Vart får NI era pengar ifrån?

Snack om allt mellan himmel och jord. Passar inte ditt ämne in någon annan stans får det tas här.

Moderatorer: Speedway, MrAndersson, TheAndersson, CaToXXo

jarken
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 787
Blev medlem: 3 april 2011, 09:57

Inlägg av jarken »

SickRazer skrev: 70hk är inte helt omöjligt. En gagas 125 kan ha upp till 38hk ostrypt så.. dock väger de endast typ 100kg
70hk i en GasGas 450 4taktare som är sämsta 450 quaden i test flera år i rad... enligt de som har testat de flesta märkes quads på marknaden.

En Yamaha Raptor 735 (bigbore) med kammar, avgasrör o allt som hör till hade ca 68hk på bakhjulen och gick att få upp den på 5ans växel. Så att en GasGas 450 skulle ha 70 ÄRLIGA hästar är väl drömmar och inget annat :wink:

Sen vet jag inte torrvikten på just en GasGas, men min DVX vägde ca 170-180 raceklar, och raptorn 660 ca 190kg. 445 är ju en Outlander MAX :roll:
Senast redigerad av jarken den 5 september 2011, 19:08, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Mattyyy
Thai-Taxi
Inlägg: 2470
Blev medlem: 18 augusti 2011, 16:43
Ort: Eskilstuna
Kontakt:

Inlägg av Mattyyy »

jarken skrev:
Mattyyy skrev:
jarken skrev: KTM 550 finns dock inte, 525 eller 450. Iaf inte som fabriksgjorda... Rekommenderar årets YFZ ist för KTM som fortfarande kör med förknasare :wink:


Ont: Köper allt själv, dator, mobil. Dock betala farsan mopeden. Allt som gårsönder o sånt får jag betala :)
Du har rätt blandade ihop kubiken med Polaris men jag föredrar KtM före yfz då jag älskar ktms utseende och så har dom ett skönare drag så jag säljer nog min GasGas 450 wild hp quad och skaffar nått nytt roligare som man kan få tag på delar mycket lättare till men kommer sakna draget i GasGasen eftersom den har 70hk (Jävligt mycket när den väger ca 475kg 8) Hehe )
GasGas 70hk? Du får gärna landa på jorden nu :roll: Samt tror jag inte den väger 475. De gör ungefär min Renegade :)

Men mitt tips är YFZ framför KTM alla dagar...om du nu inte skall börja tävla dvs och inte har råd att kita upp en YFZ. :)
Varför ska jag landa på jorden? Den har ca 70hk typ 65hk original men den är lite trimmad och så kan vi tänka så här en tävlingscross på 125cc brukar ha runt 40hk och den här har 450cc och så ska du tänka på att det är GasGas värsting modell med Brembo bromsar , Öhlinsdämpare och så har farsan trimmat den lite och jag skrev jävligt fel att den väger 475kg den väger runt 150-175kg.

Men varför yfz före ktm?
Användarens profilbild
Mattyyy
Thai-Taxi
Inlägg: 2470
Blev medlem: 18 augusti 2011, 16:43
Ort: Eskilstuna
Kontakt:

Inlägg av Mattyyy »

jarken skrev:
SickRazer skrev: 70hk är inte helt omöjligt. En gagas 125 kan ha upp till 38hk ostrypt så.. dock väger de endast typ 100kg
70hk i en GasGas 450 4taktare som är sämsta 450 quaden i test flera år i rad... enligt de som har testat de flesta märkes quads på marknaden.

En Yamaha Raptor 735 (bigbore) med kammar, avgasrör o allt som hör till hade ca 68hk på bakhjulen och gick att få upp den på 5ans växel. Så att en GasGas 450 skulle ha 70 ÄRLIGA hästar är väl drömmar och inget annat :wink:

Sen vet jag inte torrvikten på just en GasGas, men min DVX vägde ca 170-180 raceklar, och raptorn 660 ca 190kg. 445 är ju en Outlander MAX :roll:
Du anar inte hur jävla fel du har ledsen jag pratar om -05 ans årsmodell som ar värsting modellen och har fått bäst i test i flera tester men dom andra nyare gasgas är inte alls lika bra
jarken
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 787
Blev medlem: 3 april 2011, 09:57

Inlägg av jarken »

Mattyyy skrev: Men varför yfz före ktm?
Vet att GasGas har brembo bromsar, öhlins dämpare osv. :)

KTM är som de flesta vet, ett märke som är gjort för banan och race endast. Inget jag personligen skulle åka ut på söndagstur elr dyl. Effekten är så hög på dem att de kostar.

