Facebook hackas = sant

Snack om allt mellan himmel och jord. Passar inte ditt ämne in någon annan stans får det tas här.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

Användarens profilbild
nippertippan
Byfånen
Inlägg: 2164
Blev medlem: 22 juli 2009, 00:34
Ort: Vara

Inlägg av nippertippan »

vicke xX SMT skrev:
Pontus_PGO skrev:mitt är också nere såg bara ut såhär

Bild
haha! alla vi tre skojjade ju bara... mitt funkar hur bra som hälst :)
Jag hoppas INNERLIGT att de VERKLIGEN hackar FB så j*vla hårt att det tar år att återställa skiten, sabbar källkoden, mm.
Forumets nippertippa! Puss på er!
Användarens profilbild
Tuta
King of the street
Inlägg: 3459
Blev medlem: 11 april 2008, 16:48
Ort: Nyköping

Inlägg av Tuta »

vicke xX SMT skrev:
Pontus_PGO skrev:mitt är också nere såg bara ut såhär

Bild
haha! alla vi tre skojjade ju bara... mitt funkar hur bra som hälst :)
och nu förstör du allt, bra :roll:
Victorh: varför suger inte mina brudar...
Tuta: har du frågat?
Victorh: nee men dom skall göra det ;)
Victorh: eller skall man fråga? :)
jonssson13: nejnej, blir pinsamt om dom säger nej då(
Victorh: tillräcklit pinsamt renn då den är så liten ;)

Bild
Det är jag som är Tuta ;)
Användarens profilbild
Mura
King of the street
Inlägg: 2743
Blev medlem: 22 september 2008, 20:38
Ort: nyhamnsläge

Inlägg av Mura »

hoppas dom klarar det! :D

edit: jag hjälper dom, saft och bulle osv :)
Bild
Användarens profilbild
nippertippan
Byfånen
Inlägg: 2164
Blev medlem: 22 juli 2009, 00:34
Ort: Vara

Inlägg av nippertippan »

Mura skrev:hoppas dom klarar det! :D

edit: jag hjälper dom, saft och bulle osv :)
Ärligt sagt, de där Anonymous och andra likasinnade grupper har nog spetskompetens att sänka det mesta på nätet, och även krascha det bottenlöst hårt om de vill.
Forumets nippertippa! Puss på er!
Ekman
F.D Moderator
Inlägg: 4266
Blev medlem: 29 april 2010, 19:56

Inlägg av Ekman »

Mura skrev:hoppas dom klarar det! :D

edit: jag hjälper dom, saft och bulle osv :)
Dom ska väll inte ens göra det?
Användarens profilbild
nippertippan
Byfånen
Inlägg: 2164
Blev medlem: 22 juli 2009, 00:34
Ort: Vara

Inlägg av nippertippan »

vicke xX SMT skrev:
Mura skrev:hoppas dom klarar det! :D

edit: jag hjälper dom, saft och bulle osv :)
Dom ska väll inte ens göra det?
En vacker dag så brakar FB ihop på grund av en kraftig hackerattack
Det är bara en tidsfråga.
Forumets nippertippa! Puss på er!
Användarens profilbild
Mattyyy
Thai-Taxi
Inlägg: 2470
Blev medlem: 18 augusti 2011, 16:43
Ort: Eskilstuna
Kontakt:

Inlägg av Mattyyy »

vicke xX SMT skrev:
Mura skrev:hoppas dom klarar det! :D

edit: jag hjälper dom, saft och bulle osv :)
Dom ska väll inte ens göra det?
Nej det ska dom inte dom ska göra lite andra saker istället. Till exempel så skulle jag verkligen inte vilja vara domaren i texas som misshandlade sin handikappade 16 åriga dotter
Användarens profilbild
nippertippan
Byfånen
Inlägg: 2164
Blev medlem: 22 juli 2009, 00:34
Ort: Vara

Inlägg av nippertippan »

