friberg skrev:lite ot
vad har du gjort med mutter xD?
kassa muttrar + mutterdragare= ingen bra kombo...
har läst runt och det är tydligen många som har haft problem men speedfight muttern till variatorn, dom blir tydligen väldigt lätt runda...
Karlssoonn skrev:Använd en mutterdragare fast du kan ju kila fast något i hjulet så att de inte snurrar men du kan skada saker när du gör de så rekommenderas inte
hela skiten är rund så det går inte på nån hylsa...
Du kan ju försöka ta en väldigt stor mutter som du kan svetsa fast runt den där kanske?
Och köpa kolvstopp! Inte bra att köra runt den även med mutterdragare
Victorh: varför suger inte mina brudar...
Tuta: har du frågat?
Victorh: nee men dom skall göra det
Victorh: eller skall man fråga?
jonssson13: nejnej, blir pinsamt om dom säger nej då(
Victorh: tillräcklit pinsamt renn då den är så liten
daspeedy skrev:hur fan kunde den bli så runddragen :O de är ju halft omöjligt^^ men banka in en liten jävla hylsa till den sitter fast och kör med den;)
det är just varför den är så sjukt rund, för vi har provat med mindre hylsor men mutterns sitter så förbannat så det funkar inte
det går om man lyckas göra ett jack i muttern och sen tar tex en plattmejsel och försöker få upp muttern. men någon måste låsa variatorn annars går det lika bra som att försöka med en gurka. Jag brukar låsa variatorn med en fil för du kan hålla emot jävligt starkt och den tål jävligt mycket
Har ni frågor om mopeder eller fordon i helhet så tveka inte på att slänga iväg ett PM.
Om moddning så är det också bara att fråga på så hjälper jag er gärna med lite tipps och tricks!
jag brukar låsa fast axel med en bult mot fläkten men då sitter den ju lösare än om man drar fast med mutterdragare. men annars kan man väl svetsa fast en större mutter eller nån hylsa på rundade muttern o sen försöka få bort den
jan-ee skrev:jag brukar låsa fast axel med en bult mot fläkten men då sitter den ju lösare än om man drar fast med mutterdragare. men annars kan man väl svetsa fast en större mutter eller nån hylsa på rundade muttern o sen försöka få bort den
jan-ee skrev:jag brukar låsa fast axel med en bult mot fläkten men då sitter den ju lösare än om man drar fast med mutterdragare. men annars kan man väl svetsa fast en större mutter eller nån hylsa på rundade muttern o sen försöka få bort den
på aerox skruvar jag av vattenpumps kåpan och lägger en stor nyckel där mot muttern som sitter fast vi den som håller röret du vet?
sen skruvar man bara på muttern för hand med verktyg inget med el eller sånt!
vet inte om speedfight är ac/lc? kanske funkar som jag skrev om du slipar ner och drar med polygrip annars vette fan...
Slipa bort så mycket du kan och bänd bort resterna. Ingen större mening att försöka skruva av det där. Du kan försöka göra ett jack och slå ner en mejsel så kanske det spricker så att muttern släpper, men se till att ha bra mothåll då när du slår så inte lagrena får ta några stötar
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
ta ungefär lika stor mutter o svetsa fast på framsidan ta en mytterknackare o lossa skiten Annars slipa ett hack på båda sidorna och ta en bred skruvmejsel eller ett stämjärn och slå o hoppas på de bästa
daspeedy skrev:hur fan kunde den bli så runddragen :O de är ju halft omöjligt^^ men banka in en liten jävla hylsa till den sitter fast och kör med den;)
Dumt att förstöra vevparti och ramlager bara för en runddragen mutters skull.
Det finns ett verktyg som heter mutterspräckare, detta bör vara ett utmärkt tillfälle att testa en sån.
The only reason I opened my mouth is because I know what I'm talking about.
daspeedy skrev:hur fan kunde den bli så runddragen :O de är ju halft omöjligt^^ men banka in en liten jävla hylsa till den sitter fast och kör med den;)
Dumt att förstöra vevparti och ramlager bara för en runddragen mutters skull.
Det finns ett verktyg som heter mutterspräckare, detta bör vara ett utmärkt tillfälle att testa en sån.
+1 för mutterspräckare, enkelt o ganska ofarligt! men aa, du får köpa en ny mutter:D
daspeedy skrev:hur fan kunde den bli så runddragen :O de är ju halft omöjligt^^ men banka in en liten jävla hylsa till den sitter fast och kör med den;)
Dumt att förstöra vevparti och ramlager bara för en runddragen mutters skull.
Det finns ett verktyg som heter mutterspräckare, detta bör vara ett utmärkt tillfälle att testa en sån.
hur vet man om ramlagerna och veven har tagit skada?
har nämligen provat banka på en mindre hylsa men inte hårt, och det var rätt fram ifrån och inget åt sidorna eller liknande, men har kört med moppen efter och har inte känt nån skillnad en hur moppen gick osv innan
puchmogge skrev:hade jag märkt att muttern hade börjat bli rund så hade jag varmt den först och sen krafthylsa med mutterknakare funkar alltid
det är klart, men det är lätt och vara efterklok. vettefan hur jag ska göra nu, ska åka nästa vecka till en bilverkstad som stylad bilder osv och få se om dom kan få loss den...