YFZ'an är för att deras nya insprut motor är mycket mer driftsäkrare än konkurrerande 450. Möjligvis LTR fast deras 3'e växel går av stup i kvarten. KFX är inte ens nära att kunna köra på bana med, och Hondan lär man kita upp för att den skall hänga med. Dinli's o andra kina 450 lär köras till tippen efter ett varv på crossbanan :) KTM är visst en fin maskin fast min bekanta (Även en av sveriges bästa Quad förare) kör KTM och de är mycket mecka med den(Diverse ras under race), fast visst om man har pengar så skulle jag också köra KTM! :D

...pallrar mig tillbaka till atvforum.se :roll:

Edit:
Mattyyy skrev:Du anar inte hur jävla fel du har ledsen jag pratar om -05 ans årsmodell som ar värsting modellen och har fått bäst i test i flera tester men dom andra nyare gasgas är inte alls lika bra
Ställ upp med en GasGas mot ex. en LTR på banan, så skall du se vilken som piskar vilken. Men GasGas är väl ingen dålig maskin det heller, säger bara att det finns bättre.
Senast redigerad av jarken den 5 september 2011, 19:20, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
PK
#DVAJJ
Inlägg: 5337
Blev medlem: 5 september 2010, 07:45
Ort: Lidköping

Inlägg av PK »

drar på mig en onödig post men vill bara säga åt er att ni är helt fel ute om ni tror att hur många hästr en gas gas har har betydelse i hur ni skaffar pengar.


KÄFTEN om det nu!
Användarens profilbild
ValoPallo
King of the street
Inlägg: 2278
Blev medlem: 28 mars 2011, 18:09
Ort: Åland, Finland

Inlägg av ValoPallo »

Moppepojkar slutar aldrig att förvåna mig, man kan fast prata om en månlandning, och på nått sätt så lyckas dom komma in på mopeder trots att det inte har det minsta att göra med saken.

Och när man snackar mopeder så ska man självklart skrävla om hur snabbt mopeden går, givetvis helt utan sammband med samtalsämnet.

Helt otroligt.
Tunturi Supersport -85

Yamaha XT 125 -83

We gotta take the bastards down, Let em' know.
We gotta smash 'em to the ground,Let em' know.
We gotta take the bastards down.
jarken
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 787
Blev medlem: 3 april 2011, 09:57

Inlägg av jarken »

Förlåt om ni retade upp er på några OffT posts... ska väl dra mig tillbaka och skriva "+1" om jag hittar någon post som jag gillar :roll:

OnT: hustlar osv
Josef Jabbari
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 488
Blev medlem: 12 juni 2011, 09:43
Ort: Hassela
Kontakt:

Inlägg av Josef Jabbari »

jobbar hos pappas firma ;) och med bensinen så är det pappa betalar som gäller
köper trim delar till aprilia sr 50 r med piaggio motorn
samma motor som på paggio nrg mc3 DD cat Vattenkyld
och gilera runner.
Användarens profilbild
Riejuman
Gasres
Inlägg: 1560
Blev medlem: 2 juni 2011, 21:45
Ort: vasa

Inlägg av Riejuman »

tja! hit tills har jag spenderat ca 17000kronor på mina två projekt, och hittills har jag fått mycket pengar av farsan, men mycket pengar från mitt sommar jobb med, och det kommer ju alltid pengar från födelsedagar och från julen :D. Men bensinen får jag gratis av farsan, samt månadspeng
Användarens profilbild
DiNozzan
King of the street
Inlägg: 2097
Blev medlem: 17 november 2010, 21:07
Ort: Växjö
Kontakt:

Inlägg av DiNozzan »