Mattyyy skrev:
vicke xX SMT skrev:
Mura skrev:hoppas dom klarar det! :D

edit: jag hjälper dom, saft och bulle osv :)
Dom ska väll inte ens göra det?
Nej det ska dom inte dom ska göra lite andra saker istället. Till exempel så skulle jag verkligen inte vilja vara domaren i texas som misshandlade sin handikappade 16 åriga dotter
Tur som satan att jag lämnade FB i alla fall, med de nya fanstygen de nu stoppat in där, fan, rena spionaget för helvete.
Forumets nippertippa! Puss på er!
Användarens profilbild
Derbi_MackaN
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 712
Blev medlem: 20 mars 2011, 14:17
Ort: Älgarås

Inlägg av Derbi_MackaN »

Mattyyy skrev:
anton96 skrev:hahah tror nog dom bara trollar ;) då min funkar :)
Dom ska inte hacka facebook kolla videon jag länka där är det lite info varför det är en historisk dag idag.

Det dom gör är av en bra anledning faktist
Håller med, dom gör inte det för nöje utan för bra anledning men de i texas de va rätt :)
DerbiDrdLimitedEdition
Elmoped
Inlägg: 93
Blev medlem: 5 september 2011, 15:47
Ort: Lidköping

Inlägg av DerbiDrdLimitedEdition »

En fråga bara... Hur går det egentligen till när man "hackar" en sida? dum fråga kanske men, alltid undrat :D Gör man de via internet eller via program och sedan internet, eller aja ni fattar :D
Användarens profilbild
nippertippan
Byfånen
Inlägg: 2164
Blev medlem: 22 juli 2009, 00:34
Ort: Vara

Inlägg av nippertippan »

DerbiDrdLimitedEdition skrev:En fråga bara... Hur går det egentligen till när man "hackar" en sida? dum fråga kanske men, alltid undrat :D Gör man de via internet eller via program och sedan internet, eller aja ni fattar :D
det heter dataintrång på fackspråk och är alldeles jävligt kriminellt.
Kan ge mångårigt bakom galler om man hackar fel ställe, t.ex. Pentagon, NASA,FBI, polisen här hemma och liknande, och de kommer på en, och dem kan konsten att leta sig genom maskisnäten.

Det är inget man precis lär ut precis.
Senast redigerad av nippertippan den 5 november 2011, 19:11, redigerad totalt 1 gånger.
Forumets nippertippa! Puss på er!
Användarens profilbild
Mura
King of the street
Inlägg: 2743
Blev medlem: 22 september 2008, 20:38
Ort: nyhamnsläge

Inlägg av Mura »

finns olika sorter "hackningar" oftast kan man crasha en server via ddos osv alltså dom pingar så dom crashar
Bild
Användarens profilbild
nippertippan
Byfånen
Inlägg: 2164
Blev medlem: 22 juli 2009, 00:34
Ort: Vara

Inlägg av nippertippan »

Mura skrev:finns olika sorter "hackningar" oftast kan man crasha en server via ddos osv alltså dom pingar så dom crashar
En annan är betydligt jävligare, de som gör dataintrång lägger in en trojan eller mask som går in på din dator, och för den som lagt ut masken/trojanen ger tillgång till lösenord, mm. och som gör att de kan skicka ut virus, spam, mm genom DIN dator.
Forumets nippertippa! Puss på er!
Användarens profilbild
Jetforce_Dahlin
Jetforce #1
Inlägg: 1596
Blev medlem: 6 maj 2010, 20:21
Ort: Bangkok
Kontakt:

Inlägg av Jetforce_Dahlin »

Risbonden skrev:Dom ställde ju in operation facebook pga krig mot mexanska drogkartellen?
och säg inte att dom är fetta geeks dom har avslöjat pedofiler o annat kriminellt shit. Läs mer på flashback om ni är intresserade. själv säger jag bara "go ano go!"

https://www.flashback.org/t1705358 :wink:
1. De har inte ställt in något, de har heller inte startat något. De har gått ut och sagt att det inte var deras påhitt, ingen av filmerna där "dem" säger det på youtube är uppladdat via deras konto.

