ny cylinder, ny vev, lager, kolv, o säkert något mer då är du redan uppe i 4k.

så jag tycker de är bättre o byta både lager o vev när du byter lager o går upp till en 70cc som varvar!
Så kan du gasa när du vill, o va säker på att de ska hålla!
Sen blir de billigare i längden också!
jag har en Derbi med orginal vev som kanske har gått runt ca 25tusen mil
har bytt lager vid ca 15tusen mil
setup:

80cc malossi
Malossi - Avgassystem (för 80cc)
24mm förgasare
malossi membran

den har gått ca 10 tusen mil o den håller nog hur bra som helst så säg inte att om man bara byter lager så rasar allt när man varvar lite i 1an för om man köper delar som passar o med kvalite så (så ska man kunna skruva också) o du kan aldrig vara säker på att de inte rasar fast du köper ny vev.
HAHA! Det där tror du väl inte själv på? 2500 mil har den snarare gått.
Och original ramlager är "bäst", bara onödigt att byta dom mot C4 eller sånt skit.
Användarens profilbild
MrAndersson
King of the street
Inlägg: 2933
Blev medlem: 13 juni 2011, 20:45

Re: dd

Inlägg av MrAndersson »

bensinskalle2 skrev:
MrAndersson skrev:
bensinskalle2 skrev: så du menar att de är nödvändigt att byta vev till 70cc när orginal vev håller till dom flesta 70cc cylindrarna förutom då du ska bygga riktig hyper motor
annars så behöver man bara byta vev lagerna.
Man sparar mer pengar på o byta o vet att den håller även när du vill gasa på lite, ist för o köra md original veven, när du ändå byter lager är de ju inget direkt extra ansträngning o trycka i en ny vev, o de kostar runt 1.5k vilken inte är så mycket.

Jämfört med om du kör med allt original kanske andra lager, så rasar skiten när du kör. Då kan de gå åt helvete för dig tänk typ 100+ när allt låser sig. DU kör omkull drar ner i ett dike o blir förlamad. De är dåligt scenario.

Sen kan du köra allt original utom lagrena, men då kanske allt rasar när du kör 1an o gasar lite, då blir de förmodligen, ny cylinder, ny vev, lager, kolv, o säkert något mer då är du redan uppe i 4k.

så jag tycker de är bättre o byta både lager o vev när du byter lager o går upp till en 70cc som varvar!
Så kan du gasa när du vill, o va säker på att de ska hålla!
Sen blir de billigare i längden också!
jag har en Derbi med orginal vev som kanske har gått runt ca 25tusen mil
har bytt lager vid ca 15tusen mil
setup:

80cc malossi
Malossi - Avgassystem (för 80cc)
24mm förgasare
malossi membran

den har gått ca 10 tusen mil o den håller nog hur bra som helst så säg inte att om man bara byter lager så rasar allt när man varvar lite i 1an för om man köper delar som passar o med kvalite så (så ska man kunna skruva också) o du kan aldrig vara säker på att de inte rasar fast du köper ny vev.

Okej, Mura din tur nu kanske?

om de du skriver är sant såtycker jag synd om dig!

Att original veven klara den cylindern är ju inte någon direkt förvåning, då den inte varvar något extremt. Dock mår ju motorn mycket bättre av något som klarar vibrationerna o är balanserad för dom RPMen!

Kan aldrig va säker på något! Dock kan du känna dig säkrare om du byter vev, när det ändå inte är så mycket cash!
Every man dies, but not every man really lives!

Kolla In Min KTM Senda!

Träningsnarkoman som gått ifrån sin egna hoj, men hänger kvar här och hjälper till. Går min egna väg.
bensinskalle2
Elmoped
Inlägg: 8
Blev medlem: 10 december 2011, 04:00

sds

Inlägg av bensinskalle2 »

tro vad du vill men den har gått veven har jag haft cirka 25000 mil i motorn o dom nya (orginal) lagerna satt jag på vid cirka 15000mil då jag satt på allt trim.
siiimooon
Gasres
Inlägg: 1264
Blev medlem: 8 april 2009, 11:07

Re: sds

Inlägg av siiimooon »

bensinskalle2 skrev:tro vad du vill men den har gått veven har jag haft cirka 25000 mil i motorn o dom nya (orginal) lagerna satt jag på vid cirka 15000mil då jag satt på allt trim.
25000km..
Användarens profilbild
ValoPallo
King of the street
Inlägg: 2278
Blev medlem: 28 mars 2011, 18:09
Ort: Åland, Finland

Re: sds

Inlägg av ValoPallo »

bensinskalle2 skrev:tro vad du vill men den har gått veven har jag haft cirka 25000 mil i motorn o dom nya (orginal) lagerna satt jag på vid cirka 15000mil då jag satt på allt trim.
Det jag tror är att det finns dåligt med moppar som har gått 25000 mil, ännu mindre att de har en vev som hållit 25000 mil

Vad försöker du ens bevisa? Att det går at köra 70/80 cc med originalveven?
Ja, klart som fan att det går det, men hur länge?