Josef Jabbari skrev:jobbar hos pappas firma ;) och med bensinen så är det pappa betalar som gäller
palla att farsan betalar bensinen:o för mig blir det 150kr månaden i bensinkostnad...
Användarens profilbild
Mattyyy
Thai-Taxi
Inlägg: 2470
Blev medlem: 18 augusti 2011, 16:43
Ort: Eskilstuna
Kontakt:

Inlägg av Mattyyy »

DiNozzan skrev:
Josef Jabbari skrev:jobbar hos pappas firma ;) och med bensinen så är det pappa betalar som gäller
palla att farsan betalar bensinen:o för mig blir det 150kr månaden i bensinkostnad...
För mig så kör jag upp typ 30 liter soppa i månaden och nåra liter diesel :P så då är det tur att farsan betalar
Användarens profilbild
ValoPallo
King of the street
Inlägg: 2278
Blev medlem: 28 mars 2011, 18:09
Ort: Åland, Finland

Inlägg av ValoPallo »

DiNozzan skrev:
Josef Jabbari skrev:jobbar hos pappas firma ;) och med bensinen så är det pappa betalar som gäller
palla att farsan betalar bensinen:o för mig blir det 150kr månaden i bensinkostnad...
150 kr i månaden? Häh, jag skulle inte klaga :roll:
Tunturi Supersport -85

Yamaha XT 125 -83

We gotta take the bastards down, Let em' know.
We gotta smash 'em to the ground,Let em' know.
We gotta take the bastards down.
Användarens profilbild
PK
#DVAJJ
Inlägg: 5337
Blev medlem: 5 september 2010, 07:45
Ort: Lidköping

Inlägg av PK »

ValoPallo skrev:
DiNozzan skrev:
Josef Jabbari skrev:jobbar hos pappas firma ;) och med bensinen så är det pappa betalar som gäller
palla att farsan betalar bensinen:o för mig blir det 150kr månaden i bensinkostnad...
150 kr i månaden? Häh, jag skulle inte klaga :roll:
hehe jag kör ciao just nu så den drar typ 0,5l i månaden :roll:
Användarens profilbild
DiNozzan
King of the street
Inlägg: 2097
Blev medlem: 17 november 2010, 21:07
Ort: Växjö
Kontakt:

Inlägg av DiNozzan »

ValoPallo skrev:
DiNozzan skrev:
Josef Jabbari skrev:jobbar hos pappas firma ;) och med bensinen så är det pappa betalar som gäller
palla att farsan betalar bensinen:o för mig blir det 150kr månaden i bensinkostnad...
150 kr i månaden? Häh, jag skulle inte klaga :roll:
vafan jag är bara 14;)
Användarens profilbild
daveneos
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 736
Blev medlem: 29 augusti 2010, 10:57
Ort: lidköping/sundbyberg
Kontakt:

Inlägg av daveneos »

Angående bensinen så kostar den typ 80-100 spänn i månaden :P
Sen så betalar pappa det mesta förutom kläder som jag måste betala och jag vill gå själv och handla...
Då går det på barnbidraget ;)
sen så hjälper jag min storasyster med typ köpa och sälja bilar så får nån hundralapp och ibland en röding om jag har hjälpt eller så får jag kläder :D

Fast ska nog sommarjobba lite nästa sommar för erfarenhets skull ;)
Användarens profilbild
VoxuzZ
Tha Mastah Blastah
Inlägg: 528
Blev medlem: 12 juli 2011, 21:17

Inlägg av VoxuzZ »

Jobbar lördagar på en brädgård :D Får köra truck och en massa roliga saker, det blir väl kanske 2000 i månaden plus barnbidrag.