2. Mexikanska drogkartellen? Finns det bara en sån? (think not)

3. Du har verkligen lärt dig att analysera och kritisera dina källor, Flashback har alltid rätt. Right?
Polis: Hur fort går den här mopeden då?
Jetforce: Hur länge tänker du gasa?
Användarens profilbild
Mattyyy
Thai-Taxi
Inlägg: 2470
Blev medlem: 18 augusti 2011, 16:43
Ort: Eskilstuna
Kontakt:

Inlägg av Mattyyy »

Jetforce_Dahlin skrev:
Risbonden skrev:Dom ställde ju in operation facebook pga krig mot mexanska drogkartellen?
och säg inte att dom är fetta geeks dom har avslöjat pedofiler o annat kriminellt shit. Läs mer på flashback om ni är intresserade. själv säger jag bara "go ano go!"

https://www.flashback.org/t1705358 :wink:
1. De har inte ställt in något, de har heller inte startat något. De har gått ut och sagt att det inte var deras påhitt, ingen av filmerna där "dem" säger det på youtube är uppladdat via deras konto.

2. Mexikanska drogkartellen? Finns det bara en sån? (think not)

3. Du har verkligen lärt dig att analysera och kritisera dina källor, Flashback har alltid rätt. Right?
hahahahahahaha att man väljer och länka från just flashback sämsta alternativet typ 90% ljuger fan där
Användarens profilbild
nippertippan
Byfånen
Inlägg: 2164
Blev medlem: 22 juli 2009, 00:34
Ort: Vara

Inlägg av nippertippan »

Jetforce_Dahlin skrev:
Risbonden skrev:Dom ställde ju in operation facebook pga krig mot mexanska drogkartellen?
och säg inte att dom är fetta geeks dom har avslöjat pedofiler o annat kriminellt shit. Läs mer på flashback om ni är intresserade. själv säger jag bara "go ano go!"

https://www.flashback.org/t1705358 :wink:
1. De har inte ställt in något, de har heller inte startat något. De har gått ut och sagt att det inte var deras påhitt, ingen av filmerna där "dem" säger det på youtube är uppladdat via deras konto.

2. Mexikanska drogkartellen? Finns det bara en sån? (think not)

3. Du har verkligen lärt dig att analysera och kritisera dina källor, Flashback har alltid rätt. Right?
Mexikanska drogkartellen finns ja, en av allra blodigaste som finns/funnits. skyldiga till mer än tre tusen mord bara förra året.

Är mer ligor som samverkar än en regelrätt kartell.
I en kartell bestämmer sig en grupp om att det och det tar man från den och den och det kostar så och så mycket, och på så vis slår ut konkurrensen på det marknadssegmentet.

Behöver jag säga att kartellbildning är kriminellt? Skanska och ett gäng andra försökte sig på det och efter att "en småfågel kvittrat" åkte på en gryningsräd av polisen, kronkalle, skattmasen, mm så det sved om det, det rullade åtskilliga huvuden i den härvan och marknadsböterna haglade det av.

Det hittas massgravar efter dem runt om i Mexiko där det mördat, eller rättare sagt utrotat konkurrerande gäng.
Forumets nippertippa! Puss på er!
Användarens profilbild
Jetforce_Dahlin
Jetforce #1
Inlägg: 1596
Blev medlem: 6 maj 2010, 20:21
Ort: Bangkok
Kontakt:

Inlägg av Jetforce_Dahlin »

Skåningens-handelsbod skrev:
Jetforce_Dahlin skrev:
Risbonden skrev:Dom ställde ju in operation facebook pga krig mot mexanska drogkartellen?
och säg inte att dom är fetta geeks dom har avslöjat pedofiler o annat kriminellt shit. Läs mer på flashback om ni är intresserade. själv säger jag bara "go ano go!"

https://www.flashback.org/t1705358 :wink:
1. De har inte ställt in något, de har heller inte startat något. De har gått ut och sagt att det inte var deras påhitt, ingen av filmerna där "dem" säger det på youtube är uppladdat via deras konto.