Bild
Tunturi Supersport -85

Yamaha XT 125 -83

We gotta take the bastards down, Let em' know.
We gotta smash 'em to the ground,Let em' know.
We gotta take the bastards down.
Användarens profilbild
Mertz
Svårstartad skrothög
Inlägg: 165
Blev medlem: 12 januari 2012, 15:12

Re: sds

Inlägg av Mertz »

ValoPallo skrev:
Det jag tror är att det finns dåligt med moppar som har gått 25000 mil, ännu mindre att de har en vev som hållit 25000 mil

Vad försöker du ens bevisa? Att det går at köra 70/80 cc med originalveven?
Ja, klart som fan att det går det, men hur länge?
+1
Samuel Johnson skrev: "Nästan allt absurt uppförande kommer
sig av att imitera dem vi inte kan efterlikna"

GÖR MIG AV MED BÅDE GOKART (1800.-) OCH TRIMMAD NYRENOV MT5 MOTOR(1500.-)
http://www.twostrokerider.se/kop-och-sa ... d-avstamt/
Användarens profilbild
Victorh
F.D Crew
Inlägg: 4176
Blev medlem: 29 maj 2011, 09:35
Ort: Vasa, Finland

Re: sds

Inlägg av Victorh »

Mertz skrev:
ValoPallo skrev:
Det jag tror är att det finns dåligt med moppar som har gått 25000 mil, ännu mindre att de har en vev som hållit 25000 mil

Vad försöker du ens bevisa? Att det går at köra 70/80 cc med originalveven?
Ja, klart som fan att det går det, men hur länge?
+1
inget +1 nästa gång blir det varning skall du se ;)
Användarens profilbild
Mertz
Svårstartad skrothög
Inlägg: 165
Blev medlem: 12 januari 2012, 15:12

Re: sds

Inlägg av Mertz »

Victorh skrev: inget +1 nästa gång blir det varning skall du se ;)
VARFÖR säger du till mig och inte alla andra +1:are?
och... en grej till, ta en titt på min signatur ;)
Samuel Johnson skrev: "Nästan allt absurt uppförande kommer
sig av att imitera dem vi inte kan efterlikna"

GÖR MIG AV MED BÅDE GOKART (1800.-) OCH TRIMMAD NYRENOV MT5 MOTOR(1500.-)
http://www.twostrokerider.se/kop-och-sa ... d-avstamt/
Användarens profilbild
PK
#DVAJJ
Inlägg: 5337
Blev medlem: 5 september 2010, 07:45
Ort: Lidköping

Inlägg av PK »

Vi säger till när vi ser det..

står för övrigt i reglerna samt att moderatorns ord är lag så det är bara att lyssna ;)

OnT: tycker att vi säger såhär att du kan köra med värsta hypersetupen på en originalvev som är från 2001 men det kommer fan inte hålla länge.

klart det håller, frågan är hur länge och hur mycket man vill gasa :)

men jag tycker personligen att gränsen för att byta vev går vid byte till låg midrace eller liite kraftigare :)
Användarens profilbild
saile96
King of the street
Inlägg: 2119
Blev medlem: 7 oktober 2011, 18:12
Ort: åland, finland

Inlägg av saile96 »

kanske ide och låsa denna tråd snart då ts har varit avstängd ett tag nu och så börjar den spåra ur :wink:
avverkade fordon:
loncin 90cc fyrhjuling (såld)
honda cr 50cc (såld)
honda cr 80cc (tillsalu)
Derbi drd 50cc (tillsalu)
peugote xps 70cc (såld)
kawasaki klf 220cc
ktm exc 125cc
ktm sx 450cc
volvo 740
nissan king cab
Användarens profilbild
Mertz
Svårstartad skrothög
Inlägg: 165
Blev medlem: 12 januari 2012, 15:12

Inlägg av Mertz »

saile96 skrev:kanske ide och låsa denna tråd snart då ts har varit avstängd ett tag nu och så börjar den spåra ur :wink:
Smartaste kommentaren jag hört på TSR... ;)
Samuel Johnson skrev: "Nästan allt absurt uppförande kommer
sig av att imitera dem vi inte kan efterlikna"

GÖR MIG AV MED BÅDE GOKART (1800.-) OCH TRIMMAD NYRENOV MT5 MOTOR(1500.-)
http://www.twostrokerider.se/kop-och-sa ... d-avstamt/
Användarens profilbild
PK
#DVAJJ
Inlägg: 5337
Blev medlem: 5 september 2010, 07:45
Ort: Lidköping

Inlägg av PK »

VoxuzZ skrev:Lånar tråden lite...

skulle jag kunna lira barikit 80 på orgveven och orgkopplingen med malossifjädrar? Det är en drac som har gått runt 800mil.

vilken förgasare skulle passa till den cylindern btw? :)
Skriv svar