Varför är allas soppa så billig? :O Jag tankar fult en gång i vecka och det kostar 100 spänn...
Användarens profilbild
kjelle
Kinaraket
Inlägg: 812
Blev medlem: 29 september 2010, 07:10
Ort: Finland

Inlägg av kjelle »

Jag får ärva bensinen av pappa när han har använt den klart!
Reservdelar och saker som går sönder får jag betala själv!..
Josef Jabbari
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 488
Blev medlem: 12 juni 2011, 09:43
Ort: Hassela
Kontakt:

Inlägg av Josef Jabbari »

Jobbar hos pappas firma ska eventuellt sommarjobba på en bondgård ;)
köper trim delar till aprilia sr 50 r med piaggio motorn
samma motor som på paggio nrg mc3 DD cat Vattenkyld
och gilera runner.
Användarens profilbild
D3nnis
Kinaraket
Inlägg: 958
Blev medlem: 26 december 2010, 17:54
Ort: västerås

Inlägg av D3nnis »

Gå längst vägen och hoppas på att någon bil stannar
Patog: straffas ? .......fan ingen som vågar kaxa med mig


PK jo alla retar dig för din hajper
Användarens profilbild
Punkarn
Avstängd
Inlägg: 869
Blev medlem: 11 augusti 2011, 11:30
Ort: Närpes,Finland

Inlägg av Punkarn »

3 jobb, Här är föräldrarna så förbannade på sina ungar när de stuntar sönder deras små leksaker :lol:
Bild

Kör Trimmat, Åker du Fast Så Trimma Mer, med Gladare samvete. :D

«Pure Metrakit. Pure Power.»
Användarens profilbild
Maxidude
Svårstartad skrothög
Inlägg: 330
Blev medlem: 24 april 2010, 21:20
Ort: -KungsBackA-

Inlägg av Maxidude »

Tjaaaah, Jag får studiebidraget och så säljer jag GT varje lördag, blir c:a 3-500 spänn per gång, på 2,5 timmars arbete, det duger :)
---> http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=23523 <---
DRD racing 70cc ProJeCt ;)
Bild
Köper Derbi Drd racing kåpor! :)

I forgot to turn my swag off before bed, and woke up covered in bitches.
Användarens profilbild
AnneWeckis
Scooter Bitch
Inlägg: 132
Blev medlem: 7 oktober 2010, 17:32
Ort: Skööööööövde

Inlägg av AnneWeckis »

Dagsersättning!!!! Månadspeng suger...
Sen kan man ju fjäska lite åt pappa så får man tankkortet :D
Ride i't like Like you stole i't
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem
Inlägg: 5102
Blev medlem: 2 februari 2012, 23:42

Inlägg av david96 »

bara jag som har typ bensin på 1000+ i månaden ? :S
ont säljer gt occh får mitt studiebidrag sen säljer man lite annat här och där :)
Användarens profilbild
AnneWeckis
Scooter Bitch
Inlägg: 132
Blev medlem: 7 oktober 2010, 17:32
Ort: Skööööööövde

Inlägg av AnneWeckis »

david96 skrev:bara jag som har typ bensin på 1000+ i månaden ? :S
ont säljer gt occh får mitt studiebidrag sen säljer man lite annat här och där :)
Hur kan du klara dig på den summan.... Per MÅNAD!!
Ride i't like Like you stole i't
Användarens profilbild
potog
King of the street
Inlägg: 3469
Blev medlem: 4 september 2011, 13:58
Kontakt:

Inlägg av potog »

Pengar av skolan, pappa sponsrar, mamma bröjsar alla kläder å mat.
Får inte mitt studie bedrag då päronen tar det men det e lungt då dom betalar alla nödvändiga artiklar :P
vem fan e lennart?
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem
Inlägg: 5102
Blev medlem: 2 februari 2012, 23:42

Inlägg av david96 »

AnneWeckis skrev:
david96 skrev:bara jag som har typ bensin på 1000+ i månaden ? :S
ont säljer gt occh får mitt studiebidrag sen säljer man lite annat här och där :)
Hur kan du klara dig på den summan.... Per MÅNAD!!
va fattar inte ? min bensin/olja är runt 1000+ så hela sttudiebidraget och lite de jag tjänar går de till de sen :) så är de inte mycke mera ^^
Användarens profilbild
PK
#DVAJJ
Inlägg: 5337
Blev medlem: 5 september 2010, 07:45
Ort: Lidköping

Inlägg av PK »

potog skrev:Pengar av skolan, pappa sponsrar, mamma bröjsar alla kläder å mat.
Får inte mitt studie bedrag då päronen tar det men det e lungt då dom betalar alla nödvändiga artiklar :P
är inte du 18?
Användarens profilbild
falkheden
Svårstartad skrothög
Inlägg: 194
Blev medlem: 8 januari 2012, 22:17

Inlägg av falkheden »

VoxuzZ skrev:Jobbar lördagar på en brädgård :D Får köra truck och en massa roliga saker, det blir väl kanske 2000 i månaden plus barnbidrag.