2. Mexikanska drogkartellen? Finns det bara en sån? (think not)

3. Du har verkligen lärt dig att analysera och kritisera dina källor, Flashback har alltid rätt. Right?
Mexikanska drogkartellen finns ja, en av allra blodigaste som finns/funnits. skyldiga till mer än tre tusen mord bara förra året.

Är mer ligor som samverkar än en regelrätt kartell.
I en kartell bestämmer sig en grupp om att det och det tar man från den och den och det kostar så och så mycket, och på så vis slår ut konkurrensen på det marknadssegmentet.
Det hittas massgravar efter dem runt om i Mexiko där det mördat, eller rättare sagt utrotat konkurrerande gäng.
Jag vet att det finns knarkarteller, det var inte det jag ifrågasatte. Jag är lite trött nu bara, och då blir jag jävligt petig :P
Poängen var att det stod "mexikanska drogkartellen", då antyder man att det enbart finns en sådan. Likaså att säga "Den svenska staten", det finns bara en där med.

MEN grejen är att det är ju inte bara en drogkartell i mexico, det var bara jag som kom fram med lite av min trött-petighet (som folk brukar säga -.-'). Egentligen hade det ingen betydelse för varken tråden eller hans svar :P
Polis: Hur fort går den här mopeden då?
Jetforce: Hur länge tänker du gasa?
Användarens profilbild
nippertippan
Byfånen
Inlägg: 2164
Blev medlem: 22 juli 2009, 00:34
Ort: Vara

Inlägg av nippertippan »

Jetforce_Dahlin skrev:
Skåningens-handelsbod skrev:
Jetforce_Dahlin skrev: 1. De har inte ställt in något, de har heller inte startat något. De har gått ut och sagt att det inte var deras påhitt, ingen av filmerna där "dem" säger det på youtube är uppladdat via deras konto.

2. Mexikanska drogkartellen? Finns det bara en sån? (think not)

3. Du har verkligen lärt dig att analysera och kritisera dina källor, Flashback har alltid rätt. Right?
Mexikanska drogkartellen finns ja, en av allra blodigaste som finns/funnits. skyldiga till mer än tre tusen mord bara förra året.

Är mer ligor som samverkar än en regelrätt kartell.
I en kartell bestämmer sig en grupp om att det och det tar man från den och den och det kostar så och så mycket, och på så vis slår ut konkurrensen på det marknadssegmentet.
Det hittas massgravar efter dem runt om i Mexiko där det mördat, eller rättare sagt utrotat konkurrerande gäng.
Jag vet att det finns knarkarteller, det var inte det jag ifrågasatte. Jag är lite trött nu bara, och då blir jag jävligt petig :P
Poängen var att det stod "mexikanska drogkartellen", då antyder man att det enbart finns en sådan. Likaså att säga "Den svenska staten", det finns bara en där med.

MEN grejen är att det är ju inte bara en drogkartell i mexico, det var bara jag som kom fram med lite av min trött-petighet (som folk brukar säga -.-'). Egentligen hade det ingen betydelse för varken tråden eller hans svar :P
So true.
Låt oss då kväva ämnet då.
Forumets nippertippa! Puss på er!
Användarens profilbild
Jetforce_Dahlin
Jetforce #1
Inlägg: 1596
Blev medlem: 6 maj 2010, 20:21
Ort: Bangkok
Kontakt:

Inlägg av Jetforce_Dahlin »

Done ;)
Polis: Hur fort går den här mopeden då?
Jetforce: Hur länge tänker du gasa?
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem
Inlägg: 6937
Blev medlem: 13 juni 2008, 20:51

Inlägg av DEA!! »

Jag läste på TEXT-TV igår att dom fått tillbaka en av sina kidnappade medlemmar från mexikanska maffian. Dom hotade med att hacka och publicera alla inblandade i maffian (eller ngt liknande), då gav maffian med sig och släppte gisslan.
Sen längst ner på sidan stod det att det där med facebook bara var ett skämt?
Årets Styrelsemedlem 2013
Skriv svar