Varför är allas soppa så billig? :O Jag tankar fult en gång i vecka och det kostar 100 spänn...
klaga inte! jag tankar fullt var varannan dag! kostar ca 90 kr
morfar fick en räkning på bensin och olja på 3500kr
TSR`BakarN
Ellie Goulding <3
Inlägg: 1165
Blev medlem: 13 april 2011, 08:04

Inlägg av TSR`BakarN »

Jobbar, barnbidrag m.m. ;)
Användarens profilbild
Mattyyy
Thai-Taxi
Inlägg: 2470
Blev medlem: 18 augusti 2011, 16:43
Ort: Eskilstuna
Kontakt:

Inlägg av Mattyyy »

Får 700kr i månaden och farsan betalar det mesta
Användarens profilbild
potog
King of the street
Inlägg: 3469
Blev medlem: 4 september 2011, 13:58
Kontakt:

Inlägg av potog »

PK skrev:
potog skrev:Pengar av skolan, pappa sponsrar, mamma bröjsar alla kläder å mat.
Får inte mitt studie bedrag då päronen tar det men det e lungt då dom betalar alla nödvändiga artiklar :P
är inte du 18?
Fyller 16 i september :lol:

[spoiler]Eller va det 18 jag fyllde?;)[/spoiler]
Senast redigerad av potog den 27 april 2012, 13:20, redigerad totalt 1 gånger.
vem fan e lennart?
Användarens profilbild
Demuz
King of the street
Inlägg: 1933
Blev medlem: 20 september 2011, 23:02
Ort: Rättvik
Kontakt:

Inlägg av Demuz »

Får studiebidraget och sen så betalar väll föräldrarna om jag skulle behöva några reservdelar, färg osv.
Men allt styling och trim får jag stå för själv! :)
Sen vid julen och när man fyller år så brukar jag spara det mesta jag får! :)
p0d1
F.D Crew
Inlägg: 1806
Blev medlem: 17 mars 2012, 18:11
Ort: Slöddertälje

Inlägg av p0d1 »

Jobbar så mycket jag kan, lov praktik, svartjobb ja när det finns möjlighet för mig att jobba, sen även lite fulare saker på sidan om.
Användarens profilbild
p4ck
Farsans gamla zündapp
Inlägg: 761
Blev medlem: 3 mars 2012, 21:42
Ort: Pisshåla

Inlägg av p4ck »

När jag väl hade moppe fick jag bensin och olja betalad! Mest för jag inte hade kort just då och det går bara o betala med kort här! Fick dock betala mopeden själv! Likaså traktorn!

Får 1080/50 kronor i månade, 200 av dom går in på sparkonto!
Betalar det mesta själv. Fick 10 tusen när min farfar gick bort. 4 tusen av dom försvann på jag vet inte vad och restererande 6k gick till en tv och ett PS3!

Moppekortet fick jag betalat.

Men kalla mig fan inte bortskämd, sällan jag ber om saker och ting, och blir inte skitsur om jag inte får det!
Om jag kör i full fart och växlar ner en växel, så motorbromsar moppen, är det strypt membran då tro?

Kolla gärna in mitt projekt på min Beta RR, ser tomt ut nu men kommer upp mer skit allt eftersom!
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=49461
Användarens profilbild
moppenissen96
Kinaraket
Inlägg: 1178
Blev medlem: 30 mars 2011, 20:04

Inlägg av moppenissen96 »

Köper och säljer :) Köper attraktiva mopeder billigt , rustar upp och säljer sedan dyrare
Avverkade moppar & A-traktorer

5x Speedfight
4x Aerox
2x Slider
3x Viva city
1x Derbi Senda
2x Yamaha FS1
2x Baotian
Volvo 240 turbo okapad
2x Volvo 744 kapad

Nuvarande fordon

BMW 320 M-sport E46
Speedfight 2 09
Skriv svar